Zolang wordt toegestaan dat je ook in de richting van het incheckstation mag reizen, kan dat. Bij de NS mag dat niet en vervalt die optie.quote:Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een maas in het systeem. Stel ik reis vanaf metrostation Slinge naar Rotterdam Centraal om daar op het perron iemand op te pikken en ik reis weer terug dan betaal ik niets om dat ik op Slinge zowel in- als uitcheck.
Daarom reageer ik ook alleen op vragen die gaan over het in- of uitchecken (of de situatie waarin dat wel verplicht is) en roep ik nergens dat je vanaf 1 januari moet gaan inchecken. Want dat hoeft inderdaad dan nog niet.quote:Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
Dus kan je er momenteel ook niet in- of uitchecken zoals jij zei.
Maar nog maar een keer dan,quote:Op maandag 28 december 2009 12:08 schreef TwisterNederland het volgende:
Dus als ik met de NS reis hoef ik niet in- en uit te checken?? Ik volg het even niet meer
quote:Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar zodra ik wel moet gaan in en uitchecken, dan zullen er zeker wel aanpassingen komen in die kaartautomaten ofzo? Want mijn reis naar Hengelo duurt ongeveer net zo lang als ik naar bv. Amsterdam zou reizen, maar toch zijn de kosten hiervoor anders. Dat moet die kaart dan toch weten, waar ik heenreis?Of snap ik iets niet
?
Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.quote:Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Maar wat is nou het antwoord hierop dan? Heb er wel eentje gehad, maar die snap ik niet helemaal & toen werd er door Dennis (?) ook nog gezegd dat dat antwoord dus niet klopte
[..]
Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-reis zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.
Maar dat zijn pas zorgen voor later in het jaar
Oké, zo'n vermoeden had ik al inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2009 12:26 schreef Carport het volgende:
[..]
Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-traject zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.
True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengeloquote:Op maandag 28 december 2009 12:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Die kaart bepaalt de prijs op basis van het aantal afgelegde kilometers, niet de reisduur. Anders zou je bij vertraging ook veel meer moeten betalen toch
In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengelo? Beetje onduidelijk uitgelegd zo, maar hopelijk snapt iemand het
Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.quote:Op maandag 28 december 2009 12:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.
In principe niet, er wordt nu al ook per kilometer afgerekend bij de NS (als ik het goed zeg) en mensen kunnen nu ook al met een gewone OV-chipkaart reizen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.
En de prijzen zullen dan zeker wel veranderen van wat nu de tarieven zijn..
Het is mij nu gelukt om inderdaad de haltes te zien. Het is mij nu ook gelukt op bij de AH het automatisch opwaarderen te activeren, waardeloos dat dit weer niet bij de NS kan.quote:Op maandag 28 december 2009 11:17 schreef Carport het volgende:
[..]
Als je 'unknown' ziet, dan is de halte waar je bent in-/uitgestapt niet herkend. Je betaalt dan ook geen reiskosten (alleen het basistarief).
Als je 'locatie afgeschermd' ziet staan, moet je even je instellingen aanpassen zodat je de haltes wel ziet. Op het transactieoverzicht vind je een link (anders even kijken bij veelgestelde vragen van de website www.ov-chipkaart.nl).
[..]
Automatisch opwaarderen activeren moet je bij een ophaalpunt doen. NS-kaartautomaten kunnen niet alle type transacties verwerken. Typ bij http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ even je adres in en selecteer dat je AO wilt activeren. Dan krijg je vanzelf een lijstje met locaties.
Voorlopig hoeft dat in 2010 niet, de bedoeling is dat het ergens in komend jaar wordt ingevoerd.quote:Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef Mathijz het volgende:
[..]
In 2010 hoef je dus als student ook niet in en uit te checken op de stations? Dit konden ze namelijk ook weer niet activeren bij de NS.
op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)quote:Op maandag 28 december 2009 12:28 schreef NoelGallagher het volgende:
Waar kan ik mijn correspondentienummer van de ibg vinden?
Je bent een schat. Bedanktquote:Op maandag 28 december 2009 14:45 schreef WhAzAaA het volgende:
[..]
op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)
Wat doet er niet dan ?quote:Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. GewoonSchijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
Zeggen dat je m bent kwijt geraakt, wordt ie geblokeerd en krijg je na het aanvraagformuliertjequote:Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. GewoonSchijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
Waar woon je dan ? Je had hem al kunnen activeren?quote:Op maandag 28 december 2009 16:41 schreef Renzo89 het volgende:
Hij doet helemaal niks, hij reageert niet op paaltjes en bij oplaadpunten gebeurt niks. Hij is dus wel degelijk defect.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Meddo het volgende:
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
Volgens mij gaat het halve topic om dit probleem waar dus nog geen oplossing voor is (terwijl iedereen over 3 dagen al zo'n kaart moet hebben....quote:Op maandag 28 december 2009 22:58 schreef wardm het volgende:
Dit lees ik nu op http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
Waarom gaan ze er de hele tijd vanuit dat je al zo'n kaart heb? Ik heb nog geen kaart dus ook geen tijdelijk studentenreisproductHet enige wat ik heb is mn oude vertrouwde papieren OVjaarkaart die over een paar dagen niet meer geldig is. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik aan zo'n tijdelijke kaart kom?
Tja, als je hem hebt ga je niet klagenquote:Op maandag 28 december 2009 23:13 schreef wardm het volgende:
En ze zeiden net nog op het nieuws dat het allemaal goed is verlopen en dat 97% van de studenten al in het bezit is van een OV-chipkaart. Volgens mij hoort dit zooitje hier dan bij de gelukkige 3%
Nee het probleem zit hem in "studentenreisproduct" voor ov-chipkaart.nl is dat het product/abonnement wat op je chipkaart zit. Heel veel mensen verstaan onder het "studentenreisproduct" de chipkaart zelf... Dat is het grootste probleem omdat het daardoor zo onduidelijk wordt.. Je hebt namelijk een ov-chipkaart met een studentenreisproduct erop. Niet een studentenreisproduct met daarop een abonnement. Zo begrijp ik het tenminste (correct me if i'm wrong..)quote:Op maandag 28 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het halve topic om dit probleem waar dus nog geen oplossing voor is (terwijl iedereen over 3 dagen al zo'n kaart moet hebben....).
Dat is geen probleem, het probleem is dat mensen dadelijk geen chipkaart hebben waarmee ze kunnen reizen. En dat de communicatie slecht is mbt het activeren van je studentenreisproduct.quote:
Ik was nog bezig met typen toen ik perongeluk op invoeren kliktequote:Op maandag 28 december 2009 23:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat nee? Jij hebt langer de tijd om aan zo'n kaart te komen?
Ik heb de mijne ook alweer aangepastquote:Op maandag 28 december 2009 23:23 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ik was nog bezig met typen toen ik perongeluk op invoeren klikte
Nee dat klopt, ik heb hem ook nog niet maar ga me er niet zo druk om maken. Want er komt uiteindelijk echt wel een oplossing voor mensen die er nog geen hebben. Daar kunnen ze echt niet tegen zeggen "Jammer maar helaas" en als het voor ons (studenten) niet duidelijk is, zal het voor de conducteurs e.d. ook niet duidelijk zijn en valt er onderling wel wat te regelen/door de vingers gezien..quote:Op maandag 28 december 2009 23:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb de mijne ook alweer aangepastMaar nogmaals, de naam van kaart doet er niet echt toe als je nog niet eens een kaart hebt
Ik hoop het echt voor je, maar feit is wel dat je de metro bijvoorbeeld niet inkomt zonder zo'n kaart. En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 3 dagen voor het verstrijken van de termijn nog niet iedereen een kaart heeft of dat er een oplossing is gevonden.quote:Op maandag 28 december 2009 23:31 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt, ik heb hem ook nog niet maar ga me er niet zo druk om maken. Want er komt uiteindelijk echt wel een oplossing voor mensen die er nog geen hebben. Daar kunnen ze echt niet tegen zeggen "Jammer maar helaas" en als het voor ons (studenten) niet duidelijk is, zal het voor de conducteurs e.d. ook niet duidelijk zijn en valt er onderling wel wat te regelen/door de vingers gezien..
Ik geef je daarin ook groot gelijk. Nu staan dergelijke instanties ook niet bepaald bekend omdat ze zo goed kunnen communicerenquote:Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt voor je, maar feit is wel dat je de metro bijvoorbeeld niet inkomt zonder zo'n kaart. En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 3 dagen voor het verstrijken van de termijn nog niet iedereen een kaart heeft of dat er een oplossing is gevonden.
Ja dat kon tot nu toe wel, maar of dat in 2010 nog zo gaat werken is dus nog onbekend. En het probleem is dat het niet 1 instantie is, maar minimaal 3 instanties die volledig langs elkaar heen werken en tegenstrijdige informatie leveren.quote:Op maandag 28 december 2009 23:37 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ik geef je daarin ook groot gelijk. Nu staan dergelijke instanties ook niet bepaald bekend omdat ze zo goed kunnen communicerenPersoonlijk heb ik alleen maar te maken met de bus en heel misschien de trein dus dat scheelt. Maar op alle plekken waar de metro rijdt kun je toch bij de infobalie een tijdelijke kaart krijgen? Ik heb me hier niet in verdiept dus kan het ook fout hebben.
Het is idd wel weer een goed voorbeeld van een instantie die faalt omdat er niet goed gecommuniceerd wordt..
quote:Hoe kom ik door de poortjes als ik mijn Studenten OV-chipkaart vergeten ben, of als ik ‘m nog niet ontvangen heb?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs. Als je je Studenten OV-chipkaart niet bij je hebt, kun je niet aantonen dat je recht hebt op vrij reizen, of – in de kortingsuren – op reizen tegen reductietarief. In dat geval moet je dus een vol tarief betalen. Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen bij een verkoop- of oplaadautomaat en daar saldo op zetten, of – in het geval dat nog mogelijk is – een papieren trein-/strippenkaart kopen zonder korting.
Heb je je Studenten OV-chipkaart al wel aangevraagd, maar na 3 weken nog niet ontvangen? Bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤0,10 p.m.). Zij helpen je verder.
Nou, ook daar ben ik nog niet van overtuigd, de laatste week op school heb ik het er over gehad met met een aantal medestudenten en die wisten allemaal van niets, of hadden vaag wat gehoord. De communicatie zal dus echt nog even wat beter moeten de komende weken.quote:Op maandag 28 december 2009 23:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb in ieder geval het idee dat er nu wel duidelijkheid is hoe het allemaal zal gaan werken... het enige probleem is denk ik nog dat mensen de kaart nog niet ontvangen hebben, maar verder denk ik dat het allemaal wel goed geregeld is op zich... maar als je je kaart pas op 1 februari activeert bij wijze van spreken.. dat scheelt je dan toch een maandje OV-schuld terwijl je er wel een maand mee hebt kunnen reizen?
Heb jij trouwens iets te maken met de hele invoering van de OV-chipkaart voor studenten als ik vragen mag? Jij reageert zo ontzettend fanatiek op alle vragen mbt dit onderwerp.. puur uit interesse hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou, ook daar ben ik nog niet van overtuigd, de laatste week op school heb ik het er over gehad met met een aantal medestudenten en die wisten allemaal van niets, of hadden vaag wat gehoord. De communicatie zal dus echt nog even wat beter moeten de komende weken.
Even langs een loket of morgen nog een keer proberen. Ik had het van de week ook in Rotterdam dat mijn kaart weigerde, de volgende dag deed hij het gewoon weer.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:03 schreef DanielSmith het volgende:
Tijdens het lezen van dit topic gisteravond dacht ik; "ik heb maar mazzel met mijn kaartje".
Tot vandaag.
Mijn kaart reageert niet meer, op geen van de poortjes / automaten. Geen rood lampje of een foutmelding, gewoon helemaal geen reactie. Iemand die weet of dat nog te fixxen is bij een GVB-loketje, of beland ik nu ook in bovenstaande molen?
Nee, maar ik ben schijnbaar wel één van de weinige die weet hoe het in elkaar zitquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Heb jij trouwens iets te maken met de hele invoering van de OV-chipkaart voor studenten als ik vragen mag? Jij reageert zo ontzettend fanatiek op alle vragen mbt dit onderwerp.. puur uit interesse hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |