Het is nog onduidelijk wat er gebeurt met mensen die dan nog een OV-chipkaart hebben. Ik heb hetzelfde probleem, de mijne zou 31 dec bij mij bezorgd moeten worden maar ik heb hier niet erg veel vertrouwen in. Door de mederwerkster van OV-chipkaart werd mij verteld dat ik tot 31 januari met mijn oude (papiere) OV-jaarkaart kon reizen. Dit wordt echter weer ontkent door de IB-groep... Hoe het nu precies zit is nog niet duidelijkquote:Op donderdag 24 december 2009 13:05 schreef TwisterNederland het volgende:
Hier een belangrijke vraag!!!
Ik heb mijn OV-chipkaart nog niet ontvangen. Formulieren allemaal netjes en op tijd ingeleverd. Net de helpdesk aan de lijn gehad. Mijn chipkaart is gemaakt op 18 december. Bleek dus dat er een stortvloed van aanmeldingen binnen is gekomen. Duurt ongeveer nog 2 weken voordat ik hem binnen heb. Komt er dus op neer dat ik heb wel of niet heb voor 5 januari.
Ik heb nog een plastic/papieren OV-jaarkaart liggen die geldig is van jan-dec 2009. Kan ik daarmee de trein/bus inkomen volgend jaar aangezien er een potje is gemaakt bij de centrale waar die kaarten gemaakt/verstuurd worden?
Dit hele gebeuren is echt slopend geworden. Ik kan er niks aan doen dat zij er een potje van maken
De opties die ik nu heb:
- Ik heb mijn kaart op tijd binnen.
- Ik heb mijn kaart niet op tijd binnen.
De opties die ik niet heb/wil doen.
- Betalen voor de reis met trein/bus
Het gaat gewoon een puinzooi worden. Wanneer zouden ze met de oplossing komen??quote:Op donderdag 24 december 2009 17:06 schreef MaxC het volgende:
Die periode voor het ophalen is helaas geen advies maar ook bindend. Probeerde net bestelling op te hallen maar hij vond niks
Het zinnetje, 'het product staat uiterlijk 1 januari voor u klaar' heb jij niet gelezen op de site van Studentenrijsbewijs.nl?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:06 schreef MaxC het volgende:
Die periode voor het ophalen is helaas geen advies maar ook bindend. Probeerde net bestelling op te hallen maar hij vond niks
Is pas vanaf 1 januariquote:Op donderdag 24 december 2009 17:06 schreef MaxC het volgende:
Vanaf januari... nu staat er een tijdelijke op, week voor vrij reizen en weekend voor korting (of precies andersom, net wat je hebtquote:Op donderdag 24 december 2009 18:49 schreef VegaKip het volgende:
Als ik inlog via ov-chipkaart.nl staat daar dat er 2 producten op mijn kaart staat (week+weekend). Betekent dit dat ik 'm nu al kan activeren of kan het toch pas vanaf januari?
Ok, dan ga ik in januari maar eens zo'n ding zoeken waar ik 'm kan activeren, bedanktquote:Op donderdag 24 december 2009 19:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Vanaf januari... nu staat er een tijdelijke op, week voor vrij reizen en weekend voor korting (of precies andersom, net wat je hebt)
quote:Op donderdag 24 december 2009 17:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het zinnetje, 'het product staat uiterlijk 1 januari voor u klaar' heb jij niet gelezen op de site van Studentenrijsbewijs.nl?
Om te stellen dat die periode bindend is, is dus onzin.
Heb je dat aangevraagd ofzo? Of waarom krijg jij die?quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik heb die tijdelijke ook gekregen....ik vraag me alleen af als hij tot 2012 geldig is waarom dan nog moeite doen voor een persoonlijke met reisproduct? ik bedoelik ben 1 september 2011 waarschijnlijk klaar met studeren dan stuur ik toch gewoon die tijdelijke terug? in plaats van moeite doen met opladen en dat product verwijderen en nu vechten voor een chipkaart....nou ja de aanvraagformulier is al opgestuurd, maar mocht het niet lukken dan heb ik die tijdelijke (heel kinderachtig maar lekker puh voor ze)
Dan zou ik wel even uitzoeken tot wanneer het product wat op die kaart staat geldig is. Mijn OV-chipkaart is geloof ik tot 2012 of 2013 zelfs geldig, maar ik zal toch echt mijn product voor 2010 erop moeten laden anders kan ik gewoon de volle pond gaan betalen volgend jaar.quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik heb die tijdelijke ook gekregen....ik vraag me alleen af als hij tot 2012 geldig is waarom dan nog moeite doen voor een persoonlijke met reisproduct? ik bedoelik ben 1 september 2011 waarschijnlijk klaar met studeren dan stuur ik toch gewoon die tijdelijke terug? in plaats van moeite doen met opladen en dat product verwijderen en nu vechten voor een chipkaart....nou ja de aanvraagformulier is al opgestuurd, maar mocht het niet lukken dan heb ik die tijdelijke (heel kinderachtig maar lekker puh voor ze)
Wegens drukte op stations etc.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:01 schreef Jaguarized het volgende:
Vandaag ook geprobeerd voor 2010 op te halen. Kreeg ook de melding dat er geen bestelling klaarstond. Op mijn account online staat nu dit:
Automatisch opladen Nee
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Vanmiddag automatisch opladen geactiveerd.
Volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/ kan ik hem tussen 13 en 21 januari afhalen.Maar dat is een geadviseerde datum dus ik neem aan dat dat ook al wel eerder kan?
eh je bedoeld in de periode van 31 januari 2010 hoop ik in plaats van "voor"quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zou ik wel even uitzoeken tot wanneer het product wat op die kaart staat geldig is. Mijn OV-chipkaart is geloof ik tot 2012 of 2013 zelfs geldig, maar ik zal toch echt mijn product voor 2010 erop moeten laden anders kan ik gewoon de volle pond gaan betalen volgend jaar.
In andere woorden, de geldigheid van de kaart is niet hetzelfde als de geldigheid van het product wat erop staat.
Het product voor 2010 moet ik vóór eind januari erop gezet hebben. 'Voor' heeft twee betekenissen ehquote:Op zaterdag 26 december 2009 00:43 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
eh je bedoeld in de periode van 31 januari 2010 hoop ik in plaats van "voor"
Aangezien deze info voor nagenoeg iedereen hier nieuw is, zou ik na het weekend even de informatielijn van de OV-chipkaart bellen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:49 schreef nicolesoufi het volgende:
als je een aanvraagformulier hebt aangevraagd sta je automatisch geregistreerd voor een tijdelijke kaart (dus zonder iets te doen verder krijg je ineens een kaart door je brievenbus)...
staat er een product op dan? je ontvangt tezamen met die tijdelijke kaart een brief waarin staat dat je recht op die tijdelijke kaart vervalt wanneer je persoonlijke ov-chipkaart binnenkomt....maar stel dat die nou nooit komt? ik heb mijn aanvraagformulier gisteren in de bus gedaan, maar stel dat ze mijn foto of kopie id afwijzen? en dat tot 31 januari zo blijft doorgaan? dan ontvang ik dus nooit een persoonlijke en vervalt mijn recht op die tijdelijke toch ook niet?
Ik denk dat jij de OP en/of het topic even moet lezen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:40 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben even in de war. Ik heb een ov-chipkaart maar die moet ik eerst nog activeren op een station ofzo? En kun je in januari nog reizen met de oude OV-jaarkaart?
Met de oude? Je hebt toch al een chipkaart.. En zoals in het topic staat kun je in ieder geval tot 31-01 reizen met het tijdelijk abonnement dat er nu al op staat. Dus voor die tijd moet je een nieuw abonnement/bestellingen op je kaart zetten ("ophalen") dit kan op allerlei plaatsen supermarkt/postkantoor/station. Dit kun je in ieder geval doen na 01-01 (bij sommigen werkte het nu ook al) en bijvoorkeur in de opgegeven periode die op de website in de OP staat.quote:Op zondag 27 december 2009 21:40 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben even in de war. Ik heb een ov-chipkaart maar die moet ik eerst nog activeren op een station ofzo? En kun je in januari nog reizen met de oude OV-jaarkaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |