Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.
Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Socios het volgende:
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden.Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt mequote:Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
quote:C.2.32 Toiletten in het treinmaterieel
Het treinmaterieel hoeft niet te zijn voorzien van toiletten. De
concessieverlener is in overleg met betrokken partijen teneinde
op de perrons toiletvoorzieningen te plaatsen.
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
[..]
Een ontwerp uit 1984...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.quote:
Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staatquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt meEn als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een "quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.![]()
En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch???quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef dennistd het volgende:
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
quote:De nieuwe vervoerder Eurobahn, welke de concessie van lijn RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach vanaf 13 december mag gaan uitvoeren, maakt een slechte start.
Vanaf zondag 13 december zouden de reizigers op de lijn Hamm (Wuppertal) - Düsseldorf - Venlo vervoerd gaan worden in gloednieuwe en comfortabele treinen van de Eurobahn. Er zal echter niet heel veel van terecht komen; de Eurobahn heeft te weinig treinen tot haar beschikking.
Reden voor dit alles is dat er nog maar vier van de in totaal 18 bestelde treinen van het door Stadler gebouwde type FLIRT een geldige toelating op het Duitse spoorwegnet hebben gekregen. De toelating voor de overige 14 treinen laat nog op zich wachten.
'Oude' treinen
"Samen met de Deutsche Bahn (DB) hebben we afspraken gemaakt, om de reizigers toch te kunnen vervoeren." zo zegt woordvoerder Robert Kohl van Eurobahn-moeder Keolis Deutschland. "Totdat de toelating van de andere treinstellen is geregeld, kunnen we de diensten zoveel mogelijk laten uitvoeren."
Daarvoor moeten de ongeveer 7500 reizigers op lijn RE13 de oude, rode treinen van de DB voor lief nemen en tussen Mönchengladbach en Hamm rekening houden met uitval van treinen. Over de aansluitende lijn van Hagen naar Hamm is nog niet veel duidelijk. "Reden daarvoor is dat de DB, die ons heel erg helpt, haar treinen al op andere plaatsen op het Duitse spoorwegnet heeft gepland."
Zwarte Piet
De Zwarte Piet wordt gespeeld naar de bouwer van de FLIRTs, wat staat voor Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, Stadler Rail Group. Stadler is in Nederland bekend van de treinen waarmee Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en tussen Heerlen en Maastricht, maar ook van de treinen waarmee Arriva in Groningen en Friesland en tussen Geldermalsen en Dordrecht rijdt.
Stadler heeft verzuimd op tijd gegevens door te geven over de FLIRT-stellen aan de Duitse tegenhanger van Verkeer en Waterstaat, de Eisenbahn-Bundesamtes (EBA), zoals documenten over onder anderen de remmen van de treinen. Daarnaast zijn de benodigde proefritten van de treinstellen ook nog niet afgerond.
Stadler reageert door te wijzen op normwijzigingen die in oktober zijn ingegaan, die meer proefritten nodig hebben gemaakt. Het gerucht gaat echter dat deze normwijzigingen reeds in 2006 zijn ingegaan en dat de EBA Stadler daar in maart van dit jaar op heeft moeten wijzen.
Het kan Stadler op een boete komen te staan, omdat de 60 miljoen euro kostende opdracht niet op tijd is afgehandeld. Voor de Eurobahn-reizigers is dat echter geen troost. Mogelijk moeten zij tot maart 2010 wachten voordat zij plaats kunnen nemen in de nieuwe treinstellen, die zorgen voor een punctuelere dienstregeling.
Een feest, dat zondag gehouden zou worden bij de start van de nieuwe treindienst op het te openen station Wuppertal-Vohwinkel is in ieder geval afgezegd: Deze dag zal er geen nieuwe trein op het station stoppen.
Bron: OHIH
De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's).quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |