abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75911948
Wordt Kosovo dat dan ook?

Want ze zijn nu door 64 landen erkend als onafhankelijke staat, waaronder een groot deel van de EU. Maar 32 landen (waaronder Servie) erkennen het expliciet niet.
Dus wat gebeurd er met Kosovo?

(of moeten ze zich dan weer gaan afscheiden van de EU )

Vroeg ik me af.
  dinsdag 22 december 2009 @ 04:52:23 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_75911966
Ik denk dat de EU als voorwaarde voor het lidmaadschap van Servië stelt dat het Kosovo als autonome staat moet erkennen. Dus dat zou betekenen dat het niet automatisch lid wordt van de EU als Servië dat wordt.
  dinsdag 22 december 2009 @ 05:11:18 #3
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75912033
Ja wat die knAKKER boven mij zegtl
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_75914833
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 04:52 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat de EU als voorwaarde voor het lidmaadschap van Servië stelt dat het Kosovo als autonome staat moet erkennen. Dus dat zou betekenen dat het niet automatisch lid wordt van de EU als Servië dat wordt.
Ja, dat zou waar zijn als de EU als organisatie unaniem de onafhankelijkheid van Kosovo had erkend. De meerderheid heeft dat allicht gedaan, maar er zijn landen (Griekenland, Spanje) die het niet erkend hebben. Vraag'is eigenlijk dus: In hoeverrre moet een land erkend zijn door andere landen om inderdaad een onafhankelijke staat te zijn en dus niet meer onder verdragsverplichtingen van de de 'voormalige' staat te vallen?

Is geen studievraag ofzo (alhoewel ik wel internationaal recht studeer maar moest eraan denken omdat Servie eergisteren het lidmaatschap aanvroeg.

(En ja ik weet dat de EU niet per consensus beslist, maar ook in de gevallen van toetreding van een nieuwe lidstaat?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')