abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:39:40 #226
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_76313056
TS heeft ADHD
op dinsdag 9 februari 2010 12:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:46:37 #227
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76313260
Mensen die denken dat ze hoogbegaafd zijn, maar het eigenlijk niet zijn
Eerder megalomaan

fixed

[ Bericht 21% gewijzigd door Blinker op 02-01-2010 00:53:23 ]
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:46:58 #228
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_76313279
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:46 schreef Blinker het volgende:
Mja, het is helaas geen KLB hier
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
pi_76313444
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:46 schreef Blinker het volgende:
Eerder melagomaan
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:52:52 #230
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76313475
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:51 schreef stoel123 het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet hoogbegaafd te zijn
Wel een dikke faal, ik moet niet meer gaan posten op vrijdagavonden
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:53:47 #231
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_76313510
Maar je bent het wel! Je bedacht eerst hoe je het ging typen. Maar toen je het eenmaal ook echt ging typen, was je het vergeten
Open je ogen!!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:54:22 #232
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76313532
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:53 schreef tennisracket het volgende:
Maar je bent het wel! Je bedacht eerst hoe je het ging typen. Maar toen je het eenmaal ook echt ging typen, was je het vergeten
Dus toch geen hoax!
pi_76317844
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef RRGJL het volgende:
[KNIP]

Ik kom van het VMBO Ik doe nu HBO Informatica, maar dat eigenlijk vooral als opstapje naar het WO.
September begin ik, als alles goed gaat, met psychologie in Maastricht

Ik had zelf altijd de indruk dat je je 'moest' richten op een gebied. Dus praktisch of wetenschappelijk. Nu ik er zo over nadenk, is het eigenlijk ook wel logisch dat beide goed te combineren zijn.
Schrijven heb ik ook altijd erg leuk gevonden, dus wie weet dat dat hiermee goed te combineren is.

(en nu ga ik me even ontopic houden )
Dank voor je verdere toelichting en goed te lezen dat het je aan het denken heeft gezet (met betrekking tot de kwestie wetenschappelijk versus praktijk). Als ik het goed begrijp, richt je je dus graag op enkele specifieke onderdelen van het brein en het functioneren hiervan. Dat is complex, maar wel enorm interessante materie: neuropsychologie. Je moet wel beseffen dat dit slechts een onderdeel is van het geheel en dat je dus door dat geheel heen zal moeten bijten, zeker de eerste jaren. Ik ga er echter vanuit dat je dat wel zal begrijpen

Maak een goede start in september!
pi_76318436
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een diagnose impliceert dat het om een medische aandoening gaat. En dat is het mi niet. En wat is tegenwoordig dan hoogbegaafd? Ben je dat al met een iq van 130 ofzo? Dat heb je al nodig om een fatsoenlijike universitaire studie te doen, dat geldt voor bosjes mensen die daar verder helemaal geen problemen mee hebben.
Dat vraag ik me ook al af, ik doe VWO maar ik heb een keer een IQ-Test gedaan en daar kwam uit, dat ik een IQ van 110 heb. Gebruik ik m'n IQ dan gewoon heel goed?
pi_76319010
Dan ben je een goede havist/matige vwo-er volgens mij
Maar ik snap niet waarom iedereen hier hoogbegaafd koppelt aan universitair onderwijs.
hb gaat meer over de manier van leren dan over de stof.
pi_76319251
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:44 schreef lezzer het volgende:
Dan ben je een goede havist/matige vwo-er volgens mij
Maar ik snap niet waarom iedereen hier hoogbegaafd koppelt aan universitair onderwijs.
hb gaat meer over de manier van leren dan over de stof.
Klopt. Al is het in zekere zin natuurlijk wel een feit dat als je al ergens kans hebt op uitdaging in het onderwijs, dat wel in het universitair onderwijs is. Dus in die zin is het best logisch.
pi_76319279
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:23 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook al af, ik doe VWO maar ik heb een keer een IQ-Test gedaan en daar kwam uit, dat ik een IQ van 110 heb. Gebruik ik m'n IQ dan gewoon heel goed?
Het gaat ook niet alleen om IQ (het ligt trouwens ook aan het profiel dat je doet. dat kan ook een boel verklaren).
Ook om inzet en karakter (hoe open-minded en geïnteresseerd ben je).
pi_76319540
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:54 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Het gaat ook niet alleen om IQ (het ligt trouwens ook aan het profiel dat je doet. dat kan ook een boel verklaren).
Ook om inzet en karakter (hoe open-minded en geïnteresseerd ben je).
Was gewoon een IQ test voor mijn leeftijd hoor.
pi_76320053
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:04 schreef Pudding_broodje het volgende:

[..]

Was gewoon een IQ test voor mijn leeftijd hoor.
Ja... en..? Ik heb het toch niet over die IQ-test?
pi_76320221
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:53 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Klopt. Al is het in zekere zin natuurlijk wel een feit dat als je al ergens kans hebt op uitdaging in het onderwijs, dat wel in het universitair onderwijs is. Dus in die zin is het best logisch.
Dat vond ik zelf dus eigenlijk helemaal niet.
Het was veel, maar meer een kwestie van gedisciplineerd werken.
pi_76320585
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat vond ik zelf dus eigenlijk helemaal niet.
Het was veel, maar meer een kwestie van gedisciplineerd werken.
Zoals ik al zei: als je ergens uitdaging vindt is het daar. Dat het dan ook gebeurt is geen feit, ergens anders zul je het iig niet vinden
pi_76321028
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:38 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: als je ergens uitdaging vindt is het daar. Dat het dan ook gebeurt is geen feit, ergens anders zul je het iig niet vinden
Een uitdaging om te gedijen in een omgeving die je niet ligt?
Dat maakt toch verder geen verschil met het onderwijs dat is toegespitst op de middelmaat?
pi_76321129
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:56 schreef lezzer het volgende:

[..]

Een uitdaging om te gedijen in een omgeving die je niet ligt?
Dat maakt toch verder geen verschil met het onderwijs dat is toegespitst op de middelmaat?
Nee, mijn punt is enkel dat we in nederland MBO HBO en WO kennen. WO is de 'moeilijkste vorm' van onderwijs. De vorm met de meeste intellectuele uitdaging. Op het HBO en MBO vind je die uitdaging sowieso zeer zeker al niet (al dat groepswerk, vreselijk).
Natuurlijk heeft ook WO veel nadelen voor HB'ers. Mijn punt is enkel dat het the lesser of all evils is.
pi_76321352
Ok, duidelijk
Ik denk dat het gebruik van het woord intellectueel juist is in deze.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:21:26 #245
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_76333594
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Nee, mijn punt is enkel dat we in nederland MBO HBO en WO kennen. WO is de 'moeilijkste vorm' van onderwijs. De vorm met de meeste intellectuele uitdaging. Op het HBO en MBO vind je die uitdaging sowieso zeer zeker al niet (al dat groepswerk, vreselijk).
Dat is jouw mening. Ik vind het groepswerk (en de vrijheid die daarbij hoort) zo prettig dat ik erover denk om op het HBO te blijven.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_76333644
Ik vond het groepswerk ook verschrikkelijk.
Met name omdat de rest aan het lanterfanteren was en ik alles alleen moest doen.
Mijn perfectionisme zat me goed in de weg daar...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:43:59 #247
247161 ikke043
pi_76334499
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef lezzer het volgende:
Ik vond het groepswerk ook verschrikkelijk.
Met name omdat de rest aan het lanterfanteren was en ik alles alleen moest doen.
Mijn perfectionisme zat me goed in de weg daar...
Op het HBO ervaar ik dat "je bek opentrekke" een positief effect op je groep heeft. En als de rest niets doet, zelf ook niets doen
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:52:30 #248
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_76337002
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:21 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik vind het groepswerk (en de vrijheid die daarbij hoort) zo prettig dat ik erover denk om op het HBO te blijven.
Vrijheid en groepswerken gaan toch niet samen? Je bent altijd gebonden aan opdrachtjes die ze voor je maken en dan ook nog eens aan de tijden dat je groepsgenoten niet hoeven te werken/hockeyen/bij mama op bezoek gaan/piktrekken.

Op de uni ben je het meest vrij. Bij veel vakken kan je gewoon lekker wegblijven als je maar zorgt dat je aan het eind van het semester de stof beheerst en er een tentamen over kan maken met goed gevolg. Als je echt zo hoogbegaafd bent zal dat vast neerkomen op even het boekje opentrekken 2 dagen voor het tentamen en een 10 halen.

Dat is vrijheid.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:20:53 #249
247161 ikke043
pi_76337884
Ja, ik bedoelde meer de vrijheid die je als groep hebt. Die individuele vrijheid ken ik niet. Misschien dat ik me na dit jaar als extranei inschrijf bij de universiteit van Maastricht. Ik zat te denken aan psychologie en rechten aangezien dat vrij makkelijke studies schijnen te zijn. Dan ervaar ik die vrijheid ook eens :p al heb ik die ook bij de VAVO.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_76338029
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft ook WO veel nadelen voor HB'ers. Mijn punt is enkel dat het the lesser of all evils is.
Een opleiding aan een kunstacademie kan anders behoorlijk uitdagend zijn.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')