misselijk en dan niet kunnen rijden....quote:Op maandag 21 december 2009 15:41 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ik kon niet rijden omdat ik misselijk was geworden die nacht en zodoende moest zij maar terug rijden
vaak alleen geregistreerd partnerschap....quote:Op maandag 21 december 2009 15:44 schreef mjh487 het volgende:
Waarschijnlijk zul je moeten zeggen dat het je partner is (als je niks wilt betalen, of in het ergste geval eigen risico)
ik hoop dat dat het geval isquote:Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef punchdrunk het volgende:
bij mijn lm geld: verzekering dekt huisgenoten en reisgenoten. in jouw geval dus geen probleem. eventueel eigen risico is natuurlijk wel gewoon geldig, en zal op jou verhaald worden.
Haar WA-verzekering? Voor haar auto?quote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef capricia het volgende:
Kun je die vriendin niet aansprakelijk stellen voor het eigen risico wat jij moet betalen? Neem aan dat ze zelf WA verzekerd is.
WA geldt nooit voor motorvoertuigenquote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef capricia het volgende:
Kun je die vriendin niet aansprakelijk stellen voor het eigen risico wat jij moet betalen? Neem aan dat ze zelf WA verzekerd is.
Dat zou ik hoe dan ook richting die vriendin schuiven.quote:Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
WA geldt nooit voor motorvoertuigen
gaat puur en alleen via de autoverzekering dus eigen risico moet gewoon betaald worden
Wat ben je dan voor zielige oetlul als je met 1 zin je schade vergoed krijgt, ipv alles zelf te betalen..quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef THeeF het volgende:
[..]
Wat ben je dan voor zielige oetlul als je met 1 zin je schade vergoed krijgt, ipv alles zelf te betalen..
Net of ze daar achter kunnen komen..
Geen idee. Ik heb een leaseauto.quote:Op maandag 21 december 2009 16:08 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
![]()
Vraag jij je ook elk jaar af waarom premies hoger worden? Om mensen die de verzekering op deze manier oplichten.
Omdat er steeds meer vrouwen autorijden bedoel je.quote:Op maandag 21 december 2009 16:08 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
![]()
Vraag jij je ook elk jaar af waarom premies hoger worden? Om mensen die de verzekering op deze manier oplichten.
Meneer van het borg-bedrijf welke de auto heeft weggesleept heeft al genoteerd dat mijn vriendin had gereden.quote:Op maandag 21 december 2009 16:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zou echt zeggen dat je zelf reed
Oh ja, da's wel jammer dan..quote:Op maandag 21 december 2009 16:12 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Meneer van het borg-bedrijf welke de auto heeft weggesleept heeft al genoteerd dat mijn vriendin had gereden.
Dus denk wel dat dat formulier ook wel wordt gecontroleerd....
frauderen heeft dus weinig zin denk ik
Heb ook een leaseauto, maar ik ben niet zo kortzichtig dat het me niet interesseert. Hoge brandstofprijzen zie je ook in andere dingen terug, bijvoorbeeld hogere stroomrekening. Is ook op basis van de olieprijs.quote:Op maandag 21 december 2009 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb een leaseauto.![]()
En brandstofprijzen interesseren me ook niet.
Het feit dat je het overweegt is al treurig genoeg.quote:Op maandag 21 december 2009 16:12 schreef RoodWitBlauw het volgende:
frauderen heeft dus weinig zin denk ik
Dat laatste is te ondervangen door de auto gewoon als gestolen op te geven bij de politie.quote:Op maandag 21 december 2009 16:30 schreef freak1 het volgende:
bij de leasemaatschappijen waar ik heb gereden zat het zo:
je directe familie of je partner mag met je auto op stap wanneer je er niet zelf bij bent.
als jij er bij bent als bijrijder mag ook iemand anders rijden, dan maakt het niet meer uit. het is pas een probleem als een vriend of iets dergelijks met je auto op stap is terwijl jij daar niet bij aanwezig bent.
Het doen van een valse aangite is strafbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste is te ondervangen door de auto gewoon als gestolen op te geven bij de politie.
Je kunt die vriendin natuurlijk best aansprakelijk stellen voor de schade die ze heeft veroorzaakt (voor zover je daar zelf voor opdraait). Of en zo ja op welke verzekering zij dat kan schuiven is haar zaak. De vraag is wel hoe lang ze dan nog je vriendin blijft...quote:Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Haar WA-verzekering? Voor haar auto?
Die verzekeringspremie zit gewoon verdisconteerd in het leasebedrag hoor. Waardoor jij, voor hetzelfde geld, een kleinere auto mag uitzoeken tzt.quote:
nope. bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto mag het gebruik van de laatste auto niet als argument worden gebruikt voor het bepalen van het leasebedrag. of je dus superzuinig of een lompe boer bent geweest met je auto, maakt geen fluit uit.quote:Op maandag 21 december 2009 18:13 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Die verzekeringspremie zit gewoon verdisconteerd in het leasebedrag hoor. Waardoor jij, voor hetzelfde geld, een kleinere auto mag uitzoeken tzt.
Zie het zo: Hoe meer lompe boeren een leaseauto hebben des te minder auto een leaserijder krijgt voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 21 december 2009 18:31 schreef freak1 het volgende:
[..]
nope. bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto mag het gebruik van de laatste auto niet als argument worden gebruikt voor het bepalen van het leasebedrag. of je dus superzuinig of een lompe boer bent geweest met je auto, maakt geen fluit uit.
ik geloofde het eerst ook niet, maar heb er meerdere discussies aan geweid, en helaas het is echt zo.
Dat bedoelde ik dus.quote:Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef Fokski het volgende:
Zie het zo: Hoe meer lompe boeren een leaseauto hebben des te minder auto een leaserijder krijgt voor hetzelfde geld.
Onzin. Mijn leasenorm is ex brandstof en ex verzekeringen.quote:
Dan is jouw werkgever de uitzondering op de regel. De meeste bedrijven verzorgen niet zelf de verzekeringen van de voertuigen die zij leasen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:31 schreef capricia het volgende:
Onzin. Mijn leasenorm is ex brandstof en ex verzekeringen.
Dat jij dat anders geregeld hebt, moet je zelf weten.
Yep, fraude plegen lijkt me een heel goed planquote:Op maandag 21 december 2009 15:38 schreef capricia het volgende:
Zeg toch gewoon dat je zelf reed.
Zal bij veel mensen afhankelijk zijn van de hoeveelheid geld wat verhaald gaat worden..quote:Op maandag 21 december 2009 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep, fraude plegen lijkt me een heel goed plan
Hij wilde toch dat zij hem naar huis reedquote:Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou ik hoe dan ook richting die vriendin schuiven.
Als zij die schade veroorzaakt heeft, lijkt het mij normaal dat ze dat probeert mee te betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:48 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Hij wilde toch dat zij hem naar huis reed. Ik maak nergens uit op dat ze de schade heeft veroorzaakt door roekeloos of opzettelijk rijgedrag... dan had hij zelf maar moeten rijden met zijn misselijkheid
.
De helft van het eigen risico meebetalen zou ik zelf wel doen als ik de vriendin van ts was geweest, het is 50/50 . Hij wilde dat zij hem thuisbracht in zijn auto en zij heeft toegestemd.
Maar het even in de schoenen schuiven vind ik
Jouw redenatie zou al genoeg zijn om vrienden kermend naast hun auto te laten liggen als ze ziek zijn en naar huis willen/quote:Op maandag 21 december 2009 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als zij die schade veroorzaakt heeft, lijkt het mij normaal dat ze dat probeert mee te betalen.
In ieder geval zou ik haar daar wel aansprakelijk voor stellen. Hoe ze dat onderling regelen, moeten ze natuurlijk zelf weten.
Dus in jouw ogen rijdt bijv. een vriendin van TS zijn auto kort, maar ach, het was geen opzet, sorry TS?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:00 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Jouw redenatie zou al genoeg zijn om vrienden kermend naast hun auto te laten liggen als ze ziek zijn en naar huis willen/
Dan bellen ze maar een taxi.
Het was geen opzet maar ik denk wel dat je de situatie ook in beschouwing moet nemen ... Het is niet zo dat ze hem leende om even met haar vriendinnen te toeren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus in jouw ogen rijdt bijv. een vriendin van TS zijn auto kort, maar ach, het was geen opzet, sorry TS?
Lijkt me op zijn minst op zijn plaats als zij aanbiedt iets van de schade (als TS al uberhaupt iets moet betalen) te vergoeden.
Lijkt mij nogal logisch dat ik geen schade wil betalen die ik zelf niet veroorzaakt heb.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:09 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Het was geen opzet maar ik denk wel dat je de situatie ook in beschouwing moet nemen ... Het is niet zo dat ze hem leende om even met haar vriendinnen te toeren.
Als ik zo een vriendin had als jij , had ik je in ieder geval ziek bij je auto achtergelatenwaar je ook stond
.
Meebetalen ok logisch , maar het zinnetje : Even in de schoenen schuiven .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |