abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75913489
De stress voor m'n kerstavondavonddineetje heeft net keihard toegeslagen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75913498
vertel! wat moet je allemaal nog doen/weten/maken/bedenken?
Ja doei.
pi_75913745
Het menu is op zich compleet, behalve groentes bij het hoofdgerecht maar dat kan ik zo verzinnen, maar bijna alle boodschappen moeten nog worden gedaan. Dat had ik gister willen doen, samen met m'n vriend, maar dat ging dus niet. Straks moet ik werken tot 6 uur, oftewel, het moet allemaal morgen nog. En het dineetje zelf is morgenavond. . Lekker last minute weer.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75913772
Oh, en ik moet vandaag nog ergens tijd zien te vinden om cakejes te bakken voor de mensen van m'n scriptiegroep. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75913775
komt vriendlief vandaag wel naar huis?
Ja doei.
pi_75913843
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
komt vriendlief vandaag wel naar huis?
Geen idee, ik hoop het, maar de NS raadt reizen ook vandaag weer af. Hij moet, want dan kan 'ie meteen even boodschappen doen. Al was het maar voor het avondeten van vandaag. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75913859
nou, Mr.Mo is inmiddels ook 'ergens' aangekomen met de trein geloof ik.. (Nijmegen --> Wageningen)

maar als hij gewoon nu weggaat is hijgewoon vandaag nog thuis hoor
Ja doei.
pi_75914066
Mja, dat dacht ik gister ook. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75914096
gisteren was hij ook wel thuisgekomen. Misschien niet binnen de 2 uur, maar hij was er wel gekomen. dus bel hem op en scheld hem naar huis
Ja doei.
pi_75914239
Goedemorgen.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: kliekje knolselderijsoufflé
L: salde van tomaten, mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met rood zomerfruit
D: gebakken aardappeltjes en een of andere groente gekookte aerpels, spinazie, 2 gekookt ei
T: handje nootjes

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
L: salde van tomaten, mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met rood zomerfruit
D: onbekend
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:25 schreef Lastpost het volgende:
Ook moet ik nog steeds een fatsoenlijk kerstkado vinden voor m'n vriendin, zij heeft al een tas vol en ik ... nouja ik dus niet, hehe.
Doe wat mijn man deed met sinterklaas: ga naar de Action en sla alles in wat je kunt vinden (ik kreeg sloffen, bedsokken, fleecedekentje, roos van zeep, geurolie en nog een boel frutsels).
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, Mr.Mo is inmiddels ook 'ergens' aangekomen met de trein geloof ik.. (Nijmegen --> Wageningen)
Goed te doen, hij hoeft zelfs in Arnhem niet die ellendige trappen over.
  Vis een optie? dinsdag 22 december 2009 @ 09:46:53 #236
70532 loveli
N
pi_75914341
Mogguh. Zit hier heel triest 2 gescheurde nagels te proberen te lijmen. Elk jaar met kerst is het weer hetzelfde liefje, de week ervoor breken ze af en met kerst zit ik met andere handjes dan gepland. Maar daar staat tegenover dat ik te eten heb met kerst en me geen zorgen hoef te maken over malariamuggen.
crap in = crap out
pi_75914351
ocherm
Ja doei.
pi_75914402
Ik kon vanochtend ook veel makkelijker op mijn werk komen.
Gister: tussen half 8 en kwart voor 8 de deur uit -> half 10 op werk (ruim een uur op schiphol gestaan, terwijl ik nog geen 10 min. in de trein hoefde te zitten)
Vandaag: 7 uur de deur uit -> kwart voor 8 op werk

Dus er zit vooruitgang in!! Al vind ik zo vroeg beginnen niet echt ideaal en nu al honger...
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? dinsdag 22 december 2009 @ 09:49:58 #239
70532 loveli
N
pi_75914419
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik snap overigens de SR-actie van dit jaar niet

muskietennetten, om mensenlevens te redden...

jaarlijks krijgen 240.000.000 mensen malaria. Jaarlijks gaan er (maar!) 1.000.000 mensen dood aan malaria. De kans dat je dus dood gaat aan malaria is vrij klein.

Een muskietennetje kost 5 euro (inclusief het personeel dat ze uitlegt! ) maar ze moeten >1250 muskietennetjes uitdelen om 1 mensenleven te redden, omdat de kans dat men er aan dood gaat vrij klein is....


Zelfde met de griepprik en vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. Volgens mij is de malaria-actie statistisch gezien nog het meest verantwoord van de drie.
crap in = crap out
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:50:06 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75914423
Ik ben er 20 minuutjes ongeveer. Dik anderhalf uur over gedaan, maar dat is alweer een half uur minder dan gister. Hier dus ook progressie.

Minder: ik ben grieperig aan het worden .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75914470
@ Moblo: het gaat neit alleen om het redden van malariadoden. een chronische malaria infectie is ook heel ernstig, zeker omdat het zo makkelijk te voorkomen is. bovendien schijnen eaids en malaria in afrika elkaar nogal "op weg" te helpen
quote:
Malaria en hiv helpen elkaar bij hun dodelijke verspreiding, schrijven onderzoekers in Science.

Waar hiv en malaria samen rondwaren, is het soms lastig overleven. In Afrika sterven jaarlijks rond de drie miljoen mensen aan het aids-veroorzakende virus. Aan malaria bezwijken elk jaar ongeveer een miljoen mensen.

De combinatie van beide ziekteverwekkers maakt de situatie zo mogelijk nog slechter. Iemand die al hiv onder de leden heeft, is door zijn verzwakte immuunsysteem bevattelijker voor malaria. Als de parasiet eenmaal binnen is, veroorzaakt die bovendien een toename van de hoeveelheid HIV in het bloed. Als gevolg daarvan neemt de kans op besmetting van een volgend slachtoffer met hiv toe. Want hoe meer virusdeeltjes, hoe groter de kans dat de ziektekiem tijdens een vrijpartij wordt doorgegeven.
Remy van den Brand

Laith J. Abu-Raddad: 'Dual infection with HIV and malaria fuels the spread of both diseases in Sub-Saharan Africa', Science, 8 december 2006
Kwak
pi_75914510
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
gisteren was hij ook wel thuisgekomen. Misschien niet binnen de 2 uur, maar hij was er wel gekomen. dus bel hem op en scheld hem naar huis
nou ja

ben ik echt de enige die dit belachelijk vindt?? als haar vriend geen zin heeft om vast te komen zitten dan snap ik best dat ie lekker in Utrecht bij zn familie blijft.

Wat is er mis mee om je even een p[aar daagjes zelf te redden? Ik vind het een kwalijke zaak als een jonge vrouw niet zelfstandig kan functioneren hoor... stel je voor dat er echt een keer wat gebeurt, of god forbid het gaat uit, en je blijft alleen achter? Dan wil je toch ook sterk genoeg in je schoenen staan om je leven alleen te kunnen leiden voor zolang dat duurt...

of maakt dat mij een harteloze bitch?

edit: natuurlijk is samen gezelliger. maar er zijn duizenden jonge vrouwen die alleen hun boodschappen doen in de sneeuw.... hoe handig een paar sterke armen erbij ook zouden zijn...
Kwak
pi_75914561
er zal vast wel over nagedacht zijn, ergens.. maar ik vind 't allemaal wat overdreven... te nobel zeg maar..

en eerlijk gezegd: hoe meer mensen we redden, hoe meer overbevolking, hoe minder eten, hoe meer hongersnoden --> etc.

Klinkt heel stom, en ik zeg ook niet dat er niemand meer gered moet worden of dat mensen maar dood moeten ! , maar ik denk wel dat we zo op deze manier de wereld opzich ook geen betere plek maken.. uitputting en zulks

maargoed, vrede op aarde!
Ja doei.
pi_75914586
Lijstje van gister:
O: brinta
L: plak kerstbrood, plak home-made donker rozijnen/gemberbrood (sort of team-kerstlunch na overleg), kop koffie met melk
T: 2 mandarijnen
T: cracker met nutella
D: pompoen/broccoli/erwten curry met rijst
T: warme chocolademelk met slagroom

Planning vandaag:
O: geperst granaatappel/frambozensap met halfvolle yoghurt
T: koffie met melk, mandarijn
L: ? moet wat kopen in de mensa
T: mandarijn, hand amandelen
D: kikkererwten/champignon/spek prutje met turks brood
T: ?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_75914604
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja

ben ik echt de enige die dit belachelijk vindt?? als haar vriend geen zin heeft om vast te komen zitten dan snap ik best dat ie lekker in Utrecht bij zn familie blijft.

Wat is er mis mee om je even een p[aar daagjes zelf te redden? Ik vind het een kwalijke zaak als een jonge vrouw niet zelfstandig kan functioneren hoor... stel je voor dat er echt een keer wat gebeurt, of god forbid het gaat uit, en je blijft alleen achter? Dan wil je toch ook sterk genoeg in je schoenen staan om je leven alleen te kunnen leiden voor zolang dat duurt...

of maakt dat mij een harteloze bitch?

edit: natuurlijk is samen gezelliger. maar er zijn duizenden jonge vrouwen die alleen hun boodschappen doen in de sneeuw.... hoe handig een paar sterke armen erbij ook zouden zijn...
ik vind dat als je gewoon de hele dag de tijd hebt om naar huis te komen en er zijn genoeg mensen die daadwerkelijk dat traject afleggen (kijk eens op Fok!) dat je best wat moeite kunt doen om naar huis te gaan om je vriendin te helpen met alle voorbereidingen voor het diner waar je zelf ook zin in hebt... er is dan ook niets ernstigs aan de hand, dus HOEFT ze zich nog niet alleen te redden.. kan me die stress best voorstellen als je allemaal mensen uitnodigt, gaat koken, het iedereen naar de zin wil maken, alles op tijd af wil hebben en je ziet geen kans om (in je eentje) de boel te regelen omdat de planning was dat je het samen zou doen.

ze zegt zelf dat ze ook de hele dag moet werken en dus eigenlijk alles dan op morgen aankomt.. ik ben erg blij dat Mr.Mo gisteren al die dingen heeft geregeld omdat ik moest werken. Al had ik het uiteraard als het andersom was ook gedaan: hij werken, ik auto wegbrengen en boodschappen doen.
Ja doei.
pi_75914723
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja

ben ik echt de enige die dit belachelijk vindt?? als haar vriend geen zin heeft om vast te komen zitten dan snap ik best dat ie lekker in Utrecht bij zn familie blijft.

Wat is er mis mee om je even een p[aar daagjes zelf te redden? Ik vind het een kwalijke zaak als een jonge vrouw niet zelfstandig kan functioneren hoor... stel je voor dat er echt een keer wat gebeurt, of god forbid het gaat uit, en je blijft alleen achter? Dan wil je toch ook sterk genoeg in je schoenen staan om je leven alleen te kunnen leiden voor zolang dat duurt...

of maakt dat mij een harteloze bitch?

edit: natuurlijk is samen gezelliger. maar er zijn duizenden jonge vrouwen die alleen hun boodschappen doen in de sneeuw.... hoe handig een paar sterke armen erbij ook zouden zijn...
Ik denk er hetzelfde over.
Ik zou ook gister vast zoveel mogelijk boodschappen hebben gedaan eigenlijk. Misschien alleen de echt zware dingen nog niet (of ik zou een paar keer gegaan zijn).
Maar goed, ik heb er dan ook een hekel aan om afhankelijk te zijn.
pi_75914758
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind dat als je gewoon de hele dag de tijd hebt om naar huis te komen en er zijn genoeg mensen die daadwerkelijk dat traject afleggen (kijk eens op Fok!) dat je best wat moeite kunt doen om naar huis te gaan om je vriendin te helpen met alle voorbereidingen voor het diner waar je zelf ook zin in hebt...

ze zegt zelf dat ze ook de hele dag moet werken en dus eigenlijk alles dan op morgen aankomt.. ik ben erg blij dat Mr.Mo gisteren al die dingen heeft geregeld omdat ik moest werken. Al had ik het uiteraard als het andersom was ook gedaan: hij werken, ik auto wegbrengen en boodschappen doen.

misshcien ben ik toch een verzuurdere single dan ik dacht
Kwak
pi_75914766
Nou, ik ga ook alleen maar de NS hel aan omdat ik moet werken en geen vakantiedagen over heb... In alle andere gevallen zou ik vrijwillig niet met de trein zijn gegaan.

Ik snap dat het van de andere kant gezien lullig/ jammer/ enz. is, maar uren zonder informatie op een ijskoud station op een trein wachten is écht super kut!!

Ik zou denk ik het kerstmenu aanpassen als het niet anders kan en iets makkelijkers maken... Dat begrijpen de gasten toch wel? En de mensen nog een keer uitnodigen om het over te doen op de manier die jullie eigenlijk gewild hadden?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_75914773
als je WEET dat je alleen bent plan je dat soort dingen anders in. Als je er op rekent dat je dat samen doet en hulp krijgt (dus jij weet dat je moet werken --> vriend doet de boodschappen), dan is dat heel wat anders

VOORAL als je gasten krijgt als je samen bent en anders ook samen ene pizza kunt halen zou ik het nog anders vinden
Ja doei.
pi_75914778
Of voor of na het werk vandaag even boodschappen halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')