abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75876282
Wij hebben onze wc laten betegelen door een tegelzetter en ik vind dat hij het niet goed heeft gedaan:
we hebben rechthoekige tegels die horizontaal moeten worden gezet en hij is bij de ene muur in de hoek begonnen en bij de tegenoverliggende muur bij de deur. Hierdoor begint de ene muur met een hele tegel en de tegenoverliggende muur met een halve. Ik wil graag dat de tegelzetter dit opnieuw doet, maar hij vindt dit onzin. Heeft hij gelijk?

Als we de tegels eraf halen, moet er dan opnieuw worden gestuukt?

Als iemand in de buurt van Venlo dit soort herstelwerkzaamheden uitvoert, hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
  maandag 21 december 2009 @ 13:18:20 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75876328
zonder te lezen zeg ik.. foto?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 21 december 2009 @ 13:19:28 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_75876387
Ik heb het wel gelezen en vraag me ook af wat het probleem nu is.
Een foto zou het wel een stuk verhelderen.

Oh wacht, ik denk dat ik em snap.
Naja, ik denk dat je technisch gezien zeurt.
Al had de tegelaar er best over na kunnen denken hoe hij begint.
Ik denk alleen niet dat je een poot hebt om op te staan.
Lopen de lijnen van vloertegels over in de muur?
Zo nee, dan zou ik het gewoon zo laten. Het gaat (denk ik) om een dermate klein hok dat het alleen de oplettende kijker opvalt. Als je alles eraf gaat bikken kan je idd. opnieuw stucen.

En voor de volgende keer weet je waar je op moet letten als je zoon kerel inhuurt .
Denk niet dat de echte pro's niet nadenken over dat soort dingen.
  maandag 21 december 2009 @ 13:19:45 #4
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75876396
Als je er bij stond terwijl hij begon had je beter om moeten letten.

En hoeveel werk is het? Hoe lang is de muur?

In principe moet een vakman het wel zo mooi mogelijk doen natuurlijk.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  maandag 21 december 2009 @ 13:26:02 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75876707
En sich heb je helemaal gelijk. Het is niet zo fraai en een tegelzetter met ervaring bedenkt zoiets zelf ook wel.
Echter is het wel belangrijk wat er in het contract staat. Hoe luidt de opdracht?

Wij maken normaliter tegelplannen en aanzichten van alle tegelwerk, maar ik gok dat jij niet zoiets hebt?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75876734

Ik weet nog niet hoe ik direct een foto kan plaatsen, gaat alleen via een andere (foto)site?

Ik stond er helaas zelf niet bij, dan was dit niet gebeurd. We hebben de tegelzetter overigens ook gewoon betaald hoor, ik begrijp ook wel dat hij dit niet met opzet heeft gedaan, maar ik vind het wel lelijk zo.

We hebben alleen mondelinge afspraken met deze meneer gemaakt. Het probleem is ook dat de vloeren in de badkamer, wc en de hal nog moeten worden gedaan. In de hal wil ik nl. graag zwarte en witte tegels diagonaal gelegd hebben en ik had echt heel erg bedenkingen dat deze meneer dat wel zou kunnen...

Ik zou eigenlijk iemand die en herstelt en afmaakt. Maar ja, wie wil een halve opdracht aannemen?

[ Bericht 19% gewijzigd door esmees op 21-12-2009 13:42:43 ]
pi_75876785
Je hebt gelijk, hij moet het maar opnieuw maken. Dit is prutswerk. Waarschijnlijk ook een amateur?
  PR/Manusje van alles maandag 21 december 2009 @ 13:29:11 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75876851
Je kan zonder de tegels en de verdeling te zien echt niet zeggen of het prutswerk is hoor
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 21 december 2009 @ 13:31:42 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75876939
Ben ook wel benieuwd hoe 'erg' het is.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 21 december 2009 @ 13:33:05 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_75876985
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:26 schreef esmees het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik direct een foto kan plaatsen, gaat alleen via een andere (foto)site?

Ik stond er helaas zelf niet bij, dan was dit niet gebeurd. We hebben de tegelzetter overigens ook gewoon betaald hoor, ik begrijp ook wel dat hij dit niet met opzet heeft gedaan, maar ik vind het wel lelijk zo.

We hebben alleen mondelinge afspraken met deze meneer gemaakt. Het probleem is ook dat de vloeren in de badkamer, wc en de hal nog moeten worden gedaan. In de hal wil ik nl. graag zwarte en witte tegels diagonaal gelegd hebben en ik had echt heel erg bedenkingen dat deze meneer dat wel zou kunnen...

Ik zou eigenlijk iemand die en herstelt en afmaakt. Maar ja, wie wil een halve opdracht aannemen?
Ah... Mondelinge afspraken .
Daar ga je al.
Als je aan die man van te voren vraagt of ie uit tekent hoe hij gaat tegelen of op het moment van tegelen zorgt dat je af en toe kijkt wat ie aan het doen is. Dan gaat dat wel goed hoor. Pruts werk is als het er schots en scheef op zit, als snijrandjes niet recht zijn en er (okee, is wat extreem) gebroken/beschadigde tegels verwerkt zijn.
Dan heb je te maken met echt een prutser. Als het tegelwerk ansich goed is en je heldere goede afspraken hebt en/of mee kijkt dan loopt het wel los.

Je weet iig. wel dat ie geen inzicht heeft qua lijnen, dus daar kan je rekening mee houden .
  maandag 21 december 2009 @ 13:35:20 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75877072
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:26 schreef error_404 het volgende:
Wij maken normaliter tegelplannen en aanzichten van alle tegelwerk, maar ik gok dat jij niet zoiets hebt?
Dat is wel gaaf. Doen jullie dat met CAD software ofzo ?
  maandag 21 december 2009 @ 13:35:27 #12
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75877078
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:26 schreef esmees het volgende:

foto maken, vervolgens www.tinypic.com o.i.d gebruiken om de foto te plaatsen.
De link kan je weer in je bericht plaatsen (de [ i m g ] tag link van tinypic)
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  PR/Manusje van alles maandag 21 december 2009 @ 13:38:12 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75877157
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:35 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat is wel gaaf. Doen jullie dat met CAD software ofzo ?
Kan ook gewoon een schetsje op papier zijn

normaal krijg je inderdaad een CADtekening van de werkvoorbereiding met maten en shit.

Zelf loop ik bij polen, duitsers tsjechen en dergelijke altijd mee om te kijken of ze het wel goed overnemen op de muur.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75877396

Ik hoop dat dit zo lukt? Om een beter beeld te geven. Prutsen was waarschijnlijk niet het juiste woord, maar ik had (heel naief) aangenomen dat een tegelzetter ook zou kijken hoe het er een beetje mooi uitziet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 21-12-2009 13:47:30 ]
  maandag 21 december 2009 @ 13:49:32 #15
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75877583
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef esmees het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hoop dat dit zo lukt? Om een beter beeld te geven. Prutsen was waarschijnlijk niet het juiste woord, maar ik had (heel naief) aangenomen dat een tegelzetter ook zou kijken hoe het er een beetje mooi uitziet.
Mijn ouders hebben ongeveer dezelfde tegels en bij ons ziet het er ook zo uit.

Ik vind het eigenlijk wel mooi gelukt.

Die halve tegel zou mij persoonlijk niet zo veel uitmaken.
  maandag 21 december 2009 @ 13:52:27 #16
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75877718
Mja, dit is miereneuken in mijn ogen..
Ziet er verder gewoon goed uit.
pi_75877721
Het valt inderdaad wel mee, terwijl hij bij de muur waar de wc moet komen in eerste instantie ook in de hoek was begonnen, zag er helemaal niet uit. Gelukkig had hij toen maar 1 "baan" gedaan en toen heeft mijn vriend nog kunnen ingrijpen.
pi_75877793
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:17 schreef esmees het volgende:Hierdoor begint de ene muur met een hele tegel en de tegenoverliggende muur met een halve
Dat zie ik niet terug op de foto. Rest ziet redelijk goed uit...
pi_75877808
Het verschil ligt hem toch in de linker en rechter muur? Ik zou het ook niet mooi vinden wat hij nu heeft gedaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 21 december 2009 @ 13:55:43 #20
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75877861
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:52 schreef esmees het volgende:
Het valt inderdaad wel mee, terwijl hij bij de muur waar de wc moet komen in eerste instantie ook in de hoek was begonnen, zag er helemaal niet uit. Gelukkig had hij toen maar 1 "baan" gedaan en toen heeft mijn vriend nog kunnen ingrijpen.
Werkt die man voor jullie of via de aannemer? Bij de toilet moet je sowieso symmetrisch betegelen inderdaad.
pi_75877866
Het gaat inderdaad om het verschil in de linker- en rechtermuur.
  maandag 21 december 2009 @ 13:57:04 #22
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75877926
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:54 schreef poepeneesje het volgende:
Het verschil ligt hem toch in de linker en rechter muur? Ik zou het ook niet mooi vinden wat hij nu heeft gedaan.
Dan moet je dus een aantal vierkante meter eruit bikken.

Ik zou om korting vragen.
pi_75877939
Wij hebben geen aannemer, we doen de hele verbouwing zelf en dit is gedaan door een zelfstandig tegelzetter.
  maandag 21 december 2009 @ 13:57:57 #24
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75877960
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:57 schreef esmees het volgende:
Wij hebben geen aannemer, we doen de hele verbouwing zelf en dit is gedaan door een zelfstandig tegelzetter.
Dan is het inderdaad niet zo professioneel.
pi_75877998
Ik vind dat je gelijk hebt esmees. Zelfs een niet-professionele tegelzetter kan ik elke klusfolder lezen dat je even van tevoren moet bedenken hoe de tegels uitkomen. Ik zou er zeker moeilijk over gaan doen en eisen dat ie het opnieuw doet, je betaalt er immers voor...
Maar goed, dat ben ik he (tegelzetters, wees gewaarschuwd )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')