Uhm.. je weet hoe groot een supermarktbrood is toch? Heb je die broodbakmachineblikken wel eens gezien?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef casper019 het volgende:
ik ben er van plan binnenkort 1 aante schaffen, na wat reviews te hebben gelezen is mijn oog op Moulinex Uno OW3101 gevallen
- degelijk en goed geprijst
heeft iemand ervaringen daamee? En in t begin wil ik het liefst eerst gewoon oefenen en porberne met kant en klaar mixen.
Weet iemand of je ook met kant en klaa rmixen goeie en lekkere resultaten krijgt?
en het brood uit een broodbak machine als je zeg maar voor 1000 grams brood gaat heeft dat het zelfde formaat als supermarkt brood om t maar zo te zeggen?
Ik haalde de kant en klaar mixen bij de molen hier. Maar de eigenaar is overleden, en zijn vrouw stopt ermee. Dat is godver balenquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:45 schreef Greys het volgende:
Ik vond die kant en klaar mixen vaak echt prima, in elk geval al tien keer lekkerder dan 'gewoon' brood
Zoietsquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:41 schreef casper019 het volgende:
haha nee heb nog nooit broodbakmachine brood gezien, hoeziet dat eruit?
is t anders qua vorm? of lijkt t gewoon op normaal brood?
Vierkanter en een groter brood is vooral hogerquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:41 schreef casper019 het volgende:
haha nee heb nog nooit broodbakmachine brood gezien, hoeziet dat eruit?
is t anders qua vorm? of lijkt t gewoon op normaal brood?
Ligt maar helemaal aan het blik wat erin zit. Bij mij lijkt het sterk op een normaal brood, zit gewoon een langwerpig blik in. Overigens kortgeleden weer een brood gebakken met de meergranen-kant en klaar mix van de C1000, erg geslaagd. Nu een kant en klaar mix speltbrood meegenomen van de natuurwinkel, ben benieuwd.quote:
Zal ontgtwijfeld ook wel met willekeurig ander soort meel lukken.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef casper019 het volgende:
nope er staat letterlijk in t boekje '' het gebruik van een meelsoort T55 word aangeraden ''
Hoe wil je anders kneden als er geen kneedhaken in de machine zitten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:31 schreef casper019 het volgende:
Ik lees trouwens dat bij veel broden uit broodbakmachines dat er een ''gat'' in t brood zit vanwege de deeghaken
is dat nog steeds zo of alleen bij de oudere machines?
met wat moet je e invetten dan??quote:Op woensdag 24 april 2013 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoe wil je anders kneden als er geen kneedhaken in de machine zitten?Overigens totaal niet storend, je moet ze alleen wel even goed invetten om ze er makkelijk uit te krijgen.
Ik vet de kneekhaken(buiten- en binnenkant) en de pen waarop ze staan en waar de haken de bodem raken in met wat boter, plakken ze niet zo vast aan de pennen en in het brood en daardoor is de kans dat je de haken gaat beschadigen doordat je teveel geweld gebruikt ook minder, ik heb de anti-aanbaklaag op zowel de haken en op de bakpan nog perfect want als die gaat beschadigen gaat het steeds moeilijk worden om het brood uit de vorm te krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
met wat moet je e invetten dan??
en weet iemand dat over dat Meel T55?
bij alle recepten die in mn recepten boekje (Moulinex ow3101) erbij staan staat dat ik dat mail nodig heb...
http://www.gebruikershand(...)dleiding-299570.html
daar staat t nog eens in mn handleiding!
Kortom, niks van aantrekken verder, gewoon eerst eens lekker gaan rommelen met kant en klare broodmixen uit de supermarkt zou ik zeggenquote:De fijnste bloem van het type 45 wordt ook wel ook ' patentbloem' genoemd (in vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar) en is bedoeld voor fijn gebak en cake. Verder komt bloem van het type 45 veel voor (in mixen) voor fijn gebak en cakemeel.
De 'gewone' tarwebloem in de supermarkt is van het type 55. Deze bloem heeft over het algemeen zeer slechte bakeigenschappen en is niet geschikt voor gerezen brood. Gebruik deze bloem voor: sauzen, pap, pannenkoeken, bladerdeeg, pasteideeg, gebak (eventueel met toevoeging van bakpoeder).
Behalve voor sommige 'broodmixen' die in de supermarkt te vinden zijn, wordt bloem van de andere types (65 en hoger) voornamelijk door de industrie (en de warme bakker) gebruikt voor het bakken van brood. Deze bloemsoorten - ook wel bakkersmeel genoemd - worden voor particulier gebruik alleen in speciaalzaken, molens etc. verkocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |