Ik heb de winkel waar ik de machine gekocht heb, gebeld met het defect. Zij hebben me doorverwezen naar de fabrikant, omdat ze daar afspraken mee hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef yoppybt het volgende:
Heb je zelf de monteur gebeld en betaald? Dan sta je nu heel zwak.
De leverancier heeft namelijk wel verplichtingen ten opzichte van jou (verwachte levensduur en dergelijke) maar je moet wel eerst de leverancier in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen. Doen ze dat niet dan kun je ze in gebreke stellen etcetera. Je zit zo een paar maanden zonder wasmachine....
Zoals al eerder gezegt: recht hebben en krijgen is iets heel anders.
Overigens wordt in het gerefereerde trosradar topic gesteld dat de fabrikant verplichtingen heeft ten opzichte van jou. Dat is niet waar. Je moet bij de leverancier zijn.
Topic klopt wel.quote:Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef yoppybt het volgende:
Heb je zelf de monteur gebeld en betaald? Dan sta je nu heel zwak.
De leverancier heeft namelijk wel verplichtingen ten opzichte van jou (verwachte levensduur en dergelijke) maar je moet wel eerst de leverancier in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen. Doen ze dat niet dan kun je ze in gebreke stellen etcetera. Je zit zo een paar maanden zonder wasmachine....
Zoals al eerder gezegt: recht hebben en krijgen is iets heel anders.
Overigens wordt in het gerefereerde trosradar topic gesteld dat de fabrikant verplichtingen heeft ten opzichte van jou. Dat is niet waar. Je moet bij de leverancier zijn.
Jammer dat zelf moderaters zulke foutieve informatie verstrekken. Alleen bij (vrijwillig verstrekte) fabrieksgarantie heeft de fabrikant verplichtingen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Topic klopt wel.
Zolang de garantietermijn loopt moet bij de winkel zijn, daarna bij de fabrikant.
Dus ik als modje moet feilloos zijn??quote:Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Jammer dat zelf moderaters zulke foutieve informatie verstrekken. Alleen bij (vrijwillig verstrekte) fabrieksgarantie heeft fabrikant verplichtingen.
Zie bijvoorbeeld Consuwijzer.nl waarin toch duidelijk gesteld wordt dat de verkoper na de garantie nog verplichtingen heeft.
Ik daag je uit een verwijzing te leveren waaruit blijkt dat de fabrikant verplichtingen heeft na afloop van de garantie.
Voor 130 euro gaan die echt niet in aktie komenquote:Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef HarryP het volgende:
Verder, heb je een rechtsbijstandverzekering?
Gewoon die bellen, die zullen dan de rekening betalen (is goedkoper voor ze dan de juridische molen in gaan) en dan heb jij je geld ook terug (of geld om de rekening te betalen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |