abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75870461
Goedemorgen.

Een tijdje terug heb ik mijn fiets gespoten in de gang van ons huis (Studenten). Dus er zit een beetje groen aan de muur. De huisbaas komt vandaag 'ineens' langs en zegt dat hij dit moet laten schilderen.

Ik zeg dat dat ook wel goedkoper kan en dat ik dat wel wil doen. Maar hier wil hij na meerdere malen herhalen niks van weten.

Het lijkt me toch enigzins redelijk dat ik ervoor zorg dat ik die gang zelf opknap?

Ik hoor wel wat jullie er van vinden.
  maandag 21 december 2009 @ 10:47:51 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75870540
kun je niet met terpentine ofzo de hele boel van de muur afvegen?
of gewoon snel overwitten zodat jouw verfsporen er in elk geval niet meer zijn
Ein Zwei POLIZEI!!1!!!Nomnom!!!Nom!!11!Einz!
pi_75870551
Ik zou gewoon nu beginnen en er dan een paar foto's van maken met bijvoorbeeld de krant van vandaag erbij. Dan kan hij schilderen wat hij wil, maar jij hoet niks te betalen
  maandag 21 december 2009 @ 10:50:52 #5
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_75870600
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:47 schreef gateway het volgende:
als je nou gewoon ff de gang had afgeplakt.........
Ja, kom op zeg, daar heeft TS wat aan.... Er zit al verf op de muur.

Hoe ziet de rest van de gang er uit? En laten schilderen is wat mij betreft een straatje te ver voor de gang van een studentenhuis. Als jij een emmer verf haalt en de gang netjes schildert dan denk ik dat de kous daarmee af moet zijn.

Ik vind wel dat jij het weer netjes moet maken maar om daarvoor een schilder te moeten inhuren is weer een ander uiterste.
be nice or go away
pi_75870682
hoeveel is trouwens een beetje groen?

2 streepjes of zit er een heel profiel van je fiets op de muur?
pi_75870782
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1383246/1/310#75870682]
2 streepjes of zit er een heel profiel van je fiets op de muur?
Dan moet TS het gewoon rechtsonder signeren
pi_75870796
Chloor tegen de muur tetsen.
pi_75870818
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:56 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan moet TS het gewoon rechtsonder signeren

en dan geld eisen omdat hij het huis in waarde heeft verhoogd
pi_75870826
bedankt voor de reacties tot nu toe. het betreft ongeveer 1 m vlekken verspreid de rest van het huis incl de muur ziet er nou ook niet bepaald denderend uit. Van die schilder vond ik ook belachelijk vandaar de vraag.
  maandag 21 december 2009 @ 11:01:21 #11
145755 kahaarin
pi_75870925
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:58 schreef jovink het volgende:
bedankt voor de reacties tot nu toe. het betreft ongeveer 1 m vlekken verspreid de rest van het huis incl de muur ziet er nou ook niet bepaald denderend uit. Van die schilder vond ik ook belachelijk vandaar de vraag.
Dan zou ik een emmer verf halen en de gang gewoon even overschilderen, voordat de huisbaas weer langs komt, dan even bellen dat je het hebt opgelost. Hij kan je imho niet verplichten een schildersbedrijf te betalen.
be nice or go away
pi_75871214
ik ben nu bezig het met ammoniak eraan het afhalen., Werkt opzich wel prima alleen als je goed kijkt zie je het nog wle. met schilderen is het probleem dat de gang iets van 7 m lang is en dat ik niet alleen dat stukje kan schilderen want dat valt ook op.
  maandag 21 december 2009 @ 11:11:41 #13
145755 kahaarin
pi_75871304
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:09 schreef jovink het volgende:
ik ben nu bezig het met ammoniak eraan het afhalen., Werkt opzich wel prima alleen als je goed kijkt zie je het nog wle. met schilderen is het probleem dat de gang iets van 7 m lang is en dat ik niet alleen dat stukje kan schilderen want dat valt ook op.
Hmm, even zien of het na het opdrogen nagenoeg weg is, anders zit er niets op denk ik. Een fiets spuiten is natuurlijk niet de bedoeling in de gang.
be nice or go away
pi_75871308
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:09 schreef jovink het volgende:
Als je het nog kan zien na de ammoniak werkt het niet goed genoeg, dus zal je moeten verven, of de rekening van de door de huisbaas ingeschakelde schilder betalen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75871499
Ik zou je fiets gewoon een straat verder ff helemaal blauw spuiten, dan de fiets weer binnen neerzetten.
Niemand die jou een rekening kan geven.
  maandag 21 december 2009 @ 11:26:07 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75871857
Wat zegt je huurcontract hierover? Ik neem aan dat het een gemeenschappelijke ruimte is, normaal mag je gehuurde ruimten prima schilderen, als ze maar "in 1 keer overschilderbaar" zijn als je vertrekt.
censuur :O
pi_75871898
Je ziet nu wel dat er iets gezeten heeft maar niet meer zo fel groen als dat het was. Aan de tips wat ik beter kon doen heb ik vrij weinig nu ik kijk vanavond wel weer hoe het er dan voor staat.
pi_75872066
http://www.schove-groep.nl/schove_verhuur/?CONTRACT_INFORMATIE:HUURVOORWAARDEN

Het feit is nu dat mijn huisgenoot vertrekt, maar pas als ik vertrek moet ik er toch voor zorgen dat ik alles achterlaat zoals het was?
pi_75872120
uurovereenkomst of het gebruik verplicht tot het verrichten van kleine herstellingen aan, op of in het gehuurde en verhuurder is verplicht op verlangen van huurder de overige gebreken te verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of uitgaven vereist die in de gegeven omstandigheden redelijkerwijs niet van verhuurder zijn te vergen. Partijen zullen daartoe tijdig en op deugdelijke wijze – ieder voor zijn rekening – die voorzieningen, vernieuwingen daaronder begrepen, treffen of doen treffen,

Is dat ieder voor eigen rekening niet van toepassing voor dit geval?
pi_75873531
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja, kom op zeg, daar heeft TS wat aan.... Er zit al verf op de muur.
Ja? Stel je dan eens de vraag hoe waarschijnlijk het was geweest dat TS dezelfde stunt bij paps en mams thuis in de gang had geflikt? Ik denk dat het TS dan niet was overkomen. En hoe raar is dat?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_75873534
Artikel 4.4 uit die voorwaarden zegt "Indien een der partijen nalaat onderhoud, herstel of vernieuwing te zijnen laste uit te voeren of te doen uitvoeren – dan wel indien deze op onoordeelkundig of slechte wijze zijn uitgevoerd – is de andere partij gerechtigd om die werkzaamheden voor rekening en risico van de nalatige partij te (doen) verrichten, nadat deze een schriftelijke ingebrekestelling heeft gekregen waarin hem een redelijke termijn voor de nakoming is verleend. Indien de voor rekening van huurder komende werkzaamheden geen uitstel kunnen gedogen, is verhuurder gerechtigd deze terstond voor rekening van huurder te verrichten of te doen verrichten."

Kortom jij moet een goede poging doen binnen een redelijke termijn, en als dat niet afdoende is, is de verhuurder na schriftelijke ingebrekestelling gemachtigd dit (te laten) doen op jou rekening. Bel die verhuurder even op, stuur hem vervolgens je plan+planning aangetekend en ruim je eigen troep netjes op binnen de toegezegde termijn. Anders wordt het dokken voor je.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 21 december 2009 @ 12:36:08 #22
145755 kahaarin
pi_75874755
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:06 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja? Stel je dan eens de vraag hoe waarschijnlijk het was geweest dat TS dezelfde stunt bij paps en mams thuis in de gang had geflikt? Ik denk dat het TS dan niet was overkomen. En hoe raar is dat?
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het nu al te laat is, en nee, ik denk niet dat het hem thuis was overkomen. Daar gaat het hier toch ook niet om, het is nu toch al gebeurd, nu moet het opgelost worden.

Is het handig? Nee.
Had hij beter moeten weten? Ja.
Kan hij het terugdraaien? Nee.
Moet hij het oplossen? Ja.

be nice or go away
  maandag 21 december 2009 @ 12:37:54 #23
145755 kahaarin
pi_75874821
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:31 schreef jovink het volgende:
http://www.schove-groep.nl/schove_verhuur/?CONTRACT_INFORMATIE:HUURVOORWAARDEN

Het feit is nu dat mijn huisgenoot vertrekt, maar pas als ik vertrek moet ik er toch voor zorgen dat ik alles achterlaat zoals het was?
Nou, nee, ik denk dat dit onder kleine reparaties valt, dus heb je de kans om binnen redelijke termijn de boel te herstellen. Als je dat niet doet dan kan de huisbaas het op jouw kosten laten verhelpen.
be nice or go away
pi_75876314
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, nee, ik denk dat dit onder kleine reparaties valt, dus heb je de kans om binnen redelijke termijn de boel te herstellen. Als je dat niet doet dan kan de huisbaas het op jouw kosten laten verhelpen.
Het zal wel een muur in de gezamenlijke ruimtes zijn, en die wil huisvesting volgens een standaard onderhouden. En bij die standaard horen ook bedrijven waar huisvesting contracten mee heeft.

En laten we eerlijk zijn TS, jij biedt aan dat je het wel over wilt schilderen? Jij, die niet eens in staat was om er voor te zorgen dat je niet die muur onderspoot? Denk even na, en misschien begrijp je dan waarom de huisbaas het niet door jou laat doen.
pi_75879527
Ik denk dat je netjes je excuses moet gaan aanbieden. En moet aanbieden je het graag netjes herstelt met een mooie kwaliteit vuilafstotende latex. En ja, je zal de volle 7 meter moeten doen.

Aangetekende brieven ed. zou ik niet doen, want daar maak je geen vrienden mee. Je moet het vertrouwen terugwinnen. Dat ze dat zijn verloren is niet zo vreemd.
pi_75908009
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Het zal wel een muur in de gezamenlijke ruimtes zijn, en die wil huisvesting volgens een standaard onderhouden. En bij die standaard horen ook bedrijven waar huisvesting contracten mee heeft.

En laten we eerlijk zijn TS, jij biedt aan dat je het wel over wilt schilderen? Jij, die niet eens in staat was om er voor te zorgen dat je niet die muur onderspoot? Denk even na, en misschien begrijp je dan waarom de huisbaas het niet door jou laat doen.
Maakt niet uit waarom ik het binnen heb gedaan, feit is dat als ik eruit ga het hersteld dient te worden. Rest van het huis incl. Muur is ook niet dat je zegt je van het. Om kort te gaan 1 grote zooi.

Morgen maar even naar het kantoor om de rest ook aan te kaarten, voordat hij begint over die paar plekken moet de rest van het huis eerst maar op orde zijn, en dan doel ik op onderhoudswerkzaamheden die hij geacht is te doen, maar nalaat.

4.4 uit zijn eigen voorwaarden maken het in ieder geval onmogelijk, om zonder mij een redelijk termijn te geven de 'schade' te herstellen.
pi_75912984
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:33 schreef jovink het volgende:

[..]

Maakt niet uit waarom ik het binnen heb gedaan, feit is dat als ik eruit ga het hersteld dient te worden. Rest van het huis incl. Muur is ook niet dat je zegt je van het. Om kort te gaan 1 grote zooi.

Morgen maar even naar het kantoor om de rest ook aan te kaarten, voordat hij begint over die paar plekken moet de rest van het huis eerst maar op orde zijn, en dan doel ik op onderhoudswerkzaamheden die hij geacht is te doen, maar nalaat.

4.4 uit zijn eigen voorwaarden maken het in ieder geval onmogelijk, om zonder mij een redelijk termijn te geven de 'schade' te herstellen.
Ik zou voorzichtig zijn met je houding. Ik begrijp dat je zegt dat de rest van het huis ook niet op en top is, maar ze hebben jou nu kunnen markeren als de dader, terwijl veel schade in studentenhuizen niet vast te leggen is op één persoon. Heb je je huurcontract goed gelezen? En je woont in Twente ergens, of niet? Huur je van een grotere organisatie met huisbazen, of is die huisbaas ook de verhuurder?
pi_75917037
Haha nee woon niet in Twente Jovink is gewoon een oude username. Woon in Groningen, en de huisbaas is ook de verhuurder.
pi_75918159
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:30 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik zou voorzichtig zijn met je houding. Ik begrijp dat je zegt dat de rest van het huis ook niet op en top is, maar ze hebben jou nu kunnen markeren als de dader, terwijl veel schade in studentenhuizen niet vast te leggen is op één persoon. Heb je je huurcontract goed gelezen? En je woont in Twente ergens, of niet? Huur je van een grotere organisatie met huisbazen, of is die huisbaas ook de verhuurder?
Dat dus, er van alles bij halen kan erg vervelend worden als ze dat vervolgens aan jou op gaan hangen. Maar snap ik het nou goed dat jij het spuiten van een fiets in de gang als "normaal" ziet, en nu valt over de verhuurder die dit anders ziet, en verwacht dat jij de schade aan zijn eigendom/investering adequaat herstelt, dan wel betaald voor het herstel?

Ik zou als huisbaas/eigenaar ook mijn twijfels hebben bij een belofte in de trant van "ik knap het zelf wel op" als de persoon in kwestie net daarvoor zijn fiets groen heeft zitten verven in de hal..
pi_75918906
Die huisbaas ziet dit als een handige gelegenheid om heel dat muurtje eens gratis geschilderd te krijgen. Wees hem voor, schilder het over met een pot verf van 8 euro en een vachtrollertje van 5 euri en je bent klaar. Toch?

De huisbaas wilt het gewoon goed geverfd hebben, als het hem niets kost kiest hij voor de duurste en beste oplossing. Jij zou opdraaien voor de kosten, dus moet je een goedkopere optie nemen: zelf doen.
pi_75925517
Pak een roller, verf en afplakband. (kosten +/- 50 euro) en verhelp de schade voordat de huisbaas het laat doen en je de rekening geeft.

Ik kan me niet voorstellen dat je je fiets mag spuiten bij je ouders in de gang. Waarom ben je dan wel aan het zooien in een studentenhuis. Als iedereen denkt zoals jij zal het hier in Nederland heel snel een behoorlijke bende worden.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:44:34 #32
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_75932842
Gewoon snel het slot op de voordeur vervangen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_75973860
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef asdqert het volgende:
Die huisbaas ziet dit als een handige gelegenheid om heel dat muurtje eens gratis geschilderd te krijgen. Wees hem voor, schilder het over met een pot verf van 8 euro en een vachtrollertje van 5 euri en je bent klaar. Toch?

De huisbaas wilt het gewoon goed geverfd hebben, als het hem niets kost kiest hij voor de duurste en beste oplossing. Jij zou opdraaien voor de kosten, dus moet je een goedkopere optie nemen: zelf doen.
Referentiekaders mensen. Al die keren dat die huisbaas niet eenduidig een dader kan pakken moeten toch ergens van betaald worden. Zo ben ik ook van mening dat de politie de schade van één vernield bushokje of telefooncel waarbij de dader is gepakt in tienvoud moeten verhalen voor al die keren dat dat niet lukt. Blijkbaar is er geen andere manier om respect af te dwingen. Beetje hetzelfde verhaal als handsfree bellen. Met die flutbekeuringen van tegenwoordig is het een eenvoudig rekensommetje om te weten dat het best uit kan om niet handsfree te bellen in de auto. Maak die bekeuring in plaats van die 140 Euro, of welk flutbedrag het nu ook is, eens 1500 Euro. Dan wordt het voor de meeste dappere dodo's opeens een heel ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')