Zoals de titel aangeeft, heb ik wat problemen met mijn huisbaas. Ik ga morgen sowieso naar het juridisch loket. Het gaat om een kamer in een studentenhuis en alle tips/raad/etc is welkom!
- Een maand nadat ik ingetrokken was, kwam de gemeente + politie vertellen dat er in 'kwetsbare' wijken maar 2 huurders per huis mochten huren (we zaten er met 5), en dat de huisbaas een hoge boete zou krijgen als hij niet wat huurders zou schrappen. Enfin, inmiddels is het zo dat we er nog met z'n 2en wonen en binnekort woon ik hier zelfs nog maar alleen. Hij wil echter iedereen eruit hebben, mag dit zomaar? En wat is dan de opzeg termijn? En moet hij dit schriftelijk gedaan hebben?
- Hij moet het huis brandveilig maken van de gemeente en dus hier en daar wat plafonds en deuren enzo vervangen. Lijkt me niet dat dit een geldige reden is om de huur te beeindigen? Hij wil zelf graag het hele huis gaan verbouwen zodat hij het kan verhuren als 2 luxe studio's en de huurprijs kan verdubbelen. Daarom wil hij mij eruit hebben. Kan hij volgens mij niet zomaar doen?
- Ik heb vorige week hier met hem een aanvaring over gehad. Hij werd nogal agressief, begon te dreigen m'n spullen op straat te zetten enzo. Ik wil heel graag weg hier, maar heb nog geen andere woonruimte kunnen vinden. Tot die tijd blijf ik hier wonen, want ik kan nergens anders heen. Ik ben inmiddels al een tijdje op zoek, maar 't zit nog niet mee. Hij houdt de 'deadline' van eind januari aan. Als ik dan niet weg ben, zegt hij dat hij m'n spullen op straat zet. Hij is volgens mij wel het type dat dit ook echt doet, wat kan ik doen als het echt zo ver komt?
- Ook zegt hij dat hij per eind januari gas/water/licht af laat sluiten. Dit mag volgens mij ook niet?
Volgens mij doet hij een boel dingen die eigenlijk niet mogen, maar ik ben bang dat ik niet genoeg tijd heb om hier iets tegen te doen? Voor de deadline van eind januari zegmaar. Ik ben er ook heel bang voor dat als ik hier nog maar alleen zit (m'n mannelijke huisgenoot is er sowieso eigenlijk nooit meer), hij het heel onprettig voor me gaat maken om hier te wonen. Kan ik zomaar de politie bellen als ik me bedreigd voel?
Alvast heel erg bedankt!
EDIT: Ik ben vandaag naar het Juridisch Loket geweest, en hoewel ze me hebben verteld dat hij me niks kan maken, is er ook duidelijk geworden dat ik hem niets kan maken totdat hij iets doet wat niet mag zoals mijn spullen op straat zetten of g/w/l afsluiten. Ik kan dan nog wel een schadevergoeding eisen, maar dan is het kwaad al gedaan.
[ Bericht 7% gewijzigd door linds op 21-12-2009 17:15:03 ]
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.