abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75865514
Zoals de titel aangeeft, heb ik wat problemen met mijn huisbaas. Ik ga morgen sowieso naar het juridisch loket. Het gaat om een kamer in een studentenhuis en alle tips/raad/etc is welkom!

- Een maand nadat ik ingetrokken was, kwam de gemeente + politie vertellen dat er in 'kwetsbare' wijken maar 2 huurders per huis mochten huren (we zaten er met 5), en dat de huisbaas een hoge boete zou krijgen als hij niet wat huurders zou schrappen. Enfin, inmiddels is het zo dat we er nog met z'n 2en wonen en binnekort woon ik hier zelfs nog maar alleen. Hij wil echter iedereen eruit hebben, mag dit zomaar? En wat is dan de opzeg termijn? En moet hij dit schriftelijk gedaan hebben?

- Hij moet het huis brandveilig maken van de gemeente en dus hier en daar wat plafonds en deuren enzo vervangen. Lijkt me niet dat dit een geldige reden is om de huur te beeindigen? Hij wil zelf graag het hele huis gaan verbouwen zodat hij het kan verhuren als 2 luxe studio's en de huurprijs kan verdubbelen. Daarom wil hij mij eruit hebben. Kan hij volgens mij niet zomaar doen?

- Ik heb vorige week hier met hem een aanvaring over gehad. Hij werd nogal agressief, begon te dreigen m'n spullen op straat te zetten enzo. Ik wil heel graag weg hier, maar heb nog geen andere woonruimte kunnen vinden. Tot die tijd blijf ik hier wonen, want ik kan nergens anders heen. Ik ben inmiddels al een tijdje op zoek, maar 't zit nog niet mee. Hij houdt de 'deadline' van eind januari aan. Als ik dan niet weg ben, zegt hij dat hij m'n spullen op straat zet. Hij is volgens mij wel het type dat dit ook echt doet, wat kan ik doen als het echt zo ver komt?

- Ook zegt hij dat hij per eind januari gas/water/licht af laat sluiten. Dit mag volgens mij ook niet?

Volgens mij doet hij een boel dingen die eigenlijk niet mogen, maar ik ben bang dat ik niet genoeg tijd heb om hier iets tegen te doen? Voor de deadline van eind januari zegmaar. Ik ben er ook heel bang voor dat als ik hier nog maar alleen zit (m'n mannelijke huisgenoot is er sowieso eigenlijk nooit meer), hij het heel onprettig voor me gaat maken om hier te wonen. Kan ik zomaar de politie bellen als ik me bedreigd voel?

Alvast heel erg bedankt!

EDIT: Ik ben vandaag naar het Juridisch Loket geweest, en hoewel ze me hebben verteld dat hij me niks kan maken, is er ook duidelijk geworden dat ik hem niets kan maken totdat hij iets doet wat niet mag zoals mijn spullen op straat zetten of g/w/l afsluiten. Ik kan dan nog wel een schadevergoeding eisen, maar dan is het kwaad al gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door linds op 21-12-2009 17:15:03 ]
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.
  maandag 21 december 2009 @ 02:12:49 #2
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_75865545
is die huisbaas toevallig een duitser?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_75865620
Nee, hoezo?
incl. 19% spelfouten.
pi_75865772
Je hebt geen huurcontract?
Hoelang sta je bij de gemeente ingeschreven op dat adres?
pi_75865994
Hangt er vanaf wat voor contract je hebt, vergeet niet dat je als huurder veel rechten hebt. Hij kan je niet zomaar uit je kamer zetten.
pi_75875260
quote:
Op maandag 21 december 2009 02:32 schreef Stali het volgende:
Je hebt geen huurcontract?
Hoelang sta je bij de gemeente ingeschreven op dat adres?
Ik heb geen huurcontract getekend toen. Maar ik heb wel al nagevraagd of dit uitmaakt. Het Juridisch Loket zegt dat dit niet uitmaakt, ik kan gewoon m'n afschriften uitprinten en bewijzen dat ik iedere maand huur betaal.
incl. 19% spelfouten.
  maandag 21 december 2009 @ 12:52:40 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_75875380
Je huisbaas kan de meeste zaken, die je noemt niet zomaar maken als jij een huurcontract hebt. Ga vooral bij het Juridisch Loket langs, zoals je al van plan was.

Je zou met je huisbaas een uitkoopsom kunnen bespreken, als hij doorheeft dat hij op legale wijze niet snel van jou af kan komen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_75875477
Welke stad is dit als ik vragen mag?
Verhaal klinkt nogal bekend..
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 21 december 2009 @ 12:55:40 #10
244245 linds
Ondertitel:
pi_75875513
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:54 schreef SHERMAN het volgende:
Welke stad is dit als ik vragen mag?
Verhaal klinkt nogal bekend..
Den Haag
incl. 19% spelfouten.
pi_75875750
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:55 schreef linds het volgende:

[..]

Den Haag
Hmm not even close.

Vriendin van me heeft het zelfde. Maar dan in Utrecht.
Huisbaas dreigde daar ook veel, maar uit eindelijk met een rechtswinkel er achter gekomen dat hij haar niks kon maken.

Ze woont er nog steeds

Zal even vragen hoe dat toen is gegaan.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_75877689
Onbepaalde huur dus (aangezien er geen huurcontract is) dan zal de huisbaas toch wat meer moeite moeten doen om jou eruit te krijgen.. (Intimidatie is dan een goedkoop alternatief).

De woningbouwverenigingen in Nederland geven een minimale verhuiskostenvergoeding van +5000 euro als ze de huurder de woning moet verlaten voor b.v. een zeer grote renovatie.
Meer informatie op www.woonbond.nl
pi_75878159
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:55 schreef linds het volgende:

[..]

Den Haag
Ik had zelfde soort ervaring met een huisbaas in Den Haag.

Is de naam: van B.?
pi_75881607
Gewoon snel opzoek naar nieuwe woonruimte. Je kan natuurlijk proberen je recht te halen. Zelf zou ik echter gewoon wegwezen en zorgen dat het niet uit de hand loopt, dat lijkt me vervelender.
  maandag 21 december 2009 @ 17:09:43 #15
244245 linds
Ondertitel:
pi_75886176
Mijn eerste keus is inderdaad ook gewoon andere woonruimte, ik ben ook al een tijd op zoek. Maar zolang ik dit niet heb, wil ik hier blijven wonen.
incl. 19% spelfouten.
  maandag 21 december 2009 @ 17:11:03 #16
244245 linds
Ondertitel:
pi_75886226
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:02 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Ik had zelfde soort ervaring met een huisbaas in Den Haag.

Is de naam: van B.?
Nee, z'n achternaam begint wel met een B though
incl. 19% spelfouten.
  maandag 21 december 2009 @ 17:12:17 #17
244245 linds
Ondertitel:
pi_75886268
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:03 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Hmm not even close.

Vriendin van me heeft het zelfde. Maar dan in Utrecht.
Huisbaas dreigde daar ook veel, maar uit eindelijk met een rechtswinkel er achter gekomen dat hij haar niks kon maken.

Ze woont er nog steeds

Zal even vragen hoe dat toen is gegaan.
Deze huisbaas heeft ook huizen in Utrecht En als je dat ff wil navragen, graag! Ben vandaag naar het Juridisch Loket geweest, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd welkom
incl. 19% spelfouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')