ben je vandaag uberhaupt wel achter je computer vandaan gekomen?quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Ps2K het volgende:
Ingehaald worden door een vrachtwagen
Dat mag een keer gebeuren tijdens je rijles als je enorm onzeker bent en je bent voor het eerst op de snelweg. Daarna... dan mag je gewoon je rijbewijs inleveren
Yep ik heb even een stukje gereden over de A28 om van de sneeuw te genieten. De pizza bezorger had ook niks te klagen behalve dat het koud was.quote:Op zondag 20 december 2009 23:57 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ben je vandaag uberhaupt wel achter je computer vandaan gekomen?
nee ik wil mijn auto graag heel houden plus dat ik een zwanger persoon in de auto had.quote:Op maandag 21 december 2009 00:08 schreef Cothen het volgende:
TS kan er niet mee omgaan.
Of TS kan niet autorijden.
(en ja, ik ben op de weg geweest vandaag, een slordige 250km)
Als dat allemaal zo belangrijk voor je is, waarom ben je dan in hemelsnaam de weg op gegaan? Overigens kan je met een beetje voertuig beheersing ook tijdens dit soort dagen doorrijden met een zwangere vrouw in de auto.quote:Op maandag 21 december 2009 00:09 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
nee ik wil mijn auto graag heel houden plus dat ik een zwanger persoon in de auto had.
Nee.quote:Op zondag 20 december 2009 23:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Klacht lijkt me duidelijk....
gast, elke auto die rond dat tijdstip op de weg reed reed keurig netjes in die rij, dat die achtelijke debiel in zijn vrachtwagen in gaat halen is nogal onverantwoordelijk te noemen. Zou je wel eens willen horen als dat ding gaat glijden en jij zit er tussenquote:Op maandag 21 december 2009 00:13 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als dat allemaal zo belangrijk voor je is, waarom ben je dan in hemelsnaam de weg op gegaan? Overigens kan je met een beetje voertuig beheersing ook tijdens dit soort dagen doorrijden met een zwangere vrouw in de auto.
Eens, maar een (zeerquote:Op zondag 20 december 2009 23:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
...... terwijl je half glijdend over de met sneeuw bedekte snelweg je auto in bedwang probeert te halen.![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk....
"netjes in de rij", de snelweg is geen schoolklas. Waarschijnlijk was het voor de trucker verstandiger om juist wel door te rijden ipv met te hoge toeren achter een rijtje minder bekwame automobilisten te moeten zitten.quote:Op maandag 21 december 2009 00:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
gast, elke auto die rond dat tijdstip op de weg reed reed keurig netjes in die rij, dat die achtelijke debiel in zijn vrachtwagen in gaat halen is nogal onverantwoordelijk te noemen. Zou je wel eens willen horen als dat ding gaat glijden en jij zit er tussen
nee dat was het niet, en anders moet jij misschien eens naar je rijstijl kijkenquote:Op maandag 21 december 2009 00:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
"netjes in de rij", de snelweg is geen schoolklas. Waarschijnlijk was het voor de trucker verstandiger om juist wel door te rijden ipv met te hoge toeren achter een rijtje minder bekwame automobilisten te moeten zitten.
Jij begint je topic dat je half glijdend je auto in bedwang moest houden.quote:Op maandag 21 december 2009 00:21 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
nee dat was het niet, en anders moet jij misschien eens naar je rijstijl kijken
Je bent pas een bekwame automobilist als je denkt aan de veiligheid van jezelf EN anderen.quote:Op maandag 21 december 2009 00:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
"netjes in de rij", de snelweg is geen schoolklas. Waarschijnlijk was het voor de trucker verstandiger om juist wel door te rijden ipv met te hoge toeren achter een rijtje minder bekwame automobilisten te moeten zitten.
Heb je geen sneeuw gezien ?quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Ps2K het volgende:
Ingehaald worden door een vrachtwagen
Dat mag een keer gebeuren tijdens je rijles als je enorm onzeker bent en je bent voor het eerst op de snelweg. Daarna... dan mag je gewoon je rijbewijs inleveren
of hij is degene die denk dat hij schumacher is en dus een gevaar op de weg, of hij loopt gewoon stoer te doenquote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Heb je geen sneeuw gezien ?
Ik wou vandaag nog naar Maastricht gaan, maar met al die sneeuw blijf ik toch fijn lekker thuis.quote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
of hij is degene die denk dat hij schumacher is en dus een gevaar op de weg, of hij loopt gewoon stoer te doen
ja want je kan geen 70 rijden in zn 5 waardoor je weinig toeren maakt... lolquote:Op maandag 21 december 2009 00:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
"netjes in de rij", de snelweg is geen schoolklas. Waarschijnlijk was het voor de trucker verstandiger om juist wel door te rijden ipv met te hoge toeren achter een rijtje minder bekwame automobilisten te moeten zitten.
Ik ben the Stigquote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
of hij is degene die denk dat hij schumacher is en dus een gevaar op de weg, of hij loopt gewoon stoer te doen
Jij bent écht een faler.quote:Op zondag 20 december 2009 23:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
...... terwijl je half glijdend over de met sneeuw bedekte snelweg je auto in bedwang probeert te halen.![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk....
of banden maar aangezien ik niet genoeg rij om winterbanden te nemen zal ik met deze uitzonderlijke sneeuwbuien het iets voorzichtiger moeten doenquote:Op maandag 21 december 2009 01:24 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ben the Stig![]()
Gewoon normaal rijden zoals anders alleen met gladheid niet te hard rijden en wat meer afstand houden. Niet zoveel aan de hand. Als je op de snelweg al bijna van de weg afglibbert dan moet je toch eens kijken naar een wat degelijkere auto.
onzin! ik moet toegeven er kon meer profiel op de banden bij mij, miss merk enzo ook wel beter, maar dan nog, geen 1 band is opgewassen als er 20 cm sneeuw op de snelweg ligtquote:Op maandag 21 december 2009 01:24 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ben the Stig![]()
Gewoon normaal rijden zoals anders alleen met gladheid niet te hard rijden en wat meer afstand houden. Niet zoveel aan de hand. Als je op de snelweg al bijna van de weg afglibbert dan moet je toch eens kijken naar een wat degelijkere auto.
quote:Op maandag 21 december 2009 01:24 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ben the Stig![]()
Gewoon normaal rijden zoals anders alleen met gladheid niet te hard rijden en wat meer afstand houden. Niet zoveel aan de hand. Als je op de snelweg al bijna van de weg afglibbert dan moet je toch eens kijken naar een wat degelijkere auto.
Winterbanden kosten 10 euro per maand extra, dus die heb ik ook niet.quote:Op maandag 21 december 2009 01:26 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
of banden maar aangezien ik niet genoeg rij om winterbanden te nemen zal ik met deze uitzonderlijke sneeuwbuien het iets voorzichtiger moeten doen
Grande Punto...quote:
Moordenaars zijn het, 100.000 slachtoffers, ik zeg het je 100.000!!!quote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Levensgevaarlijk van die truckers, al koffiezettend of een magetronmaaltijd opwarmend in hun cabine de overige automobilisten in gevaar brengen
nee, een vrachtwagen kan dat niet.quote:Op maandag 21 december 2009 01:05 schreef resque het volgende:
ja want je kan geen 70 rijden in zn 5 waardoor je weinig toeren maakt... lol
Levensgevaarlijk, al die automobilisten die bij het kleinste beetje sneeuw hun auto niet in bedwang kunnen houden en toch de weg op gaanquote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Levensgevaarlijk van die truckers, al koffiezettend of een magetronmaaltijd opwarmend in hun cabine de overige automobilisten in gevaar brengen
en dan komen janken dat je winkel leeg isquote:Op maandag 21 december 2009 15:27 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zeg verplicht alle vrachtwagenchauffeurs aan de kant houden. Wat een gevaren op de weg.
Nee dan gaan ze maar lopend de winkel bijvullen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
en dan komen janken dat je winkel leeg is
Kerel,eten gaat ook voor veiligheidquote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Levensgevaarlijk van die truckers, al koffiezettend of een magetronmaaltijd opwarmend in hun cabine de overige automobilisten in gevaar brengen
Ik ben gisteren half Belgie door gecruised en heb meer auto's dan vrachtwagens zien liggenquote:Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef LXIV het volgende:
Eens met TS. Straks sta je weer drie kwartier in de file omdat er een vrachtwagen gekanteld is.
Goed kunnen rijden is vooral je aanpassen aan de omstandigheden. En als de snelweg is bedekt met sneeuw betekent dat je snelheid beperken.
Is dat geen Punto dan?quote:
Jij bent een prutser.quote:Op zondag 20 december 2009 23:53 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
...... terwijl je half glijdend over de met sneeuw bedekte snelweg je auto in bedwang probeert te halen.![]()
![]()
Klacht lijkt me duidelijk....
Om terug te komen op die asdruk, kantelen gebeurt juist eerder bij omstandigheden waarbij er juist wel grip voor handen is. In verhoudingen tot de centrifugale krachten hebben de wielen (te veel) grip. De (centrifugale) zwaartekracht zoekt de weg van de minste weerstand en aangezien dat niet de wielen zijn, trekt de zwaartekracht als het ware de vrachtwagen omver met de wielen als scharnierpunt. (dit alles vanaf Z as gezien -xyz-) Bij een normale auto kan de centrifugaalkracht het zwaartepunt van de auto niet overwinnen doormiddel van de wielen, omdat het zwaartepunt in verhouding tot de grip vele malen lager ligt dan een vrachtwagen. Ga je dan te hard de bocht in, dan vlieg je er gewoon uit, dit heet (kortgenomen) ook wel onderstuur. Bij een vrachtwagen ligt het zwaartepunt te hoog. dus, grip, teveel snelheid, is kantelen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef LXIV het volgende:
Eens met TS. Straks sta je weer drie kwartier in de file omdat er een vrachtwagen gekanteld is.
Goed kunnen rijden is vooral je aanpassen aan de omstandigheden. En als de snelweg is bedekt met sneeuw betekent dat je snelheid beperken.
Ik wil der niet tussen zitten hoor als zon ding gaat glijden en als je een beetje op het nieuws heb gelet dan waren het er meer dan 1 die zijn gaan scharen waardoor weer heel de dag een weg afgesloten was. En profs??? zijn dat die chauffeurs die je soms over de weg ziet zwalken omdat ze een krantje zitten te lezen of half in slaap vallen? Maar aan je rekenkundige verklaringen zal je wel gewoon een nerd zijn die uberhaupt niet achter zijn pc vandaan komt, laat staan in een auto de weg op gaatquote:Op vrijdag 25 december 2009 16:44 schreef Symo het volgende:
[..]
Jij bent een prutser.
Maar klopt, vrachtwagens hebben een veel hogere asdruk en daar maakte deze chauffeur fijn gebruik van tijdens deze weersomstandigheden. Dus laat de profs maar rijden.
Jij had gewoon thuis moeten blijven.
Bovendien... glibberen op een snelweg? Je gaat rechtdoor op een snelweg! zelfs bij totaal geen tractie is het volgens de wet van newton niet anders dan dat je wagentje dat wil doen.. die flauwe bochten compenseer je echt wel met de matige grip die je hebt...
En dan nog, vrachtwagen haalt je in, geen probleem toch? Rijden ze eindelijk eens door haha.
O ja, ik ben geen vrachtwagen chauffeur
1 vraagje nog? wat rijd je? 106? Cuore? neee Swift zeker? of toch een Alto?![]()
[..]
Om terug te komen op die asdruk, kantelen gebeurt juist eerder bij omstandigheden waarbij er juist wel grip voor handen is. In verhoudingen tot de centrifugale krachten hebben de wielen (te veel) grip. De (centrifugale) zwaartekracht zoekt de weg van de minste weerstand en aangezien dat niet de wielen zijn, trekt de zwaartekracht als het ware de vrachtwagen omver met de wielen als scharnierpunt. (dit alles vanaf Z as gezien -xyz-) Bij een normale auto kan de centrifugaalkracht het zwaartepunt van de auto niet overwinnen doormiddel van de wielen, omdat het zwaartepunt in verhouding tot de grip vele malen lager ligt dan een vrachtwagen. Ga je dan te hard de bocht in, dan vlieg je er gewoon uit, dit heet (kortgenomen) ook wel onderstuur. Bij een vrachtwagen ligt het zwaartepunt te hoog. dus, grip, teveel snelheid, is kantelen.
Sneeuw, is geen grip, hoewel vrachtwagens met zachte sneeuw (geen ijsel of ijs dus) inderdaad wel meer grip hebben door hun asdruk, is sneeuw geen bevorderende factor voor het kantelen.
Ik rijd gemiddeld 200 km per dag. En mijn rekenkundige verklaringen..? ik bereken helemaal niks. Ik geef alleen een kleine verklaring wat betreft de fysica mbt tot zwaartekracht & massa in beweging. Nerd die niet achter zijn pc vandaan komt? Hahaha. Waar haal je die aanname vandaan? Ik heb van kleins af aan gewoon een bovengemiddelde interesse in auto's gehad.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:23 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik wil der niet tussen zitten hoor als zon ding gaat glijden en als je een beetje op het nieuws heb gelet dan waren het er meer dan 1 die zijn gaan scharen waardoor weer heel de dag een weg afgesloten was. omdat ze een krantje zitten te lezen of half in slaap vallen? Maar aan je rekenkundige verklaringen zal je wel gewoon een nerd zijn die uberhaupt niet achter zijn pc vandaan komt, laat staan in een auto de weg op gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |