Maar ik hoor van vele dat je dat beter niet kan doen.
Wat denken jullie?
quote:Dat kleine poesje gaat niet gelukkig worden. Misschien dat het op termijn goed gaat, maar in het begin zal het zeker oorlog in huis zijn.
Op woensdag 01 mei 2002 22:38 schreef charmed_angel het volgende:
Wij hebben nu 2 katers van 2 jaar oud en nu willen we ze graag een klein poesje erbij.Maar ik hoor van vele dat je dat beter niet kan doen.
Wat denken jullie?
(Dat is anders als het familie is, of als je er 10 hebt en er een 11e bij zet, dan zijn ze het wel gewend. Maar van 2 naar 3 of van 1 naar 2 is heel moeilijk.)
quote:ja daar dacht ik ook al aan, maar zo klein katje is heel erg lief zo jong nog
Op woensdag 01 mei 2002 23:27 schreef snoeki het volgende:
Misschien een idee om een katje te nemen dat al wat ouder is (maand of 6)?
Wij hebben drie katten, 1tje van 13 jaar, 1tje van tien jaar en de jongste is nu drie en een half.
Alleen in het begin is er wat ruzie onderling geweest en nu doen ze nog net wel eens alsof ze ruzie hebben maar 's nachts liggen ze als één bolletje wol tegen elkaar aan te slapen op de bank...
Maar, ik vind het hartsikke gezellig en zou ze niet meer willen missen!
Dit is wellicht extreem maar in een bestaand teretorium is het niet wijs. En hoe langer het terretorium er al is hoe moeilijker. Mocht je nu verhuizen en bij de nieuwe woning een nieuwe kat introduceren dan gaat het waarschijnlijk wel goed.
Hoe graag we ook willen, de meeste katten hechten meer aan de omgeving dan aan de baas
Bij ons werd er na een scheiding 2 katten van een jaar en een kat van 8 bij elkaar gezet, de oudere kat mag die andere 2 nogsteeds niet, maar er wordt over het algemeen wel gedoogd, maar soms geeft ie wel een krabbel.
quote:Jij loopt 20 katten achter.
Op zaterdag 04 mei 2002 09:31 schreef SunChaser het volgende:Yvonne heeft 14 katten en poezen, vraag haar eens hoe dat gaat.
Maar zolang je een kitten bij een wat oudere zet gaat het wel goed. (bij mij iig wel al 2 keer)
Maar als je risicos wil vermijden is het verstandig een zo jong mogelijke kat erbij te nemen. Zoals in een eerdere post is gesteld: kittens worden beter gepruimd (in de figuurlijke zin natuurlijk).
Nu hebben we buiten een verwaarloosde kat gevonden. Ik dnek 6 maanden ofzo.
Ik heb hem uiteraard mee naar huis genomen, die katers van mij snuffelen heel de tijd aan de kont van die andere kater. En als die gevonden kater hun aan kijkt, gaan mijn eigen katers blazen. Vechten of aanhalen doen ze niet. Die gevonden kater die besteed geen aandacht aan mijn eigen katers.
Denk je dat dit goed gaat komen??? Kan ik deze gevonden kat nog zindelijk maken? Zal hij naar de kattenbak gaan? Ik wil hem graag binnen houden bij mijn andere 2 katten, maar ik ben bang dat hij de boel onder gaat zeiken en poepen.
Dus ik wil graag advies van jullie!
Overde kattebak dan. Het eten......apart? Binnenhouden!
Please help me!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |