abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4031834
Wij hebben nu 2 katers van 2 jaar oud en nu willen we ze graag een klein poesje erbij.

Maar ik hoor van vele dat je dat beter niet kan doen.

Wat denken jullie?

woensdag 1 mei 2002 @ 22:44:59 #2
22309 goflow
all alone.
pi_4031944
wij hebben ook 3 katten... 1x moeder + dochter en nog een wat oudere dikke kater die echt alles prima vind. zou het gewoon doen denk ik, is leuk joh! meestal wennen die beesten wel aan een kleinje wat erbij komt.
pi_4032176
WIj hadden er ook een jong poesje bij maar die werd op het laatst zo bang van die katers dat ie is weggelopen
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  woensdag 1 mei 2002 @ 23:09:43 #4
521 ruby
Hell yeah!
pi_4032381
Wij hebben ook drie katten. Moeder, dochter en een kater.
Dat gaat ook prima samen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_4032489
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:38 schreef charmed_angel het volgende:
Wij hebben nu 2 katers van 2 jaar oud en nu willen we ze graag een klein poesje erbij.

Maar ik hoor van vele dat je dat beter niet kan doen.

Wat denken jullie?

Dat kleine poesje gaat niet gelukkig worden. Misschien dat het op termijn goed gaat, maar in het begin zal het zeker oorlog in huis zijn.

(Dat is anders als het familie is, of als je er 10 hebt en er een 11e bij zet, dan zijn ze het wel gewend. Maar van 2 naar 3 of van 1 naar 2 is heel moeilijk.)

† In Memoriam † woensdag 1 mei 2002 @ 23:27:00 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4032607
Als ze gecastreerd zijn, zou het op zich goed moeten kunnen gaan. Mijn ouders hebben een ouwe kater en ik zet mijn poes er regelmatig een weekendje bij en dat gaat best goed. Al zullen het nooit de dikste vrienden worden. Het is meer een wederzijds gedogen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4032609
Misschien een idee om een katje te nemen dat al wat ouder is (maand of 6)?
Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
pi_4055532
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:27 schreef snoeki het volgende:
Misschien een idee om een katje te nemen dat al wat ouder is (maand of 6)?
ja daar dacht ik ook al aan, maar zo klein katje is heel erg lief zo jong nog
pi_4055552
Gewoon doen...

Wij hebben drie katten, 1tje van 13 jaar, 1tje van tien jaar en de jongste is nu drie en een half.

Alleen in het begin is er wat ruzie onderling geweest en nu doen ze nog net wel eens alsof ze ruzie hebben maar 's nachts liggen ze als één bolletje wol tegen elkaar aan te slapen op de bank...

B Red Ten
  zaterdag 4 mei 2002 @ 00:06:19 #10
17956 Saskiaa
Wingardium Leviosa
pi_4056867
Wij hebben ook drie katten, maar echt vrienden zijn het niet.....Integendeel: ze blazen en vechten regelmatig met elkaar. En bijelkaar liggen doen ze al helemaal niet....

Maar, ik vind het hartsikke gezellig en zou ze niet meer willen missen!

"Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken."
pi_4057033
Met twee oudere katten kun je er best een jong katje bij zetten. Een echt jong katje zal eerder geaccepteerd worden door oudere katten dan een kat van laten we zeggen een jaar of 3! Natuurlijk zal het in het begin misschien even wat problemen op kunnen leveren, maar naar verloop van tijd kan het echt hartstikke goed gaan! En hoe meer katten, hoe beter! toch?
Succes!!
  zaterdag 4 mei 2002 @ 00:35:29 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4057129
Eehr... Het is niet verstandig, zeker niet als de 2 heren terratoriaal zijn.
Ik heb 1 poes hier en die sloopt elke indringer die het lef heeft binnen te komen...en niet een beetje vechten maar als het aan haar ligt tot aan de dood. Tot 2 keer toe met een argeloze bezoeker naar de dierenarts gemoeten.

Dit is wellicht extreem maar in een bestaand teretorium is het niet wijs. En hoe langer het terretorium er al is hoe moeilijker. Mocht je nu verhuizen en bij de nieuwe woning een nieuwe kat introduceren dan gaat het waarschijnlijk wel goed.

Hoe graag we ook willen, de meeste katten hechten meer aan de omgeving dan aan de baas

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_4059100
we wonen in dit huis nog maar 4,5 maand
  Redactie Frontpage zaterdag 4 mei 2002 @ 09:31:24 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4059103
Yvonne heeft 14 katten en poezen, vraag haar eens hoe dat gaat.
pi_4059315
Ik denk dat het wel moet kunnen, zeker omdat het nog een jong katje is, wie weet gaa de andere katten (of 1 van de 2) wel een soort ouder gevoel ontwikkelen......je weet het niet?!

Bij ons werd er na een scheiding 2 katten van een jaar en een kat van 8 bij elkaar gezet, de oudere kat mag die andere 2 nogsteeds niet, maar er wordt over het algemeen wel gedoogd, maar soms geeft ie wel een krabbel.

Hopefully someday 'The deathpenalty' will be the end of a bad dream and not the end of a lifetime....
  zondag 5 mei 2002 @ 13:18:43 #16
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_4069606
Wij hadden één gecastreerde ( ) kater en één poes en hebben toen de jongste van die twee een jaar of vier was er een poes bijgenomen. De eerste paar dagen was het oorlog, stonden ze alle drie met dikke staarten en hoge ruggen naar elkaar te blazen Maar na een tijdje ging het goed, gingen ze elkaar acepteren en nu zijn ze zelfs dikke vriendjes!
pi_4070021
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 09:31 schreef SunChaser het volgende:

Yvonne heeft 14 katten en poezen, vraag haar eens hoe dat gaat.

Jij loopt 20 katten achter.

Maar zolang je een kitten bij een wat oudere zet gaat het wel goed. (bij mij iig wel al 2 keer)

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  Redactie Frontpage zondag 5 mei 2002 @ 16:54:33 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4071461
quote:
Op zondag 05 mei 2002 14:05 schreef Guus het volgende:
Jij loopt 20 katten achter.
34 al?
  maandag 6 mei 2002 @ 10:37:36 #19
10223 qube808
Kakzooi!
pi_4079324
Sinds het weekend heb ik er vier. Nu drie poezen en één kater. De derde poes is twee/drie jaar oud en het gaat nu al redelijk goed. Mijn twee bejaarden van acht hebben de "ignore mode" ingeschakeld, als er naar ze geblazen wordt kijken ze ijskoud de andere kant op. Zo van "hoor jij iets?"
Mijn jongste (net drie) is minder blij en doet onhandig. Die rent weg als er naar haar geblazen wordt, en dat is nou net niet wat ze moet doen...

Maar als je risicos wil vermijden is het verstandig een zo jong mogelijke kat erbij te nemen. Zoals in een eerdere post is gesteld: kittens worden beter gepruimd (in de figuurlijke zin natuurlijk).

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  maandag 6 mei 2002 @ 13:12:51 #20
18601 Partygirl
damoontje power!
pi_4080834
nou ik, als superkattenliefhebster, zal ff mn mening geven
wij hebben 3 katten
1 van 9 met een traumatische jeugd, die kan ook niet miauwen enzo en is heel bang voor veranderingen en herrie
1 raskat van 7 die is een doedel
we hebben een nestje met die raskat gehad en 1 daarvan hebben we gehouden, die is inmiddels 5 en dat was dus de derde kat.
het is vanaf het begin prima gegaan
je ziet bij ons wel duidelijk een soort van "rangorde"...
die traumatische jeugd kat heet snoopy, de raskat linsey en haar dochter nicky
snoopy staat boven linsey, linsey boven nicky en nicky boven snoopy
nicky (de derde kat) heeft zichzelf een plaatsje gegeven...
het ligt er sterk aan wat voor katten je hebt
bij ons is het super gegaan
suc6 ermee!
hello world, this is me :)
  maandag 6 mei 2002 @ 16:54:28 #21
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_4084847
Bij ons ging heet heel goed!
Wij hadden 2 poezen van ongeveer een jaar oud uit het asiel gehaald. En een half jaar later hadden we er een kitten van ongeveer 7/8 weken bijgezet. 's Nachts nog wel apart, maar na een week ook gewoon 's nachts erbij en tuurlijk krijgt het kleine beestje wat tikken, maar nu zijn ze ook dikke vrienden met zijn 3-en!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_7974421
De katten zijn inmiddels 3 jaar oud.

Nu hebben we buiten een verwaarloosde kat gevonden. Ik dnek 6 maanden ofzo.

Ik heb hem uiteraard mee naar huis genomen, die katers van mij snuffelen heel de tijd aan de kont van die andere kater. En als die gevonden kater hun aan kijkt, gaan mijn eigen katers blazen. Vechten of aanhalen doen ze niet. Die gevonden kater die besteed geen aandacht aan mijn eigen katers.

Denk je dat dit goed gaat komen??? Kan ik deze gevonden kat nog zindelijk maken? Zal hij naar de kattenbak gaan? Ik wil hem graag binnen houden bij mijn andere 2 katten, maar ik ben bang dat hij de boel onder gaat zeiken en poepen.

Dus ik wil graag advies van jullie!

Overde kattebak dan. Het eten......apart? Binnenhouden!

Please help me!

zaterdag 18 januari 2003 @ 19:04:49 #23
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7974485
ik heb ook 3 katten en ben er achteraf niet zo blij mee.
de oudste kat is echt me favoriete kat, omdat die simpelweg heel rustig is en niks sloopt en netjes z'n behoefte doet.
toen hebben we een klein poesje erbij genomen wat gewoon een vals kreng is en alleen komt als je eten hebt... voorderest stinkt ze een uur in de wind als ze op de bak geweest is en is ze bang... dus veel heb je er niet aan... (ik weet dat katten stinken, maar dat vrouwtje overtreft ECHT ALLES)
3e is een rooie kater... echt hell on earth.
hij heeft zo'n lief koppie, maar hij haalt alleen maar kattekwaad uit... loopt alles, zet overal z'n nagels in en pist alles onder en hij zoekt altijd ruzie met m'n favoriete kat , maar afentoe ken ie zo'n lief koppie trekken en ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om ze naar een asiel te brengen al hoewel ze keer op keer over de grens gaan.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  FOK!fossiel zondag 19 januari 2003 @ 09:05:50 #24
2628 Karin
pi_7983216
Schopje Flora & Fauna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')