abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 08:41:18 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76667481
quote:
De supporter die Albert van fiets trok: 'Ik deed het niet met opzet'

De supporter die Niels Albert van de fiets trok tijdens de veldrit, was volgens zijn vrienden stomdronken. Zelf heeft hij spijt van wat hij gedaan heeft, want een supporter van Nys is hij niet. 'Ik deed het niet met opzet.'
Patrick Beniest, een dertiger uit Woubrechtegem bij Herzele, is eigenlijk geen grote fan van het veldrijden. Voetbal is zijn passie, Standard de Liège is zijn leven. Maar gisteren ging de distributeur van sigaretten voor het eerst mee naar een veldrit met supportersclub Pallieter, van Café Pallieter in Sint-Lievens-Houtem. Hij komt daar dikwijls over de vloer en liet zich overhalen om eens mee te gaan.

'Ik heb Niels Albert niet met opzet van de fiets getrokken', vertelt Patrick Beniest. 'Ik stond te kijken en boog net als iedereen naar voor om te kijken. Dan ben ik een beetje weggegleden, omdat ik platte schonen droeg. Niels Albert is tegen mijn elleboog gereden en zo uit balans gegaan.'

'Sorry Niels, het was niet de bedoeling', zegt Beniest. 'Ik ben niet de persoon om iemand zijn broodwinning af te nemen. Ik ben zelfs meer een supporter van Albert dan van Nys. Want Albert is een lefgozer en Standardsupporters zijn dat ook. Ik zou nooit iemand duwen.'

Nadat Albert was gevallen, kreeg Patrick het aan de stok met supporters van Niels. 'Ze noemden me klootzak en zeiden dat ze op mijn muil gingen slaan', vertelt Beniest. 'Ik heb me dan maar wijselijk omgedraaid en me verstopt in de menigte.'

Beniest geeft toe dat hij dronken was, 'maar niet zo zat dat ik niet meer weet wat ik doe'. 'Eigenlijk zou de organisator betere hekken moeten zetten, want deze wiebelen te veel. De supporters staan ook veel te dicht bij de renners, want die kiezen de beste lijn en komen dus dikwijls erg dichtbij.'

Bij supportersclub Pallieter zijn ze boos op wat Patrick heeft gedaan. 'Je kan niet iedereen in het oog houden', zegt café-uitbater en organisator Luc De Cooman. 'Ik was er niet bij toen het gebeurde, maar ik heb hem er wel serieus voor bij zijn col gepakt. Hij was met ons mee gereden voor de ambiance, maar hij heeft de ambiance ernstig verstoord. Laat dat duidelijk zijn: die was niet ons gedacht. Dit is zeer betreurenswaardig. Het was de eerste keer dat hij meeging en we gaan intern eens moeten overleggen of het ook de laatste keer was.'

Want in tegenstelling tot wat Niels Albert beweert, was de dader géén supporter van Sven Nys. 'Het is een schitterende kerel, maar hij is niet bijzonder verstandig. En als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er ook echt voor. Hij zou nooit iemand tekortdoen, maar ja...'

Toen de bus rond 20.30 uur thuis aankwam, is de supportersclub nog een feestje gaan bouwen bij de kerstboomverbranding van Sint-Lievens-Houtem. 'Geen feestje voor Nys, geen feestje voor Albert, maar een feestje voor de vriendschap.'

Ook Patrick Beniest bleef gisteravond op het feestje. Hij liep er rond met... een petje van Niels Albert.
Geen fan van Nys, hij stond alleen tussen boeroepende Nys-supporters en gleed net weg toen Albert passeerde. Wat een ongelooflijk toevallige samenloop van omstandigheden .
quote:
Niels Albert houdt gebroken rib over aan incident met fan

Wereldkampioen Niels Albert heeft aan zijn val tijdens het Belgisch kampioenschap veldrijden in Oostmalle een gebroken rib overgehouden en moet afzeggen voor de cross van Otegem vandaag. Meteen komt ook zijn deelname aan de wereldbekercross in Roubaix in het gedrang. De val van Albert werd veroorzaakt door een supporter van Sven Nys, die de wereldkampioen van zijn fiets trok. Nys zelf veroordeelde het incident.

Albert staat in het wereldbekerklassement aan de leiding, waardoor een opgave in Roubaix erg ongelegen zou komen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76668837
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mwah , ik vind het zielig dat je een Nederlandse titel gaat opeisen en je dan in die discipline niet meer gaat tonen , eigenlijk.
Toen hij NK op de weg werd, was hij vooral nog veldrijder, maar hij was toen wel de sterkste en reed iedereen op een hoopje.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:00:15 #203
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76674780
Nu blijkt dat het toch geen Nys-fan was vindt Albert die discussie ineens niet meer interessant

Nu moet het meer gaan over supporterstoestanden in het algemeen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2010 @ 13:10:45 #204
73911 ultra_ivo
pi_76675112
Het probleem in België is eerder dat veldrijden te populair geworden is. Dan trekt het allerhande minder soort publiek aan. Voetbalsupporters die uitwijken als er geen voetbal is bijvoorbeeld.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:13:25 #205
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76675203
Veldrijden is gewoon een reden om ergens een massale Vlaamse kermis te houden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76681556
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nu blijkt dat het toch geen Nys-fan was vindt Albert die discussie ineens niet meer interessant

Nu moet het meer gaan over supporterstoestanden in het algemeen ...
Lekker slim van hem dus, om meteen te zeggen dat het een Nys-fan was..
Weer een typisch Belgische rel die nergens over ging.

Al moeten zulke zuiplappen wel hard worden aangepakt.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:47:22 #207
pi_76684309
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lekker slim van hem dus, om meteen te zeggen dat het een Nys-fan was..
Weer een typisch Belgische rel die nergens over ging.

Al moeten zulke zuiplappen wel hard worden aangepakt.
Hij stond wel tussen een groep Nys-fans die wél serieus boe-geroep aan het uiten waren blijkbaar ...

Maar zelf is hij eigenlijk alleen maar Standard-fan ...
pi_76685041
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij stond wel tussen een groep Nys-fans die wél serieus boe-geroep aan het uiten waren blijkbaar ...

Maar zelf is hij eigenlijk alleen maar Standard-fan ...
Tsja, misschien heeft hij dat mutsje op de foto wel even bewust opgedaan.
Ik snap dat boe-roepen naar sporters voor wie je niet bent supportert trouwens niet. In het Thialf wordt zelfs Chad Hadrick aangemoedigd.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:04:32 #209
pi_76685201
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tsja, misschien heeft hij dat mutsje op de foto wel even bewust opgedaan.
Ik snap dat boe-roepen naar sporters voor wie je niet bent supportert trouwens niet. In het Thialf wordt zelfs Chad Hadrick aangemoedigd.
Dat is er in het veldrijden ook maar ingeslopen met de voetbalfans die ze aantrekken ... En nu nog véél meer aantrekken sinds er geen matchen meer op de (zondag)namiddag gespeeld worden.

Dat valt mij wel meer op , het veldrijden trekt meer en meer de voetbalfan aan dan de echte wielerfan ...

En in een stadion als het Thialf heb je natuurlijk sowieso meer controle over de fans hé , en blijven ze meer op hun plek zitten ipv constant te staan zuipen
pi_76705182
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is er in het veldrijden ook maar ingeslopen met de voetbalfans die ze aantrekken ... En nu nog véél meer aantrekken sinds er geen matchen meer op de (zondag)namiddag gespeeld worden.

Dat valt mij wel meer op , het veldrijden trekt meer en meer de voetbalfan aan dan de echte wielerfan ...

En in een stadion als het Thialf heb je natuurlijk sowieso meer controle over de fans hé , en blijven ze meer op hun plek zitten ipv constant te staan zuipen
En Nederland is natuurlijk sowieso een veel beschaafder volk.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:54:58 #211
67640 SaintOfKillers
pi_76709980
quote:
Geen excuses

Het incident op zich zorgde gisteren ook nog voor controverse. De ‘dader', Patrick Beniest uit Woubrechtegem, poseerde in deze krant met een Albert-muts en beweerde dat hij eigenlijk favoriet is van de wereldkampioen. Voldoende voor de supportersclub van Sven Nys om officiële excuses te eisen van Albert. Die zei zondag immers dat Nys-supporters hem ten val hadden gebracht.

Excuses kwamen er echter niet. Integendeel. ‘We vinden het jammer dat de verklaringen van Niels Albert en Bart Aernouts (die achter Albert reed, red.) volledig in de schaduw worden gesteld van die van de opgespoorde toeschouwer', klinkt het in een communiqué van Albert's ploeg BKCP-Powerplus. ‘Die man geeft toe dat hij dronken was en verklaart doodleuk een Albert-supporter te zijn, terwijl hij zich had opgesteld tussen de supporters van een andere renner. Die verklaring wordt blijkbaar hoger ingeschat dan de getuigenis van de renner zelf én van de renner die vlak achter Albert reed.'

Wat er exact gebeurde, zullen we allicht nooit weten. Beniest verklaarde dat hij uitgleed, Albert beweert dat hij van zijn fiets getrokken werd. Feit is wel dat Bart Aernouts een uitgestoken arm zag en de ronde voordien al boegeroep hoorde op dezelfde plaats. Bovendien is dit niet de eerste aanvaring tussen de wereldkampioen en supporters. Of er nu opzet in het spel was of niet, het is duidelijk dat de sport met een probleem kampt. Juridische gevolgen heeft deze zaak niet. Dat zei Albert zondag al na de koers, en dat werd gisteren bevestigd in het communiqué: ‘We willen de zaak afsluiten zodat we het seizoen sereen kunnen afwerken.'
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:05:22 #212
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76710144
Ja, de media is nogal nys-gericht. Ik vond de verklaring van de man zelf ook vrij waardeloos. Geloofwaardig kwam hij toch niet over als je het nieuws zag.
pi_76726116
quote:
Peeters: "Snap niet dat ik naast WK grijp"

Tijdens het BK veldrijden van vorig weekend is velen de puike prestatie van Rob Peeters opgevallen. De Telenet-Fidea-renner ziet dat wel niet vertaald in een selectie voor de Wereldbeker. Dat is een signaal dat hij niet op het WK hoeft te rekenen.

Rob Peeters vat niet dat hij niet bij de negen geselecteerden is voor de WB-cross in Roubaix van zondag.

"Ik begrijp dit niet", zegt Peeters in Het Nieuwsblad. "In 2009 mocht ik niet mee omdat ik in januari uit vorm was. Nu is de topconditie er wel en is het weer niet goed."

"Ach, ze zullen Vervecken het WK gunnen omdat dat mooi is om z'n loopbaan af te sluiten, zeker. En dan gaan ze weer met zeven spitsen naar het WK. Terwijl ik gerust wil verdedigen en rijden voor een ander."

Rudy De Bie, de bondscoach bij de veldrijders, begrijpt de reactie van Rob Peeters: "Ik zou in zijn plaats ook erg ontgoocheld zijn."

"Peeters was zondag wel heel sterk, al was het BK een speciale koers, wat een vertekend beeld geeft. Maar zijn collega's zijn ook goed en ik moet kiezen."

"Zijn opmerking over Erwin Vervecken is wel niet terecht. Die is nog niet zeker van het WK in Tabor". De Bie mag maar 7 WK-renners selecteren en dus vallen er van de huidige WB-selectie nog twee namen weg.
pi_76726217
quote:
Albert: "Mijn excuses aan de échte fans"

Na alle heisa van het voorbije BK heeft Niels Albert de pers bij elkaar geroepen. Albert brak in Oostmalle door toedoen van een fan zijn rib. Donderdag zal hij weten of hij fit geraakt voor de Wereldbekerwedstrijd in Roubaix. Albert deed ook, samen met Nys, een voorstel om soortgelijke incidenten in de toekomst te kunnen vermijden

Niels Albert kan nog niet zeggen hoe lang hij geen crossen meer zal kunnen rijden door zijn ribbreuk. "Op de vlakke weg rijden is oké, maar bergop is het nog een probleem", legt Albert uit.

Over het incident zei Albert dit: "Ik weet wat ik gezien heb en voor de rest vind ik het erg jammer wat er gebeurd is. Ik heb wel spijt dat ik na de koers zo opvliegend heb gereageerd richting Sven Nys."

"Ik wil me daarvoor excuseren. Ook bij Sven, met wie ik gebeld heb. We zijn er als volwassen mensen uitgekomen. Er zijn veel Nys-fans die voor mij roepen. Ik weet dat dat échte crossfans zijn."

Het telefoongesprek tussen Niels Albert en Sven Nys was blijkbaar vruchtbaar, want de twee topcrossers stappen binnenkort met een voorstel naar de bond.

"Om de veiligheid van de renners te garanderen, zouden we in de loop van de week voor een grote cross met twee toppers het parcours gaan bekijken", vertelt Albert. "Dan kunnen we tonen op welke plaatsen we met dubbele linten kunnen werken om de fans op afstand te houden."

"Meer kunnen we ook niet doen. Als we alcohol verbieden, krijgen de organisatoren hun budget niet rond en stewards inzetten, is onzinnig. Veldrijden is een volkse sport en dat moet zo blijven. Veel meer dan de mensen sensibiliseren, kunnen we niet doen."

Ploeg van Albert zal supporter niet vervolgen
BKCP-Powerplus, de ploeg van Niels Albert, heeft het plan om de baldadige supporter te vervolgen, laten varen. "We hebben contact gehad met advocaat Johnny Maeschalck, maar het probleem is dat we geen beelden hebben van het incident", zei manager Christoph Roodhooft op de persconferentie.

"Het is het woord van Niels tegen dat van de man die Niels ten val heeft gebracht. We beseffen dat Albert een financieel verlies kan lijden. Het liefst hebben we dat Niels zo snel mogelijk weer kan crossen. Maar als zijn inactiviteit lang duurt, hebben we een probleem."
pi_76730335
Vaak vind ik Albert onnodig opvliegerig, maar in dit geval begrijp ik wel waarom hij zo reageerde.

Toch zou het hem geen kwaad doen om af een toe eens tot tien te tellen, denk ik.
  zondag 17 januari 2010 @ 10:34:00 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76915931
Vanmiddag de veldrit in Roubaix.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:19:23 #218
67640 SaintOfKillers
pi_76925090
Vrij interessante cross in Roubaix voorlopig, vooral met de Belgische WK-selectie in het achterhoofd (Wellens en vooral Vervecken die plots vooraan opduiken en Vanthourenhout en Aernouts die niet te veel willen worden weggereden).

Wellens en Vervecken uiteraard ook vooraan omdat ze veel moeten lopen.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:31:06 #219
67640 SaintOfKillers
pi_76925608
Wellens op kop
pi_76925733
nu weer stybar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_76925866
aaaaaaaaaaaaaaaaaw wat doet het pijn om ze die megatraptreden op te zien gaan
  zondag 17 januari 2010 @ 15:42:29 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76926121
Nijs, Albert, Vantornout, Wellens, Aernouts, Pauwels, en dan blijft er een plek over.
pi_76926208
Vervecken
  zondag 17 januari 2010 @ 15:52:35 #224
67640 SaintOfKillers
pi_76926538
Jammer dat Albert op zo'n manier de WB moet verliezen.
pi_76926620
pi_76933175
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer dat Albert op zo'n manier de WB moet verliezen.
Met nog een beetje pech grijpt hij gewoon overal naast.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:01:57 #227
67640 SaintOfKillers
pi_76933441
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Met nog een beetje pech grijpt hij gewoon overal naast.
Uiteindelijk blijkt het toch niet zo onmogelijk voor Albert om de WB alsnog te winnen. Als hij wint in Hoogerheide en Stybar eindigt niet 2e, dan is 't al genoeg. Niet dat ik dat zo maar even zie gebeuren, maar het is niet extreem vergezocht. Ik denk dat Nys in zo'n geval wel bereid is een handje te helpen, mits Albert op het WK het omgekeerde doet (wat sowieso de slimste tactiek zou zijn). Maar ja, Albert en slim...
  zondag 17 januari 2010 @ 19:30:10 #228
14505 OProg
A Life in Music
pi_76934601
Het probleem is natuurlijk wel dat hij met een die rib niet zo diep kan gaan als hij normaal. En Hoogerheide is al over een week. Dus dan moet hij zelf top zijn en er vol voor kunnen gaan terwijl Stybar ook super is nu.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 17 januari 2010 @ 19:44:47 #229
67640 SaintOfKillers
pi_76935231
Mwa, Stybar zei zelf niet echt goed te zijn. Uiteindelijk behaalde Stybar zijn voorsprong toen Albert plots een klop kreeg en iedereen in zijn wiel bleef zitten wachten tot hij iets deed. Stybar (en Wellens) hadden al 20 seconden gekregen toen Nys besliste om toch maar niet meer achter Albert te blijven hangen. Daarna is het verschil niet meer veranderd.

Zoals wel vaker vooral heel erg slim van Stybar, op exact het juiste moment gegaan.
pi_77168931
quote:
Nys wil langer crossen voor een WK in de VS

Het WK veldrijden vindt in 2013 wellicht in de Verenigde Staten plaats. Als dat bevestigd wordt, wil Sven Nys er nog een extra seizoen aan breien. "Dit is een zegen voor het veldrijden, een grote stap voorwaarts in de internationalisering van de sport."

"De definitieve beslissing valt pas volgende donderdag, maar Louisville (in de staat Kentucky, red) ligt inderdaad in poleposition en ik zal dat dossier indien nodig met hand en tand verdedigen", zegt UCI-veldritcoördinator Peter Van Den Abeele (op de foto naast Nys) in Het Laatste Nieuws.

Sven Nys loopt alvast warm voor een WK aan de andere kant van de Atlantische oceaan. Hij wil er een jaar langer voor crossen.

"Peter Van Den Abeele heeft me via sms op de hoogte gebracht", vertelt Nys in Het Laatste Nieuws. "Dit is een zegen voor het veldrijden, een grote stap voorwaarts in de internationalisering van de sport."

"Meer zelfs: ik overweeg om na de Spelen van 2012 te stoppen, maar dit inspireert me om er nog een winter aan te breien. Ook al ben ik dan al 37. Trouwens, als de logica gerespecteerd wordt, moet er dan een seizoen eerder al een wereldbekermanche in Kentucky komen."
Klinkt allemaal leuk, maar ik denk niet dat het veel zal veranderen aan de status van het veldrijden.
pi_77174097
Ik juich het toe maar het zal inderdaad niet veel uitmaken.
pi_77174612
Tuurlijk maakt het wel uit; Amerika, sowieso al wielerminnend, zal helemaal in de ban van het veldrijden komen!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:45:47 #234
pi_77178318
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tuurlijk maakt het wel uit; Amerika, sowieso al wielerminnend, zal helemaal in de ban van het veldrijden komen!
Wacht tot Lance ze op dat WK allemaal naar huis gaat rijden ... !
pi_77209670
Vos wint in Hoogerheide. Van Paassen 2e en v/d Brand 3e. Die laatste wint de WB.
pi_77209992
Henkie Baars
  zondag 24 januari 2010 @ 15:26:08 #237
67640 SaintOfKillers
pi_77211638
Best wel erg matig tactisch gereden door de tegenstand dat Albert na zo'n ontzettend slechte start eigenlijk zo snel terug op kop zat.
pi_77211902
Nys doet gewoon een beetje rustig aan met oog op het WK (waar hij imo favoriet is), wat doen ze daar moeilijk over op Sporza.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:38:49 #239
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77211999
"Stelt u toch eens voor dat Pauwels wereldkampioen wordt".

Dat wordt inderdaad een leuk interview, na afloop.
pi_77212029
volgens mij sparen ze zich allemaal voor het WK
pi_77212156
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:39 schreef franklop het volgende:
yep (en geef ze eens ongelijk)
pi_77212181
Er wordt door een Belgische commentator gesuggereerd dat Pauwels Albert de WB kan schenken
pi_77212217
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

yep (en geef ze eens ongelijk)
Doe ik ook niet, maar eigenlijk jammer dat ze week voor WK dan nog een WB cross inplannen (goed doen ze elk jaar, maar goed)
pi_77212351
Heb je gelijk in
pi_77212479
"Hier is de Klaas"
  zondag 24 januari 2010 @ 15:59:08 #246
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_77212638
Mooi daar in die bocht
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:02:03 #247
67640 SaintOfKillers
pi_77212725
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:39 schreef franklop het volgende:
Ik ben het eens met Van Der Poel dat het onzinnig is om je te sparen, op een paar dagen ben je toch volledig gerecupereerd, daar win je niets mee. Je kan je inhouden om het risico op valpartijen te beperken, maar dat lijkt me op dit parcours niet nodig.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:03:16 #248
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_77212762
Albert wint, Wereldbeker voor Stybar
  zondag 24 januari 2010 @ 16:04:39 #249
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77212803
Het zou best kunnen dat Pauwels volgende week nergens te zien is; hij verscheen ook opeens in Heusden-Zolder om daarna weer in de achtergrond te verschuiven.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:06:08 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_77212851
Als je dit zo ziet is het echt onbegrijpelijk dat Wellens meegaat naar het WK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')