quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:32 schreef mediaconsument het volgende:[..]
Niet dat, het komt alleen telkens weer naar voren in de belangrijke zaken binnen onze geschiedenis. Als mensen het over het occulte hebben, hebben ze het dan ook vaak over de oude paganistische religies en volkeren als de heremieten. Dit is dan ook te zien aan symboliek, die telkens weer naar voren komt zoals bijvoorbeeld fallus symbolen, pentagrammen, hakenkruizen, leeuwen, bijen en pijnappels bijvoorbeeld. Daarom is het ook mooi om te weten dat een groot deel van de ideeën van vrijmetselaars met deze symboliek te maken hebben.
Oftewel kun je zo volgens mij een spoor volgen richting de oudheid. Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik dan ook Napoleon, die met zijn cape met bijtjes, en staf met dubbele wijzende vinger in heel Europa pyramides en obelisken heeft geplaatst, nadat hij in een kamer van de grote pyramide geslapen had, waar Aleister Crowley zijn book of law geschreven heeft. De verhalen van de rozenkruisers en een priorij van Sion hebben hier dan ook mee te maken.
Ons koningshuis ook overigens, ik heb dan ook het idee dat zij veel te zeggen hebben binnen een groep als Bilderberg, welke dit soort plannen als die op de stones staan beschreven bespreken.
Mja maar dat een bepaalde groepering een band met een bepaald oeroud geloof heeft, zegt geen reet over dat geloof zelf. Tja het is een leuk gegeven dat mensen die machtwellustig zijn ook oude geloofsstromingen aanhangen, maar zo zijn er ook genoeg machtsgeile Christenen of atheïsten enzo.
Paganisme an sich heeft geen donder met macht te maken, net zo min als dat het met de Christelijke duivel of zo te maken zou hebben, aangezien dat fabeltje pas vele millennia later is verzonnen.