Ze zou toch niet....quote:UTRECHT - Laura Dekker, die eerder een solozeiltocht rond de wereld wilde maken, wordt vermist. Dat meldt de politie Utrecht.
© ANPVolgens een woordvoerder heeft een familielid de vermissing vrijdag gemeld. Ze staat inmiddels internationaal geregistreerd.
http://www.volkskrant.nl/(...)ura_14_wordt_vermistquote:AMSTERDAM - Laura Dekker (14 ) wordt vermist. Dat meldt de politie Utrecht.
Laura Dekker zou 3.500 euro hebben opgenomen en is sinds donderdagmiddag niet meer bij haar vader, bij wie ze woont, verschenen. Het is onbekend of ze met haar boot is vertrokken.
De politie is inmiddels bezig om haar op te sporen. Ook internationaal zijn de instanties gewaarschuwd.
Onder toezicht
Laura Dekker wilde solo de wereld rondzeilen. Onlangs werd ze echter onder toezicht gesteld door de rechter, zodat ze niet kon vertrekken. Volgens haar woordvoerster is ze daarna in een 'negatieve spiraal' geraakt.
'Laura is na de uitspraak in een gat gevallen. Ze had het gevoel dat iedereen tegen haar was. Wat we ook tegen haar zeiden, ze geloofde gewoon niet dat ze zou mogen. Voor ons komt dit ook als een verrassing. Dit lijkt op een eenmans- of een tweemans-actie.'
Nu maar hopen dat ze het goed maakt.quote:Op zondag 20 december 2009 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ura_14_wordt_vermist
Gatver, wat redeneren die ouders nuchter over dat kind. Té nuchter. Alsof ze een wijze volwassene is die niks geks zal doen: 'Komt wel goed'quote:Volgens Laura's woordvoerder, die spreekt namens haar ouders, vrezen zij niet dat Laura zich van het leven zal beroven. „We denken niet dat ze nooit meer terugkomt. Maar alle druk van het afgelopen half jaar is haar niet in de koude kleren gaan zitten. We denken dat ze is weggegaan om alleen te zijn."
Gastquote:Op zondag 20 december 2009 13:51 schreef BasEnAad het volgende:
Bah, heeft dat mens ons al niet genoeg geld gekost.
Handen er vanaf, geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Wegwezen!
Dan blijkt iig meteen ook dat ze zeker mentaal niet sterk genoeg was om zo'n wereldreis te ondernemen, en hadden ze dus toch gelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 13:52 schreef DABAMaster het volgende:
als ze zich toch van het leven berooft, zal de Raad voor de Kinderbescherming zich de haren uit het hoofd trekken, en terecht
Inderdaad.quote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan blijkt iig meteen ook dat ze zeker mentaal niet sterk genoeg was om zo'n wereldreis te ondernemen, en hadden ze dus toch gelijk.
Dan mag der vader wel de haren uit zijn kop trekken en terecht.quote:Op zondag 20 december 2009 13:52 schreef DABAMaster het volgende:
als ze zich toch van het leven berooft, zal de Raad voor de Kinderbescherming zich de haren uit het hoofd trekken, en terecht
Onbegrijpelijk dat men dan nu nog niet weet of die boot er nog ligt. Normaal zou die gewoon in een winterstalling liggen en dan is een telefoontje van papa voldoende om dat te checken. Verder weet hij toch wat er in dat afscheidsbriefje staat. Vreemd verhaal. Zelfs het feit dat ze 3500 Euro opgenomen heeft, lijkt me merkwaardig voor een veertienjarige. Zou papa in het complot zitten en nu zijn handen schoon willen wassen?quote:Op zondag 20 december 2009 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ura_14_wordt_vermist
Hallo, al die onderzoeken en rechtzaken. En nou godverdomme ook nog eens de politie die er internationaal achteraan gaat. Kom op zeg!quote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Stofje het volgende:
[..]
GastZe is veertien! Doe normaal met je 'geld kosten'
!
Dat vind ik wel erg zwart/ wit gesteld. Meisje van 14 wil op wereldreis. Da's een idee, da's een droom. De vraag was dus of dat realistisch was en of ze dat inderdaad mentaal aan zou kunnen. Maar dat heel Nederland, alle media er zóveel aandacht aan besteedden kan niemand voorzien. Bovendien is er een verschil in enorm veel (media-) aandacht en een solo-reis maken, mentaal gezien. Die twee zaken kun je niet vergelijken.quote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan blijkt iig meteen ook dat ze zeker mentaal niet sterk genoeg was om zo'n wereldreis te ondernemen, en hadden ze dus toch gelijk.
Welk geld?quote:Op zondag 20 december 2009 13:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
Tja, was wel een beetje te verwachten natuurlijk. Beetje dom dat ze dat kind de beschikking geven over zo veel geld als ze niet willen dat ze er tussenuit glipt.
Nee. Per maand sws niet meer dan 500 euro.quote:Op zondag 20 december 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar kan een 14-jarige zonder toestemming van de ouders 3500 euro opnemen?
Dat blijkt nu ook al, toch? Dat kind is een ongeleid projectiel en een gevaar voor zichzelf.quote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het levert ook geld op. De media smullen ervan. En ons levert het vermaak op.quote:Op zondag 20 december 2009 13:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hallo, al die onderzoeken en rechtzaken. En nou godverdomme ook nog eens de politie die er internationaal achteraan gaat. Kom op zeg!
quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef daReaper het volgende:
Toevallig dat net vandaag in datzelfde dorp tegen een pedo wordt gedemonstreerd
Ik erger me alleen maar. En dit levert geen geld op hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het levert ook geld op. De media smullen ervan. En ons levert het vermaak op.
Maar zou het treurig vinden als het slecht met haar afloopt.
quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef daReaper het volgende:
Toevallig dat net vandaag in datzelfde dorp tegen een pedo wordt gedemonstreerd
quote:Op zondag 20 december 2009 13:50 schreef Yi-Long het volgende:
Veel succes gewenst in ieder geval, als ze zelf op pad is gegaan.
Ja, maar de overheid krijgt natuurlijk wel de schuld als er iets misgaat. Logisch dat ze zich ermee gaan bemoeien.quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef Heider00sje het volgende:
Laten we eerlijk zijn: De nederlandse overheid moet zich hier gewoon niet mee bemoeien! Laat haar toch gewoon gaan man.
Ja idd, maar dan wel gelijk de leerplicht afschaffen.quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef Heider00sje het volgende:
Laten we eerlijk zijn: De nederlandse overheid moet zich hier gewoon niet mee bemoeien! Laat haar toch gewoon gaan man.
Het probleem met Laura is vooral dat ze zelf vindt dat ze veel volwassener is dan 14 jaar....quote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Stofje het volgende:
[..]
GastZe is veertien! Doe normaal met je 'geld kosten'
!
Ja natuurlijk. Aan de andere kant is ze oud genoeg om te weten dat dit niet kan en iedereen op de been brengt. Ik ben het dus eens met de mensen die zeggen dat ze inderdaad niet rijp voor de zeilreis was.quote:Op zondag 20 december 2009 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het levert ook geld op. De media smullen ervan. En ons levert het vermaak op.
Maar zou het treurig vinden als het slecht met haar afloopt.
Dat kan ook echt nooit. Ik ben nu 16 en bij mij zit er ook z'on limiet aan en heb ik toch echt toestemming van mijn ouders nodig.quote:Op zondag 20 december 2009 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het probleem met Laura is vooral dat ze zelf vindt dat ze veel volwassener is dan 14 jaar....
Ik kan er echter niet bij dat ze geheel zelfstandig even ¤ 3.500,= van de bank heeft kunnen halen
Dit levert wel degelijk geld op.quote:Op zondag 20 december 2009 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik erger me alleen maar. En dit levert geen geld op hoor.
Precies, ouders en kind zijn aandachtsgeil. Ziekelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |