ja tuurlijk. Het is immers legaal om een ander zijn eigendommen te vernielenquote:Op zondag 20 december 2009 01:34 schreef wammesajax het volgende:
Nou die idioot heeft me toch wel genaaid hoor :S
Als hij de politie had gebeld dat ik enkel op een reclamebord aan het schieten was, dan hadden ze mij nooit gearresteerd, maar enkel een vermaning gegeven.
Voor overheidsinstanties als mindef en de politie is het altijd terug te vinden. Wil jij voor de Landmacht werken, dan zien ze het. Wil jij op een peuterspeelzaal werken, is er vrij weinig aan de handquote:Op zondag 20 december 2009 01:21 schreef wammesajax het volgende:
Maar na 8 jaar is er niks meer van te zien en zou ik (als ik dat wil) gewoon bij defensie kunnen werken, of is dat dan nog steeds een probleem?
Nou ken een jongen die een pen en toen was zijn moeder wel dood!quote:Op zondag 20 december 2009 01:42 schreef Seksgod het volgende:
Vriend van mij had werkelijk exact hetzelfde, alleen hij werd thuis opgepakt maar om precies dezelfde reden en die komt nu dus NERGENS meer aan de bak, heb echt met hem te doen.
Ja vader is geretardeerd.quote:Op zondag 20 december 2009 01:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nou ken een jongen die een pen en toen was zijn moeder wel dood!
Dus..maar dat was wel heul erg!
is NERGENS niet een beetje overdreven? lijkt me niet dat je voor plantsoenendienst een VOG nodig hebtquote:Op zondag 20 december 2009 01:42 schreef Seksgod het volgende:
Vriend van mij had werkelijk exact hetzelfde, alleen hij werd thuis opgepakt maar om precies dezelfde reden en die komt nu dus NERGENS meer aan de bak, heb echt met hem te doen.
wishful thinking.quote:Op zondag 20 december 2009 01:17 schreef wammesajax het volgende:
aanvragen gerelateerd aan de Wet
wapens en munitie
Bij aanvragen die gerelateerd zijn aan
de Wet wapens en munitie, omdat in
artikel 8, derde lid, van de Regeling
wapens en munitie is opgenomen dat de
aanvrager in de afgelopen acht jaren niet
mag zijn veroordeeld voor de daarin
opgesomde strafbare feiten.
Dus als ik de komende 8 jaar niks doms doe vervalt die?
Zelfs langerquote:Op zondag 20 december 2009 01:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Alleen aantekeningen die te maken hebben met zedenzaken blijven toch levenslang staan
Mja, maar een "onschuldig" iets als met een buks schieten...dat blijft toch geen 30 jaar staan?quote:Op zondag 20 december 2009 02:02 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Zelfs langer
Van sommige ernstige misdrijven, zoals zedendelicten, worden de gegevens pas 20 jaar na het overlijden van de betrokkene verwijderd uit het JDS.
Ligt er aan waarop je schiet hé, en dat is nu nét waar het om gaat.quote:Op zondag 20 december 2009 02:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mja, maar een "onschuldig" iets als met een buks schieten...dat blijft toch geen 30 jaar staan?
Maja, dan ligt het er ook nog aan wat TS wil doen, hij kan een baan bij de KL of Kmar wel vergeten zo denk ik.quote:Op zondag 20 december 2009 02:05 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ligt er aan waarop je schiet hé, en dat is nu nét waar het om gaat.
Als je met een luchtbuks vernielingen pleegt kom je toch echt in de wet wapens en munitie terecht...
Geen idee of dat meegenomen is, kan ook puur op vernieling gezet zijn, maar daarvoor zou je inzage moeten vragen als TS zelf niet weet waarvoor hij veroordeeld is danwel waarvoor hij die boete heeft betaald.
wat is het nut ervan om het na je dood nog 20 jaar te bewaren?quote:Op zondag 20 december 2009 02:02 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Zelfs langer
Van sommige ernstige misdrijven, zoals zedendelicten, worden de gegevens pas 20 jaar na het overlijden van de betrokkene verwijderd uit het JDS.
Nee hij komt nergens meer aan de bak want de laagbetaalde baantjes nemen hem niet aan en de hoge ook niet, omdat hij geregistreerd staat. Dus TS bereid je voor op een leven vol financiële stress, honger, eenzaamheid en schaamte. Je kan er nu ook helemaal niets meer aan doen.quote:Op zondag 20 december 2009 01:45 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
is NERGENS niet een beetje overdreven? lijkt me niet dat je voor plantsoenendienst een VOG nodig hebt![]()
Al zal de keuze in beroepen wel een stuk kleiner zijn geworden
Mocht er nog een onopgeloste zaak terug worden gevonden, jouw DNA aan worden getroffen, dan is het duidelijk dat jij de dader bent. Dan hoeven ze niet verder te zoekenquote:Op zondag 20 december 2009 02:07 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
wat is het nut ervan om het na je dood nog 20 jaar te bewaren?
Dat weet ik niet hoor. Als je op je 13e iemand vermoordt?quote:Op zondag 20 december 2009 02:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Voor een VOG worden dit soort gegevens alleen verstrekt als je 16 jaar of ouder was ten tijde van het begaan van de overtreding/het misdrijf, no worries dus
tja ik bedenk me nu opeens dat een ''vriend'' van me ook een VOG nodig had om achter een vuilniswagen te mogen lopenquote:Op zondag 20 december 2009 02:07 schreef Seksgod het volgende:
[..]
Nee hij komt nergens meer aan de bak want de laagbetaalde baantjes nemen hem niet aan en de hoge ook niet, omdat hij geregistreerd staat. Dus TS bereid je voor op een leven vol financiële stress, honger, eenzaamheid en schaamte. Je kan er nu ook helemaal niets meer aan doen.
-doe eens ff niet-quote:Op zondag 20 december 2009 02:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Voor een VOG worden dit soort gegevens alleen verstrekt als je 16 jaar of ouder was ten tijde van het begaan van de overtreding/het misdrijf, no worries dus
toch is het zo, maar als je op je 13e iemand vermoordt is het ook de vraag of je uberhaupt de rest van je leven normaal kunt functioneren en of je niet in een JJI zit tot/na je 16e. Als je op je 16e in een JJI verblijft wordt dat wel geregistreerd.quote:Op zondag 20 december 2009 02:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Als je op je 13e iemand vermoordt?
Ja, mag toch hopen dat je als 13-jarige dader in een JJI terecht komt. Anders is het wel heel slecht gesteld met dit systeem.quote:Op zondag 20 december 2009 02:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
toch is het zo, maar als je op je 13e iemand vermoordt is het ook de vraag of je uberhaupt de rest van je leven normaal kunt functioneren en of je niet in een JJI zit tot/na je 16e. Als je op je 16e in een JJI verblijft wordt dat wel geregistreerd.
daarom wordt dat dus ook wel geregistreerd als je op je 13e iemand vermoordt, omdat dat op je 16e nog justitiele gevolgen heeft, Het incident van TS niet, dat valt meer in kattenkwaad en het is niet redelijk en billijk om hem daar de rest van zn leven voor te laten boetenquote:Op zondag 20 december 2009 02:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, mag toch hopen dat je als 13-jarige dader in een JJI terecht komt. Anders is het wel heel slecht gesteld met dit systeem.
de rest van zijn leven is niet nodig nee, maar een paar jaar lijkt me toch wel redelijkquote:Op zondag 20 december 2009 02:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
daarom wordt dat dus ook wel geregistreerd als je op je 13e iemand vermoordt, omdat dat op je 16e nog justitiele gevolgen heeft, Het incident van TS niet, dat valt meer in kattenkwaad en het is niet redelijk en billijk om hem daar de rest van zn leven voor te laten boeten
Mja, dat dacht ik dus ook.quote:Op zondag 20 december 2009 02:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
daarom wordt dat dus ook wel geregistreerd als je op je 13e iemand vermoordt, omdat dat op je 16e nog justitiele gevolgen heeft, Het incident van TS niet, dat valt meer in kattenkwaad en het is niet redelijk en billijk om hem daar de rest van zn leven voor te laten boeten
of onwetendheid, als je 16 bent geweest worden dit soort gegevens wel verstrekt op je VOG en ja er kunnen bedrijven zijn die daar heel erg over vallenquote:Op zondag 20 december 2009 02:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mja, dat dacht ik dus ook.
Leken me sowieso troll-posts? Die mensen die beweerden dat hij de rest van z'n leven niet aan de bak zou komen?
Ja natuurlijk, maar zoals ik in een eerdere post al aangaf, mindef, minjus en de politie zullen er moeilijk over doen. Verder lijkt me er niet gek veel aan de hand?quote:Op zondag 20 december 2009 02:43 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
of onwetendheid, als je 16 bent geweest worden dit soort gegevens wel verstrekt op je VOG en ja er kunnen bedrijven zijn die daar heel erg over vallen
over het algemeen zal dat ook best meevallen inderdaad, en dat er van voor je 16e geen gegevens worden verstrekt staat in art. 12 Wet justitiele en strafvorderlijke gegevens, mocht iemand dat willen wetenquote:Op zondag 20 december 2009 02:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar zoals ik in een eerdere post al aangaf, mindef, minjus en de politie zullen er moeilijk over doen. Verder lijkt me er niet gek veel aan de hand?
Had geen zin in het opzoeken van het artikelquote:Op zondag 20 december 2009 02:48 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
over het algemeen zal dat ook best meevallen inderdaad, en dat er van voor je 16e geen gegevens worden verstrekt staat in art. 12 Wet justitiele en strafvorderlijke gegevens, mocht iemand dat willen weten
ik heb dit toevallig pas gehad bij het vak jeugdstrafrecht, in minor jeugd en criminaliteit en wist t toevallig nogquote:Op zondag 20 december 2009 02:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had geen zin in het opzoeken van het artikel
Doe je goedquote:Op zondag 20 december 2009 02:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik heb dit toevallig pas gehad bij het vak jeugdstrafrecht, in minor jeugd en criminaliteit en wist t toevallig nog
Juist op een peuterspeelzaal zullen ze ernaar vragen!quote:Op zondag 20 december 2009 01:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Voor overheidsinstanties als mindef en de politie is het altijd terug te vinden. Wil jij voor de Landmacht werken, dan zien ze het. Wil jij op een peuterspeelzaal werken, is er vrij weinig aan de hand
Ja, daar vragen ze om een VOG. Maar TS krijgt die ook gewoon, omdat het feit dat TS gepleegd heeft niet relevant is in een peuterspeelzaal. Iemand die zich bijvoorbeeld aan kinderen vergrepen heeft, die krijgt weer geen VOG voor de peuterspeelzaal, maar zou hem weer best wel kunnen krijgen voor een ministerie.quote:Op zondag 20 december 2009 10:25 schreef Evelien het volgende:
[..]
Juist op een peuterspeelzaal zullen ze ernaar vragen!
Ah ja, op die manierquote:Op zondag 20 december 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, daar vragen ze om een VOG. Maar TS krijgt die ook gewoon, omdat het feit dat TS gepleegd heeft niet relevant is in een peuterspeelzaal. Iemand die zich bijvoorbeeld aan kinderen vergrepen heeft, die krijgt weer geen VOG voor de peuterspeelzaal, maar zou hem weer best wel kunnen krijgen voor een ministerie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |