Hallo,
Wij hebben in de keuken een houten plafond (houten latjes, 4 cm breed, 3 meter lang..) welke aan rachels aan het betonnen plafond zitten. Nu werden wij vanochtend wakker en druppelde het in de keuken.. het leek uit het plafond te komen en aangezien dat niet van ons af kan komen ben ik naar de bovenbuurvrouw gegaan. Het was nog vroeg en ik moest gaan werken, dus heb ik een briefje achtergelaten hoe of wat, en dat ik na mijn werk terug zou komen..
Ondertussen uiteraard een pannetje eronder gezet etc.. maar het was geen grote lekkage..
enkele uren later kwam ik terug.. in het pannetje stond hooguit een litertje water dus ik ging naar de bovenbuurvrouw..
Ik trof daar best een chaos aan, maar om er niet te diep op in te gaan.. al die tijd dat ik weg was heeft er water uit haar cv lopen spuiten.. pas toen ik er was heb ik de kraan daar dicht kunnen zetten en heeft het dus 4/5 uur gelekt...
De keuken bij haar is inmiddels droog, bij mij druppelt het nog af en toe maar ik ga alvast verder denken..
In de brochure van mijn woningbouw vereniging staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor waterschade, maar ik vraag me af of dit uberhaupt iets is wat ik kan declareren bij.. iemand? Want dat houten plafond dat gaat straks krom trekken en dat gaat gesloopt moeten worden.. en mocht dit al meevallen dan zou de kans op schimmelvorming ook groot zijn denk ik zo, dus er moet wat gebeuren..
De klantenservice van de woningbouw heeft ook weekend en ik vind dit geen spoedgeval om de calamiteitenservice voor te bellen..
Wat zijn nu de te nemen stappen/bij wie moet/kan ik wezen?
Ervaringen?