carterdruk is meestal lekke koppakkingquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:35 schreef menmulder het volgende:
Vanochtend was het dan zover mijn trouwe bolide een vw golf 3 1.4 gaf de geest, hik hik het olie lampje ging branden en het was over. De motorkap open, alles onder de olie, de pijlstok was eruit gesprongen, dus ik dacht nog nieuwe olie erin en doorgaan maar hetzelfde gebeurt weer. Ik gok erop dat dit de koppaking is die overdruk geeft op het systeem? iemand andere ideeen?
túúrlijk, daardoor bouw je zoveel druk op in je carter dat het er bij de peilstok uit komtquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:43 schreef edkedk het volgende:
Als de koppakking stuk / lek is dan verlies je meestal koelvloeistof en niet zozeer olie.
Misschien de oliepomp defect ?
als het in een keer is dat je carterdruk hebt dan is het de koppakking voor 90 % maar als het langzaam erger werd en steeds een beetje meer druk zijn het meestal de zuigerverenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
túúrlijk, daardoor bouw je zoveel druk op in je carter dat het er bij de peilstok uit komt![]()
TS: koppakking of erger.. bereid je voor op een kerst met droog brood en gaarkeukenvoer; dit gaat geld kosten![]()
Beste optie: blok scoren en swappen; dat is de helft goedkoper als repareren denk ik.. als het alleen een koppakking is (denk ik niet) en je kent een (goed en betrouwbaar) 'mannetje' die het voor je kan doen is dat misschien nog een optie, maar als je aangewezen bent op een bedrijf gaat het je vet geld kosten, meer als de dagwaarde vrees ik..
Ik durf het bijna niet te vragen maarrehhh.. koelvloeistof of water in je koelsysteem ??
Top!!! lekkere goedkope oplossingquote:Op zondag 20 december 2009 11:14 schreef menmulder het volgende:
Owke hier komt het. Ik kreeg een heldere ingeving voordat ik de motor vandaag helemaal open zou gaan schroeven en de koppakking zou vervangen. Eerst een de carter ontluchting controleren, wat bleek der zit een klein plastic klepje in wat er voor zorgt dat de olie niet mee naar boven gaat en die zat totaal verstopt, met als gevolg dat de motor de druk natuurlijk niet kwijt kon en olie gaat spuiten. Dus klepje er even tussenuit, stuk mee gereden probleem weg. Morgen dus even een nieuw klepje kopen voor een paar euro
Dat dacht ik dus ook. Het kan nog wel eens voorkomen dat je een beetje vocht in je carterontluchting krijgt en wellicht is dat nu bevroren geweest.quote:Op zondag 20 december 2009 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat kleppie niet gewoon dicht/vastgevroren ??
Dat was ook het eerste dat de routemobilmeneer vroegquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef blup het volgende:
Bizar, mijn tante had dit een keer nadat ze veelste veel olie in de auto had gegooit.
stationair schommelen en dan ook nog die olie problemen is vrijwel zeker :quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef dutch-mamma het volgende:
Had net mijn broer aan de telefoon, die zei ook al dat het iets dergelijks zou kunnen zijn. Zeker met de kou van gisteren (het was rond -9 toen ik strandde).
Vraagje aan TS: had jij ook dat je stationair toerental opeens "raar" deed en heen en weer "zweefde" tussen 1000 en 2000? Net alsof ik geïrriteerd telkens peutjes gas zat te geven bij een stoplicht.
Morgen op vakantie (met de huurauto die ik effe heb geregeld), daarna zien we wel verder. Ben al enigszins opgelucht dat het misschien toch géén financiële aderlating hoeft te worden!
PS HULDE aan Routemobil!
quote:Op zondag 20 december 2009 23:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
stationair schommelen en dan ook nog die olie problemen is vrijwel zeker :
[ afbeelding ]
Carterontluchting...quote:Op maandag 21 december 2009 01:39 schreef Turquaz52 het volgende:
zelfde meegemaakt met mijn Corsa, had een Corsa A blok in een Corsa B gestopt, maar de blokken zijn ietsjes verschillend qua emissies e.d. dus ook met de carterontluchting, de Corsa A heeft origineel een oilcatchcan achtig iets, en de Corsa B niet..
Dit klinkt héél erg naar de uitleg van "mijn" garage, vanmiddag...!quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef GizartFRL het volgende:
Sludge bevroren, geen carterontluchting meer, bouwt druk op in carter.
weg van deminste weerstand: peilstok.
ben het al een paar keer tegengekomen hier in PTA de laatste maand.
Me stiefvader ook een keer, alleen het zat zo hoog(denk maar aan 5 a 6 liter olie in een relatief klein blokje(1.6 liter Volkswagen)) dat het via de kop in de inlaat terecht kwam(vacuumslang van de kop naar de luchtfilter) dus die ging lekker pruttelen op olie, alles schoongemaakt in de carb, nieuwe luchtfilter, en doorstarten maarquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef blup het volgende:
Bizar, mijn tante had dit een keer nadat ze veelste veel olie in de auto had gegooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |