abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 december 2009 @ 11:54:13 #26
159915 -Menn0-
MNO
pi_76174229
Ben benieuwd
,,/
pi_76174922
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
hm... de manier van maken is hem wel denk ik (met bladerdeeg dus!) maar het spijs lijkt me zeer sterk.. spijs != custardachtige substantie....
bij onze bakker waren de appelbeignets idd van een soort bladerdeeg., gefrituurd, met spijs in het midden. de ananasbeignets hadden banketbakkersroom in het midden.

met bierbeslag zijn óók beignets

en met bladerdeeg uit de oven, van die driehoeken zijn flappen idd...
Kwak
pi_76174930
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:26 schreef Karina het volgende:
Ik raak altijd in de waar als het over appelbeignets gaat, hier zijn de beignets, de vierkante dingen met suiker en bladerdeeg. Appelflappen zijn die ronde met een gat (niet van bladerdeeg, maar slap), die vind ik veel lekkerder, maar helaas kun je die haast nergens meer krijgen en ik heb geen frituurpan om ze zelf te maken (zie plaatje).
[ afbeelding ]
dit zijn ook beignets! flappen zijn die driehoeken uit de oven!

(sorry mijn pet peeve. appelbeignets eten we met oud en nieuw, en appelbollen. appelflappen zijn die krengen met stukkies appel erin en bladerdeeg uit de oven. niks meer en niks minder... mensen die beignets appelflappen noemen... )
/klacht
Kwak
pi_76178536
Bij ons tuus vroeger heetten die ronde slappe appelflappen. Misschien regio-gebonden? (Ben opgegroeid in de provincie Utrecht.)

Ik vind die van Mo er lekker uitzien!!
pi_76178711
ik lust ze niet en toch vind ik ze er lekker uit zien!
Kwak
  maandag 27 december 2010 @ 18:08:54 #31
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_90502651
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

de eerste is wat mislukt qua vorm (te grote schijf :') ) maar bij de tweede had ik 't te pakken! Als ze lekker zijn ga ik ze donderdag zo bakken. Niet al te moeilijk.. met wat banketbakkersroom er in.

Moet zo ook nog studeren :')! evenals de rest van de week tot aan oudjaarsmiddag 15.00uur -O- dus beter is dit in orde :+
Welk recept is het precies geworden. Die van Piet of de andere?
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_90504241
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2009 13:38 schreef conleche het volgende:
Bij ons tuus vroeger heetten die ronde slappe appelflappen. Misschien regio-gebonden? (Ben opgegroeid in de provincie Utrecht.)

Ik vind die van Mo er lekker uitzien!! :9
in Overijssel ook.
maar die bladerdeeg punten worden hier ook appelflappen genoemd
pi_90572997
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
appelbeignets
Zien er lekker uit! Welk recept had je gebruikt?
pi_90573630
bladerdeeg! :)
Lekker vet dus :')! maar wel érg lekker :)

Had toen 2 vellen per beignet, maar denk dat ik het dit jaar met 1 uitgerolde (pastamachine!) ga proberen.

En had in de holte nog wat banketbakkersroom (toen Dr.Oetker) gedaan, érg lekker die combi!
Ja doei.
pi_90741558
hoe maak ik dat beslag voor om de appelbeignets? Eergisteren voor het eerst gehad en ik vond het zo lekker, ik kende alleen die slappe gebakken dingen van de markt of winkel maar deze waren lekker knapperig. Wil ik zelf ook zo kunnen maken, dus als iemand het recept weet zou dat handig zijn.
pi_90742871
Die slappe met een bierbeslagje gebakken dingen verdienen naar mijn idee veel meer de naam "flap" dan die bladerdeegdriehoeken (die in België overigens rechthoekig zijn). Maar goed het is ook volgens de Dikke van Dam een beignet.

De lekkerste zijn die volgens oma's recept: Bloem mengen met zoveel oud bruin dat het dik vloeibaar is om een schijf appel te bedekken. Zout niet vergeten natuurlijk. Appel schijven door wat kaneel en beslag halen en dan frituren. Simpel en zo lekker dat ik mij altijd afvraag waarom ik die dingen alleen maar met oud en nieuw eet.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:47:29 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90744644
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:12 schreef chocolatelover het volgende:
hoe maak ik dat beslag voor om de appelbeignets? Eergisteren voor het eerst gehad en ik vond het zo lekker, ik kende alleen die slappe gebakken dingen van de markt of winkel maar deze waren lekker knapperig. Wil ik zelf ook zo kunnen maken, dus als iemand het recept weet zou dat handig zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2009 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het handboek voor de banketbakker nageslagen en waarschijnlijk was het een variatie op Beignets aux peches, maar dan met appels.
Volgens het handboek
Kook een bakkersroom van een liter melk, 1 1/2 ons meel, 2 ons suiker en 12 eidooiers, op smaak gebracht met vanille.
Leg bakpapier op een stenen plaat (marmer, graniet) en stort daar de room op, doe daar de halve perzik op, of in het geval van je appelvariatie een dikke plak appel. Laat de room afkoelen en strijk dan met een steker (of palletmes) de bovenkant van de appelschijf in met de room.
Dit haal je door de pate a frire en frituur je.

Pate a frire
100 gram meel
2 lepels olie
2 Deciliter lauwe melk
3 eiwitten
snuf zout
scheutje rum
wat gist
Meel gladroeren met, zout, rum, olie, gist en melk, niet meer roeren dan nodig. Het moet zo dik zijn als dikke joghurt. Wegzetten en laten rusten.
3 a 4 eiwitten heel erg stijf slaan. Voorzichtig door het beslag enveloperen en daar haal je je vulling doorheen.
Frituren

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')