Respect! Ik ben benieuwd hoor, als de sneeuw morgen erg aangestampt en bevroren is, zijn we wel de lul...quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef yosander het volgende:
Morgenochtend is al de derde keer voor mij deze week.
En valt best te doen.
Ik ben een van de weinige postbodes die dat braaf doet, heb ik het idee. Laatst vergat ik het één keer... komt die vrouw demonstratief naar buiten om met veel lawaai het hekje dicht te klappen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef GlenSpey het volgende:
We denken aan je als we zelf nog warm in bed liggen terwijl jij met -10 over de weg glibbert.
Doe je wel even de hekjes weer dicht als je de post hebt bezorgd?
BVD.
sorry, sterkte.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef Evelien het volgende:
[..]
Nou jaaaa, en ik heb je net sterkte gewenst in jouw topic!
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Oldenzaal hebben wij maar 1 zaterdag per week!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:01 schreef yosander het volgende:
Morgenochtend is al de derde keer voor mij deze week.
En valt best te doen.
Wauw, mazzelaar!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:09 schreef marcodej het volgende:
Ik mag morgen ook.
Vorig jaar kwam ik thuis met wat flesjes wijn en wat andere snuisterijen. Kreeg ik van verschillende mensen uit mijn vaste wijk. Hopelijk dit jaar weer.
Ik heb wel de mazzel dat ik niet om 7.30 hoef te beginnen, zoals normaal, maar vanwege de kerstdrukte (en dus een andere taakverdeling op kantoor) om 9.30... Maar da's dan ook het enige pluspuntquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:13 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zal aan je denken.....als ik morgenochtend in bed lekker een keertje omdraai.
Hoogtepuntje dit jaar was 60,- + omhelzing, omdat ik tijdens mijn rondje brand constateerde terwijl de mensen niet thuis waren. Snel de brandweer gebeld en zodoende erger voorkomen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:12 schreef Evelien het volgende:
[..]
Wauw, mazzelaar!
Ik heb een mevrouw in mijn wijk die elke zaterdag naar buiten komt om mij te laten graaien in een bak met Merci-chocolade. En bij de bakker krijg ik ook geregeld wat lekkers
Ooooh, jij held!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoogtepuntje dit jaar was 60,- + omhelzing, omdat ik tijdens mijn rondje brand constateerde terwijl de mensen niet thuis waren. Snel de brandweer gebeld en zodoende erger voorkomen.Paar dagen later stonden die mensen aan mijn deur om me te bedanken.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef Evelien het volgende:
Ik ben een van de weinige postbodes die dat braaf doet, heb ik het idee. Laatst vergat ik het één keer... komt die vrouw demonstratief naar buiten om met veel lawaai het hekje dicht te klappen.
quote:Artikel 5
1. Een voor aflevering van poststukken bestemde brievenbus als bedoeld in artikel 20, eerste lid, van de wet, is zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg aangebracht. Deze brievenbussen zijn van de weg af zonder belemmering bereikbaar.
Je wilt niet weten door wat voor jungles in voortuinen ik me af en toe moet worstelen..! Maar de afstand en andere obstakels vind ik minder erg dan brievenbusjes van 10 cmquote:
De voortuin bij mij is helaas meer dan 10mquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:18 schreef Evelien het volgende:
[..]
Je wilt niet weten door wat voor jungles in voortuinen ik me af en toe moet worstelen..! Maar de afstand en andere obstakels vind ik minder erg dan brievenbusjes van 10 cm
Ik zie mezelf al onderuit gaan met een stapel post onder mijn arm, zo in de sneeuw...quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:20 schreef Dartanion het volgende:
zorg je wel dat mijn post een beetje droog in de bus komt?
Hahaquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef Evelien het volgende:
[..]
Respect! Ik ben benieuwd hoor, als de sneeuw morgen erg aangestampt en bevroren is, zijn we wel de lul...
Zwolle.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:09 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Oldenzaal hebben wij maar 1 zaterdag per week!
Doet me denken aan de tijd dat ik nog een "kranten wijkje" hadquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:21 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik zie mezelf al onderuit gaan met een stapel post onder mijn arm, zo in de sneeuw...
Ik heb wel eens een tv-gids 'bezorgd' die zo nat was dat ie kapot scheurde toen ik hem door de bus wilde schuiven. Toen regende het ook echt asociaal hard... doe je niks aan.
De blik in de ogen van de krantenjongen als je hem na een jaar zwoegen 10 cent fooi geeft is priceless.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Doet me denken aan de tijd dat ik nog een "kranten wijkje" had![]()
Vond ik prachtig, die vodden door de brievenbus douwen, als je geluk had ging de hond er ook nog mee spelen
Haha, ik liep laatst een extra wijk en ik werd door collega's gewaarschuwd voor nummer 63, omdat daar een kat woonde die zijn pootjes door de brievenbus stak als de postbode eraankwam. Agressief beest joh. Ik ben gek op katten, maar deze heeft menig collega weten te verwonden. Je moet echt ontzettend snel zijn om dáár de post door de bus te duwen zonder te bloeden!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Doet me denken aan de tijd dat ik nog een "kranten wijkje" had![]()
Vond ik prachtig, die vodden door de brievenbus douwen, als je geluk had ging de hond er ook nog mee spelen
Een heel jaar natte rommel door de brievendus gepropt krijgen lijkt mij erger, dan één keer geen fooi krijgen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De blik in de ogen van de krantenjongen als je hem na een jaar zwoegen 10 cent fooi geeft is priceless.
Bij mij heeft een hond zichzelf verwond. Hij wilde tegen mij opspringen maar landde in die stalen punten van het tuinhekje. Bloeden als een rund, en zijn baasje moest hem uit het hek tillen...quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:27 schreef Evelien het volgende:
[..]
Haha, ik liep laatst een extra wijk en ik werd door collega's gewaarschuwd voor nummer 63, omdat daar een kat woonde die zijn pootjes door de brievenbus stak als de postbode eraankwam. Agressief beest joh. Ik ben gek op katten, maar deze heeft menig collega weten te verwonden. Je moet echt ontzettend snel zijn om dáár de post door de bus te duwen zonder te bloeden!
Oh jakkesquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bij mij heeft een hond zichzelf verwond. Hij wilde tegen mij opspringen maar landde in die stalen punten van het tuinhekje. Bloeden als een rund, en zijn baasje moest hem uit het hek tillen...
En tegen mij zegt 'ie: "Hij bloedt flink hoor!"... "Eh ja, daar kan ik weinig aan doen" en ik liep weg...
Meestal stap ik er met mijn meterslange benen gewoon overheenquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:40 schreef cvboer het volgende:
Ik ben een van de weinige postbodes die dat braaf doet, heb ik het idee. Laatst vergat ik het één keer... komt die vrouw demonstratief naar buiten om met veel lawaai het hekje dicht te klappen.
Mensen met tuinhekjestriest gedoe.
Wat is überhaupt het praktisch nut van tuinhekjesquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:41 schreef Evelien het volgende:
[..]
Meestal stap ik er met mijn meterslange benen gewoon overheen. Tuinhekjes, je zou er een hernia van krijgen.
Geen idee. Sinds ik postbode ben, heb ik me heilig voorgenomen later geen tuinhekje te nemen. En een grote brievenbus, een extra buitenbus zonder slot voor pakjes zodat de postbode geen briefjes hoeft te schrijven, en een tuinpad van maximaal 5 meterquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wat is überhaupt het praktisch nut van tuinhekjes
Nog erger zijn die lui die hun deur brievenbus op zo'n 30 cm hoogte hebben zitten. Die sloeg ik standaard over bij het folders lopen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Da's echt heel vervelend als je een dikke bundel post in de arm hebt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nog erger zijn die lui die hun deur brievenbus op zo'n 30 cm hoogte hebben zitten. Die sloeg ik standaard over bij het folders lopen.
Ik neem later zo'n groene brievenbus met zo'n deksel dat je supermakkelijk open maaktquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:45 schreef Evelien het volgende:
[..]
Geen idee. Sinds ik postbode ben, heb ik me heilig voorgenomen later geen tuinhekje te nemen. En een grote brievenbus, een extra buitenbus zonder slot voor pakjes zodat de postbode geen briefjes hoeft te schrijven, en een tuinpad van maximaal 5 meter
Die zijn vooral leuk in de periode dat je meer kerstkaartjes hebt dan iets anders... Bij het door m'n hurken gaan laat ik de hele boel steevast in de sneeuw glijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nog erger zijn die lui die hun deur brievenbus op zo'n 30 cm hoogte hebben zitten. Die sloeg ik standaard over bij het folders lopen.
Postbode's/krantenjongens/etc irriterenquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja die bedoel ikquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Da's echt heel vervelend als je een dikke bundel post in de arm hebt.![]()
[..]
Ik neem later zo'n groene brievenbus met zo'n deksel dat je supermakkelijk open maakt
Die zijn zo lelijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik neem later zo'n groene brievenbus met zo'n deksel dat je supermakkelijk open maakt
Ojaquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:50 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Postbode's/krantenjongens/etc irriteren
Maar wel handig. Hoewel van sommige het deksel te hard dichtklapt... Dat doet au als je koude vingertjes hebtquote:
DIe dingen hebben kleine gleufjesquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:50 schreef xxiessiexx het volgende:
Dan moet je het slotje erafhalen!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
DIe dingen hebben kleine gleufjesDaar past nooit een dikke krant doorheen
Die ik bedoel klappen nooit hard dicht hoorquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:52 schreef Evelien het volgende:
[..]
Maar wel handig. Hoewel van sommige het deksel te hard dichtklapt... Dat doet au als je koude vingertjes hebt
Je kan dat gleufplatform meestal ook omhoog tillenquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
DIe dingen hebben kleine gleufjesDaar past nooit een dikke krant doorheen
Jawel, ik bedoel ook die bus! Van sommige exemplaren staan de scharniertjes te strak ofzo. Bij mijn eigen ook, maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen en mijn vader ook niet. Arme postbodequote:Op vrijdag 18 december 2009 23:54 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die ik bedoel klappen nooit hard dicht hoor
[ afbeelding ]
Alleen als er geen slotje aan hangt! Gelukkig halen de meeste mensen dat er inderdaad af.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je kan dat gleufplatform meestal ook omhoog tillen
Mooie meisjes kunnen best postbode zijn, maar komen er meestal zelf al snel achter dat ze beter ander werk kunnen gaan doen. Dat geldt voornamelijk voor de modepopjes...quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mooie meisjes horen geen postbode te zijn.
Ik ook, met brommer en alquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:47 schreef marcodej het volgende:
Zo, net voor het donker werd klaar.Wat een hel, het valt elk jaar weer tegen. Bovendien erg koud en door de sneeuw kon je niet hard lopen. Nog een keer op mn bek gegaan ook...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |