quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:08 schreef markalder het volgende:Rustig maar hoor pipo, jezus fout geboren.
http://www.pattex.nl/new/(...)pair_Express_BENL_NLDit hebben ze mij bij Praxis gegeven, maar ik denk dat ze niet goed hebben gelezen, want is volgens mij niet juist.
Geschikt voor het verlijmen, herstellen, vullen en dichten van de meeste materialen zoals: hout, metaal, steen, pleisterwerk, porselein, kunststoffen, kristal, kurk, spiegels en glas.
Niet geschikt voor polyethyleen, polypropyleen, Teflon®* en nylon.
Hoe dom kun je zijn.........
Advies vragen in een bouwmarkt waar in het algemeen veel jonge gasten werken die aan andere dingen denken dan aan klussen. (wat Forno ook al aangaf)
Natuurlijk zijn er heus wel mensen die er iets vanaf weten, maar de meesten krijgen een kleine cursus hetzij in huis, hetzij elders maar echte vakmensen worden het in het algemeen niet.
Puur doordat de verdiensten voor de meeste medewerkers gewoon veel te laag is.
Zoals eerder gezegd is de enige en definitieve oplossing de leiding beide kanten op ongeveer een cm of 20 uithakken (totale lengte tussen de 30 en 40 cm afhankelijk van hoe stug de leiding is) en een cm of 6 a 8 breed.
Indien het een schamp betreft kun je volstaan met de leiding doorhalen en een reparatiekoppeling plaatsen, indien de beschadiging te breed is, dien je de sleuf langer te maken en het leidingdeel wat beschadigt is te vervangen, door de leiding 2 x door te halen en 2 reparatiekoppelingen te gebruiken met een nieuw stukje leiding ertussen.
Vloeibaar reparatiemiddel op de buitenkant smeren is gewoon niet sterk genoeg.
Daarbij zijn vele kunststof leidingsoorten vanzelf niet zuurstofdiffusie dicht, maar is daarvoor uitwendig een extra zuurstofdiffusie dichte beschermlaag overheen gedaan.
Indien dit hier ook van toepassing is, is je leiding niet meer voldoende zuurstofdiffusie dicht en zal de leiding op een gegeven moment zuurstof op gaan nemen, deze zuurstof kan geen kwaad voor de kunststof leiding, maar wel voor de metalen leidingen, radiatoren en veel ketel onderdelen.
Op termijn zal je dan veel duurder uit zijn.
Een reparatiekoppeling kost niet veel, alleen wat arbeid.