Dus je bent nooit uit je dak gegaan toen je een bon kreeg van een agent?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:37 schreef Dogfart het volgende:
Nou, aan het onderzoek wil ik zeker meewerken. Ik vind de criteria waaraan ik volgens het CBR voldoe eigenlijk lachwekkend. De voldoening is gebaseerd op verhalen van verbalisanten. Ik wil wel weten waaraan je allemaal word onderworpen en dergelijke. Bloed en/of urinemonsters zijn ook geen probleem, ik drink geen alcohol en nuttig ook geen verdovende middelen. Ik rook alleen sigaretten.
Wat ik ook raar vind is: dat mijn rijbewijs bij geen enkele instantie ligt. Ik ben ook nooit teruggebeld door de agent die mijn rijbewijs heeft ingevorderd. Er is alleen gezegd dat mijn rijbewijs bij het rdw ligt, en deze zegt niks met ingevorderde rijbewijzen te maken te hebben.
Dat was kennelijk niet de enige keer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:48 schreef Dogfart het volgende:
Ik kreeg een bon omdat ik volgens oom agent geen gordel aanhad.
Deze had ik wel aan, de agent verklaarde dat ik hem nog snel heb aangetrokken, terwijl hij achter mij reed.
Als ik dan niet mijn onvrede mag uiten weet ik het ook niet meer. Dingen zeggen als: machtsmisbruiker en niet goed functionerende diender, zijn in mijn ogen misschien wel beledigend. Maar is er dan sprake van ernstig gestoord gedrag.??
Je onvrede mag je toch uiten?
Goeie tip.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:22 schreef GlowMouse het volgende:
stuur even een berichtje aan Fusionfreak of hij hier wil reageren
quote:Je krijgt een uitnodiging van de arts (psycholoog) en assistente van het CBR om samen met je moeder of vader te komen voor een onderzoek. De assistente onderzoekt of je goed kan zien en horen en zij meet je lengte en gewicht. Ook zal zij het met jou en je moeder of vader hebben over hoe het met je gaat, hoe het met eten en slapen gaat en of je genoeg vriendjes en vriendinnetjes hebt. Daarna zal de arts (dat kan een man of een vrouw zijn) ook met jou en jouw moeder praten om te zien of je vroeger ziek bent geweest en nu misschien ergens last van hebt. Hij of zij zal kijken of je goed gegroeid bent. Ook zal hij/zij naar jouw ogen en oren, jouw mond, hals, borst, buik, rug en benen kijken. De arts kijkt je eigenlijk helemaal na om te zien of er geen dingen zijn waarover hij/zij zich zorgen zou maken. Dit onderzoek gebeurt thuis of op een plek vlakbij huis of bij het CBR en duurt ongeveer 20-40 minuten.
Wat een ongelofelijke bullshit zegquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:37 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Heel simpel: je rijbewijs is nergens omdat het niet meer bestaat formeel. Het gaat niet om het 'opschorten' van je rijbevoegdheid, maar om het bepalen van je rijvaardigheid, je rijbewijs is ingevorderd en wordt opnieuw uitgegeven als het CBR bepaald dat je rijvaardig genoeg bent.
Je rijbewijs bestaat formeel dus net zo als het bestond voordat je de eerste keer een rijexamen bij het CBR haalde: het is er niet... het papiertje is vernietigd, en de bevoegdheid is ingetrokken....
Als je je proef bij het CBR haalt, dan krijg je een nieuw papiertje, niet het oude papiertje terug....
Nee natuurlijk niet, deze hoort bij het cbr te liggen. Maar mogelijk ligt hij nog bij de politie, daar klopt iets niet, dat ze je naar de rdw sturen dus mogelijk is er ook niets mee gebeurd. Maar deze krijg je sowieso niet terug voordat je voor onderzoek op bent geweest.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:12 schreef Dogfart het volgende:
Graag serieuze reacties omtrent mijn vraag: Wat houdt zo een onderzoek in.?
Dat mijn rijbewijs bij geen enkele instantie is, kan niet zomaar?
Pssst bonnenquota is een verzinsel, het bestaat niet echtquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:15 schreef longinus het volgende:
je kan in de verklaring dat laten opschrijven, argumenteren in december is onverstandig omdat ze hun bonnenquota moeten halen
Uit het bovenstaande kan ik dus uitmaken dat er een procedurefout is? Als ik me niet vergis mag en kan de politie mijn rijbewijs niet zolang in hun bezit houden?quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, deze hoort bij het cbr te liggen. Maar mogelijk ligt hij nog bij de politie, daar klopt iets niet, dat ze je naar de rdw sturen dus mogelijk is er ook niets mee gebeurd. Maar deze krijg je sowieso niet terug voordat je voor onderzoek op bent geweest.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:20 schreef Dogfart het volgende:
Beste lezers,
Ik moet binnenkort een onderzoek ondergaan omtrent de rijgeschiktheid.Volgens het CBR voldoe ik aan de volgende criteria:
Ernstig gestoord inzicht
Nu doe je jezelf al meteen de das om hé....quote:Met de bovenstaande criteria kan ik mij niet identificeren.
pssssst lees de krant..quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Pssst bonnenquota is een verzinsel, het bestaat niet echt
Psst vertrouw vooral wat kranten zeggen, klopt meestal toch niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:21 schreef marcosta het volgende:
[..]
pssssst lees de krant..
uiteraard bestaat het formeel niet.
Waarom hebben ze het er in de politiek dan openlijk over zoals bv. hier?quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:21 schreef marcosta het volgende:
[..]
pssssst lees de krant..
uiteraard bestaat het formeel niet.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:50 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het er in de politiek dan openlijk over zoals bv. hier?
pfff wel erg offtopic dit..quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:26 schreef marcosta het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Ik was me er niet van bewust dat ze er nu openlijk voor uitkwamen
Was een tijd dat het doodeenvoudig ontkend werd.
en "quotum" vonden ze zelf ook ongelukkig gekozen.
Zij zien het gewoon als de dagelijkse taak van een diender om bonnen te schrijven en daar ging toen de discussie over.
Goh wat is politiek toch een heerlijk iets
Een veel beter woord is "pakkans": een quotum van 1 miljoen bonnen voor iets houdt in dat er een bepaalde kans is dat je daadwerkelijk gepakt wordt. Stel dat er 1 miljoen (het zijn er vast meer) bonnen voor te hard rijden gegeven worden, dan kan je er vanuit gaan dat er 1 miljard keer te hard wordt gereden, m.a.w. een pakkans van 1 op 1000 per keer.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:26 schreef marcosta het volgende:
[..]
en "quotum" vonden ze zelf ook ongelukkig gekozen.
Pssst ...quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:37 schreef karr-1 het volgende:
En de telefoniste had gelijk. Ingevorderde kentekenbewijzen gaan naar de RDW, rijbewijzen niet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:20 schreef Dogfart het volgende:
Vandaag heb ik de politie voor de zoveelste keer gebeld, waarna ik te horen kreeg dat mijn rijbewijs bij het rdw ligt. Na deze te hebben opgebeld, zei de telefoniste dat het rdw niks met ingevorderde rijbewijzen te maken heeft, en deze dus ook nooit ontvangt van de politie of dergelijke instanties.
pssst.. jawel hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 00:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of je leest het topic en ziet dat ik die link al eerder gegoogled heb.quote:Op zondag 20 december 2009 18:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
pssst.. jawel hoor
alleen niet meer vanuit het kabinet opgelegd
Ik zal je 2 vragen even kort beantwoorden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:20 schreef Dogfart het volgende:
Beste lezers,
Ik moet binnenkort een onderzoek ondergaan omtrent de rijgeschiktheid.Volgens het CBR voldoe ik aan de volgende criteria:
Ernstig gestoord inzicht/of gedrag.
Abnormale opwindingstoestanden.
Mijn vraag is nu: wat houdt zo een onderzoek in.? Ik weet wel dat ik met een psychiater moet gaan praten.
Met de bovenstaande criteria kan ik mij niet identificeren.
Volgens de politie heb ik buitensporig agressief gereageerd bij het krijgen van een prent, en dat meerdere malen.
Graag ook aandacht voor het volgende:
Mijn rijbewijs is op 6 dec jl. ingevorderd, maar de grap is, dat mijn rijbewijs niet bij de politie, niet bij het cbr en niet bij justitie ligt. Vandaag heb ik de politie voor de zoveelste keer gebeld, waarna ik te horen kreeg dat mijn rijbewijs bij het rdw ligt. Na deze te hebben opgebeld, zei de telefoniste dat het rdw niks met ingevorderde rijbewijzen te maken heeft, en deze dus ook nooit ontvangt van de politie of dergelijke instanties. Wel zei de dienstdoende agent tijdens de invordering dat mijn rijbewijs als gesignaleerd stond beschreven. Deze was eerder dit jaar wel kwijtgeraakt, maar heb er ook een melding van gemaakt toen ik hem weer had gevonden. Ik heb er bij controles nooit problemen mee gehad
Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen.
D.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef Ixnay het volgende:
Wie betaalt zo'n psychisch onderzoek eigenlijk?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:20 schreef Dogfart het volgende:
Ernstig gestoord inzicht/of gedrag.
Abnormale opwindingstoestanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |