kun je doenquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:35 schreef mjh487 het volgende:
Dan wijzig je online haar abo naar die i500?
Volgens mij kan je hoogstens die medewerker benaderen, hem op zijn praktijken wijzen en hopen dat het contract veranderd kan worden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef ChRoNiC het volgende:
Enige tijd geleden heeft mijn vriendin een iPhone aangeschaft. Zij is daarvoor naar een T-Mobile winkel gegaan om zich te laten adviseren.
In de winkel werd haar verteld dat het mogelijk was om studentenkorting te krijgen. Dat heeft haar uiteindelijk over de streep geholpen om de telefoon aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heel tevreden met het toestel en ze maakte er vol gebruik van. Tot het moment dat de eerste factuur afgeschreven werd.
Wat bleek, ze had een rekening van 400 euro. Ik heb de specificatie eens goed bekeken en de sluwe medewerker van de T-Mobile winkel heeft haar een relax 500 in plaats van een i500 (die hij in de winkel meerdere malen liet zien in een map met abonnementsgegevens en die hij haar beloofde) abonnement aangesmeerd. De hoge kosten komen volledig voort uit internetkosten en smskosten omdat die niet bij het relax abonnement zijn inbegrepen.
Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen, op het contract wordt een relax 500 abonnement vermeld.
Dat dus.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:37 schreef goeiemoggel het volgende:
Juridisch lijkt me dit een kansloze zaak, ze heeft gewoon getekend voor wat ze krijgt. Dat dat niet is wat ze verwachtte, is (in principe, want het is natuurlijk een naaistreek zoals jij het beschrijft) haar eigen fout.
Ze kan beter ook naar die winkel gaan om verhaal te halen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:44 schreef ChRoNiC het volgende:
Ze gaat vanavond na werk even bellen met de klantenservice. Hopen dat daar wat uitkomt. Wel een lullige situatie dit natuurlijk...
Eerst naar de winkel gaan, hopen dat die gast er werkt en het hem voorleggen..quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze kan beter ook naar die winkel gaan om verhaal te halen.
via de website van T-mobile in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:06 schreef Xcalibur het volgende:
een iPhone kan toch helemaal niet in combinatie met een relax abonnement?
Gewoon betalen, abbo overzetten naar i500 checken dat daar t-mobile web'n'walk onbeperkt inzit, sms verdubbelaar aanzetten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef ChRoNiC het volgende:
Enige tijd geleden heeft mijn vriendin een iPhone aangeschaft. Zij is daarvoor naar een T-Mobile winkel gegaan om zich te laten adviseren.
In de winkel werd haar verteld dat het mogelijk was om studentenkorting te krijgen. Dat heeft haar uiteindelijk over de streep geholpen om de telefoon aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heel tevreden met het toestel en ze maakte er vol gebruik van. Tot het moment dat de eerste factuur afgeschreven werd.
Wat bleek, ze had een rekening van 400 euro. Ik heb de specificatie eens goed bekeken en de sluwe medewerker van de T-Mobile winkel heeft haar een relax 500 in plaats van een i500 (die hij in de winkel meerdere malen liet zien in een map met abonnementsgegevens en die hij haar beloofde) abonnement aangesmeerd. De hoge kosten komen volledig voort uit internetkosten en smskosten omdat die niet bij het relax abonnement zijn inbegrepen.
Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen, op het contract wordt een relax 500 abonnement vermeld.
Dat ligt er helemaal aan, als je een priority user bent bij t-mobile, door de telefoon rekeningen in het verleden bij t-mobile, is alles mogelijk. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de medewerker van de winkel er per ongeluk relax-500 op heeft gezet in de plaats van de i-500.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:19 schreef zeemonster het volgende:
Ik dacht ook dat je met een Iphone alleen een I-[insert minuten] contract kon nemen en geen relax of flex.
Wel zuur.
En staat er in het contract dat ze mee naar huis gekregen heeft ook relax500 of staat daar wel het I500 abo vermeld?
En deze post heeft toegevoegde waarde omdat...quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:42 schreef Esmerallda17 het volgende:
abonnementen zijn gewoon kut.
ik zou nou nieuwe saldo moeten binnen krijgen, ipv daarvan is alles weg en staat er "0 euro tot factuur 19 januari" fijn is dat
Dat figuur is in ieder telefoon topic op een niet kansrijke manier aan het reagerenquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En deze post heeft toegevoegde waarde omdat...
Ja leuk he.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Dat figuur is in ieder telefoon topic op een niet kansrijke manier aan het reageren
Meer dan 2 tientjes betalen voor een mobiel abonnement is sowieso kansloos.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Stakky het volgende:
[..]
Gewoon betalen, abbo overzetten naar i500 checken dat daar t-mobile web'n'walk onbeperkt inzit, sms verdubbelaar aanzetten.
En als ze veel thuis belt ook gelijk t-mobile thuis aan laten zetten voor 6.95 of zo iets per maand. zal haar telefoon rekening in de toekomst, mits normaal gebruik altijd onder de 100 euro uitvallen.
Is het je al opgevallen dat je hier niet in KLB zitquote:
hoezo ben je kansloos als je meer dan 2 tientjes per maand betaald voor je mobo abbo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:47 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Meer dan 2 tientjes betalen voor een mobiel abonnement is sowieso kansloos.
Ik kan me niet voorstellen dat het in dit geval zo makkelijk is je te beroepen op wilsontbreken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:45 schreef Maharbal het volgende:
Juridisch is dit helemaal niet kansloos. Ik zou zelfs durven te beweren dat het juist juridisch redelijk makkelijk aanvechtbaar is.
Het heeft te maken met de wilsontbreken. Haar wil was bij het sluiten van de overeenkomst gericht op een iphone met het i500 abonnement, en dat was ook het aanbod. Nu haar wil niet gericht was op het aangaan van een relax 500 abonnement, is de overeenkomst juridisch nooit tot stand gekomen. Dit valt zelfs nog wel te bewijzen door te wijzen op het feit dat 1) de iphone normaal niet met het relax 500 abonnement wordt geleverd en 2) je vriendin in alle redelijkheid niet een abonnement neemt waar geen sms/internet bij zit om vervolgens alleen te gaan sms-en en internetten.
Je gaat hiermee alleen niet naar de rechter, en dat lijkt me in dit geval niet nodig. Ik zou eerst eens in overleg treden met die medewerker en desnoods bellen met de klantenservice. Er zijn vaak wel afspraken te maken. Maar wijs ze vooral op het feit dat de iphone er niet met het relax 500 abonnement is (althans, als dat wel zo is zoals mensen hier beweren).
Omdat je dan kennelijk meer dan 100 minuten/smsjes verbruikt. Dus dan kan je geen maat houden, Dat is kansloos.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:03 schreef Stakky het volgende:
[..]
hoezo ben je kansloos als je meer dan 2 tientjes per maand betaald voor je mobo abbo?
Daarom noem ik de door TS aangedragen feiten ook expliciet waar je je dan op zou moeten beroepen. Daaruit wordt al een stuk duidelijker dat het de TS (of zijn vriendin) er om te doen was om een i500 abonnement te nemen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:30 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het in dit geval zo makkelijk is je te beroepen op wilsontbreken.
Als dat in dit geval zou kunnen zou het wel erg makkelijk worden onder contracten uit te komen, namelijk simpelweg roepen, 'ja maar zó wilde ik het niet'.
Het is of T-mobile die "coulant" is of de er wordt 400 EUR neergeteld. Dit gaat niet naar de rechter. Dat is meer heisa dan 400 EUR waard is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:45 schreef Maharbal het volgende:
Juridisch is dit helemaal niet kansloos. Ik zou zelfs durven te beweren dat het juist juridisch redelijk makkelijk aanvechtbaar is.
Het heeft te maken met de wilsontbreken. Haar wil was bij het sluiten van de overeenkomst gericht op een iphone met het i500 abonnement, en dat was ook het aanbod. Nu haar wil niet gericht was op het aangaan van een relax 500 abonnement, is de overeenkomst juridisch nooit tot stand gekomen. Dit valt zelfs nog wel te bewijzen door te wijzen op het feit dat 1) de iphone normaal niet met het relax 500 abonnement wordt geleverd en 2) je vriendin in alle redelijkheid niet een abonnement neemt waar geen sms/internet bij zit om vervolgens alleen te gaan sms-en en internetten.
Je gaat hiermee alleen niet naar de rechter, en dat lijkt me in dit geval niet nodig. Ik zou eerst eens in overleg treden met die medewerker en desnoods bellen met de klantenservice. Er zijn vaak wel afspraken te maken. Maar wijs ze vooral op het feit dat de iphone er niet met het relax 500 abonnement is (althans, als dat wel zo is zoals mensen hier beweren).
Dat is precies wat ik in de laatste alinea zegquote:Op zaterdag 19 december 2009 19:49 schreef Fokski het volgende:
[..]
Het is of T-mobile die "coulant" is of de er wordt 400 EUR neergeteld. Dit gaat niet naar de rechter. Dat is meer heisa dan 400 EUR waard is.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 07:57 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Omdat je dan kennelijk meer dan 100 minuten/smsjes verbruikt. Dus dan kan je geen maat houden, Dat is kansloos.
Thanks!quote:
Ja, mail de klantenservice of stuur een briefje waarin je het verhaal kort en duidelijk uiteen zet. Dit is overduidelijk een fout geweest van de medewerker in de winkel (verkeerde abo aangeklikt). Helemaal als je er nog even duidelijk bijzet dat de medewerker continue het i500-abo liet zien (en het om een iPhone gaat) snappen ze zelf ook wel dat dit een fout is geweest en komt er vanzelf een oplossing.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef ChRoNiC het volgende:
Daar twijfel ik aan. Vaak zien ze elkaar niet echt als collega, omdat er een beetje een strijd heerst. Klantenservice vind dat er in de winkel ontzettend veel fouten worden gemaakt. Winkel vind dit andersom ook over de klantenservice.quote:Op maandag 21 december 2009 11:05 schreef justanick het volgende:
Wel een tip: niet gelijk het meest negatieve denken over andere mensen. Als je denkt dat iemand dit bewust doet (zoals meer figuren in dit topic - waard, gasten?) en dat door laat schemeren tegen de klantenservice is dat doorgaans niet goed voor de hulpintentie van de medewerker van de klantenservice. Dat is immers een collega van de persoon in de winkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |