80.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Jammer dat men echter weer zo mild omgaat met bestraffen. 60 uur taakstraf
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:10 schreef LogischCorrect het volgende:
Jammer dat de zogenaamde voorvechter van het vrije woord anderen het vrije woord niet gunt.
Het gaat om iemand met de dood bedreigen vriend! Dat is geen vrijheid van mening.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:10 schreef LogischCorrect het volgende:
Jammer dat de zogenaamde voorvechter van het vrije woord anderen het vrije woord niet gunt.
Er is slechts één troost en dat is dat Wilders binnenkort zelf als verdachte in een rechtszaal plaats mag nemen.quote:
Pas na 3 minuten kwam ik erachter dat ze 'Nederlands' praattequote:
En glansrijk de zaal weer uit mag lopen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Er is slechts één troost en dat is dat Wilders binnenkort zelf als verdachte in een rechtszaal plaats mag nemen.
Dat is jouw mening, maar ik verwacht van iemand die zich als strijder voor het vrije woord presenteert, dat hij niet overal aangifte van doet als het maar om woorden gaat.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het gaat om iemand met de dood bedreigen vriend! Dat is geen vrijheid van mening.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Er is slechts één troost en dat is dat Wilders binnenkort zelf als verdachte in een rechtszaal plaats mag nemen.
Wegens de media-aandacht na zijn veroordeling? Mogelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:14 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
En glansrijk de zaal weer uit mag lopen.
Goed dat er ondertiteling bij zit.quote:
Is dat zo? Ik weet niet exact om welke zinsnedes het gaat...quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het gaat om iemand met de dood bedreigen vriend! Dat is geen vrijheid van mening.
Kwalitieits-user!quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:15 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Wegens de media-aandacht na zijn veroordeling? Mogelijk.
Hij gaat niet veroordeeld worden, een "ieck voel my belediegd" is bij lange na niet genoeg, ook al heb je opperhoofd schuimbek Spong als advocaat.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:15 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Wegens de media-aandacht na zijn veroordeling? Mogelijk.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:17 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Staat mijn mening je niet aan?
Bij welk gedeelte bedreigt hij geert wilders?quote:
Een strijder voor het vrije woord mag altijd aangifte doen als de doodsbedreigingen naar zijn hoofd komen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:14 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar ik verwacht van iemand die zich als strijder voor het vrije woord presenteert, dat hij niet overal aangifte van doet als het maar om woorden gaat.
Dat is jouw opvatting, een opvatting waarbij ik het gevoel krijg dat die slechts op emotie gebaseerd is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:16 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Hij gaat niet veroordeeld worden, een "ieck voel my belediegd" is bij lange na niet genoeg, ook al heb je opperhoofd schuimbek Spong als advocaat.
en het liefst in de buurt van zijn matties.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:17 schreef KabouterKlaphek het volgende:
Graag meteen beginnen met schoffelen, lekker in de frisse buitenlucht.
Het zijn niet "maar" woorden. Het is een doodsbedreiging. Heeft niets met een mening te maken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:14 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar ik verwacht van iemand die zich als strijder voor het vrije woord presenteert, dat hij niet overal aangifte van doet als het maar om woorden gaat.
Als je goed oplet, in het begin zeggen ze dat hij weer "terug is", ofwel, dit clipje is opgenomen na die andere waarin hij Wilders bedreigd. Wel de chronologische volgorde in de gaten houden hè.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bij welk gedeelte bedreigt hij geert wilders?
Precies, denk je dat de belediging van Mohammed huppeldekut genoeg is om een politicus aan te klagen voor een rechtbank, ik denk dat die rechtzaak niet lang zal duren. Het knip en plakwerk van Fitna was de aanleiding, nou als dat zo erg is dan kan je net zo goed youtube aan gaan klagen wegens discriminatie.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:18 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting, een opvatting waarbij ik het gevoel krijg dat die slechts op emotie gebaseerd is.
Iemand met de dood bedreigen is een strafbaar feit. Dat is LogischenCorrectquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:14 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Iemand bedreigen valt daar niet onder.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
Vrijheid van meningsuiting geldt nu opeens niet
Ik heb al meerdere clips gekeken maar ik versta de helft van die gast niet, en ik hoor geen wilders 'bedreiging'. Dus de mensen hier die het verdiende loon vinden en de tekst niet weten =quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als je goed oplet, in het begin zeggen ze dat hij weer "terug is", ofwel, dit clipje is opgenomen na die andere waarin hij Wilders bedreigd. Wel de chronologische volgorde in de gaten houden hè.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik weet niet exact om welke zinsnedes het gaat...
quote:In de tekst van het nummer Wie iz de volgende zegt de rapper onder meer dat het ''bam bam'' is als hij de PVV-leider tegenkomt.
Vrees
Volgens het OM was de bedreiging in het nummer van dien aard, dat ''bij Wilders de redelijke vrees kon ontstaan dat hij het leven zou kunnen verliezen dan wel dat hij ernstig zou worden mishandeld''.
De rechtbank is het eens met die conclusie. ''Je kunt niet volharden dat de rap geen bedreigend karakter heeft. Zo blijkt er onder meer uit dat Wilders uitspraken moet terugnemen als hij wil blijven leven.''
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:20 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Iemand met de dood bedreigen is een strafbaar feit. Dat is logisch en correct
Die incidenten die je opnoemt waren daden en geen woorden. In beide gevallen had de dader geen bedreigingen geuit naar zijn slachtoffer. In dit geval is het een puisterige rapper die in een online-rap wat zware woorden gebruikt. Het zou de zogenaamde voorvechter van het vrije woord sieren, als die ook op zou komen voor de vrijheid van meningsuiting van anderen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een strijder voor het vrije woord mag altijd aangifte doen als de doodsbedreigingen naar zijn hoofd komen.
En met name voor Wilders geldt dit, het is nl. niet de eerste keer. Remember Pim Fortuyn? Remember Theo van Gogh??
Inderdaad, en bovendien: waar is de mening in: "ik schiet jou dood!"?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iemand bedreigen valt daar niet onder.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:21 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Die incidenten die je opnoemt waren daden en geen woorden. In beide gevallen had de dader geen bedreigingen geuit naar zijn slachtoffer. In dit geval is het een puisterige rapper die in een online-rap wat zware woorden gebruikt. Het zou de zogenaamde voorvechter van het vrije woord sieren, als die ook op zou komen voor de vrijheid van meningsuiting van anderen.
Jep. 20 jaar op droog water en brood dat tuigquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Jammer dat men echter weer zo mild omgaat met bestraffen. 80 uur taakstraf
Het is anders vaak genoeg op het nieuws geweest, inclusief fragmenten waar het in te horen was. .quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere clips gekeken maar ik versta de helft van die gast niet, en ik hoor geen wilders 'bedreiging'. Dus de mensen hier die het verdiende loon vinden en de tekst niet weten =
Op minuut 01:08 oa.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bij welk gedeelte bedreigt hij geert wilders?
De aangifte omvat meer dan "belediging", uit jouw reactie is daarom niet te halen dat je op de hoogte bent van alle feiten in deze zaak. Ik hecht daarom weinig waarde aan jouw mening.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:19 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Precies, denk je dat de belediging van Mohammed huppeldekut genoeg is om een politicus aan te klagen voor een rechtbank, ik denk dat die rechtzaak niet lang zal duren. Het knip en plakwerk van Fitna was de aanleiding, nou als dat zo erg is dan kan je net zo goed youtube aan gaan klagen wegens discriminatie.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:22 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
De aangifte omvat meer dan "belediging", uit jouw reactie is daarom niet te halen dat je op de hoogte bent van alle feiten in deze zaak. Ik hecht daarom weinig waarde aan jouw mening.
Het is een overdreven manier om; "ik vind jou niet lief' te zeggen, een serieuze doodsbedreiging zie ik er niet in. Gooi het op artistieke vrijheid.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Inderdaad, en bovendien: waar is de mening in: "ik schiet jou dood!"?
Het is gebaseerd en in het leven geroepen om een belediging, de randvoorwaarden die er nu aangeplakt worden als discriminatoire voorstellen die zijn voornamelijk binnen de tweede kamer gebeurd, derhalve niet strafbaar door politieke immuniteit.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:22 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
De aangifte omvat meer dan "belediging", uit jouw reactie is daarom niet te halen dat je op de hoogte bent van alle feiten in deze zaak. Ik hecht daarom weinig waarde aan jouw mening.
Whahahahahahahahaquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:23 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is een overdreven manier om; "ik vind jou niet lief' te zeggen, een serieuze doodsbedreiging zie ik er niet in. Gooi het op artistieke vrijheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |