In de supermarkten in Quito is het ietsjes goedkoper dan NL, maar niet veel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 03:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe duur is Equador?
Eten en dergelijke?
Ook qua eten is Ecuador in de betere restaurants inmiddels op Nederlands (of hoger) niveau hoor... sinds de dollarisering iig (antwoord op vraag hierbovenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In de supermarkten in Quito is het ietsjes goedkoper dan NL, maar niet veel.
In de betere restaurants beginnen de hoofdgerechten rond de $10.
Een zondagse lunch (lopend buffet) in het Marriot kost rond de $25. Is wel iets voor jou.
Tjaquote:maar ik kom echt niet klaar voor 70 a 80 euro per dag.
De duurste restaurants die je in de Quito vindt zijn qua prijsniveau vergelijkbaar met een gemiddeld restaurant in Nederland bedoelde ik te zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:08 schreef Eyeopener het volgende:
Ook qua eten is Ecuador in de betere restaurants inmiddels op Nederlands (of hoger) niveau hoor... sinds de dollarisering iig (antwoord op vraag hierboven).
Helaas is je dish niet gelukt want veel verder dan eten op mijn kamer als ik honger heb en heel afentoe een ontbijtje(als ik voor half 11 wakker ben, of als ik na half 7 thuis komquote:Is wel iets voor jou.
Waar heb jij het nou weer over? Je stelt een vraag over de kosten van eten, ik geef normaal antwoord. En ik meende het serieus. De zondagse lunch in het Marriott is wel iets voor jou. De rijkeren uit Quito zitten daar dan te genieten van het beste voedsel. Ik heb er zelf ook menigmaal gegeten. Maar als je toch niet veel verder komt dan eten op je kamer, waarom informeer je dan naar de kosten van eten?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas is je dish niet gelukt want veel verder dan eten op mijn kamer als ik honger heb en heel afentoe een ontbijtje(als ik voor half 11 wakker ben, of als ik na half 7 thuis kom) kom ik niet
Ben met Arie de Cotapaxi afgegaan, was wel een beetje een rare. Iemand van ons ging keihard onderuit met flinke schaafwonden en dergelijke tot gevolg. Mijnheer had geen EHBO-kit of iets bij en kon alleen maar uitbrengen: Oh joh, het valt wel mee. Gelukkig was er een groepje Nederlandse artsen dat net op dat moment ook aan het afdalen was. Die hebben die gozer opgelapt maar aan Arie hadden we niet veel.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Ging je met de Biking Dutchman, of met Arie's Biking de Cotopaxi af? En de trein, waar vertrekt die tegenwoordig vandaan? Dat wil wel eens per jaar verschillen.
*jojomen4 gaat saampjes met iemand 4 juli 1 maandje lang naar Ecuador*quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:18 schreef saladito het volgende:
Zijn er vragen ? Gooi het maar op FOK
Salinas is de wat luxere badplaats waar de Ecuadoriaanse welgestelden naar toe gaan. Backpackers gaan vaak naar Esmeraldas. Overigens ben ik niet zo weg van de Ecuadoriaanse stranden. De temperatuur die je noemt is een gemiddelde. Het ligt er nogal aan of je op 3000m hoogte zit (Quito) of op zeeniveau (Guayaquil).quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
We zijn van plan op 2 verschillende plaatsen zo'n 4 dagen aan het strand te liggen om te relaxenWelke plaatsen vinden de fokkers de mooiste strandplaatsen in Ecuador en hoeveel graden zal het er in juli ongeveer zijn? Heb gehoord zo'n 25 graden maar wil het nogmaals bevestigd hebben.
In het Noordoosten van Ecuador, maar de naam ontschiet mij nu. Geen idee wat zo'n trip kost. En tja, jungletochten zijn niet mijn ding.quote:In welk gebied kun je het beste zo'n jungle tocht maken en na hoeveel dagen waren de fokkers het zat? Ik begrijp dat dat persoonlijk is maar misschien dat sommige na 2 dagen al zoiets hadden van bah.. snel terug naar het normale leven en anderen hadden misschien wel langer willen blijven. Wij zijn van plan een excursie van zo'n 7/8 dagen in de jungle te doen. En wat kost zo'n jungle tocht ongeveer.
In de grote steden liggen de prijzen iets hoger. Hotels en hostels hebben vaak wel kluisjes waar je waardevolle spullen kunt onderbrengen.quote:Wat is de normale prijs voor een overnachting? Ik heb zo'n boekje over Ecuador met allerlei info waarin staat dat je hostels hebt van ongeveer 10 tot 15 dollar per nacht maar op een website zag ik een hotel (eigen kamer) voor 7 US dollar. En wat is exact het verschil tussen een hostel (met vreemdelingen op 1 kameren waar laat je je waardevolle spullen dan) en een hotel?
Nou qua strand moet je denk ik toch in Quaquil zijn. ik ben er zelf niet geweest en het schijnt er ook supercrimineel te zijn dus pas aub op. Ikzelf heb weinig van criminaliteit in de rest van Ecuador gemerkt maar volgens onze Nederlandse gids is Quaquil echt geen pretje.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
We zijn van plan op 2 verschillende plaatsen zo'n 4 dagen aan het strand te liggen om te relaxenWelke plaatsen vinden de fokkers de mooiste strandplaatsen in Ecuador en hoeveel graden zal het er in juli ongeveer zijn? Heb gehoord zo'n 25 graden maar wil het nogmaals bevestigd hebben.
In welk gebied kun je het beste zo'n jungle tocht maken en na hoeveel dagen waren de fokkers het zat? Ik begrijp dat dat persoonlijk is maar misschien dat sommige na 2 dagen al zoiets hadden van bah.. snel terug naar het normale leven en anderen hadden misschien wel langer willen blijven. Wij zijn van plan een excursie van zo'n 7/8 dagen in de jungle te doen. En wat kost zo'n jungle tocht ongeveer.
Heb er superrrrrrrrrrrrrr veel zin in![]()
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het staat in ieder geval niet in mijn geheugen geprint.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:15 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand lockers/kluisjes gezien op het airport van Quito waar ik een grote koffer in kan zetten?
Mja, ik vlieg via Housten en zou daar eventueel een zware koffer kunnen laten maar op de website van de luchthaven geven ze aan dat er "tijdelijk geen kluisjes beschikbaar zijn". Dan weet je iid wel hoe laat het is. Wel beetje begrijpelijk... maar wel klote. Misschien dat ze in Quito minder bang zijn voor eventuele terroristen.quote:Op zondag 10 april 2005 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kluisjes zijn vanwege de terroristsche dreiging vaak taboe op luchthavens.
Mja ik ga hem als ik door de jungle ga lopen ook wel meenemen maar als ik het water op moet en ik ga op t water stuiteren met zo'n bootje wil ik hem nie mee. Als we omvallen dan kan ik hem weggooien of bestaan er waterdichte doosjes voor camera's?quote:Op zondag 10 april 2005 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou hem juist meenemen als je op jungletocht gaat, zo zwaar zal hij wsl niet zijn.
Anders kun je hem waarschijnlijk wel kwijt op een bus of treinstation in een locker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |