Tip: Begeef je je onder de bevolking.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef Werewolf het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.
We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.
Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.
Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.
Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...
Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:57 schreef Werewolf het volgende:
Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....
Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?![]()
Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tip: Begeef je je onder de bevolking.
Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islandsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
[..]
Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...
Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands
Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.
Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
Er zijn vast anderen die een goed boek voor je wetenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:57 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.
Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.
Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?
Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd hoor, maar "Central America" staat voor Midden-Amerika hier (Guatemala, Nicaragua, etc.). Daar heb je dus niet zoveel aan als je naar Ecuador (Zuid-Amerika) gaat...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
Ah oké. Vanuit Riobamba dus, niet vanuit Quito. In Riobamba woonde mijn neef, maar verder ben ik niet veel Nederlanders daar toen tegengekomen. Geen eigenlijk. Het is ook al wat jaren terug.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:54 schreef virl3 het volgende:
Goeie vraag.. Het was een drieweekse rondreis van shoestring. Fietsen en kleding passen in een winkeltje in Riobamba. Het was een zijstraatje van de straat langs het station waarvandaan de duivelsneus trein vertrok. Er werkt in ieder geval 1 nederlandse vrouw. Beschrijving staat hier: http://www.digametours.com/dagtrips2.php
Digame tours is het eigen bedrijfje van de gids die ik had tijdens die shoestring rondreis.
Cotopaxit tour!, Banos, niet te spastisch met wat wel en niet eten, zonnebrand meequote:Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef Werewolf het volgende:
We hebben de knoop doorgehakt!
Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!
Ik heb er zo'n zin in!
Laat de tips nu maar binnenstromen....
We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
-verhaal-
Voor een maand is het ander dan voor langere tijd, kan je niet helpen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:35 schreef Werewolf het volgende:
[..]
We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
Portemonnee op het lichaam dragen.
In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.
Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:58 schreef Hik het volgende:
-verhaal-
Ga je in Quito ook in een gezin?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:18 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...
We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
Ik heb er ook in een gastgezin namelijkquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef Werewolf het volgende:
Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
Goed. Gezellige mensen en goed voor je spaans. en je ziet een beetje hoe het normale leven gaat. Dat is ook leuk om te zien. Het is zeker iets wat ik niet had willen missen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef Werewolf het volgende:
En ....wat waren jouw ervaringen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |