abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46136019
Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.

We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.

Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.

Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.

Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...

Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:53:21 #277
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46136151
Ik weet dat Lonely Planet een specifiek boekje heeft over dieren op Galapagos: http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2810&seriesID=9&seriesname=Watching%20Wildlife%20Guides&

Geen idee waar je woont, maar in Den Haag zit Stanley and Livingstone, een reisboekenhandel waar ze nog een aantal andere series hebben ook!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46136263
Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....

Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:54:27 #279
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46140445
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef Werewolf het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.

We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.

Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.

Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.

Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...

Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
Tip: Begeef je je onder de bevolking.
GA je de Quillotoa Loop doen bijvoorbeeld, dan wordt je snel aangesproken en willen ze praten i de bus. Erg weinig toeristen en faciliteiten. Zorg dan ook dat je water en eten bij je ehtb voor een dag. Wel een aanrader. Maar er zijn zoveel mooie dingen in Ecuador.
Spaans leren is wel belangrijk. Voor als je de weg vraagt bijvoorbeeld. en vraag het dan aan meerdere mensen. ze sturen je soms de verkeerde kant op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:25:01 #280
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46141520
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:57 schreef Werewolf het volgende:
Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....

Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46142279
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tip: Begeef je je onder de bevolking.
Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...

Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:54:19 #282
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46144628
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:

[..]

[..]

Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...

Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands

Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.

Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46151274
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands

Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.

Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.

Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.

Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?

Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:39:36 #284
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46153082
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:57 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.

Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.

Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?

Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
Er zijn vast anderen die een goed boek voor je weten .

Er zit wel een verschil in ja. Maar niet heel groot hoor. alleen in sommige dingen. Zoals dat ze voor ''jullie'' ustedes gebruiken inplaats van vosotros. en zumo = jugo, bocadillo = sanduche . Kan verwarringen opleveren als je dingen als je denkt dat ze het over anderen hebben terwijl ze jullie bedoelen . Maar de meeste mensen weten dat biuitenlanders niet vloeiend spaans spreken en meestal helpen ze je heel goed. Je komt over als iemand die niet bang is proberen te praten en dat zullen ze alleen maar extra waarderen
belangrijk stopwoordje in ecuador: Chevere, zoiets als cool, super, tof, geweldig. Wordt gebruikt door jong en oud.
And that is the news.''
pi_46153422
[quote]Op vrijdag 9 februari 2007 20:39 schreef One_of_the_few het volgende:

Dat merk je wel vaker, dat mensen het leuk vinden dat je "hun taal" probeert te spreken.
Met wat basiswoordjes, je handen en voeten kom je meestal een heel eind.

Ik ga weer eens aan de online studie
  maandag 12 februari 2007 @ 14:31:35 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46237289
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd hoor, maar "Central America" staat voor Midden-Amerika hier (Guatemala, Nicaragua, etc.). Daar heb je dus niet zoveel aan als je naar Ecuador (Zuid-Amerika) gaat...

Over de verschillen tussen Spaans spaans en spaans uit Ecuador zou ik me niet al te druk maken. Spaans uit Ecuador is, met uitzondering van de regio rond Esmeraldas, zeer goed te volgen. Daarbij: grote kans dat het lokale gezien waarbij je terecht komt ook geen Spaans als eerste taal heeft. (helemaal goede sier maar je dan wellicht ook als je een paar woordjes Quechua leert ).
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 15:52:44 #287
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46240144
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:54 schreef virl3 het volgende:
Goeie vraag.. Het was een drieweekse rondreis van shoestring. Fietsen en kleding passen in een winkeltje in Riobamba. Het was een zijstraatje van de straat langs het station waarvandaan de duivelsneus trein vertrok. Er werkt in ieder geval 1 nederlandse vrouw. Beschrijving staat hier: http://www.digametours.com/dagtrips2.php

Digame tours is het eigen bedrijfje van de gids die ik had tijdens die shoestring rondreis.
Ah oké. Vanuit Riobamba dus, niet vanuit Quito. In Riobamba woonde mijn neef, maar verder ben ik niet veel Nederlanders daar toen tegengekomen. Geen eigenlijk. Het is ook al wat jaren terug.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46249442
We hebben de knoop doorgehakt!
Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!

Ik heb er zo'n zin in!

Laat de tips nu maar binnenstromen....
pi_46249646
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef Werewolf het volgende:
We hebben de knoop doorgehakt!
Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!

Ik heb er zo'n zin in!

Laat de tips nu maar binnenstromen....
Cotopaxit tour!, Banos, niet te spastisch met wat wel en niet eten, zonnebrand mee , eventuele digitale camera goed in de gaten houden. Als het kan op je lijf, anders in tas goed verstopt. In drukke bussen extra opletten. Tas in de bus niet op de grond zetten, ook in de bussen tussen steden niet.
Verder vooral genieten!
And that is the news.''
pi_46250051
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
-verhaal-
We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
Portemonnee op het lichaam dragen.
In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.

Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
pi_46250677
quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:35 schreef Werewolf het volgende:

[..]

We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
Portemonnee op het lichaam dragen.
In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.

Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
Voor een maand is het ander dan voor langere tijd, kan je niet helpen.
Malaria pillen, dat zeker.
Waar ik heen(artsenzaak) ging wisten ze niet eens of er wel of niet malaria in Quito voor komt. bijna 3000 meter...
Als je naar de oriente gaat heb je het nodig, bv ten oosten van Tena. Tena zelf is meestal ok.
En in Esmaraldas bij de mangroven moet je het gebruiken. Daar komt de meest dodelijke variant voor. Maar bv Atacames, ook provincie esmaraldas, hoeft dat niet. Tip: Als je tijd hebt: ga naar Mompiche. Fantastisch mooi kustplaatsje. Heb ik oud en nieuw gevierd. helaas wel camera uit de cabana gejat, maar super tof weekend gehad. Voorbij de baai aan de linkerkant heb je een strand die helemaal zwart is vanwege vulkanische activiteit onder water. Nog verder is die weg volgen is een klein 'eilandje'. Kan je op met een kano, 2-5 minuten in een zeer wiebelige kano. Daarna heb je super mooie zonsondergang, als er geen bewolking is. In het dorpje kan je een kokosnoot laten openhakken en daar leeg drinken. Dorpje is niet meer dan 3 zandweggetjes, maar erg de moeite waard.
Ik zat daar in het laagseizoen, weet niet hoe toeristisch het bij jouw is, maar kan nooit erg druk zijn.
Als je een cabana op het strand neemt weet de eigenares de plekken voor zonsondergang en strand wel te vinden. 'Voor de zonsondergang wil ze je ook wel brengen (ongeveer 1-1,5 uur lopen)

en als de wind op zee goed is kan je er super mooi surfen

Wil je ook surfen en iets meer stapmogelijkheden dan moet je naar montanita gaan.
And that is the news.''
pi_46250741
Wij hebben een programma in elkaar laten draaien met veel natuur, cultuur en avontuur.
Wij gaan onder andere ook het regenwoud in voor een paar dagen dus een malariakuurtje is niet overbodig.
Ik heb al wat gevonden wat vaccinaties betreft.
Heb er eentje tegen Gele koorts en Hepatitus A nodig. Die tegen DTP heb ik nog uit 2005 en is 10 jaar geldig, dat scheelt weer.

Even verkort ons reisprogramma
Woensdag 1 augustus Vertrek vanuit Brussel Aankomst in Quito
Donderdag 2 augustus Quito - San Fernando (nevelwoud)
Vrijdag 3 augustus San Fernando
Zaterdag 4 augustus San Fernando - Quito
Zondag 5 augustus Quito - Otavalo (Runa Tupari)
Maandag 6 augustus Runa tupari
Dinsdag 7 augustus Runa tupari
Woensdag 8 augustus Runa tupari - Ibarra (treinrit) - Quito
Donderdag 9 augustus Quito - Saquisili - Chugchilan
Vrijdag 10 augustus Chugchilan - Quilotoa - Chugchilan
Zaterdag 11 augustus Chugchilán - Zumbahua - Porvenir
Zondag 12 augustus Porvenir - Baños
Maandag 13 augustus Baños
Dinsdag 14 augustus Baños
Woensdag 15 augustus Baños - Quito
Donderdag 16 augustus Quito - Galápagos (Monserrat)
Vrijdag 17 augustus Galápagos (Monserrat)
Zaterdag 18 augustus Galápagos (Monserrat)
Maandag 20 augustus Galápagos (Monserrat)
Dinsdag 21 augustus Galápagos (Monserrat)
Woensdag 22 augustus Galápagos (Monserrat)
Donderdag 23 augustus Galápagos - Quito
Vrijdag 24 augustus Quito - Coca - Shiripuno (regenwoud expeditie)
Zaterdag 25 augustus Shiripuno
Zondag 26 augustus Shiripuno
Maandag 27 augustus Shiripuno
Dinsdag 28 augustus Shiripuno - Coca
Woensdag 29 augustus Coca - Papallacta
Donderdag 30 augustus Papallacta
Vrijdag 31 augustus Papallacta - Quito
Zaterdag 1 september Vlucht naar huis
Zondag 2 augustus Aankomst Brussel
pi_46253477

[ Bericht 100% gewijzigd door fishbeer op 13-02-2007 09:56:11 ]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:58:01 #294
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46254417
Gewoon even afspraak maken bij GGD. Wij kunnen hier wel globale tips geven, maar op basis van tijd van het jaar, medicijnen die je misschien al slikt en waar je exact naartoe gaat kan het nogal wat uitmaken. Bovendien zijn wij geen dokters.

Het ziet er uit als een hele uitgebreide reis. Persoonlijk vind ik het jammer dat alles compleet is ingevuld al, maar je ziet wel veel. Mijn overall reiservaring is niet heel groot in Ecuador. Op het eerste gezicht vind ik wel dat jullie heel wienig tijd hebben in Quito (eigenlijk alleen op doorreis). Het is echt een hele leuke en mooie stad, vind ik, zonde om er alleen maar doorheen te racen. Aan de andere kant heb je dan weer drie volle dagen in Baños, wat wellicht wat veel is, zeker als je ook naar Papallacta gaat.
pi_46268401
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:58 schreef Hik het volgende:
-verhaal-
Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...

We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
pi_46269036
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:18 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...

We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
Ga je in Quito ook in een gezin?
And that is the news.''
pi_46269458
Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
pi_46269493
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef Werewolf het volgende:
Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
Ik heb er ook in een gastgezin namelijk
And that is the news.''
pi_46269697
En ....wat waren jouw ervaringen?
pi_46269774
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef Werewolf het volgende:
En ....wat waren jouw ervaringen?
Goed. Gezellige mensen en goed voor je spaans. en je ziet een beetje hoe het normale leven gaat. Dat is ook leuk om te zien. Het is zeker iets wat ik niet had willen missen.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')