abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4029134
De LMK zou graag wat persoonlijke ervaringen over Ecuador willen horen, aangezien hij daar waarschijnlijk een aantal maandjes zal gaan bivakkeren. Beetje surfen, beetje jungle in...dat soort dingen...Mensen met tips over wat je moet en niet moet zien?
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_4044810
Kheb helaas geen tips of spannende verhalen voor je over ecuador. Ben wel heel benieuwd hoe je bij ecuador komt. Wordt je dan snachts ineens wakker en dan weet je het?
Of heb je de rest van de wereld al gezien?
pi_4044874
off-topic
Heeeee.......ik zie nu pas je quote. Wow, dat kan best fijn zijn te bekijken....rustgevend vooral. En toch geloof ik niet dat hij dat allemaal zo snel zelf doet. Ik zie soms het beeld verspringen, dan lijkt het net of het er al stond. Maar knap wat hij doet.
off-topic
  donderdag 2 mei 2002 @ 21:11:48 #4
26951 decartes
cogito er'go sum
pi_4045503
ben dr persoonlijk nie geweest...

heb verhalen van vrienden gehoord dat t helemaal geweldig is...

galapagos eilanden schijnen ook een must te zijn, alleen erg prijzig.

in de hoofdstad moet je wel uitkijken voor criminaliteit enzo, maarja waar niet...

ohja, het spreken van spaans is geen overbodige luxe...

verder gewoon LN chekken denk k maar
(zo reis ik tenminste altijd);)

voer eendjes, geen oorlog !!!
pi_4053195
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 21:11 schreef decartes het volgende:
ben dr persoonlijk nie geweest...

heb verhalen van vrienden gehoord dat t helemaal geweldig is...

galapagos eilanden schijnen ook een must te zijn, alleen erg prijzig.

in de hoofdstad moet je wel uitkijken voor criminaliteit enzo, maarja waar niet...

ohja, het spreken van spaans is geen overbodige luxe...

verder gewoon LN chekken denk k maar
(zo reis ik tenminste altijd);)

De LMQ moet voor haar studie 4 maanden naar Ecuador, en dan gaat de LMK een paar maandjes mee...

pi_4056324
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 13:42 schreef Love Mae King het volgende:

[afbeelding]

De LMQ moet voor haar studie 4 maanden naar Ecuador, en dan gaat de LMK een paar maandjes mee...

fijn plan!
pi_4059375
WAUW!

Is de LMK al verhuisd eigenlijk?

Jusqu'ici tout va bien...
pi_4059379
Wat doet de lmQ voor n studie trouwens?
pi_4078833
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 10:57 schreef Manono het volgende:
WAUW!

Is de LMK al verhuisd eigenlijk?

reeds!
pi_4084940
Heel veel plezier daaro!!
pi_4430270
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:39 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

reeds!

Bevalt t? Hoop da'k je nu wat vaker tegenkom!

Ga je echt naar Ecuador trouwens?

pi_4440584
quote:
Op maandag 03 juni 2002 16:38 schreef Manono het volgende:

[..]

Bevalt t? Hoop da'k je nu wat vaker tegenkom!

Ga je echt naar Ecuador trouwens?

Yep t bevalt...

Yep, de LMK gaat oktober, november en december naar Ecuador...

dinsdag 4 juni 2002 @ 13:41:34 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4443128
Ik ben d'r een paar keer geweest, al was het alleen maar in Quito, Guayaquil en de Galapagos eilanden.
Je gaat zo te zien in de zomer, maar toch: Quito ligt heel hoog en het kan d'r behoorlijk koud worden. Ik weet niet of je bekend bent in Zuid Amerika, maar Quito is een stad als Bogota, Caracas etc., alleen een stuk kleiner. Vergeleken met andere steden in ZA is Quito totaal niet gevaarlijk, bijna onwerkelijk hier. Guayaquil ligt op zee niveau en is dus warm en vochtig (en een bezoek niet waard, nix te beleven/zien daar).
De Galapagos eilanden zijn zeker een aanrader, als je tenminste van natuur houdt.
Veel succes en plezier en tot ziens hier aan deze kant van de plas.
zonnig Brasil
pi_4443169
deze blijf ik eventjes meelezen

Qwerty_x, met wie ben jij naar de Galapagos gegaan?
En heb je daar toevallig ook gedoken?

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  dinsdag 4 juni 2002 @ 13:48:47 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4443213
Maakt het wat uit met wie ik daar ben geweest ????
Maar goed: ik ben daar alleen geweest (moet voor m'n werk naar Ecuador) en nee, daar heb ik niet gedoken.
zonnig Brasil
pi_4443247
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 13:48 schreef qwerty_x het volgende:
Maakt het wat uit met wie ik daar ben geweest ????
Maar goed: ik ben daar alleen geweest (moet voor m'n werk naar Ecuador) en nee, daar heb ik niet gedoken.
Hehe
Laat ik het even anders vragen dan; met welke organisatie ben je daar geweest?

Magoed, k'zie dat je voor je werk er bent geweest.

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  dinsdag 4 juni 2002 @ 13:54:30 #17
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4443294
:-)
Sorry, nou begrijp ik 'm pas ('t is nog vroeg hier...)
Ja, ik ben dus niet met een reisorganisatie gegaan en heb dus ook geen tips !
Succes.
zonnig Brasil
pi_4571483
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 10:40 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Yep t bevalt...

Yep, de LMK gaat oktober, november en december naar Ecuador...

[afbeelding][afbeelding]

Sjongejongejonge wat heeft de LMK toch een leven he, irritant gewooon!
pi_5350737
Zaterdag ticket gekocht, heen 3 november, terug 30 januari (inclusief 4 dagen New York op de terugweg...)

Kom maar op met al de persoonlijke ervaringen in Ecuador!!!

Lekker zeg, in één keer ruim 60 vrije dagen opnemen...

dinsdag 13 augustus 2002 @ 13:58:40 #20
18079 neok
all the way
pi_5364972
Ben daar geweest in 2000. Standaard tripje van 3 weken. Vertrokken in Quito, Otavalo, enkele dagen jungle met de kano, beklimmen van de Cotopaxi (opletten voor hoogteziekte, ik kreeg het op 4500 meter), verder over de Anders tot in Cuenca, dan naar het westen tot in Puerto Lopez. Niet naar Galapagos geweest, te duur maar naar de "poor man's Galapagos" (Isla de la Plata). Dan via Manta terug gevlogen naar Quito.

Dingen die mij zijn bijgebleven:

* De luchthaven die midden in Quito ligt, het naar lucht moeten happen door de hoogte
* De Andes en de supervriendelijke indianen
* Ipv in de bus, bovenop de bus gaan zitten (mis je wel de film maar het uitzicht maakt veel goed)
* Het duffe oliestadje Coca
* De 0,75cl flessen Pilsener
* De jungle en de muskieten, malaria
* Zwemmen tussen de piranhas
* De beveiligde dorpen rond Guayaquil (blijf er beter weg)
* De héél goedkope binnenlandse vluchten
* ...en natuurlijk de dagelijkse arroz con pollo

Buenos dias Tristeza
pi_5366281
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:37 schreef Love Mae King het volgende:
Zaterdag ticket gekocht, heen 3 november, terug 30 januari (inclusief 4 dagen New York op de terugweg...)

Kom maar op met al de persoonlijke ervaringen in Ecuador!!!

sorry, in Ecuador heb ik geen ervaring, maar whoow... dit klinkt supajrbe!!!!
pi_6278708
Ecuador, het is mijn reisbestemming in januari, al wou ik het wa meer loose-style aanpakken, weinig tijd besteden aan plannen, veel tijd besteden aan spaans leren Ik wou beginnen met wat vrijwilligerswerk, en dan rond te gaan trekken...
Mocht je meer info hebben na aankomst houdt ik me uiteraard ten zeerste aanbevolen
I'll only go to heaven, if I get to board on the clouds
pi_6291455
quote:
Op woensdag 1 mei 2002 19:42 schreef Love Mae King het volgende:
Beetje surfen, beetje jungle in...dat soort dingen...
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 19:03 schreef HippieNL het volgende:
Ecuador, het is mijn reisbestemming in januari, al wou ik het wa meer loose-style aanpakken
Nog loose-styler aanpakken??
pi_6326885
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:58 schreef Love Mae King het volgende:

Nog loose-styler aanpakken??

Bij mij houdt de planning op bij het bestellen van mijn vliegticket moet toch eens een slaapplek zien te vinden eigenlijk

(this message was sent by hippienl from the wrong computer)

[Dit bericht is gewijzigd door Tha_Butcha op 17-10-2002 11:45]

"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_6329822
quote:
Zeker weten! Manono hoopt hier nog iets te leren... onder welke voorwaarden kan dit mbt de LMK zijn werk? Offeh, verandert ie (weer) van baan?
pi_6330601
quote:
aaaaah 3 november, dat duurt niet zo lang meer! heb je al nieuws van de LMQ?
pi_6331283
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 14:35 schreef Manono het volgende:

[..]

Zeker weten! Manono hoopt hier nog iets te leren... onder welke voorwaarden kan dit mbt de LMK zijn werk? Offeh, verandert ie (weer) van baan?

De LMK heeft 49 vrije dagen per jaar (25 verlofdagen en 24 ATV) en hij is de afgelopen 2 jaar niet echt op vakantie geweest. Dus wat vrije dagen gespaard. Kortom, de LMK neemt in één klap 3 maanden aan vrije dagen op wat betekent dat hij die drie maanden zijn salaris doorbetaald krijgt...

Love "lucky bastard" Mae King

pi_6331322
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 15:24 schreef bixister het volgende:

[..]

aaaaah 3 november, dat duurt niet zo lang meer! heb je al nieuws van de LMQ?

De LMQ maakt het goed, thnx. Nog 11 werkdagen...and counting...
  donderdag 17 oktober 2002 @ 17:00:52 #29
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_6332365
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 16:05 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

De LMQ maakt het goed, thnx.

o hadde julie al weer ruzie he he he
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_6332834
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:00 schreef kikkerlikker het volgende:

[..]

o hadde julie al weer ruzie he he he

ja, zij zei regen, de LMK zei zonneschijn...
pi_6369519
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:26 schreef Love Mae King het volgende:
ja, zij zei regen, de LMK zei zonneschijn...
Nou dan heeft de LMK toch mooi gewonnen!
pi_6583166
Een mooie tijd & keep in touch!
pi_6584114
morgen vertrek je!

goede reis & een geweldige tijd daar gewenst!

pi_6584798
Goeie reis!

We verwachten hier natuurlijk wel een reisverslag.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 13 januari 2003 @ 20:35:44 #35
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7879853
Ik ga de komende zomer 1 maand lang naar Ecuador toe. Het is de bedoeling om daarvan de eerste 2 weken de volgende talencursus te volgen. Daarna wil ik 1 week hier (niet mbv een organisatie, maar hun eigen website doet het momenteel niet) een beetje vrijwilligerachtig werk doen en toch ook wat van de omgeving zien. M'n laatste week wil ik nog wat door Ecuador gaan trekken. Ik wil iig de treinrit vanaf Riobamba doen, voor de rest weet ik het nog niet. Welke plaatsen moet ik echt zien en welke kan ik eigenlijk wel overslaan?

Vandaag heb ik mn ticket geboekt, helaas wel met een overstap van 12 uur op Barcelona. Maar een ticket zonder deze overstap was minimaal 150 euro duurder en dat vond ik een beetje overdreven. Ik geef dat geld toch liever daar uit Aangezien ik 's avonds op Barcelona aankom en 's morgens weer wegvlieg zou ik dus 12 uur op dat vliegveld moeten rond hangen. Zijn er mensen die dit al ooit hebben gedaan en wat was je ervaring ermee? Hoe is Barcelona (luchthaven)? Valt er een beetje te slapen of ben je echt de hele nacht wakker? Hoe maak je die uren vol?

Wat zijn dingen die ik absoluut niet moet vergeten te regelen? Ik heb inmiddels een goede rugzak, een goed paar schoenen, een ticket.
De verzekeringen ga ik komende week achteraan. Welke reisverzekering is aan te raden bij bovenstaand programma?
Hoe lang van tevoren moet je naar het ggd voor vaccinaties?

Alvast bedankt

Ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden van mn voorbereidingen en natuurlijk de reis zelf

Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  maandag 13 januari 2003 @ 20:39:31 #36
22259 Fogerty
slapende account
pi_7879930
Klinkt niet gek!
Ik zou als ik jou was ook niet vergeten: -een geldig paspoort

En lees je vooral goed in en leer jezelf alvast een beetje Spaans, dit alles in het kader van de voorpret

Hieperdepiep hoera!
  maandag 13 januari 2003 @ 20:46:25 #37
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880035
Haha, ik wist dat ik wat belangrijks in dat lijstje was vergeten erbij te zetten;) Ik zal mn paspoort idd maar niet vergeten:P

Op dit moment volg ik ook Spaans op school, dat is voor mezelf ook een veel veiliger gevoel. Daarnaast zoek ik het halve internet af naar informatie en ervaringen enzo. Dit plan is denk ik ook al de 5e versie van mn reisplan

Het was 2 jaar geleden al de bedoeling om te gaan, maar door een hele reeks oorzaken uiteindelijk niet doorgegaan. Paar maanden geleden weer helemaal enthousiast geworden voor mn eigen plan om ooit richting Latijns-Amerika te gaan nav Hik haar topic.

Ik heb er al helemaal zin in

maandag 13 januari 2003 @ 20:58:46 #38
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7880238
Zonder je enthousiame te willen dimmen, Ecuador zou niet mijn eerste keus zijn voor een maand Zuid-Amerika, maar gelukkig verschillen smaken.
Guayaquil is een echte afrader; Quito is wel interessant qua ligging en steile straten, maar ook niet echt wereldschokkend.
De Galapagos eilanden lijkt me een inkopper, maar zijn echt de moeite waard.

Wat betreft je 12 uur op het vliegveld: internationale vliegvelden zijn uitermate inventief in het plaatsen van niet-slaapbare banken. Zorg voor een trui (airco !) en een dik boek. Als je budget het toelaat zou ik een hotel op het vliegveld nemen.

Je gele boekje is een week na de stempels geldig.

Veel plezier.

zonnig Brasil
  maandag 13 januari 2003 @ 21:06:26 #39
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880361
Waarom zou jij niet voor Ecuador hebben gekozen? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. Zelf sprak Ecuador mij juist wel aan.

Bedankt iig voor je tips.

pi_7880474
Voor de verzekering zou ik Elvia nemen. Die hebben heel veel ervaring met buitenlandse trips die niet de geijkte paden volgen.

Vaccinaties moet je ff kijken in het vaccinatie topic voor waar je informatie kunt halen (GGDs, Travel Clinic, enz ....):

Inentingen

In dat topic staan alle adressen en tips. Je moet tussen de 3 en 6 weken voor vertrek ongeveer een afspraak regelen.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 13 januari 2003 @ 21:29:50 #41
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7880747
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:35 schreef Lievurd het volgende:
Ik ga de komende zomer 1 maand lang naar Ecuador toe. Het is de bedoeling om daarvan de eerste 2 weken de volgende talencursus te volgen. Daarna wil ik 1 week hier (niet mbv een organisatie, maar hun eigen website doet het momenteel niet) een beetje vrijwilligerachtig werk doen en toch ook wat van de omgeving zien. M'n laatste week wil ik nog wat door Ecuador gaan trekken. Ik wil iig de treinrit vanaf Riobamba doen, voor de rest weet ik het nog niet. Welke plaatsen moet ik echt zien en welke kan ik eigenlijk wel overslaan?

Vandaag heb ik mn ticket geboekt, helaas wel met een overstap van 12 uur op Barcelona. Maar een ticket zonder deze overstap was minimaal 150 euro duurder en dat vond ik een beetje overdreven. Ik geef dat geld toch liever daar uit Aangezien ik 's avonds op Barcelona aankom en 's morgens weer wegvlieg zou ik dus 12 uur op dat vliegveld moeten rond hangen. Zijn er mensen die dit al ooit hebben gedaan en wat was je ervaring ermee? Hoe is Barcelona (luchthaven)? Valt er een beetje te slapen of ben je echt de hele nacht wakker? Hoe maak je die uren vol?

Wat zijn dingen die ik absoluut niet moet vergeten te regelen? Ik heb inmiddels een goede rugzak, een goed paar schoenen, een ticket.
De verzekeringen ga ik komende week achteraan. Welke reisverzekering is aan te raden bij bovenstaand programma?
Hoe lang van tevoren moet je naar het ggd voor vaccinaties?

Alvast bedankt

Ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden van mn voorbereidingen en natuurlijk de reis zelf

Het Vliegveld van Barcelona is wel Relaxd veel winkels enzovoort alleen slapen daar een ramp echt!op de bankjes liggen maar dat ligt super niet lekker!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  maandag 13 januari 2003 @ 21:35:21 #42
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880846
Ik krijg nu al zin in dat slapen daar
  maandag 13 januari 2003 @ 21:42:58 #43
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7881001
Als ik daar ben en dat is vaak zo want ik kom van barcelona hou ik me altijd zoet door uit het raam te gaan kijken van het vliegveld richting hoofdingang! dan kan je Tibidabo zien een berg die grote in Barcelona en de kathedraal bovenop ja dat houd El_Catalan wel 12 uurtjes zoet
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:19:27 #44
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7893487
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:06 schreef Lievurd het volgende:
Waarom zou jij niet voor Ecuador hebben gekozen? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. Zelf sprak Ecuador mij juist wel aan.
Vooropgesteld dat ik natuurlijk niet weet waar je van houdt en dat onderstaande mijn indrukken zijn; ieder ander kan daar uiteraard anders over denken. Wat voor me kan pleiten is dat ik nu al heel wat jaren door zuid amerika cross voor m'n werk en ik denk dat ik wel een aardig beeld van de landen hier heb.
Ecuador is een vrij saai land en vergelijkbaar qua mentaliteit met Peru. In principe is het een hoge berg, met Quito d'r bovenop die uitloopt naar de oceaan, met Guayaquil als anti-climax. Het is allemaal heel gemoedelijk en introvert.
De Galapagos eilanden zijn een verhaal apart en zeker de moeite waard.
Als het je om het spaans gaat, zou ik een land als Chile of zelfs Argentinie kiezen (al is het laatste uiteraard niet meer wat het geweest is).
Ook Bogotá is heel mooi, maar het is bijna onmogelijk om meer van Colombia te zien zonder constant een vlietuig te moeten nemen.

Het is waarschijnlijk een open deur, maar wat mij betreft is Brazilie verreweg het interessantste land in Zuid Amerika. Voor elk wat wils, zon en strand, oerwoud, moerassen, steden en nu zelfs een curieuze president.
Behalve als je spaans wilt leren uiteraard, dan moet je hier niet wezen.

zonnig Brasil
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:27:52 #45
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7893645
Naar Argentinie zou ik ook niet naar toe gaan om spaans te leren is niet echt duidelijk spaans wat ze daar spreken is gewoon spaans met italiaanse invloed ofzow
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:47:50 #46
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7894083
Argentijns en zelfs Chileens Spaans zijn inderdaad niet echt ideaal! Zou het zeker niet aanraden als beginners-spaans, maar ieder zijn eigen ding...

Over Ecuador zelf kan ik je weinig vertellen. Voel me wel heel gevleid dat mijn verhalen zo'n indruk hebben gemaakt!

Om mee te nemen...
Voor je talencursus natuurlijk een goed nederlands-spaans woordenboek, maar nog veel belangrijker: een klein grammatica-boekje waarin de gramaticale termen ook in het spaans instaan! Ik heb geen idee hoe jouw cursus is, maar destijds in Nicaragua had ik docenten die alleen spaans spraken. Dat werkt fantastisch voor het leren van de taal, maar als ze iedere keer moeten gaan uitleggen wat een "gerundio", een "participio pasado" en een "imperativo" is... duurt het wel even! Mijn Wolters NL-SP heeft trouwens achterin een klein grammaticaal deel dat in ieder geval voldoende was voor mijn tweeweekse cursus destijds.

Ik weet niet of jij tijdens je cursus in een gastgezin zit, maar het is natuurlijk altijd leuk om cadeautjes uit Nederland mee te nemen (stroopwafels, jenever, hollandse bedeltjes met klompjes en molens, pennen). Ook voor je docent is dat leuk (houd er rekening mee dat ze bij twee weken misschien twee docenten hebben). Neem foto's mee van je familie en vrienden (machtig interessant, al die blonde mensjes!) en wat postkaarten van Nederland om te laten zie hoe anders het er uitziet. Ik heb ook veel plezier beleefd aan mijn wereldkaart, waarop je kunt laten zien hoe klein Nederland is en hoe ver weg!

Als je van lezen houdt zou ik zorgen voor voldoende leesvoer, in de meeste LatijnsAmerikaanse landen zijn engelstalige boeken bepaald niet makkelijk te vinden en na twee weken spaans zal je nog niet echt vloeiend door spaanse boeken heen gaan! Ter plaatse kun je waarschijnlijk wel Harry Potter in het spaans kopen...dat was voor mij een hele goeie oefening!

Echte reisdingen zoals zaklamp, waslijn, dagrugzakje etc, staan vast nog wel in een ander topic.

En vergeet natuurlijk je dagboek niet!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:21:11 #47
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7894770
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:27 schreef El_Catalan het volgende:
Naar Argentinie zou ik ook niet naar toe gaan om spaans te leren is niet echt duidelijk spaans wat ze daar spreken is gewoon spaans met italiaanse invloed ofzow
Gebeurde mij een keer: wil ik een vrouwelijke collega mee uit eten nemen, gebruik ik het werkwoord "coger".
Blijkt dan in Argentinie ineens heel wat anders te zijn ....
zonnig Brasil
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:46:12 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7895206
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:21 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Gebeurde mij een keer: wil ik een vrouwelijke collega mee uit eten nemen, gebruik ik het werkwoord "coger".
Blijkt dan in Argentinie ineens heel wat anders te zijn ....

Proest!

Bekend ja... wil ook nog wel eens gebeuren als je Peruaans Castillano gewend bent en dan een poosje in Argentinië gaat zitten!
"Leuk, die Europese meisjes, ze zijn zo lekker vrij!"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:01:26 #49
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7920716
Heel erg bedankt allemaal voor de tips, ik kan er zeker wat mee Meer tips blijven natuurlijk ook altijd welkom.

Over dat coger, dat was een van de eerste dingen die mijn docente Spaans ons toch maar even vertelde. Ach het zorgt wel voor komische situaties:P

Hoe zit het trouwens met de bussen daar? Of in andere delen van latijns-amerika (dacht te hebben gelezen dat dat niet zoveel verschilde).

Heb vandaag bevestiging gekregen dat het ticket van 680 euro(inclusief tax enzo) nog beschikbaar was en die dus ook meteen gekocht Het staat nu dus echt vast dat ik 11 juli heen ga en 12 Augustus weer terug. *toch wel beetje spannend vindt* Daarnaast ook te horen gekregen dat ik een van de laatste plaatsjes voor die talencursus had bemachtigd

Wat ik me afvroeg, is het aan te raden om iets van een oude walkman mee te nemen voor het wachten op het vliegtuig enzo? Of toch beter van niet? Hoe erg worden boeken (pockets) trouwens gesloopt als je die mee neemt in zo'n rugzak? En wat doen jullie om je rugzak tijdens de reis met het vliegtuig?

Lievurd

woensdag 15 januari 2003 @ 23:46:53 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7921733
Bussen zijn verschillend in verschillende delen van LA. Ik verwacht dat Ecuador vergelijkbaar is met Perú (ranzige bussen en voor 2x zo veel geld iets minder ranzig), maar de afstanden zijn minder, dus dat moet prima te doen zijn. Ik hoop alleen dat je niet 2 meter bent ofzo...

Pockets...neem gewoon niks mee waar je aan gehecht bent. Is sowieso ok, want dan kun je het ruilen met andere reizigers voor nog meer uit elkaar vallende pockets! Ach joh...als het maar te lezen is toch?!

Walkman is een leuk idee! Neem ook wat Hollandse muziek mee om daar te laten horen en als je heel erg boft heeft je walkman ook een opnameknop, zodat je leuke opnamen kunt maken van gillende buschaufeurs, toeterende taxi's, lokale concerten op straat en al je vriendjes daar!

Ik heb helemaal niks om mijn rugzak gedaan. Ben van de overtuiging dat ieder slot en stalen net alleen maar méér duidelijk maakt dat er dure spullen inzitten. Kwestie van geluk hebben en je kleine spulletjes in je daypack of onderin je grote rugzak stoppen...

Te deseo mucho placer y un buen viaje!

[Dit bericht is gewijzigd door Hik op 16-01-2003 11:13]

pi_8135300
LMKaatje ben je al terug? Hoe was het? Hoe is het?
pi_8160721
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:32 schreef bixister het volgende:
LMKaatje ben je al terug? Hoe was het? Hoe is het?
Nee, LMKaatje zit nu voor een paar dagen in New York City...te bevriezen...

Hij zal wel wat schrijven als zijn vingers weer ontdooit zijn...

pi_8168246
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 20:31 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Hij zal wel wat schrijven als zijn vingers weer ontdooid zijn...

en zijn hersens!

veel plezier daar, ondanks de kou!

pi_8179239
pi_8179918
Maar was het wel een beetje leuk??
pi_8204671
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 20:31 schreef Love Mae King het volgende:
Hij zal wel wat schrijven als zijn vingers weer ontdooit zijn...
Manono vindt eigenlijk dat de LMK niet zo moet zeuren maar denkt met veel warmte aan de LMK in New York en hoop dat het helpt.

Tip: goedkope gevoerde houthakkershemden en handschoenen rondom Canal Street, hartstikke warm.

pi_8204800
nie goed gelezen

-edit-

Doh!
pi_8999898
En wanneer laat de LMK ons iets weten over zijn persoonlijke ervaringen?
pi_9002446
quote:
Op maandag 10 maart 2003 10:27 schreef Manono het volgende:
En wanneer laat de LMK ons iets weten over zijn persoonlijke ervaringen?
Noem maar een tijd en plaats en dan vertelt de LMK daar en dan alles wat Manono wilt weten...
pi_9002539
quote:
Op maandag 10 maart 2003 11:53 schreef Love Mae King het volgende:
Noem maar een tijd en plaats en dan vertelt de LMK daar en dan alles wat Manono wilt weten...
Maar dat is niet on-topic!
  maandag 10 maart 2003 @ 11:58:19 #61
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9002616
We willen een REISVERSLAG! Hier! Lijkt me duidelijk. En snel een beetje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9018942
En anders moet je op een travelmeet komen en daar je verhaal 10 keer vertellen aan iedereen!
  woensdag 16 april 2003 @ 00:29:29 #63
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9806446
Eèèèèn.... schóp!

Dus ik hoop in Mei een paar weekjes mijn Peruaanse lover te gaan opzoeken. Ken al veel delen van Latijns Amerika maar Ecuador nog niet. Ik heb ook niet de bedoeling om dat land nu echt te gaan verkennen, maar wellicht gaan we een weekje de grens over (komende uit het noorden van Peru) op zoek naar een romantisch strand met een cabaña (tja, dat zit nu eenmaal in mijn hoofd... ) of een andere leuke spot om even samen te zijn. Dit met het idee in het achterhoofd dat ik heb gehoord dat de stranden van Ecuador mooier zijn, het leven er (nog ) goedkoper is dan in Peru en dit dan weer een excuus is om (eventjes) zijn familie te ontvluchten (zijn hele lieve mensen, maar even samenzijn kan ook geen kwaad).

Dus wie heeft er een goede tip (en uuuhm.. galapagos ligt dus niet in het budget nee... )

Gracias!

woensdag 16 april 2003 @ 02:16:59 #64
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9807569
Mijn grootste tip: blijf ver weg van Guayaquil ! Da's de lelijkste stad op dit verder toch bijzonder mooie continent
zonnig Brasil
  donderdag 17 april 2003 @ 23:24:52 #65
18079 neok
all the way
pi_9850764
quote:
Dit met het idee in het achterhoofd dat ik heb gehoord dat de stranden van Ecuador mooier zijn, het leven er (nog ) goedkoper is dan in Peru en dit dan weer een excuus is om (eventjes) zijn familie te ontvluchten (zijn hele lieve mensen, maar even samenzijn kan ook geen kwaad).
Puerto Lopez!! Héél mooi en weinig toerisme (3 jaar terug toch). Kan je ook nog goedkoop naar de poor man's Galapagos (Isla de la Plata).
Buenos dias Tristeza
  zaterdag 26 april 2003 @ 01:12:42 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10021708
Verder niemand?

Ik ga al bijna weg hoor!

pi_10028214
Hostería Mandala in Puerto Lopez!

Of het extreem toeristische Montañita als je van surfen houdt...

zondag 27 april 2003 @ 13:18:29 #68
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10043191
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:24 schreef Love Mae King het volgende:
Hostería Mandala in Puerto Lopez!
Heb je daar nog een adres/telefoonnummer/prijs van toevallig?
En qua bereikbaarheid: kom je er vanaf Guayaquil?
pi_10155410
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:18 schreef Hik het volgende:

[..]

Heb je daar nog een adres/telefoonnummer/prijs van toevallig?
En qua bereikbaarheid: kom je er vanaf Guayaquil?

Vanaf Guayaquil pak je bus waar een mannetje heel hard "Puerto Lopez!!" bij staat te schreeuwen. En in Puerto Lopez loop je langs de kust helemaal naar het noorden (10 minuten), langs de vis-inbreng-en-schoonmaak-tenten (follow your nose) En daar zie je een grote paal met bewegwijzering (afstanden naar grote steden in de wereld) Daar is Hosteria Mandala. Cabañas en een prachtige tuin en supercoole eigenaars die je overal mee helpen en heerlijk kunnen koken. telefoonnummer volgens de LP: 604 181)
  zondag 25 mei 2003 @ 20:12:00 #70
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_10672669
Een heleboel maandjes later toch maar weer eens wat schrijven in dit topic. Mijn reis komt steeds dichterbij en verheug me er het het ene moment geweldig op en het volgende moment twijfel ik toch wel beetje. Ach het hoort er allemaal bij. Ik begin steeds meer kleine dingen bij elkaar te sprokkelen en mis nu vooral nog kleding en een transporthoes voor mn rugzak.

Deze reis toch maar aangegrepen om na 4 jaar weer eens naar de tandarts te gaan. Het idee om daar naar de tandarts te moeten als ik kiespijn ofzo krijg stond me toch eigenlijk niet echt aan. Ik vrees alleen wel dat ik mn eerste paar gaatjes heb . Ook heb ik netjes een afspraak gemaakt bij het Tropencentrum voor 10 juni. Alleen heeft mijn opleiding het gepresteerd om een paar uur daarna de eindpresentatie van mijn project te plannen (en dat wanneer er 10 dagen zijn waarop dat kan )Ach mn projectgenoten merken vanzelf wel of ik er wel of niet ben

Enkele weken geleden m'n Footprint voor Ecuador besteld (en binnengekregen natuurlijk ), en o wat is dat leuk om te lezen. Heerlijk om tijdens een lange regenachtige treinreis je te verdiepen in zo'n reisgids. Toevallig kwam ik laatst iemand in de trein tegen die op de fiets door Chili was geweest en dat een paar jaar eerder ook had gedaan in Ecuador. Die heb ik dus wel ff wat dingen gevraagd en zorgde ervoor dat ik nog meer zin in kreeg om weg te gaan.

Vandaag na lang twijfelen toch maar een digitale camera gekocht. Mijn andere camera is al jaar of 7 oud en heeft geen optische zoom dus heb nu een Nikon Coolpix 2000 gekocht met 3x optische zoom. Nu alleen nog iets zoeken waar ik m veilig in kan stoppen zonder dat ie meteen gejat wordt. Iemand nog tips voor mij?

Hoe doen andere backpackers met iets van een kussen? Het lijkt me niet dat hoofdkussens in hostels de meest prettige zijn om op te liggen... Zelf zat ik te denken aan zo'n met kleding opvulbaar kussen, is dat wat of eigenlijk een absolute afrader?

Als iemand nog leuke verhalen, tips enzovoorts voor me heeft hoor ik het graag. Ga me voorlopig nog ff bezig houden met alle schoolzooi en de website waar de foto's van mn reis komen.

Ik ga proberen jullie de komende weken wat beter op de hoogte te houden, als het de komende weken lukt zal het me tijdens mn reis dan ook wel lukken

pi_10695736
Ik lees zojuist net je topic en ik ben echt benieuwd hoe je het zal vinden Krijg meteen weer de reiskriebels als ik dit lees, maar ik moet helaas nog erg lang wachten

Veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Oh nog even over dat kussen, ik zou gewoon een hoopje van je kleren maken en dan je slaapzak er half overheen leggen (als die lang genoeg is). Of gewoon zonder kussen gaan slapen, ik wende er gauw genoeg aan

heimwee naar Nieuw-Zeeland
  maandag 26 mei 2003 @ 21:52:56 #72
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10696218
Ik neem altijd een fleecetrui als kussen met een kussensloop erover heen. Slaap ook altijd op mn eigen kussensloop... psychisch ofzo...
En ook altijd in mn eigen lakenzak, ook als er lakens op bed liggen. Zeker in een goedkoop Hostal.

Mijn theorie: Ik lig liever in mn eigen viezigheid dan die van iemand anders!

maandag 26 mei 2003 @ 22:08:25 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10696676
Ik zit op het ogenblik voor heel eventjes in Ecuador. Best jammer dat ik niet wat langer heb, want het is een prachtig land, voor zover ik dat na 4 dagen kan bepalen
Ik zou me niet al te druk maken, wat ik nu van het zuiden van Ecuador heb gezien (het noorden zou ik niet weten) is het ook voor onervaren reizigers zeer goed te doen hier. Het is allemaal wat georganiseerder, schoner en minder arm dan bijvoorbeeld Peru en Bolivia. (opnieuw: ik heb maar een heel beperkt beeld!)
De afgelopen dagen ben ik in Cuenca geweest, wat een prachtig stadje is en wat onringt is door een aantal grappige dorpjes waar op zondag een mooie markt wordt gehouden. Nu ben ik in Baños, zéér toeristisch, maar de ligging is geweldig.
Als je meer wilt weten moet je mijn topic dat hier ergens rondzwerft nog maar even in de gaten houden, daar komt zeker nog een verslagje in.

Qua kussen: ik slaap overal...
(behalve als de bus ontspoort )

pi_10707208
quote:
Op zondag 25 mei 2003 20:12 schreef Lievurd het volgende:
Deze reis toch maar aangegrepen om na 4 jaar weer eens naar de tandarts te gaan. Het idee om daar naar de tandarts te moeten als ik kiespijn ofzo krijg stond me toch eigenlijk niet echt aan. Ik vrees alleen wel dat ik mn eerste paar gaatjes heb .
Misschien een idee om een tubetje noodvulling mee te nemen .................. overigens is er niet gezegd dat er in Ecuador geen adekwate tandheelkundige zorg mogelijk is.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 16:03:58 #75
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_10853916
Gewoon een kussensloop met trui erin had ik nog niet eens aan gedacht

Alles was goed bij de tandarts dus was wel een opluchting. Vanaf volgende week kan ik me lekker veel met mn vakantie bezig gaan houden. M'n colleges + stage zijn dan klaar en heb dus eigenlijk alleen mn tentamens nog. Daarnaast krijg ik dan mn vaccinaties. Het zal wel goed komen, maar toch heb ik er geen zin in

Ik las laatst ergens dat je op Schiphol een kamer na de douane kan boeken om te slapen. Hebben ze zoiets toevallig ook op Barcelona?

Watvoor lakenzak hadden jullie? Gewoon katoen of iets anders. En wat kostte ie ongeveer? Ik heb een fleece deken (o.a. voor op het vliegveld) en neem dus niet ook nog een slaapzak mee.

dinsdag 3 juni 2003 @ 17:19:40 #76
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10855997
Ik heb een jaar of 5 geleden een lakenzak gekocht bij Bever Zwerfsport voor 50 piek ofzo. Dun katoen en past dus ook in een erg klein zakje. Erg handig ook!

Maar volgens mij kun je die dingen tegenwoordig overal en nergens kopen. Zou zelf trouwens absoluut niet meer zonder willen, ligt namelijk wel erg lekker!

donderdag 17 juli 2003 @ 01:40:09 #77
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_11826224
Ik ben inmiddels in Ecuador en het is er erg mooi. Ik hoop over 2 dagen de tijd te hebben om foto´s en een lang verhaal te plaatsen.
Alvast een foto van de markt van Otavalo.
  Moderator dinsdag 22 juli 2003 @ 11:07:39 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_11930931
Tips voor in en om Quito:

Fietsen met Arie (Arie's biking in Quito, Mariscal Sucre)
Museo de Quayasamin
Papallacta's thermische baden
Black Sheep Inn (als je van wandelen houdt)

Neem in Quito eens contact op met de South American Explorers Club. Zij kunnen je ook veel vertellen over vrijwilligerswerk.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:08:21 #79
53078 Prospector
Details bestaan niet
pi_16126787
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om ergens in 2004 twee maanden in Ecuador door te brengen. Dit wil zeggen een maand Spaanse les en een maand vrijwilligerswerk doen. Ik heb al het een en ander uitgezocht en dit blijkt toch redelijk prijzig te zijn. Via Ecole Travel Ecuador kost zoiets bijv. 1050 euro zonder vlucht. Een retourvlucht kan ik vinden voor rond de 900 euro. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en ben ook benieuwd of iets dergelijks ook goedkoper zou kunnen.

Less is more
pi_16127141
Maar die 1050 is dat inclusief spaanse les??
Censuur is een extreme uiting van angst.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:29:39 #81
53078 Prospector
Details bestaan niet
pi_16130201
die 1050 is inclusief 4 uren per dag Spaanse les + onderdak + eten
Less is more
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:41:30 #82
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_16130477
Ik ben afgelopen zomer 5 weken naar Ecuador geweest waarvan ik twee weken Spaanse les heb gevolgd. Ik heb zelf al voorbereiding daarop een heleboel uitgezocht en tijdens mijn verblijf ook een vrij uitgebreid reisverslag geschreven. Helaas heb ik momenteel geen tijd om dat hele verslag hier neer te zetten, maar mocht je vragen hebben dan mag je me mailen op lievurd @ hotmail . com
pi_16182403
Ecole Travel Ecuador heb ik idd ook al gemaild

Ikzelf wil ergens een mei, voor een week of 5.
Dan 1 week spaanse les nemen en dan vrijwilligers werk (2 weken)

Wanneer wil je die kant op gaan?

maandag 12 januari 2004 @ 13:54:22 #84
53078 Prospector
Details bestaan niet
pi_16183448
Ik zat te denken aan april-mei, ben nu dus nog beetje aan het oriënteren. Bedankt voor de reacties tot zover iig.
Less is more
pi_16183509
Heb je al bij de goedkope ticket link gekeken die in onze FAQ/Handige links topic staat?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 12 januari 2004 @ 15:59:22 #86
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16187424
Ik heb wel eens voor een vriendin berekend dat het vaak goedkoper is om naar Lima (Perú) te vliegen (rond de 700 euro) en van daar dan met de bus naar het noorden te reizen (rond de 20 euro naar de grens). Hangt er een beetje vanaf waar je zit in Ecuador en of je een beetje tijd hebt. Is wel leuk om op die manier ook een stukje Noord-Perú meepikt.

Als geld overigens een probleem is, kun je Perú sowieso als alternatief zien. Het is op het moment makkelijk 3x zo goedkoop daar.

Edit: 3x goedkoper sloeg op levensonderhoud, vervoer en verblijf, niet op cursussen, als vermoed ik dat die ook wel goedkoper zijn!

pi_16189463
Ik heb denk een beetje geluk

Tickets kunnen geregeld worden via werk... Wel standby maar toch

maandag 12 januari 2004 @ 16:52:57 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16189561
quote:
Op maandag 12 januari 2004 16:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb denk een beetje geluk

Tickets kunnen geregeld worden via werk... Wel standby maar toch

Gefeliciteerd joh... Daar heeft de TS wat aan
pi_16190125
Ik heb ze voor 2 personen.
Vooralsnog ga ik alleen.
Dus.
  maandag 12 januari 2004 @ 17:26:20 #90
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16190829
quote:
Op maandag 12 januari 2004 17:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb ze voor 2 personen.
Vooralsnog ga ik alleen.
Dus.
Dan wel natuurlijk!
Maar kun je om het even wie meenemen?
pi_16191139
Yep.

Zou dus een beetje zonde zijn als ik er geen gebruik van zou maken.
Ik kan niet zeg maar 2x alleen gaan

De voorwaarde is wel dat de ander niet zonder mij kan/mag vliegen

Moderator maandag 12 januari 2004 @ 19:21:26 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16193969
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:29 schreef Prospector het volgende:
die 1050 is inclusief 4 uren per dag Spaanse les + onderdak + eten
En dat is voor hoeveel dagen, of is dat die maand les waar je het over had? In dat geval vind ik het wel heel erg goedkoop! En dat hoeft niet per sé positief te zijn.

Wat wil je verder weten over Ecuador, of Quito in het bijzonder? Heb daar een tijdje gewoond.

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16194177
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:21 schreef UIO_AMS het volgende:

Wat wil je verder weten over Ecuador, of Quito in het bijzonder? Heb daar een tijdje gewoond.

Wat ik wel wil weten... Hoe is het met de Galapagos eilanden.
Ik wil er best heen maar het hakt wel behoorlijk in het budget. Is er een manier om het toch te zien zonder honderden dollars kwijt te zijn?
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 13:11:50 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16250181
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:28 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat ik wel wil weten... Hoe is het met de Galapagos eilanden.
Ik wil er best heen maar het hakt wel behoorlijk in het budget. Is er een manier om het toch te zien zonder honderden dollars kwijt te zijn?
Best goed met de eilanden. Ben er alleen nooit geweest in mijn tijd daar. Voor zo'n $400 (ex belastingen) vlieg je er heen en zit je 4 dagen op een boot die naar de diverse eilanden vaart. Langer kan ook en dan kost het zo'n $100 per dag extra, maar $400 is wel het minimum. In het centrum van Quito heb je meerdere reisagentschappen die allemaal soortgelijke reizen aanbieden. Loop bij een aantal naar binnen en dan kun je al een aardige prijsvergelijking maken.

Aan de kust van Ecuador heb je ook nog Isla de la Plata, dat wel het Galapagos voor de armen wordt genoemd. Ben daar geweest en vond het wel een leuke dagtrip. Onderweg naar het eiland ook nog walvissen gezien.

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 15 januari 2004 @ 10:26:32 #95
53078 Prospector
Details bestaan niet
pi_16277484
Voor UIO_AMS en even voor de duidelijkheid in het algemeen, die 1050 euro is volgens de site van Ecole Travel Ecuador inclusief:

-pick-up service van het vliegveld te Quito,
-vier weken Spaanse les (ma-vr) à vier uur per dag, deels 1-op-1, deels in groepjes van maximaal 4 personen,
-extra aktiviteiten van de talenschool (o.a. salsales, uitstapjes, kookles), extra kosten voor de aktiviteiten, zoals transport en entreegelden, worden ter plekke berekend
-vier weken onderdak in een hostal in Quito of bij een Ecuadoraanse familie tijdens de lessen Spaans
-ontbijt indien onderdak in een hostal tijdens de lessen Spaans
-drie maaltijden per dag indien onderdak in een Ecuadoraanse familie
-tijdens de lessen Spaans, wekelijkse borrel
-inschrijfgeld voor één vrijwilligersprojekt, vier weken in één vrijwilligersprojekt met onderdak
-korting op Galápagos en jungle trips

Uit bovenstaand lijstje blijkt niet het eten gedurende het vrijwilligersprojekt.

1050E lijkt mij niet eens zo goedkoop eigenlijk. Ik denk dat alles relatief veel goedkoper is in Ecuador dan in Nederland en die gezinnen zullen er ook wel niet heel rijk van worden. Ik vraag me wel af wat dan de kwaliteit van de Spaanse lessen zullen zijn.

Fazzoletti: is er nog een plaatsje vrij
UIO_AMS:
1) Ik heb ook iets gehoord over hoogteziekte in Ecuador, komt dit veel voor heb je hier ook last van gehad?
2) Hoe is het Spaans daar? Kun je dat vergelijken met "normaal" Spaans of verstaat men dit in bijvoorbeeld Madrid niet?

Less is more
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 10:36:19 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16277695
Als dat inclusief de vlucht is, is het redelijk goedkoop. Vraagtekens kun je wel zetten bij de kwaliteit van het geleverde. Het hangt er ook een beetje vanaf in welke wijk in Quito je terecht komt. 's Nachts moet je nergens zomaar op straat lopen (ook niet in de betere wijken waar ik woonde; altijd met de taxi tot aan de voordeur) en in sommige wijken moet je zowel overdag als 's nachts uberhaupt niet zijn.

Spaans is in Latijns Amerika een stuk makkelijker te volgen (voor mij dan), omdat ze wat langzamer praten. In Spanje zelf probeer ik de mensen altijd wat langzamer te laten praten. Meestal volg ik zo'n 75% en de rest blijft giswerk. Daar kom je iig een heel eind mee.

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 10:47:53 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16277916
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:26 schreef Prospector het volgende:
1) Ik heb ook iets gehoord over hoogteziekte in Ecuador, komt dit veel voor heb je hier ook last van gehad?
Had daar overheen gelezen
Hoogteziekte is bij ieder persoon anders. Quito zelf ligt op zo'n 2900 meter hoogte. De eerste dagen heeft iedereen wel last van wat hoofdpijn. Goed rusten en na een dag of drie merken de meesten het niet meer. Totdat je gaat sporten. Squashen op die hoogte is mogelijk, maar langer dan 5 minuten hou je het niet vol. Met een Engelse vriend van me speelde ik daar geregeld en je moet het tempo gewoon aanpassen aan de hoogte. Stomme laaglanders als wij waren wisten wij dat de eerste keren niet.
Let wel, iedere keer dat je naar een andere hoogte gaat heeft je lichaam tijd nodig om te wennen. Dus als je vanaf de jungle/zeeniveau terugkomt mag je weer een rustig dagje inplannen. Aanrader is een trip naar Papallacta en de heetwaterbronnen op 4000m hoogte, of een afdaling op mountainbike van één van de vulkanen in de buurt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16278632
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:26 schreef Prospector het volgende:
.....
Fazzoletti: is er nog een plaatsje vrij

Alleen ga ik denk ik 5 weken. Ik twijfel nog over de spaanse lessen. Op m'n werk heb ik genoeg spaanstalige collega's die me de basis wel willen bijbrengen. En ik doe de cursus op www.spaansleren.nl

Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 11:29:49 #99
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16278891
wanneer?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16280013
Volgens mij heb ik heel mei en de eerste week juni vrij....

Even nakijken als ik weer ga werken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')