x-0-2-2-2-0 is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:24 schreef StephanL het volgende:
wat blijft die gewone A akkoord lastig. De D snaar blijft half gemute klinken.
neequote:Op zaterdag 19 december 2009 13:32 schreef wimjongil het volgende:
[..]
x-0-2-2-2-0 is toch niet zo moeilijk?
| 1 2 3 4 5 6 | A-- D-2 G-3 B-4 e-- |
Klopt foutje met zetten van de vingersquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:48 schreef Libelah het volgende:
Dat is geen A-akkoord! Of je hebt je lijntjes verkeerd benoemd.
Ik doe 'm zo:
[ code verwijderd ]
(4 is dus je pink, volgens jouw systeem) Dan kan je je hand iets schever houden ofzo, komen je vingers dichter bij de fret.
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
nee
Ik zet mijn vingers zo neer
E ---| ---|
B ---|--3 |
G ---| -2- |
D ---| 1--|
A ---| ---|
E ---| --- |
Waar 123 dus staat voor mijn wijsvinger, middelvinger en ringvinger. Mijn wijsvinger staat dus het verst van de fret af, daarom klinkt die niet zo goed.
| 1 2 3 4 5 6 | B|-2 G|-x D|-2 A|-0 E|-x |
Ik had een vuurkorf in mijn kerstpakket, handig in een appartementquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
Aw men, kerstborrels zijn echt slopend...
Ik heb een hangmat gekregen voor kerst.
En die lange vingers heb ik ja. Soms wel handig soms onhandig. Ik zal eens kijken wat het beste klinkt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:06 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.
Ik pak hem zo:
[ code verwijderd ]
En als hij wel vol moet klinken gewoon Barre.
Jij dempt je g-snaar erbij?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:06 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.
Ik pak hem zo:
[ code verwijderd ]
En als hij wel vol moet klinken gewoon Barre.
Raar, want ik vind het A-akkoord echt simpel om te spelen. Hoe lang zijn je vingers dan? De mijne zo'n 8cm (pink 6), en ik heb er echt geen moeite mee, op mijn klassieke niet en ook op m'n elektrische niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
En die lange vingers heb ik ja. Soms wel handig soms onhandig. Ik zal eens kijken wat het beste klinkt.
Barre kan ook, maar soms klinkt het open akkoord net ietsje beter vind ik.
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cmquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:30 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Raar, want ik vind het A-akkoord echt simpel om te spelen. Hoe lang zijn je vingers dan? De mijne zo'n 8cm (pink 6), en ik heb er echt geen moeite mee, op mijn klassieke niet en ook op m'n elektrische niet.
pink 8, middelvinger 10quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cm
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:42 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
pink 8, middelvinger 10
Bij mij precies hetzelfde, kleine handen zijn soms erg lastig bij het gitaarspelen...quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cm
Nee...quote:
Welke band is datquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:09 schreef genakt het volgende:
DrDoom was gister weer geweldig met zijn band
goed optreden
Damnquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee...
Auto aan gort
Rolde rustig door de straat... komt er een kind aanvliegen... remmen, glijen, stoep, boem. Draagarm en stuurstang krom.
Niet bepaald neequote:Op zaterdag 19 december 2009 15:53 schreef Aresdreams het volgende:
jezusm, het zit je ook niet mee he dean?
000 euro?quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:51 schreef TeleluvR het volgende:
GVD, da's kut!
Mijn auto is net terug, dure reparatie (3 nullen), maar rijdt wel weer!
Alleen het weer laat Groningen/Friesland onveilig maken nog niet echt toe!
Naja heen en terug Lelystad was er vanmiddag niks aan de hand... rij je het dorp in, spelende kutkinderen, over en uitquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:51 schreef TeleluvR het volgende:
GVD, da's kut!
Mijn auto is net terug, dure reparatie (3 nullen), maar rijdt wel weer!
Alleen het weer laat Groningen/Friesland onveilig maken nog niet echt toe!
Grafjas...quote:
Kinderen moeten aan de lijn: Laatst ook, de buurkinders van mijn ouders, rennen zonder te kijken zo de straat over, vol achter de dik verlengde/verbreedde Ivecobus van de buurman. Kun je 100x stapvoets rijden, je rijdt ze helemaal tot smurriequote:Op zaterdag 19 december 2009 16:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Naja heen en terug Lelystad was er vanmiddag niks aan de hand... rij je het dorp in, spelende kutkinderen, over en uit
Daarom! Reed nu ook stapvoets, maar je hebt niks meer te zeggen hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kinderen moeten aan de lijn: Laatst ook, de buurkinders van mijn ouders, rennen zonder te kijken zo de straat over, vol achter de dik verlengde/verbreedde Ivecobus van de buurman. Kun je 100x stapvoets rijden, je rijdt ze helemaal tot smurrie
Weer 100 euro verderquote:
Durf het bijna niet te zeggen maar heb vanmiddag voor 99 euro 75 aan drank gekochtquote:
Kutkinderen ook!quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee...
Auto aan gort
Rolde rustig door de straat... komt er een kind aanvliegen... remmen, glijen, stoep, boem. Draagarm en stuurstang krom.
Zuipenquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te zeggen maar heb vanmiddag voor 99 euro 75 aan drank gekocht![]()
*Ok je moet wel wat in huis hebben als met oud/nieuw iedereen bij jou komt chillen![]()
![]()
** Ik zal nog wel een paar keer langs de slijter moeten![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |