Ben je nog geweest? Ik ben gezwicht voor de carnaval dus niet meer gegaanquote:
Goed plan! Ik heb Gouda zelfs verlaten. Ik vind dat ik mijn hotelkosten wel vergoed mag krijgen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:29 schreef Elvi het volgende:
Nou, Gouda is weer lekker in het nieuws vandaagIk schaam me soms echt om een Gouwenaar te zijn...
Maar goed, ik heb net Publiekszaken gemailt dat ik me ook heb gedragen tijdens oud&nieuw en waar en waneer ik mijn boekenbon kan afhalen.Het zou toch discriminatie zijn als ze mij dat niet zouden geven...
quote:Verklaring Kerstperiode Gouda
Net zoals vele andere gemeentes in Nederland organiseert Gouda activiteiten voor jongeren in vakantieperiodes. Ook in de periode rond Kerst en oud en nieuw. Gouda is een van de gemeenten waar deze periode relatief rustig verloopt. (16-02-2010)
Helaas was er in de afgelopen kerstperiode in Gouda sprake van tientallen gevallen van overlast en criminaliteit. Gebruikmakend van sneeuw- en ijsballen én van de gladheid vielen jongeren mensen lastig of overvielen ze. De politie heeft hier snel en doeltreffend op gereageerd. Er zijn tientallen aanhoudingen verricht en de relschoppers zijn voor de rechter gebracht. De politie heeft stevig opgetreden en het is de rest van de Kerstperiode en Oud en Nieuw redelijk rustig gebleven in Gouda.
In de wijk Oost heeft, met hulp van een gerespecteerd lid van het wijkteam, een groep van vijf jongens zich opgeworpen om activiteiten in de wijk te organiseren. Deze vijf jongens waren niet betrokken bij de sneeuwoverlast. Met het wijkteam Oost, de Vereniging RenM, de politie en de gemeente is overleg gevoerd.
In dat overleg is ondermeer besloten om de initiatiefnemende jongens activiteiten tijdens de Kerstperiode én oud en nieuw te laten organiseren. Daarvoor heeft de gemeente 1750 euro ter beschikking gesteld op basis van bestaande regelingen. Over dat bedrag hebben de ontvangers zich achteraf, met bonnetjes, verantwoord. De vijf jongens zijn vervolgens, tijdens de vakantieperiode, actief in de buurt opgetreden om de situatie beheersbaar te houden. Voor hun inspanningen hebben de vijf jongens achteraf een cadeaubon gekregen. Mede dankzij hun initiatief is de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw in Oost zeer rustig verlopen.
Ja, maar dat bekt niet lekker in De Telegrof. Een blaadje dat nog te vunzig is om onderin de kattenbak te leggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:29 schreef knars het volgende:
Al die ophef omdat er vijf jongens een cadeaubon hebben gekregen. Dat geld komt uit precies hetzelfde subsidiepotje als waar al die gezellige oerhollandse buurtfeesten op o.a. Burendag mee zijn gesponsord.
Vandaag weer de voorpagina, maar wat minder opvallend....quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:08 schreef Brighteyes het volgende:Zelfs ik vind dit te ver gaan.
![]()
Idd schaam je je kapot als Gouda weer eens in het nieuws genoemd wordt...
Die in Gouda is de Driestar zeker...quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vandaag weer de voorpagina, maar wat minder opvallend....
De twee beste pabo's van het land staan in Gouda en Zwolle
Is er nog een andere dan? Ben ooit eens op de Driestar geweest om debatteam te ondersteunen(dagje vrij). Komt op een gegeven moment een leraar naar me toe dat het niet fatsoenlijk is om zulk lang haar te hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die in Gouda is de Driestar zeker...
quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:40 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Is er nog een andere dan? Ben ooit eens op de Driestar geweest om debatteam te ondersteunen(dagje vrij). Komt op een gegeven moment een leraar naar me toe dat het niet fatsoenlijk is om zulk lang haar te hebben.![]()
Ik kom er te regelmatig langs en moet altijd oppassen niet weer een giebelend refomeisje aan te rijden.quote:Nooit meer in de buurt geweest van dat gebouw, wat een verschrikking.
Klopt, al denk ik dat zoiets enkel en alleen gedaan wordt om te provoceren. Maar dat zal uiteraard ook met het niveau van het Wellant College te maken hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:39 schreef Littlecreep het volgende:
Was er een paar jaar geleden niet zo'n hele heisa omdat het Wellant constant overhoop lag met de leerlingen van de Driestar?
Ben blij dat ik gewoon rustig VWO heb kunnen doen bij Goudse Waarden. Zijn een stuk makkelijker..
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef knars het volgende:
Verschrikkelijk ook hoe landelijk de VVD, CDA en uiteraard de PVV hier weer bovenop springen om moord en brand te schreeuwen. Wel grappig dat het juist (naast pvdA en GL) mede het CDA in Gouda is die uitleggen dat er niets vreemds is gebeurd. Smerige streek van de goudse VVD, scoren in de raadsverkiezingen over de rug van marokkaanse jongeren die goed geïntegreerd zijn bah bah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |