Zelfde als vrouwen die bier drinken.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:18 schreef mp_40_fan het volgende:
Al enige tijd moet ik dit gegeven even kwijt: mensen die whiskey te sterk vinden () en t vervolgens gaan verdunnen met... ijs.... IJS.... Dat is zo ongeveer als een t duurste stuk vlees in een 5 sterren restaurant kopen en het vervolgens verzuipen in de mayonaise van de lidl (hoe komt de mayonaise van de lidl in een 5 sterren restaurant? maar daar gaat het nu even niet om) Ik bedoel, als je geen volleerd alcoholist bent en je wil de whiskey perse verdunnen (
) dan sodemieter je er maar een klein beetje water doorheen. Dan verneuk je de smaak nog niet op een vreselijk gruwelijke wijze, sterker nog de geuren schijnen beter vrij te komen. Maar IJS... Ik heb t voor de grap een keer geprobeerd (een zwarte bladzijde uit mijn leven, maar je moet weten waar je over zeurt), en je proeft gewoon GEEN whiskey meer. Weg kwaliteit.
Klacht: mensen die ijs door hun whiskey doen
Precies, om hier meteen maar een extra klacht in te gooien (GRATIS!!!!!!!!11!!) Vrouwen drinken tegenwoordig geen wijn meer. Nee, zeggen ze dan, dat is vies. Ze moeten gewoon kappen met zeiken en wijn zuipen, want dat hoort zo.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde als vrouwen die bier drinken.
En in sommige cafées serveren ze je zonder aarzeling Four Roses.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:24 schreef MASD het volgende:
In sommige cafés doen ze er standaard ijs bij, smerig.
Wij hebben het hier over een kwaliteits blended zoals famous grouse of een echte single malt.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:24 schreef Quir het volgende:
Ja, maar over wat voor whisky hebben we het hier, meneer de topicstarter?
Precies, whiskey moet puur gedronken worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:24 schreef MASD het volgende:
In sommige cafés doen ze er standaard ijs bij, smerig.
Wat versta je onder "een echte single malt"?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Wij hebben het hier over een kwaliteits blended zoals famous grouse of een echte single malt.
Momenteel zit ik aan de glenfiddich, wat mij betreft is dat een echtequote:Op donderdag 17 december 2009 22:26 schreef Quir het volgende:
[..]
Wat versta je onder "een echte single malt"?
Je bent vrij, voor deze ene keer.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:27 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Momenteel zit ik aan de glenfiddich
Ongelooflijk dat dat zomaar kan. Zo krijg je soms ook Johnny Walker of Jack Daniels.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef Quir het volgende:
[..]
En in sommige cafées serveren ze je zonder aarzeling Four Roses.
met eventueel een klein beetje water erbijquote:Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Precies, whiskey moet puur gedronken worden.
T is wat een dure hobby inderdaadquote:Op donderdag 17 december 2009 22:30 schreef JJH het volgende:
Ik heb op het moment Aberlour single malt staan, helaas ben ik niet in de positie om een mooie collectie single malt te hebben staan.
Ten 1e is het: whisky. Het is géén, ik herhaal: géén sleutel.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef Jahr00n het volgende:
Ik at meestal gewoon een fles whiskey, nergens last van.
Dat ligt er dus aan waar de whisky vandaan komt.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ten 1e is het: whisky. Het is géén, ik herhaal: géén sleutel.
Ten 2e: whisky eten
Dat ligt eraan. Amerikaans bocht is Whiskey. En in Ierland stoken ze ook Whiskey. Jameson bijvoorbeeld. Of Bushmills.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Niet bekend zijn met het fenomeen "atten". Stamt af van het Latijnse "Ad Fundum"; "tot de bodem", de uitdrukking voor het in een teug leegdrinken van een glas drank.quote:Ten 2e: whisky eten
En bij whiskey is dat misschien stoer, maar wel zonde. Behalve als het het eerder genoemde vuuwater betreft. Daar kun je niet snel genoeg van af zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:37 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Amerikaans bocht is Whiskey. En in Ierland stoken ze ook Whiskey. Jameson bijvoorbeeld. Of Bushmills.
[..]
Niet bekend zijn met het fenomeen "atten". Stamt af van het Latijnse "Ad Fundum"; "tot de bodem", de uitdrukking voor het in een teug leegdrinken van een glas drank.
Nee, die gaat ff in de bookmarksquote:Op donderdag 17 december 2009 22:38 schreef MPG het volgende:
TS, ben je al bekend met deze topicreeks: [Centraal] Whisky /Whiskey Topic #15 Dramming Time! ?
Meestal ben ik er te lui voor, maar dat is wel lekker idd.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:41 schreef Adelante het volgende:
Eén druppel water vind ik altijd wel fijn.
Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Als de ober een aandeel bij Lidl heeft zal hij misschien soms mayonaise smokkelen.
Four Roses is geen whisky, ook al staat dat wel op de fles.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik ben in mn eigen topic aan t spammen, maar /care: de lol is eehm... Dat het lekker is... Ik zou bijvoorbeeld es beginnen met een klein flesje famous grouse. Mocht je dat lekker vinden dan kun je overstappen naar een singlemalt zoals glenfiddich of glenlivet.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:41 schreef Rookert het volgende:
Moet maar eens whiskey proberenWat is de lol van whiskey?
Vrouwen met bierWijn/rosé ziet er veel stijlvoller uit
![]()
Tenzij het in van die plastic bekertjes is gespuugd en elke 3 seconde achterover wordt geslagen
Ach, levert ook wel leuke taferelen op. De zelf-betitelde whisky kenners die dat voor hun neus krijgen en dan "ah, lekker" verzuchten na een slok gedronken te hebben. Wanneer het bij mij gebeurt vind ik het iets minder leuk.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:29 schreef MASD het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat dat zomaar kan. Zo krijg je soms ook Johnny Walker of Jack Daniels.
Klopt, is bekend dat dat de geur en smaak ten goede brengt.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:41 schreef Adelante het volgende:
Eén druppel water vind ik altijd wel fijn.
Bedankt, als ik dat had geweten had ik dat zeker niet hier gepost.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:42 schreef DaanA het volgende:
Terechte klacht. Maar sommige "whisky" kan inderdaad beter mét ijs gedronken worden.
[..]
Four Roses is geen whisky, ook al staat dat wel op de fles.![]()
Als ik een fles vol pis en er Champagne op zet, dan is dat toch ook nog steeds geen Champagne?
Hier stopte ik met lezen..quote:Whiskey
Ok, ik ga het wel een keer proberen danquote:Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Ik ben in mn eigen topic aan t spammen, maar /care: de lol is eehm... Dat het lekker is... Ik zou bijvoorbeeld es beginnen met een klein flesje famous grouse. Mocht je dat lekker vinden dan kun je overstappen naar een singlemalt zoals glenfiddich of glenlivet.
Ik vind het sexy als mijn vriendin een glas pure whiskey met mij drinkt.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:41 schreef Rookert het volgende:
Moet maar eens whiskey proberenWat is de lol van whiskey?
Vrouwen met bierWijn/rosé ziet er veel stijlvoller uit
![]()
Tenzij het in van die plastic bekertjes is gespuugd en elke 3 seconde achterover wordt geslagen
Ok danquote:Op donderdag 17 december 2009 23:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ok, ik ga het wel een keer proberen dan
Wat een epische faal postquote:Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
De schrijfwijze is afhankelijk van de herkomst van de drank. In Ierland en de Verenigde Staten schrijft men gewoonlijk whiskey (meervoud whiskeys), in Canada en Schotland whisky (meervoud whiskies). In het Nederlands is de schrijfwijze whisky (meervoud whisky's).quote:Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Oftewel, whisky. Als het niet uit Schotland komt, is het troepquote:Op donderdag 17 december 2009 23:19 schreef Equites het volgende:
[..]
De schrijfwijze is afhankelijk van de herkomst van de drank. In Ierland en de Verenigde Staten schrijft men gewoonlijk whiskey (meervoud whiskeys), in Canada en Schotland whisky (meervoud whiskies). In het Nederlands is de schrijfwijze whisky (meervoud whisky's).
Wat lul je?
En, wat hebben ze dan gedaan?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:34 schreef MPG het volgende:
Terechte klacht. In een café een keer een glas teruggestuurd omdat die idioten achter de bar er ijs in hadden gemikt. Voortaan bestel ik maar expliciet "een glas glenlivet, ZONDER ijs".
en Japanse?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef mp_40_fan het volgende:
Ik maakte inderdaad een klein, heel klein foutje in mn op... Sorry... Maar verder smijt je natuurlijk ook geen ijs door je Ierse whiskey, Amerikaanse kan me verder niks ballen.
quote:Op donderdag 17 december 2009 23:11 schreef Morton_Koopa het volgende:
Doet me denken aan afgelopen vakantie.
Ik ging wat drinken met wat flippo's dus ik nam mijn fles whiskey en wodka mee. "haa lekker!" zeiden ze, dus ik dacht "dat zit wel snor". Ik schenk een glas in een paas het door, "euh er moet wel iets doorheen hoor anders lust ik het niet".![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je wodka en whiskey drinkt, dan drink je het puur goddomme anders pak je maar gewoon een glas limo en ga je in de kleuterhoek met de blokken spelen.
Verder terechte klacht.
Dat heb ik een tijdje thuis gehad.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef Quir het volgende:
[..]
De tot nu toe genoemde merken zijn nou niet bepaald exclusief, dus waar heb je 't over?quote:Op vrijdag 18 december 2009 01:26 schreef Fr0ns het volgende:
Wat een stel conaisseurs hier ook, echte verfijnde heren die het goede leven kennen![]()
[ afbeelding ]
Leuk hè, dat happen?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:37 schreef MPG het volgende:
[..]
Niet bekend zijn met het fenomeen "atten". Stamt af van het Latijnse "Ad Fundum"; "tot de bodem", de uitdrukking voor het in een teug leegdrinken van een glas drank.
Cool story broquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:50 schreef Farenji het volgende:
Ik wilde een keer iemand een lekker glaasje bowmore aanbieden, zegt die gast: heb je er wat cola bij?
Die heb ik toen ter plekke mijn huis uitgeflikkerd.
Idd, kerel, arbeider, amice. Neem ook een sigaar en een glaasje whiskey. Of prefereert u cognac?quote:Op vrijdag 18 december 2009 01:26 schreef Fr0ns het volgende:
Wat een stel conaisseurs hier ook, echte verfijnde heren die het goede leven kennen![]()
[ afbeelding ]
Cola met whiskeyquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:50 schreef Farenji het volgende:
Ik wilde een keer iemand een lekker glaasje bowmore aanbieden, zegt die gast: heb je er wat cola bij?
Blieft de heer fr0ns daar wat kaviaar bij? Wij als hoger geplaatsten mogen graag de middenstand iets van onze welvaart meegeven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:54 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Idd, kerel, arbeider, amice. Neem ook een sigaar en een glaasje whiskey. Of prefereert u cognac?
Mwa niet altijd hoor, laatst een Japanse Single malt geprobeerd en die was goed te drinken. Maar de Friese whiskey is leuk voor de verzamelaar maar absoluut niet lekker.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:23 schreef Koenani het volgende:
[..]
Oftewel, whisky. Als het niet uit Schotland komt, is het troep
= een leuk marketing drankje maar heeft niks met een goede whiskey te maken.quote:
Volkomen terecht!quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:50 schreef Farenji het volgende:
Nee, ze hebben een nieuw glas ingeschonken. EN ja, dat heb ik zelf gezien.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:51 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
En, wat hebben ze dan gedaan?
Met de vingers de ijsblokjes eruit gevist en het jou opnieuw aangeboden?
Weet ik ook welquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:04 schreef Dinges_of_zo_iets het volgende:
[..]
= een leuk marketing drankje maar heeft niks met een goede whiskey te maken.
Sowieso.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:21 schreef woozi het volgende:
nog nooit whiskey gedronken zonder ijs, moet ik eerlijk zijn![]()
ik krijg het zowiezo altijd met ijs er al in, in cafe's, en bij vrienden thuis enzo!
ga het maar gauw een keer proberen.
iemand btw ook wel eens met spa rood geprobeerd?
schijnt lekker te zijn..
Spa rood?quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:21 schreef woozi het volgende:
nog nooit whiskey gedronken zonder ijs, moet ik eerlijk zijn![]()
ik krijg het zowiezo altijd met ijs er al in, in cafe's, en bij vrienden thuis enzo!
ga het maar gauw een keer proberen.
iemand btw ook wel eens met spa rood geprobeerd?
schijnt lekker te zijn..
Alhoewel een Irish Coffee best oke isquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:41 schreef nicoo het volgende:
terechte klacht, whisky hoor je gewoon puur te drinken
Op een overbevolkte aardklootquote:
"Adten.".quote:Op donderdag 17 december 2009 22:37 schreef MPG het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dit dus sterke drank hoort gewoon puurquote:Op donderdag 17 december 2009 23:11 schreef Morton_Koopa het volgende:
Doet me denken aan afgelopen vakantie.
Ik ging wat drinken met wat flippo's dus ik nam mijn fles whiskey en wodka mee. "haa lekker!" zeiden ze, dus ik dacht "dat zit wel snor". Ik schenk een glas in een paas het door, "euh er moet wel iets doorheen hoor anders lust ik het niet".![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je wodka en whiskey drinkt, dan drink je het puur goddomme anders pak je maar gewoon een glas limo en ga je in de kleuterhoek met de blokken spelen.
Verder terechte klacht.
Godverdomme, als ik twee Renault Clio's bezit ben ik nog geen autokenner. De gewone Jameson is echt matig. Tevens is je vader homoseksueel. IJs in whisky, pfoe.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:40 schreef Tamashii het volgende:
Mja, mijn pa is een vrij goede whiskey kenner en die neemt gewoon ijs hoor. Staat hier nu ook weer twee flessen Jameson.
Maar als je 20 voor 'n liter betaalt valt dat nog echt wel mee, hoor. Is goed te zuipen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:58 schreef MASD het volgende:
[..]
Godverdomme, als ik twee Renault Clio's bezit ben ik nog geen autokenner. De gewone Jameson is echt matig. Tevens is je vader homoseksueel. IJs in whisky, pfoe.
Waarom is je pa een kenner? Omdat ie 2 flessen jameson in een avond drinkt?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:40 schreef Tamashii het volgende:
Mja, mijn pa is een vrij goede whiskey kenner en die neemt gewoon ijs hoor. Staat hier nu ook weer twee flessen Jameson.
Alleen shotjes tequila als je snel goed lam wilt worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:33 schreef Irritatie100 het volgende:
whiskey
sowieso vind ik de meeste sterke dranken niet lekker. Bier is goed genoeg
iemand?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:56 schreef kthxbye het volgende:
Ik vind het koud lekkerder dan lauw/warm, daarom gooi ik er af en toe een ijsklontje in. Maar dat maakt het wel wat waterig inderdaad. Kan ik de fles dan beter in de vriezer knallen?
Das een leuke voor mijn vriendin. Die lust het niet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:12 schreef Farenji het volgende:
Er zijn mensen en die doen geen ijs in hun whiskey maar die doen hun whiskey in een tampon en die rammen ze zo hun aarsgat in. Dan drink ik het toch liever met ijs hoor.
Gokje: dat zou mogelijk moeten zijn, maar ik denk dat de smaak wel anders zou zijn. Misschien zelfs wel net zo erg "gedempt" als wanneer je ijs in het glas gooit. Anders zou ik het ff in het centrale whisky topic proberen. De link staat op pagina 2 van dit topic ofzo (ik ben lui).quote:
quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik kreeg gister zonder pardon Johnny Walker geserveerd na een paar Jack Daniels. DAT is pas goor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |