Ze hebben bergen tulbandcake bij de Appie staan....quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:42 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Nope, naar mn vriendin in Bavel (zondag pas weer werken en daarna kerstborrel).. zo nog ff langs de AH XL, iets lekker meenemen voor bij de thee. Taart een goede optie?
Das wel goeie shit ja.. zal zo eens even kijkenquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Ze hebben bergen tulbandcake bij de Appie staan....
als je dat lekker vindt, is dat ook een optie...
wil niet lullig doen, maar dan heeft ie dus niet hetzelfde wachtwoord...quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn vriend heeft hetzelfde wachtwoord als ik (omdat ik een briljant wachtwoord heb, muah) maar hij heeft 'm iets aangepast. Maar nu weet ik het niet meer. En ik moet in z'n mail om te checken wat ie op z'n kerstlijstje heeft staan.
Wou Call of Duty 2 voor 'm kopen maar kweet niet zeker of ie dat op z'n lijstje heeft staan.
Jawel, alleen hij heeft ergens een 1 of een ander cijfer ofzo erbij gezetquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
wil niet lullig doen, maar dan heeft ie dus niet hetzelfde wachtwoord...
op de ringbaan Oost 1 keer doorgegeleden. Afgevallen sneeuw van autos die er geparkeerd staan, plotseling remmen omdat voor iets gebeurde en schoof gelijk weg.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:44 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
er is niets aan de hand man! je kunt er gewoon rijden de ringbaan is gewoon goed! je hebt wat van die bergen met opgehoopte sneeuw, maar daar moet je gewoon doorheen kachelen! alleen in de wijken is het soms nog glad, maar juist leuk!
mjah ik zit ook al over te denken wat te doenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:41 schreef vamperotica het volgende:
Lol....
Dochterlief moet morgen "Iets" doen bij da afsluitingsfeest bij de piushaven....
Lekker... in de kou... waar waarschijnlijk toch niemand komt met dit weer
Hoezo glij jij door? Je hebt toch ABS? En als je trouwens met dit weer dus zo hard moet gaan trappen anticipeer je niet goed! Of je rijdt te hard of te weinig afstand. Truc met dit weer is om juist bijna niet te remmen. Heb vandaag veel gereden op parallel wegen die niet eens gestrooid waren en als je gewoon rustig anticiperend rijdt dan is het heerlijk rijden!quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
op de ringbaan Oost 1 keer doorgegeleden. Afgevallen sneeuw van autos die er geparkeerd staan, plotseling remmen omdat voor iets gebeurde en schoof gelijk weg.
en ringbaan oost bij de bowlingbaan als je linkerweg helft zit ligt nog sneeuw, als je regelmatig door kunt rollen is het goed
De meneer op het nieuws van de slipcursus zei dat je je koppeling moest intrappen!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Hoezo glij jij door? Je hebt toch ABS? En als je trouwens met dit weer dus zo hard moet gaan trappen anticipeer je niet goed! Of je rijdt te hard of te weinig afstand. Truc met dit weer is om juist bijna niet te remmen. Heb vandaag veel gereden op parallel wegen die niet eens gestrooid waren en als je gewoon rustig anticiperend rijdt dan is het heerlijk rijden!
Ja als je aan het glijden bent wel, maar je moet voorkomen dat je gaat glijden ;-). Slipcursus is leuk zodat je weet wat je moet doen als je in een slip komt, maar je kunt beter een anti-slip cursus doen... Dan leer je hoe je het kan voorkomenquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:08 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
De meneer op het nieuws van de slipcursus zei dat je je koppeling moest intrappen!
Wat doe je dan, afremmen met de koppeling ipv remmen?quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:10 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ja als je aan het glijden bent wel, maar je moet voorkomen dat je gaat glijden ;-). Slipcursus is leuk zodat je weet wat je moet doen als je in een slip komt, maar je kunt beter een anti-slip cursus doen... Dan leer je hoe je het kan voorkomen
Nee want dat is ook dodelijk als je van 4 naar 2 gaat bij bijvoorbeeld 40km/u dan kan je ook in een slip raken, gewoon anticiperen en gas los en dan gewoon laten uitrollen. Ik rij heel veel in 3e versnelling en dan kun je rustig remmen op de motor. Ik gebruik mijn rem alleen heel licht om te laten zien dat ik aan het remmen ben anders is het ook zo lullig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:11 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat doe je dan, afremmen met de koppeling ipv remmen?
Tjah, wiel blokkeert op ijsquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Hoezo glij jij door? Je hebt toch ABS? En als je trouwens met dit weer dus zo hard moet gaan trappen anticipeer je niet goed! Of je rijdt te hard of te weinig afstand. Truc met dit weer is om juist bijna niet te remmen. Heb vandaag veel gereden op parallel wegen die niet eens gestrooid waren en als je gewoon rustig anticiperend rijdt dan is het heerlijk rijden!
Bij ABS blokkeert het inderdaad een kwart seconde, maar dan moet je wel blijven remmen! veel mensen schrikken van het trillende rempedaal...quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Tjah, wiel blokkeert op ijs
maar ik reed rustig en had afstand. dus vandaar nergens tegenaan. drukte de rem alleen iets te fanatiek in ipv een klein beetje
Je vader heeft gelijk:quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok, zijn winterbanden verplicht in Duitsland?
Niet toch, alleen als je n ongeluk krijgt dan zijn alle kosten voor jezelf right?
Mijn vader beweert net dat winterbanden met deze weersomstandigheden wel verplicht zijn..
quote:Wanneer is het gebruik van winterbanden in Duitsland verplicht?
Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.
wat guard zegtquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Niet toch, alleen als je n ongeluk krijgt dan zijn alle kosten voor jezelf right?
Mijn vader beweert net dat winterbanden met deze weersomstandigheden wel verplicht zijn..
Winterbanden zijn inderdaad verplicht, bij slecht weer kan je een boete krijgen (slecht weer is onder de 5 graden en/of regen/sneeuw) bij een ongeval ben je verhoogd aansprakelijk. Ook al is het niet jouw schuld kun je wel aansprakelijk gesteld worden. Zelfde als bij het hard rijden. Je mag volgas rijden op sommige stukken, maar als je dan ongeval hebt ben je verhoogd aansprakelijk!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:17 schreef hetzusjevan het volgende:
maar jah, bedenk me net dat ik volgens mij ook geen abs heb. tenminste, weet niet zekerquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:17 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Bij ABS blokkeert het inderdaad een kwart seconde, maar dan moet je wel blijven remmen! veel mensen schrikken van het trillende rempedaal...
kun je daar ook boete voor krijgenquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:21 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Winterbanden zijn inderdaad verplicht, bij slecht weer kan je een boete krijgen (slecht weer is onder de 5 graden en/of regen/sneeuw) bij een ongeval ben je verhoogd aansprakelijk. Ook al is het niet jouw schuld kun je wel aansprakelijk gesteld worden. Zelfde als bij het hard rijden. Je mag volgas rijden op sommige stukken, maar als je dan ongeval hebt ben je verhoogd aansprakelijk!
In Oostenrijk is het zelfs verplicht om sneeuwkettingen te hebben aan boord, zelfs als je niet echt de bergen in gaat.
Vergeet ook niet dat het in Duitsland strafbaar is om zonder benzine te komen staan! Dat kost je ook echt een flinke hoofdprijs!
jij rijdt toch een ibiza van 2009? dan zit er zeker wel ABS op!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar jah, bedenk me net dat ik volgens mij ook geen abs heb. tenminste, weet niet zeker
auto techniek enzo boeit me niet echt haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |