1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | import flash.display.Sprite;// Zorgt dat ik nieuwe sprites kan maken import flash.events.Event;// Ik wil gebruik maken van de ENTER-FRAME event import flash.events.MouseEvent;//ik wil gebruik maken van een MouseEvent public class HitTest extends Sprite { private var vierkant1:Sprite;// private var vierkant1 is een Sprite private var vierkant2:Sprite;// private var vierkant2 is een Sprite private var text1:Sprite;// private vartext1 is een Sprite // Constructor public function HitTest() { // Maakt het object vierkant1 aan vierkant1 = new Sprite(); addChild(vierkant1); // Tekend vierkant1 met de API drawing vierkant1.graphics.lineStyle(2, 0xff0000); vierkant1.graphics.beginFill(0x0e00a8, 0.3); vierkant1.graphics.drawCircle(60,50,50); vierkant1.graphics.endFill(); // Maakt het object vierkant2 aan vierkant2 = new Sprite(); addChild(vierkant2); // Tekend vierkant2 met de API drawing vierkant2.graphics.lineStyle(2, 0x0000ff); vierkant2.graphics.beginFill(0xe80000, 0.3); vierkant2.graphics.drawRect(125,125,50,50); vierkant2.graphics.endFill(); // Listener zorgt er voor dat ENter_Frame event de public function onHit constant in de gate houd addEventListener(Event.ENTER_FRAME, onHit); } public function onHit(event:Event) { // Here it says: If vierkant1 Hits vierkant2 than... if (vierkant1.hitTestObject(vierkant2)) { trace("Hit"); } else { trace("No Hit"); //vierkant 1kunnen rondbewegen vierkant1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, startMove); function startMove(evt:MouseEvent):void { vierkant1.startDrag(); } vierkant1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, stopMove); function stopMove(e:MouseEvent):void { vierkant1.stopDrag(); } } } } } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |