1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | import flash.display.Sprite;// Zorgt dat ik nieuwe sprites kan maken import flash.events.Event;// Ik wil gebruik maken van de ENTER-FRAME event import flash.events.MouseEvent;//ik wil gebruik maken van een MouseEvent public class HitTest extends Sprite { private var vierkant1:Sprite;// private var vierkant1 is een Sprite private var vierkant2:Sprite;// private var vierkant2 is een Sprite private var text1:Sprite;// private vartext1 is een Sprite // Constructor public function HitTest() { // Maakt het object vierkant1 aan vierkant1 = new Sprite(); addChild(vierkant1); // Tekend vierkant1 met de API drawing vierkant1.graphics.lineStyle(2, 0xff0000); vierkant1.graphics.beginFill(0x0e00a8, 0.3); vierkant1.graphics.drawCircle(60,50,50); vierkant1.graphics.endFill(); // Maakt het object vierkant2 aan vierkant2 = new Sprite(); addChild(vierkant2); // Tekend vierkant2 met de API drawing vierkant2.graphics.lineStyle(2, 0x0000ff); vierkant2.graphics.beginFill(0xe80000, 0.3); vierkant2.graphics.drawRect(125,125,50,50); vierkant2.graphics.endFill(); // Listener zorgt er voor dat ENter_Frame event de public function onHit constant in de gate houd addEventListener(Event.ENTER_FRAME, onHit); } public function onHit(event:Event) { // Here it says: If vierkant1 Hits vierkant2 than... if (vierkant1.hitTestObject(vierkant2)) { trace("Hit"); } else { trace("No Hit"); //vierkant 1kunnen rondbewegen vierkant1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, startMove); function startMove(evt:MouseEvent):void { vierkant1.startDrag(); } vierkant1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, stopMove); function stopMove(e:MouseEvent):void { vierkant1.stopDrag(); } } } } } |
het boek dat we momenteel gebruiken gaat niet verder dan de basis stapjesquote:Op donderdag 17 december 2009 17:44 schreef RPG het volgende:
als het een opdracht voor school is neem ik aan dat je dus iets van AS3 zou weten. Anders raad ik wat tutorials aan door te lezen.
dat van die tutorial heb ik ook alquote:Op donderdag 17 december 2009 17:50 schreef RPG het volgende:
http://www.actionscript.org/resources/categories/Tutorials/
genoeg tutorials die alleen met actionscript werken.
En als je gewoon wel eens gezocht had had je ook bijv. http://say-web.com/?p=1852 gevonden.
Bedankt voor de hulp, al geef je die nog met zoveel pijn en moeite. Blijkbaar is het voor jou heel makkelijk allemaal, maar dat is voor mij niet. Dat is dan ook de reden waarom ik mijn probleem nu pas, aan het einde van de dag hier post. Dat, terwijl de deadline voor morgen is.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:59 schreef RPG het volgende:
ok omdat ik al merk dat je weinig zin in zoeken heb mijn laatste help in de goede richting. Maar ga je verder niet helpen met huiswerk opdracht vooral voor zoiets makkelijks wat met beetje googlen makkelijk op te lossen is.
http://livedocs.adobe.com(...)cludeExamplesSummary
on stage ? dankje voor de tip.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:04 schreef RPG het volgende:
Tip voor volgende keer zoeken op google naar: actionscript textfield on stage en je had het dus gewoon gevonden. Ik snap sowieso niet waarom mensen vaker moeite hebben met zoeken naar dingen op Google. Als je een mes nodig heb ga je toch ook niet zoeken naar een lepel in je badkamer?![]()
HOI!!!quote:Op donderdag 17 december 2009 18:15 schreef Klonterpot het volgende:
Ah.. deeltoets 2 van Programmeren @ IAM?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |