prrrrr
was maandje geleden één keer onder de zonnebank geweest en daarna drie dagen iedere middag in de echte zon.de week daarop vroegen wel een stuk of 10 mensen of ik soms naar spanje of turkije was geweest
Ik heb ooit eens gelezen dat 12 keer per jaar ongeveer het maximum is. Zelf ga ik om een beetje 'in te bruinen' en om in de winter niet al te bleek te worden. Ik red het dus wel met die 12 keer.
Zoek eens met Google op zonnebank en huidkanker.
En medisch geteste zonnebanken? Minimale beschadiging van de huid? Wat is minimaal, wat is medisch getest? Klinkt als een verkooppraatje en zou er niet al te veel op vertrouwen. Je hebt hoe dan ook beschadiging van je huid en kans op kanker...
Maar als je alleen in de winter af en toe gaat, dan valt het vast wel mee. Zorg gewoon dat het geen verslaving van je wordt en er is volgens mij niet veel aan de hand.
quote:jah maar voor een huid met acne kan het juist goed zijn, de acne kan er minder door worden, en misschien beschadigt de huid ongezien door de zonnebank, deze huidaandoening kan er een tijdje door genezen.
Op woensdag 01 mei 2002 23:29 schreef snoeki het volgende:Je hebt hoe dan ook beschadiging van je huid en kans op kanker...
quote:Hoe weten die dokters dat het van de zonnebank kwam???
Op woensdag 01 mei 2002 23:29 schreef snoeki het volgende:
Ik zou toch maar uitkijken hoor! Mijn tante ging ook wekelijks de afgelopen jaren en heeft daardoor kanker gekregen...
Iedere keer krijgt je huid een opdonder. Dus iedere keer moet het zich daarvan herstellen.
In het algemeen kun je stellen dat UV licht een noodzakelijk kwaad is. Enerzijds hebben we het nodig voor vitamine D, anderzijds beschadigd het ons.
Huidkanker kan ontstaan door irritatie van de huid. Je moet hier al een zekere aanleg voor hebben, maar je verhoogd het risico zeker door veel onder de zonnebank of in de (echte) zon te liggen. Het risico is niet heel erg hoog, maar toch.
Het grootste bijeffect van zonnen (ook onder de zonnebank) is dat je de huid dwingt zich sneller te vernieuwen. Daardoor verouderd de huid aanmerkelijk sneller. Mensen die veel in de zon hebben gelegen krijgen meest al vroeg een 'oud gezicht' en rimpels.
Maar als het echt zo slecht is :S
Niet zo mooi dan! Maar hoe groot is de kans dat je kanker krijgt? en hoe vaak is té vaak??
Wie weet een overzichtige site waar ik veel en duidelijke en realistische info kan vinden over zonnenbanken??
Denk echter wel om het volgende:
- Smeer je voor en na het bruinen in met een speciale
vochtinbrengende crème voor onder de zonnebank
- Ga niet het gehele jaar door
- Ga er niet te lang onder liggen; laat je adviseren in het
zonnecentrum.
Zelf doe ik vlak voor de zomer een zonnebankkuurtje o.a omdat ik als 'blondje' erg snel last heb van zonneallergie. Ik probeer mijn huid nu dus alvast te wennen aan de zon die straks weer gaat komen.
Ik ga ca. 1 keer per anderhalve week 20 minuten onder de lichtste zonnebank. De z.g zonnekanonnen e.d die ze daar hebben staan laat ik links liggen aangezien m'n huid daar te blank en gevoelig voor is.
Het resultaat is dat ik er héél lichtjes gebruind, maar vooral gezond uitzie. Ik zou ook nooit het hele jaar naar de zonnebank gaan; hooguit van de winter nog een paar keer.
Wacht 15 min met douchen na de zonnebank.
Smeer je daarna in met een vochtVASTHOUDENDE willekeurige bodymilk.....
quote:Neem maar van mij aan dat het niet nodig is....
Op woensdag 08 mei 2002 20:52 schreef Freaky_pauwie het volgende:
das mooi, maar creme-tjes...? wel of niet smeren?
Daar zijn de meningen beetje over verdeeld
suc6,
Ik denk dan altijd bij mezelf, je kan ook gewoon naar buiten gaan en in de zon zitten, toch? Dat weerhoud me er eigenlijk van om onder de zonnebank te gaan.
Kvroeg me nog wat af...
Is het beter om vóór of ná het sporten onder de zonnebank te gaan??
Of maakt dat eigenlijk nie uit?
Of vóór of ná het douchen ofzo?
Als je graag een keer in de twee weken onder de zonnebank wilt gaan moet je dat vooral doen, maakt geen holletje uit hoor! En nu gaat half Fok! natuurlijk weer bleren dat ik het mis heb en dat je uit moet kijken, maar ja...
quote:heb er zelf ook een,en hoezo slecht,als je een zonnebank kuur wilt doen staat er zo'n sticker op,elke dag zo'n 25 minuten aan elke kant(weel eerst opbouwen)en zo hevig maken die dingen je ook niet bruin hoor.
Op maandag 17 juni 2002 19:44 schreef Radiohead het volgende:
Wat een gezeur hier, iedereen laat zich tegenwoordig maar door iedereen bang maken en niets is meer goed voor je, alles wat je eet en doet is slecht! Geen vlees eten, alleen water drinken, vooral niet elke dag douchen, maximaal twee keer per jaar onder de zonnebank. Doe toch 's normaal!Als je graag een keer in de twee weken onder de zonnebank wilt gaan moet je dat vooral doen, maakt geen holletje uit hoor! En nu gaat half Fok! natuurlijk weer bleren dat ik het mis heb en dat je uit moet kijken, maar ja...
maar het is waar ja,wat is nou wel goed voor je?helemaal niks!
elke dag fruit eten en water drinken en lekker veel bewegen,nee bedankt maar een dagje op de bank voor de tv met lekker veel vet vreten moet ook wel eens kunnen(ook weer niet elke dag)
en mocht je ergens later de pijp aan uitgaan dan kan je nog zeggen dat je van het leven genoten heb in plaats dan dat je aan niks dood aan't gaan bent(ook lullig,waar ga je dood aan?gewoon aan niks )
quote:Ik denk niet dat het veel uitmaakt, maar de beste combinatie is toch wel eerst sporten, dan onder de zonnebank, 15 minuten wachten en dan lekker douchen. En sowieso, als je onder de zonnebank gelegen hebt ruik je meestal ook niet meer zo fris, dus erna douchen is aan te raden!
maar maakt het nou uit of je voor of na het douchen/sporten gaat of niet???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |