abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4028263
Laatst ben ik voor het eerst onder een zonnebank geweest en ik kreeg er gelijk een lekker kleurtje van.
Nu wil ik dit vaker gaan doen, maar er wordt gezegd dat het heel slecht is voor de huid
Maar hoe slecht is het , en kan het kwaad als je 1 keer per week 15 minuutjes gaat
  woensdag 1 mei 2002 @ 18:50:37 #2
7176 templar
Jaha, echt waar!
pi_4028556
Ik zie altijd wel het verschil tussen zonnebruin en zonnebank bruin. Zonnebruin is mooier en iets minder slecht voor je huid
Niet klagen maar dragen
pi_4028585
ja oke dat wel , maar ik ben liever "zonnebankbruin" dan beetje bleekies

of niet?

woensdag 1 mei 2002 @ 21:13:33 #4
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4030407
Zolang je niet te vaak gaat zie je het verschil niet eens. Je moet alleen zorgen dat je gewoon niet te bruin wil worden, maar van je bleekheid af wil komen en de rest door ons eigenste zonnetje laten doen

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_4030942
als het mooi weer is, zoals een paar weken geleden, dan ga ik altijd eerst onder de zonnebank en direct daarna in de echte zon liggen, nou, dan vliegt de bruine kleur er op.

was maandje geleden één keer onder de zonnebank geweest en daarna drie dagen iedere middag in de echte zon.de week daarop vroegen wel een stuk of 10 mensen of ik soms naar spanje of turkije was geweest

pi_4031757
Ja dan is het wel beter ja!
Maar is 1 keer per week veel?
Kan dat kwaad?
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:51:25 #7
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_4032051
Te vaak kan inderdaad kwaad. Iedere week lijkt me daarom ook rijkelijk veel. Zeker als je daarbuiten ook nog in de zon komt. Bovendien ziet het er niet uit als je zo vaak gaat vind ik.

Ik heb ooit eens gelezen dat 12 keer per jaar ongeveer het maximum is. Zelf ga ik om een beetje 'in te bruinen' en om in de winter niet al te bleek te worden. Ik red het dus wel met die 12 keer.

Zoek eens met Google op zonnebank en huidkanker.

Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_4032126
Nee joh kan echt geen kwaad ik ga ook minimaal een keer per week naar de sundays, die zonnebanken daar zijn ook medisch getest enzo... Zelfde banken als ze in ziekenhuizen gebruiken met minimale beschadiging van de huid.

pi_4032636
Ik zou toch maar uitkijken hoor! Mijn tante ging ook wekelijks de afgelopen jaren en heeft daardoor kanker gekregen...

En medisch geteste zonnebanken? Minimale beschadiging van de huid? Wat is minimaal, wat is medisch getest? Klinkt als een verkooppraatje en zou er niet al te veel op vertrouwen. Je hebt hoe dan ook beschadiging van je huid en kans op kanker...

Maar als je alleen in de winter af en toe gaat, dan valt het vast wel mee. Zorg gewoon dat het geen verslaving van je wordt en er is volgens mij niet veel aan de hand.

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  donderdag 2 mei 2002 @ 18:03:24 #10
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_4042853
Voor zover ik weet mag je 2x per jaar een kuur doen van 10x 20 minuten. Maar, ik ben geen deskundige, en weet het dus ook niet zeker.
Ik neem aan dat ze in zo'n suncenter wel weten hoe vaak je onder de zonnebank mag?!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_4043154
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:29 schreef snoeki het volgende:

Je hebt hoe dan ook beschadiging van je huid en kans op kanker...

jah maar voor een huid met acne kan het juist goed zijn, de acne kan er minder door worden, en misschien beschadigt de huid ongezien door de zonnebank, deze huidaandoening kan er een tijdje door genezen.
pi_4059005
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:29 schreef snoeki het volgende:
Ik zou toch maar uitkijken hoor! Mijn tante ging ook wekelijks de afgelopen jaren en heeft daardoor kanker gekregen...
Hoe weten die dokters dat het van de zonnebank kwam???
Maar oke, goed zal het misschien niet zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 4 mei 2002 @ 08:25:34 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4059011
Natuurlijk is de zonnebank slecht voor je huid.

Iedere keer krijgt je huid een opdonder. Dus iedere keer moet het zich daarvan herstellen.

In het algemeen kun je stellen dat UV licht een noodzakelijk kwaad is. Enerzijds hebben we het nodig voor vitamine D, anderzijds beschadigd het ons.

Huidkanker kan ontstaan door irritatie van de huid. Je moet hier al een zekere aanleg voor hebben, maar je verhoogd het risico zeker door veel onder de zonnebank of in de (echte) zon te liggen. Het risico is niet heel erg hoog, maar toch.

Het grootste bijeffect van zonnen (ook onder de zonnebank) is dat je de huid dwingt zich sneller te vernieuwen. Daardoor verouderd de huid aanmerkelijk sneller. Mensen die veel in de zon hebben gelegen krijgen meest al vroeg een 'oud gezicht' en rimpels.

pi_4114846
Hmm..klinkt allemaal wel eng...
Ik wil nl ook toch ongeveer 1 keer in de 2 weken onder een zonnebank, gewoon omdat ik zo vreselijk bleek ben!

Maar als het echt zo slecht is :S
Niet zo mooi dan! Maar hoe groot is de kans dat je kanker krijgt? en hoe vaak is té vaak??

Wie weet een overzichtige site waar ik veel en duidelijke en realistische info kan vinden over zonnenbanken??

pi_4115146
ik ga er regelmatig zo eens onder en heb er nog nix aan overgehouden hoor... als je het niet overdrijft kan het echt geen kwaad, en als je van jezelf een bleke huid hebt zou ik het toch eens een paar keer proberen om te kijken hoe het bevalt. doe je het niet, weet je ook niet hoe het is.
  woensdag 8 mei 2002 @ 18:28:37 #16
19105 Noayla_
Love me tender
pi_4115350
1 keer per week onder de zonnebank is echt niet teveel hoor!
De huid heeft ca. 48 uur nodig om te herstellen.

Denk echter wel om het volgende:
- Smeer je voor en na het bruinen in met een speciale
vochtinbrengende crème voor onder de zonnebank
- Ga niet het gehele jaar door
- Ga er niet te lang onder liggen; laat je adviseren in het
zonnecentrum.

Zelf doe ik vlak voor de zomer een zonnebankkuurtje o.a omdat ik als 'blondje' erg snel last heb van zonneallergie. Ik probeer mijn huid nu dus alvast te wennen aan de zon die straks weer gaat komen.

Ik ga ca. 1 keer per anderhalve week 20 minuten onder de lichtste zonnebank. De z.g zonnekanonnen e.d die ze daar hebben staan laat ik links liggen aangezien m'n huid daar te blank en gevoelig voor is.

Het resultaat is dat ik er héél lichtjes gebruind, maar vooral gezond uitzie. Ik zou ook nooit het hele jaar naar de zonnebank gaan; hooguit van de winter nog een paar keer.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_4116792
Je huid heeft bij verantwoord zonnen 15 minnodig om zich te herstellen.
Je hoeft je tijdens het zonnen onder de zonnebank niet in te smeren.
Denk aan je ogen en draag het daarvoor bestemde zonnebrilletje.

Wacht 15 min met douchen na de zonnebank.
Smeer je daarna in met een vochtVASTHOUDENDE willekeurige bodymilk.....

pi_4116909
das mooi, maar creme-tjes...? wel of niet smeren?
Daar zijn de meningen beetje over verdeeld
pi_4117984
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:52 schreef Freaky_pauwie het volgende:
das mooi, maar creme-tjes...? wel of niet smeren?
Daar zijn de meningen beetje over verdeeld
Neem maar van mij aan dat het niet nodig is....
(kijk maar ff in mijn profiel waarom)
Als je het prettig vind om je in te smeren moet je het natuurlijk zelf weten...maar nodig is het niet.
Wel na die tijd dit om uitdroging tegen te gaan.

suc6,

pi_4155638
je hoeft je niet per se in te smeren voor die tijd maar na je wekelijkse zonnebankje wel insmeren met aftersun om de vochtbalans op peil te brengen.
Bij zonnestudio's krijg je dat als het goed is er wel bij.
pi_4158714
Ik zou willen zeggen:
Niet te vaak, niet te veel, goed smeren (vooral na het zonnen)en laat je goed adviseren.
Het schijnt trouwens dat je lichaam een soort zonneindex heeft en onthoudt hoeveel zon je in leven hebt "ontvangen".
Ga je daaroverheen, dan kost dat je je huid of krijg je kanker (althans, dat kan!)
Zonnebanken is trouwens goed als je last van puistjes hebt, of van een winterdepressie of een tekort aan vitamine D.
En als je onzeker bent over je lijf, want een gezond kleurtje (let op: GEZOND) staat hartstikke mooi!
Hip Huismusje in De Grote Stad
pi_4160942
Niet dat dit zo heel erg veel met dit topic te maken heeft hoor, maar elke keer als ik denk bij mezelf, "als ik nou eens onder de zonnebank zou gaan, krijg ik misschien ook eens een beetje kleur" dan krijg ik zo'n schuldgevoel.

Ik denk dan altijd bij mezelf, je kan ook gewoon naar buiten gaan en in de zon zitten, toch? Dat weerhoud me er eigenlijk van om onder de zonnebank te gaan.

Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_4624795
*sgop!

Kvroeg me nog wat af...
Is het beter om vóór of ná het sporten onder de zonnebank te gaan??
Of maakt dat eigenlijk nie uit?
Of vóór of ná het douchen ofzo?

pi_4625256
Wat een gezeur hier, iedereen laat zich tegenwoordig maar door iedereen bang maken en niets is meer goed voor je, alles wat je eet en doet is slecht! Geen vlees eten, alleen water drinken, vooral niet elke dag douchen, maximaal twee keer per jaar onder de zonnebank. Doe toch 's normaal!

Als je graag een keer in de twee weken onder de zonnebank wilt gaan moet je dat vooral doen, maakt geen holletje uit hoor! En nu gaat half Fok! natuurlijk weer bleren dat ik het mis heb en dat je uit moet kijken, maar ja...

It's easy to be miserable. Being happy is tougher - and cooler.
pi_4625400
quote:
Op maandag 17 juni 2002 19:44 schreef Radiohead het volgende:
Wat een gezeur hier, iedereen laat zich tegenwoordig maar door iedereen bang maken en niets is meer goed voor je, alles wat je eet en doet is slecht! Geen vlees eten, alleen water drinken, vooral niet elke dag douchen, maximaal twee keer per jaar onder de zonnebank. Doe toch 's normaal!

Als je graag een keer in de twee weken onder de zonnebank wilt gaan moet je dat vooral doen, maakt geen holletje uit hoor! En nu gaat half Fok! natuurlijk weer bleren dat ik het mis heb en dat je uit moet kijken, maar ja...

heb er zelf ook een,en hoezo slecht,als je een zonnebank kuur wilt doen staat er zo'n sticker op,elke dag zo'n 25 minuten aan elke kant(weel eerst opbouwen)en zo hevig maken die dingen je ook niet bruin hoor.
niet als je een normale hebt.

maar het is waar ja,wat is nou wel goed voor je?helemaal niks!
elke dag fruit eten en water drinken en lekker veel bewegen,nee bedankt maar een dagje op de bank voor de tv met lekker veel vet vreten moet ook wel eens kunnen(ook weer niet elke dag)

en mocht je ergens later de pijp aan uitgaan dan kan je nog zeggen dat je van het leven genoten heb in plaats dan dat je aan niks dood aan't gaan bent(ook lullig,waar ga je dood aan?gewoon aan niks )

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')