abonnement Unibet Coolblue
pi_76253627
quote:
Op donderdag 31 december 2009 04:09 schreef kensei het volgende:

[..]

Toen ik dit las dacht ik al, dit word een "leuke" discussie. Duurde nog wel even though

Wat ik altijd hoor is dat bij Burton de prijs/kwaliteit lager is omdat je veel voor de naam betaald.
maar JIJ hoeft MIJN board toch niet goed te vinden.. als ik dat een fijn board vind who gives a fuck dan mag jij m nog zo slecht vinden als ik er blij mee ben dan ist toch goe..
Tsubasa o hirake..
pi_76253747
Niemand maakt het wat uit op wat voor board jij rijdt.

De meeste andere mensen hier vinden het wel prettig om de mening of misschien zelfs het advies van een ander te horen. Hoeft hun beslissing niet te beïnvloeden, maar kan nieuwe inzichten geven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_76253779
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:47 schreef Vanyel het volgende:
Niemand maakt het wat uit op wat voor board jij rijdt.

De meeste andere mensen hier vinden het wel prettig om de mening of misschien zelfs het advies van een ander te horen. Hoeft hun beslissing niet te beïnvloeden, maar kan nieuwe inzichten geven.
nou vertel wat voor board zou ik dan WEL moeten kopen?
Tsubasa o hirake..
pi_76253865
*Pakt de popcorn erbij*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  donderdag 31 december 2009 @ 10:06:33 #230
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76254108
quote:
Op donderdag 31 december 2009 04:09 schreef kensei het volgende:

[..]

Toen ik dit las dacht ik al, dit word een "leuke" discussie. Duurde nog wel even though

Wat ik altijd hoor is dat bij Burton de prijs/kwaliteit lager is omdat je veel voor de naam betaald.
dat je ook voor het merk betaald is zeker waar, daarom koop ik ook altijd spullen van het vorige seizoen dan valt de prijs wel mee
pi_76254230
dat doe ik ook altijd. maar dan kan ik nu toch al geintresseerd zijn in degene van dit seizoen.. om ze volgend seizoen te hale? Tuurlijk betaal je meer voor de naam da is gewoon zo..:) Mijn pak is ook van vorig seizoen en mn broek van burton is ook van het seizoen er voor.
Tsubasa o hirake..
  donderdag 31 december 2009 @ 10:41:51 #232
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76254989
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:15 schreef warrel het volgende:

[..]

Ben jij dat?
Dan is het écht vet, zo'n foto! Ik hoop dat ik met m'n spiegelreflex ook wat mooie plaatjes kan maken. Ik heb 'm nog niet zo lang, en ik durf er eigenlijk niet mee te gaan boarden, ben bang dat ik er bovenop val met alle gevolgen van dien..
Jep, dat ben ik, ik hoef geen print aan de muur van iemand anders

Deze is wel een beetje out of focus, maar met een blauwe lucht is het 10x vetter
Heb overigens zwaar aan mijn grabs geoefend afgelopen vakantie. Normaal sprong ik altijd met een indy, maar ondertussen lukken nosegrabs, mute grabs en een backside grab. Spinnen kan ik nog steeds niet
  donderdag 31 december 2009 @ 10:57:44 #233
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76255563
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:41 schreef Fugie het volgende:

[..]

Jep, dat ben ik, ik hoef geen print aan de muur van iemand anders

Deze is wel een beetje out of focus, maar met een blauwe lucht is het 10x vetter
Heb overigens zwaar aan mijn grabs geoefend afgelopen vakantie. Normaal sprong ik altijd met een indy, maar ondertussen lukken nosegrabs, mute grabs en een backside grab. Spinnen kan ik nog steeds niet
oefenen, oefenen en nog een oefenen. oja, en heel grote ballen hebben als de grote kickers hit. weet nog wel dat ik voor het eerst een grote tabel pakte. knikkende beentjes en een hartslag van ruim 150 haha
  donderdag 31 december 2009 @ 11:00:28 #234
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_76255674
Mede door het afvallen van Soohr zijn de Gerlos plannen omgezet naar Zugspitz plannen (Lermoos).

Geen idee hoe het daar is, nooit geweest...wel enorm cheap klein gebied volgens mij, maar het is ook maar voor een weekende, dus
8 jan : Lermoos (weekend)
6 feb : La Plagne (week)
13 mrt : La Plagne (week)
  donderdag 31 december 2009 @ 11:01:04 #235
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76255691
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:57 schreef Vono het volgende:

[..]

oefenen, oefenen en nog een oefenen. oja, en heel grote ballen hebben als de grote kickers hit. weet nog wel dat ik voor het eerst een grote tabel pakte. knikkende beentjes en een hartslag van ruim 150 haha
Mja, wij bouwen kickers in de poeder, dat valt een stuk prettiger

Maar ik heb verder niet echt behoefte om een backside 900 te kunnen springen.
pi_76257633
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:40 schreef Blizzie het volgende:

[..]

maar JIJ hoeft MIJN board toch niet goed te vinden.. als ik dat een fijn board vind who gives a fuck dan mag jij m nog zo slecht vinden als ik er blij mee ben dan ist toch goe..
Ik heb nooit gezegd dat ik jouw board goed moet vinden, ik heb nieteens een mening gegeven dus ik weet niet waar je dit op baseert.

Maar als je niet open staat voor meningen/ervaringen van anderen snap ik niet wat je op een discussieforum komt doen.

Je moet je gewoon niet blind staren op 1 merk, that's all.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:57:43 #237
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76257814
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:01 schreef Fugie het volgende:

[..]

Mja, wij bouwen kickers in de poeder, dat valt een stuk prettiger

Maar ik heb verder niet echt behoefte om een backside 900 te kunnen springen.
Hm..., een backside 9 zou wel heel leuk zijn. helaas heb ik daar de ballen niet voor! ben al blij met een 540. misschien als ik ooit een seizoen weg ben dat ik eventueel een back 7 leer
  donderdag 31 december 2009 @ 12:02:36 #238
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_76258006
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:57 schreef Vono het volgende:

[..]

Hm..., een backside 9 zou wel heel leuk zijn. helaas heb ik daar de ballen niet voor! ben al blij met een 540. misschien als ik ooit een seizoen weg ben dat ik eventueel een back 7 leer
Pff, zou al blij zijn als ik een 360 durf te springen
  donderdag 31 december 2009 @ 12:15:34 #239
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76258467
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:57 schreef Vono het volgende:

[..]

Hm..., een backside 9 zou wel heel leuk zijn. helaas heb ik daar de ballen niet voor! ben al blij met een 540. misschien als ik ooit een seizoen weg ben dat ik eventueel een back 7 leer
Dan kan je het proberen maarja, ik moet na een week boarden ook weer gewoon werken. Beetje lomp om dan als een mongol van die kickers dwaze dingen te proberen.
pi_76258866
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:41 schreef Fugie het volgende:

[..]

Jep, dat ben ik, ik hoef geen print aan de muur van iemand anders

Deze is wel een beetje out of focus, maar met een blauwe lucht is het 10x vetter
Heb overigens zwaar aan mijn grabs geoefend afgelopen vakantie. Normaal sprong ik altijd met een indy, maar ondertussen lukken nosegrabs, mute grabs en een backside grab. Spinnen kan ik nog steeds niet
Wow! Vet! Dan is het plaatje misschien niet 100%, je hebt wel de herinnering én jij bent het echt. Ik vind het vet hoor

Oef ik heb zo'n zin.. Ik denk echt nergens anders meer aan
I will take the sun in my mouth
  donderdag 31 december 2009 @ 12:33:09 #241
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76259213
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef Fugie het volgende:

[..]

Dan kan je het proberen maarja, ik moet na een week boarden ook weer gewoon werken. Beetje lomp om dan als een mongol van die kickers dwaze dingen te proberen.
Dat kan je dan over alles zeggen waar je bij geblesseerd kan raken. ik moet ook gewoon weer aan m'n studie/stage. Fietsen van het stoepje af? ben je besodemietert !
  donderdag 31 december 2009 @ 12:46:48 #242
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_76259850
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:33 schreef Vono het volgende:

[..]

Dat kan je dan over alles zeggen waar je bij geblesseerd kan raken. ik moet ook gewoon weer aan m'n studie/stage. Fietsen van het stoepje af? ben je besodemietert !
true true, maar fietsen heb ik ondertussen wel genoeg onder de knie om te weten dat het geen probleem mag zijn. Zo comfortabel ben ik met het snowboard nog niet
  donderdag 31 december 2009 @ 13:50:47 #243
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76262552
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:46 schreef Fugie het volgende:

[..]

true true, maar fietsen heb ik ondertussen wel genoeg onder de knie om te weten dat het geen probleem mag zijn. Zo comfortabel ben ik met het snowboard nog niet


okej
pi_76266670
zoo net lekker wezen snowboarden met m'n nieuwe gear
hiervoor alleen maar ervaring met gehuurde spullen, dit is de eerste keer dat ik een eigen snowboard heb gekocht en het was echt super.

In het begin had ik de schoenen wat te strak om mn voeten gedaan toen begonnen mijn kuiten echt vermoeid te raken en na een uurtje begon mijn voet te slapen. Daarna heb ik de schoenen wat losser gemaakt en de bindingen ook niet megastrak, toen was het 10x fijner rijden enige probleem was dat ik iets minder stabiliteit had tijdens freeriden omdat de schoenen gewoon beetje los zaten.

Maar je merkt het verschil echt goed met een goed board en een gehuurd board, met het board die ik nu heb snij je echt goed door de sneeuw heen met bochten en daarna als er een klein hobbeltje is is dit geen probleem meer, enige wat wel minder is is dat je toch wel beetje moet oppassen met je eigen board
  donderdag 31 december 2009 @ 21:51:22 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76278277
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:31 schreef Blizzie het volgende:

[..]

Boeit mij niet wat jij denkt ik heb op meerdere soorten boards gesnowboard dus weet echt wel wat ik prettig vind..

je kraakt alles alleenmaar af dus ja burton is niet goed maar head ook niet nee ik moet maar naar de intersport gaan alsof die goeie dingen hebben..
Ik kraak helemaal niet af. Ik geef alleen mijn mening en ben wel critisch en critisch zijn is iets heel anders dan afkraken.
Ik heb al gezegd dat Burton helemaal niet slecht is, maar dat er zoveel meer is dan Burton en er vaak ook nog betere alternatieven zijn. Er zijn zoveel goede merken die veel vooruitstrevender zijn dan Burton en een beetje prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Als je het dus over geld hebt ga je voor een relatief "duur" merk en als je dat niet kunt betalen ga je gelijk helemaal naar bodemprijzen. Daar zit toch een hoop tussenin van hele goede kwaliteit? Om dan gelijk voor een budgetboardje van Head te gaan lijkt me dan overdreven en zonde van het geld, maar (zoals ik ook al zei) dat is mijn mening.
Daarnaast zeg ik dat je juist niet naar de Intersport moet gaan.

Bedenk wel dat er heel veel verschillende soorten all round boards zijn. De keuze tussen een Troop en een Deuce is er gewoon niet 1 aangezien de Troop een vrij licht damesboardje is en als je daar op past ga je echt niet op een herenboard passen.

Dat je op verschillende boards hebt gereden en dus weet wat je lekker vind ik net zo'n opmerking als zeggen dat je hier al 10 keer off-piste bent geweest en er nog nooit een lawine is geweest, dus het veilig is. Het is vrij nietszeggend....
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:40 schreef Blizzie het volgende:

[..]

maar JIJ hoeft MIJN board toch niet goed te vinden.. als ik dat een fijn board vind who gives a fuck dan mag jij m nog zo slecht vinden als ik er blij mee ben dan ist toch goe..
Je hebt gelijk, het boeit ook ons niet welk board je rijdt, als je er maar blij mee bent. Je zit alleen op een forum en vertelt iets, daar krijg je reacties op en dan hoef je niet gelijk in de stress te schieten hoor.
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:48 schreef Blizzie het volgende:

[..]

nou vertel wat voor board zou ik dan WEL moeten kopen?
Als je ons wat meer gegevens geeft zoals je lengte, schoenmaat, gewicht, wat voor soort rijder je bent, hoeveel ervaring je hebt en waar je naar op zoek bent. Dan zijn er genoeg mensen die wel ideeën hebben over boardjes waar je naar kunt kijken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 31 december 2009 @ 21:57:06 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76278370
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef xquzive het volgende:
zoo net lekker wezen snowboarden met m'n nieuwe gear
hiervoor alleen maar ervaring met gehuurde spullen, dit is de eerste keer dat ik een eigen snowboard heb gekocht en het was echt super.

In het begin had ik de schoenen wat te strak om mn voeten gedaan toen begonnen mijn kuiten echt vermoeid te raken en na een uurtje begon mijn voet te slapen. Daarna heb ik de schoenen wat losser gemaakt en de bindingen ook niet megastrak, toen was het 10x fijner rijden enige probleem was dat ik iets minder stabiliteit had tijdens freeriden omdat de schoenen gewoon beetje los zaten.

Maar je merkt het verschil echt goed met een goed board en een gehuurd board, met het board die ik nu heb snij je echt goed door de sneeuw heen met bochten en daarna als er een klein hobbeltje is is dit geen probleem meer, enige wat wel minder is is dat je toch wel beetje moet oppassen met je eigen board
Het is altijd moeilijk om een compromie te vinden tussen je schoenen goed strak hebben zitten en toch comfort te houden. Bij mij zitten me schoenen meestal wel goed, maar soms ga ik mijn bindingen nog wel eens te strak vast maken waardoor ik last van mijn voet krijg. Eigenlijk is het dan totaal onnodig om me binding zo vast te maken omdat hij gewoon gaat knellen en dus niet voor meer steun meer zorgt.

Ik had vanmiddag nog iets "moois".
Sta ik bij het restaurant me binding voor de deur los te maken met de rug naar de berg. Komt er 1 of andere malloot tussen de ski's door die daar op de grond liggen, kan niet meer op tijd remmen en gaat net langs mij. Met de achterkant van zijn ski's zo tegen me nose aan. Gelijk een hap van meer dan een cm lang uit me board
Ik weet dat het een gebruiksvoorwerp is en dat hij toch wel stuk gaat, maar laat me hem in ieder geval wel zelf stuk maken

totdat ik hem eraan herinnerde dat hij mijn board raakte zei die vent niet eens sorry. Dat vind ik misschien nog wel het ergste van allemaal, dat asociale gedrag
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 31 december 2009 @ 22:23:47 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76278831
Het park in Gerlos was trouwens gister voor het eerst weer open.
Zitten wel wat gave dingen in. Zo hebben ze dit jaar voor het eerst een step-up gebouwd. Ziet er erg cool uit

De kickers zijn wel een beetje vreemd. Er zit meer pop in dan vorig seizoen. De kleinste kicker hoef je echt maar stapvoets aan te komen rijden en dan haal je hem al, maar je gaat toch redelijk de lucht in. De grotere heb ik nog niet gedaan. Komt komende week nog als ik even mijn T.Rice gebruik. Die is net wat minder agressief want die Enemy is best lastig te rijden in het park
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 januari 2010 @ 09:57:24 #248
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76286499
De beste snowboardwensen voor 2010!

2010 begint trouwens goed met sneeuw in Oostenrijk!! Er is eindelijk wat bij gekomen in Ellmau, waar ik over iets meer dan 2 weken heen ga. Nu 20 cm dal en 55 berg... nog steeds geen enorme hoeveelheden, maar er gebeurt tenminste iets en het dal kleurt weer wit

Edit: Op de webcams is er niets van te zien, dus volgens mij hebben ze gewoon wat met de sneeuwberichten zitten fucken

[ Bericht 21% gewijzigd door BettyWeter op 01-01-2010 10:40:25 ]
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:24:38 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76298266
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 09:57 schreef BettyWeter het volgende:
De beste snowboardwensen voor 2010!

2010 begint trouwens goed met sneeuw in Oostenrijk!! Er is eindelijk wat bij gekomen in Ellmau, waar ik over iets meer dan 2 weken heen ga. Nu 20 cm dal en 55 berg... nog steeds geen enorme hoeveelheden, maar er gebeurt tenminste iets en het dal kleurt weer wit

Edit: Op de webcams is er niets van te zien, dus volgens mij hebben ze gewoon wat met de sneeuwberichten zitten fucken
Dat kan best.
Of ze hebben bijvoorbeeld 2 weken geleden een sneeuwprofiel gemaakt en nu weer. Als er dan in de tussentijd ergens wat bij is gevallen, krijg je dat soort dingen.
Vandaag gewoon mooi weer in Gerlos. Morgen gaat het sneeuwen

We hebben besloten om tot maandag te blijven en misschien wel tot dinsdag
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_76308109
Tot volgende week! Whoooohooo!
I will take the sun in my mouth
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')