abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2009 @ 11:19:38 #276
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76256382
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:35 schreef Monolith het volgende:
Als je zelf het verschil tussen klimaat en weer al niet weet, dan had jij waarschijnlijk zélf iets minder in de coffeeshop rond moeten hangen.
Een basaal boekje over logica lezen en dan met name het idee dat A -> B niet onjuist wordt door het waarnemen van B zonder A is ook niet onwenselijk.
Ach vang maar wat af op futiliteiten en goedkope praatjes, weet heus het verschil tussen klimaat en het weer wel, doe maar weer lekker kleuter-achtig!

Je gaat zoals altijd volledig voorbij aan de kern waarover ik het heb, dat is hooliganisme (netter woord dan trollen).

donderdag 31 december 2009 @ 11:26:47 #277
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76256656
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:04 schreef rieboet het volgende:

Te weten in de woorden van, Anaximander, Ἀναξίμανδρος ( 6de eeuw v.Chr.) een der grootsten natuurfilosofen uit de geschiedenis;

had ik dat dan niet (duidelijk) aangegeven?
Maar van Anaximander zijn slechts twee regels overgeleverd ongeveer, en daar is niet precies uit te maken wat jij schrijft, noch lijkt het me echt aan te sluiten bij zijn idee over apeiron dat een onveranderlijke, niet verouderende, eindeloze massa is.

Bij Heraclitus’ ideeën lijkt het wél aan te sluiten.
quote:
Er is wel degelijk een verschil tussen het weer en klimaat..

Als je over een periode van een jaar de weersomstandigheden in kaart brengt en deze vergelijkt met voorgaande jaren, kunnen we spreken van klimaat onderzoek..

Alhoewel verschillende dingen is er wel een verband er tussen, nu weer tevree?
Ja, dus? Jij vraagt mij om vanuit de theorie van klimaatopwarming te verklaren hoe het treinverkeer een week stilstond. Dan heb je het m.i. niet helemaal begrepen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:34:49 #278
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76256925
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar van Anaximander zijn slechts twee regels overgeleverd ongeveer, en daar is niet precies uit te maken wat jij schrijft, noch lijkt het me echt aan te sluiten bij zijn idee over apeiron dat een onveranderlijke, niet verouderende, eindeloze massa is.

Bij Heraclitus’ ideeën lijkt het wél aan te sluiten.
Wat 'n gemieren neuk man, ga dan de wiki pagina even aanpassen en val mij toch niet lastig met dit geneuzel

Dacht je dat ik daar dan 6de eeuw v.Chr hoogst persoonlijk zelf naast stond? maar jij wel zeker?

We zullen het toch moeten doen met hetgeen de geschiedschrijfers er ons daarover berichten, en die zullen elkaar ook best wel eens tegenspreken, dus lekker belangrijk..

geschiedschrijvers zijn net klimaatwetenschappers wat dat betreft, leuk he?

Nogmaals pas de wiki pagina aan als je het zoooo goed weet, zoals de yanks zeggen, "put your money where your mouth is"!

trouwens nog een bron verwijzing zou geen kwaad kunnen?
quote:
[..]

Ja, dus? Jij vraagt mij om vanuit de theorie van klimaatopwarming te verklaren hoe het treinverkeer een week stilstond. Dan heb je het m.i. niet helemaal begrepen.
je trekt dingen uit zijn verband en etaleert mijn zin vervolgens in een andere context om zogenaamd je beter weten te kunnen aantonen, dat leidt af van de kern van waarover ik het heb.

je draait er opzettelijk omheen, hooliganistisch approach ook wel genoemd

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 31-12-2009 11:46:04 ]
  donderdag 31 december 2009 @ 11:42:03 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76257154
quote:
Jep, en de milieubeweging graaft haar eigen graf met de hele CO2 hype. CO2 is niet milieu onvriendelijk, en de huilies hebben nu bijna de hele wereld zover dat niemand meer aan milieuvervuilende stoffen denkt (bijvoorbeeld de zwavel, chloor en metaalverbindingen die vanavond weer de lucht in gaan) maar alleen nog maar aan CO2.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:45:42 #280
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76257284
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:34 schreef rieboet het volgende:
Wat 'n gemieren neuk man, ga dan de wiki pagina even aanpassen en val mij toch niet lastig met dit geneuzel
Ik weet niet waar jij je citaat vandaan hebt.
quote:
Dacht je dat ik daar dan 6de eeuw v.Chr hoogst persoonlijk zelf naast stond, maar jij wel zeker?

Nogmaals pas de wiki pagina aan als je het zoooo goed weet, zoals de yanks zeggen, "put your money where your mouth is"!

trouwens nog een bron verwijzing zou geen kwaad kunnen?
quote:
Ἀναξίμανδρος μἐν Πραξιάδου Μιλήσιος Θαλοῦ γενόμενος διάδοχος καὶ μαθητὴς ἀρχήν τε καὶ στοιχεῖον εἴρηκε τῶν ὄντων τὸ ἄπειρον, πρῶτος τοῦτο τοὔνομα κομίσας τῆς ἀρχῆς. λέγει δ' αὐτὴν μήτε ὕδωρ μήτε ἄλλο τι τῶν καλουμένων εἶναι στοιχείων, ἀλλ' ἑτέραν τινὰ φύσιν ἄπειρον, ἐξ ἧς ἅπαντας γίνεσθαι τοὺς οὐρανοὺς καὶ τοὺς ἐν αὐτοῖς κόσμους· ἐξ ὧν δὲ ἡ γένεσίς ἐστι τοῖς οὖσι, καὶ τὴν φθορὰν εἰς ταῦτα γίνεσθαι κατὰ τὸ χρεών· διδόναι γὰρ αὐτὰ δίκην καὶ τίσιν ἀλλήλοις τῆς ἀδικίας κατὰ τὴν τοῦ χρόνου τάξιν, ποιητικωτέροις οὕτως ὀνόμασιν αὐτὰ λέγων. δῆλον δὲ ὅτι τὴν εἰς ἄλληλα μεταβολὴν τῶν τεττάρων στοιχείων οὗτος θεασάμενος οὐκ ἠξίωσεν ἕν τι τούτων ὑποκείμενον ποιῆσαι, ἀλλά τι ἄλλο παρὰ ταῦτα· οὗτος δὲ οὐκ ἀλλοιουμένου τοῦ στοιχείου τὴν γένεσιν ποιεῖ, ἀλλ' ἀποκρινομένων τῶν ἐναντίων διὰ τῆς αἰδίου κινήσεως.
http://el.wikisource.org/wiki/Αποσπάσματα_(Αναξίμανδρος)
quote:
je trekt dingen uit zijn context om zogenaamd je beter weten te kunnen aantonen, dat leidt af van de kern van waarover ik het heb.

je draait er opzettelijk omheen, hooliganistisch approach ook wel genoemd
Ik weet niet precies waar ik omheen draai, jij zei:
quote:
En dat die constant veranderende klimaat omstandigheden op korte termijn, dus van dag tot dag, niet eens altijd precies te voorspellen zijn? laat staan op lange termijn?

Hoe verklaar je anders dat heel Nederlands treinverkeer een week of meer zowat geheel stil stond vanwege een paar onaangekondigde sneeuwvlokken?
Daar heb ik commentaar op geleverd, dat dat m.i. een onjuiste samentrekking van klimaat & weer is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:46:43 #281
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76257328
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:45 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij je citaat vandaan hebt.
[..]

[..]

http://el.wikisource.org/wiki/Αποσπάσματα_(Αναξίμανδρος)
[..]
Dacht je dat ik daar dan 6de eeuw v.Chr hoogst persoonlijk zelf naast stond? maar jij wel zeker?

We zullen het toch moeten doen met hetgeen de geschiedschrijfers er ons daarover berichten, en die zullen elkaar ook best wel eens tegenspreken, dus lekker belangrijk..

geschiedschrijvers zijn net klimaatwetenschappers wat dat betreft, leuk he?

Nogmaals, pas de wiki pagina aan als je het zoooo goed weet, zoals de yanks zeggen, "put your money where your mouth is"!
quote:
Ik weet niet precies waar ik omheen draai, jij zei:
[..]

Daar heb ik commentaar op geleverd, dat dat m.i. een onjuiste samentrekking van klimaat & weer is.
Niet reageren voordat ik klaar ben met posten Iblis, dank u

[ Bericht 10% gewijzigd door rieboet op 31-12-2009 11:57:06 ]
  donderdag 31 december 2009 @ 11:47:42 #282
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76257373
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, en de milieubeweging graaft haar eigen graf met de hele CO2 hype. CO2 is niet milieu onvriendelijk, en de huilies hebben nu bijna de hele wereld zover dat niemand meer aan milieuvervuilende stoffen denkt (bijvoorbeeld de zwavel, chloor en metaalverbindingen die vanavond weer de lucht in gaan) maar alleen nog maar aan CO2.
Waarom denkt niemand daar meer aan? Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:49:05 #283
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76257436
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:46 schreef rieboet het volgende:
Niet reageren voordat ik klaar ben met posten Iblis, dank u
Ik reageer op een bericht van jou zoals het daar staat. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ik dan denk dat het af is.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:52:41 #284
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76257606
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom denkt niemand daar meer aan?
Omdat er te weinig media aandacht aan geschonken wordt, iets waar velen, triest genoeg, het meest van hun dagelijkse informatie vandaan halen.

De media dient uitsluitend commerciële doelen op een paar publieke omroep uitzendingen na dan, maar zelfs die vervallen maar al te vaak in domme quiz shows en spelletjes programma's

Dat zou jij, of all people, toch wel moeten weten?
quote:
Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:54:25 #285
45206 Pietverdriet
pi_76257680
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom denkt niemand daar meer aan? Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.
Bedank de CO2 lobby maar
  donderdag 31 december 2009 @ 12:00:44 #286
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76257940
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedank de CO2 lobby maar
Of de anti-lobby, die proportioneel gezien nog meer in het nieuws zijn.
pi_76257967
Zullen we voor het einde van het jaar nu uiteindelijk een keertje te weten komen:
1.) welke data gemanipuleerd zijn; en
2.) welke publicaties en theorieën herzien moeten worden daarom; en
3.) wat de werkelijke data dan wel is; en
4.) hoe die theorie omtrent klimaatverandering, zo er al een nodig is, er dan uitziet.

Ik ben zeer benieuwd!
  donderdag 31 december 2009 @ 12:02:09 #288
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76257988
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Of de anti-lobby, die proportioneel gezien nog meer in het nieuws zijn.
jaaaaa hoor, als dat zo zou zijn is dat niet voor goede reden natuurlijk

Moeten ze maar niet zoveel rare mailtjes naar elkaar sturen,

En tegelijkertijd wel au serieu genomen willen worden, om iedereen wijs te kunnen maken dat God, bij wijze van, Gerrit (of CO2) heet, raar dan he dat zoiets in de media behandeld wordt?

[ Bericht 6% gewijzigd door rieboet op 31-12-2009 12:08:37 ]
pi_76258028
Yep. Als het niet aan die nare CO2-lobby lag, dan zouden mensen die vuurwerk willen verbieden heel serieus genomen worden, en waarschijnlijk des te meer door hen die zich zogenaamd "sceptisch" noemen.

Ach nee, wie hou ik nou voor de gek, het is meer concern trolling.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:07:06 #290
45206 Pietverdriet
pi_76258169
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:03 schreef Monidique het volgende:
Yep. Als het niet aan die nare CO2-lobby lag, dan zouden mensen die vuurwerk willen verbieden heel serieus genomen worden, en waarschijnlijk des te meer door hen die zich zogenaamd "sceptisch" noemen.

Ach nee, wie hou ik nou voor de gek, het is meer concern trolling.
*Zucht*
Nee Moni, (toon van een moeder tegen een dom kind) je begrijpt het niet. Het issue is dat door de buitenproportionele aandacht voor CO2, wat niet slecht is voor het milieu, er geen aandacht is voor echte milieuproblemen. CO2 is milieu geworden in wetgeving en aandacht in de politiek.
Vuurwerk is slechts een voorbeeld wat ik gebruik omdat het 31 december is.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:12:23 #291
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76258360
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*Zucht*
Nee Moni, (toon van een moeder tegen een dom kind) je begrijpt het niet. Het issue is dat door de buitenproportionele aandacht voor CO2, wat niet slecht is voor het milieu, er geen aandacht is voor echte milieuproblemen. CO2 is milieu geworden in wetgeving en aandacht in de politiek.
Vuurwerk is slechts een voorbeeld wat ik gebruik omdat het 31 december is.
Maar dat CO2 in de zin van giftige stoffen een vervuiler zou zijn beweren ook weinigen. Dat is slechts ten dele het geval, namelijk bij de verzuring van oceanen (koolzuur is immers zuur). En ook niet echt het probleem. Ik snap je punt eigenlijk niet. Vind je CO2 nou wel of geen milieuprobleem?
  donderdag 31 december 2009 @ 12:15:37 #292
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76258470
Trouwens, over vuurwerk gesproken!

Wat gaat dat vanavond een stoot CO2 de lucht in opleveren!

Er moet dus een CO2 tax op elk rotje, niet dat een hond daar iets van zou aantrekken maar er zal wel iemand schandalig rijk van worden! toeval?

pi_76258516
De CO2 hoax is even afgelopen, want door die overkill aan negatieve publiciteit gelooft niemand er nog in.

[ Bericht 29% gewijzigd door JohnDope op 31-12-2009 12:26:59 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 31 december 2009 @ 12:17:22 #294
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76258541
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef rieboet het volgende:
Trouwens, over vuurwerk gesproken!

Wat gaat dat vanavond een stoot CO2 de lucht in opleveren!

Er moet dus een CO2 tax op elk rotje, niet dat een hond daar iets van zou aantrekken maar er zal wel iemand schandalig rijk van worden! toeval?

Je kunt je beter zorgen maken over de metalen, zoals Pietverdriet zegt.
pi_76258639
Ten eerste, een verhoging van de CO2-concentratie in de atmosfeer is natuurlijk wel slecht voor dit milieu. Kijk, er worden geen hertjes met drie ogen van geboren, nee, en de aarde is niet giftig, je kunt gewoon doorlopen, maar als je onder milieu ook het huidige ecosysteem schaart, dan is het natuurlijk een ramp, en onze uitstoot dus, van prehistorische proporties.

Ten tweede, ik weet niet, maar ik hoor over fijn stof, vervuiling in steden, vuurwerk, allemaal dingen die in de media komen, maar weggewuifd worden als een soort GroenLinks-hippie-huilerij.

Vreemd verwijt.
pi_76258668
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

De wereld draait steeds ver op de kop. Ipv dat mensen zich zorgen maken over zaken in hun microsfeer, weten ze het om 1 of andere manier altijd weer tot de macro te herleiden.

Vroeger zou iemand zich zorgen maken dat er geen vuurwerk bij die persoons lichaam ontploft, maar tegenwoordig is men banger voor de CO2 en andere gassen die van het vuurwerk afkomen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 31 december 2009 @ 12:21:26 #297
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_76258703
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die zware metalen gevangenis tralies voor mijn snufferd zodra ik m'n CO2 tax niet bijtijds overmaak aan de fiscus bedoel je?

Ja, maar daar maakte ik me al zorgen om..

[ Bericht 4% gewijzigd door rieboet op 31-12-2009 12:31:59 ]
pi_76258860
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De wereld draait steeds ver op de kop. Ipv dat mensen zich zorgen maken over zaken in hun microsfeer, weten ze het om 1 of andere manier altijd weer tot de macro te herleiden.

Vroeger zou iemand zich zorgen maken dat er geen vuurwerk bij die persoons lichaam ontploft, maar tegenwoordig is men banger voor de CO2 en andere gassen die van het vuurwerk afkomen
Dat is het red-de-wereldsyndroom waar veel mensen--vaak intellectuelen--aan lijden. Heel ernstig.
pi_76258888
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:24 schreef beeer het volgende:

[..]

Dat is het red-de-wereldsyndroom waar veel mensen--vaak intellectuelen--aan lijden. Heel ernstig.
Ja dat is zeker ernstig en dat komt allemaal voort uit zelfhaat.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:33:02 #300
45206 Pietverdriet
pi_76259207
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dat CO2 in de zin van giftige stoffen een vervuiler zou zijn beweren ook weinigen. Dat is slechts ten dele het geval, namelijk bij de verzuring van oceanen (koolzuur is immers zuur). En ook niet echt het probleem. Ik snap je punt eigenlijk niet. Vind je CO2 nou wel of geen milieuprobleem?
Nee, dat is het niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')