Ach vang maar wat af op futiliteiten en goedkope praatjes, weet heus het verschil tussen klimaat en het weer wel, doe maar weer lekker kleuter-achtig!quote:Op donderdag 31 december 2009 09:35 schreef Monolith het volgende:
Als je zelf het verschil tussen klimaat en weer al niet weet, dan had jij waarschijnlijk zélf iets minder in de coffeeshop rond moeten hangen.![]()
Een basaal boekje over logica lezen en dan met name het idee dat A -> B niet onjuist wordt door het waarnemen van B zonder A is ook niet onwenselijk.
Maar van Anaximander zijn slechts twee regels overgeleverd ongeveer, en daar is niet precies uit te maken wat jij schrijft, noch lijkt het me echt aan te sluiten bij zijn idee over apeiron dat een onveranderlijke, niet verouderende, eindeloze massa is.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:04 schreef rieboet het volgende:
Te weten in de woorden van, Anaximander, Ἀναξίμανδρος ( 6de eeuw v.Chr.) een der grootsten natuurfilosofen uit de geschiedenis;
had ik dat dan niet (duidelijk) aangegeven?
Ja, dus? Jij vraagt mij om vanuit de theorie van klimaatopwarming te verklaren hoe het treinverkeer een week stilstond. Dan heb je het m.i. niet helemaal begrepen.quote:Er is wel degelijk een verschil tussen het weer en klimaat..
Als je over een periode van een jaar de weersomstandigheden in kaart brengt en deze vergelijkt met voorgaande jaren, kunnen we spreken van klimaat onderzoek..
Alhoewel verschillende dingen is er wel een verband er tussen, nu weer tevree?
Wat 'n gemieren neuk man, ga dan de wiki pagina even aanpassen en val mij toch niet lastig met dit geneuzelquote:Op donderdag 31 december 2009 11:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar van Anaximander zijn slechts twee regels overgeleverd ongeveer, en daar is niet precies uit te maken wat jij schrijft, noch lijkt het me echt aan te sluiten bij zijn idee over apeiron dat een onveranderlijke, niet verouderende, eindeloze massa is.
Bij Heraclitus’ ideeën lijkt het wél aan te sluiten.
je trekt dingen uit zijn verband en etaleert mijn zin vervolgens in een andere context om zogenaamd je beter weten te kunnen aantonen, dat leidt af van de kern van waarover ik het heb.quote:[..]
Ja, dus? Jij vraagt mij om vanuit de theorie van klimaatopwarming te verklaren hoe het treinverkeer een week stilstond. Dan heb je het m.i. niet helemaal begrepen.
Jep, en de milieubeweging graaft haar eigen graf met de hele CO2 hype. CO2 is niet milieu onvriendelijk, en de huilies hebben nu bijna de hele wereld zover dat niemand meer aan milieuvervuilende stoffen denkt (bijvoorbeeld de zwavel, chloor en metaalverbindingen die vanavond weer de lucht in gaan) maar alleen nog maar aan CO2.quote:
Ik weet niet waar jij je citaat vandaan hebt.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:34 schreef rieboet het volgende:
Wat 'n gemieren neuk man, ga dan de wiki pagina even aanpassen en val mij toch niet lastig met dit geneuzel
quote:Dacht je dat ik daar dan 6de eeuw v.Chr hoogst persoonlijk zelf naast stond, maar jij wel zeker?
Nogmaals pas de wiki pagina aan als je het zoooo goed weet, zoals de yanks zeggen, "put your money where your mouth is"!
trouwens nog een bron verwijzing zou geen kwaad kunnen?
http://el.wikisource.org/wiki/Αποσπάσματα_(Αναξίμανδρος)quote:Ἀναξίμανδρος μἐν Πραξιάδου Μιλήσιος Θαλοῦ γενόμενος διάδοχος καὶ μαθητὴς ἀρχήν τε καὶ στοιχεῖον εἴρηκε τῶν ὄντων τὸ ἄπειρον, πρῶτος τοῦτο τοὔνομα κομίσας τῆς ἀρχῆς. λέγει δ' αὐτὴν μήτε ὕδωρ μήτε ἄλλο τι τῶν καλουμένων εἶναι στοιχείων, ἀλλ' ἑτέραν τινὰ φύσιν ἄπειρον, ἐξ ἧς ἅπαντας γίνεσθαι τοὺς οὐρανοὺς καὶ τοὺς ἐν αὐτοῖς κόσμους· ἐξ ὧν δὲ ἡ γένεσίς ἐστι τοῖς οὖσι, καὶ τὴν φθορὰν εἰς ταῦτα γίνεσθαι κατὰ τὸ χρεών· διδόναι γὰρ αὐτὰ δίκην καὶ τίσιν ἀλλήλοις τῆς ἀδικίας κατὰ τὴν τοῦ χρόνου τάξιν, ποιητικωτέροις οὕτως ὀνόμασιν αὐτὰ λέγων. δῆλον δὲ ὅτι τὴν εἰς ἄλληλα μεταβολὴν τῶν τεττάρων στοιχείων οὗτος θεασάμενος οὐκ ἠξίωσεν ἕν τι τούτων ὑποκείμενον ποιῆσαι, ἀλλά τι ἄλλο παρὰ ταῦτα· οὗτος δὲ οὐκ ἀλλοιουμένου τοῦ στοιχείου τὴν γένεσιν ποιεῖ, ἀλλ' ἀποκρινομένων τῶν ἐναντίων διὰ τῆς αἰδίου κινήσεως.
Ik weet niet precies waar ik omheen draai, jij zei:quote:je trekt dingen uit zijn context om zogenaamd je beter weten te kunnen aantonen, dat leidt af van de kern van waarover ik het heb.
je draait er opzettelijk omheen, hooliganistisch approach ook wel genoemd
Daar heb ik commentaar op geleverd, dat dat m.i. een onjuiste samentrekking van klimaat & weer is.quote:En dat die constant veranderende klimaat omstandigheden op korte termijn, dus van dag tot dag, niet eens altijd precies te voorspellen zijn? laat staan op lange termijn?
Hoe verklaar je anders dat heel Nederlands treinverkeer een week of meer zowat geheel stil stond vanwege een paar onaangekondigde sneeuwvlokken?
Dacht je dat ik daar dan 6de eeuw v.Chr hoogst persoonlijk zelf naast stond? maar jij wel zeker?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je citaat vandaan hebt.
[..]
[..]
http://el.wikisource.org/wiki/Αποσπάσματα_(Αναξίμανδρος)
[..]
Niet reageren voordat ik klaar ben met posten Iblis, dank uquote:Ik weet niet precies waar ik omheen draai, jij zei:
[..]
Daar heb ik commentaar op geleverd, dat dat m.i. een onjuiste samentrekking van klimaat & weer is.
Waarom denkt niemand daar meer aan? Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en de milieubeweging graaft haar eigen graf met de hele CO2 hype. CO2 is niet milieu onvriendelijk, en de huilies hebben nu bijna de hele wereld zover dat niemand meer aan milieuvervuilende stoffen denkt (bijvoorbeeld de zwavel, chloor en metaalverbindingen die vanavond weer de lucht in gaan) maar alleen nog maar aan CO2.
Ik reageer op een bericht van jou zoals het daar staat. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ik dan denk dat het af is.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:46 schreef rieboet het volgende:
Niet reageren voordat ik klaar ben met posten Iblis, dank u
Omdat er te weinig media aandacht aan geschonken wordt, iets waar velen, triest genoeg, het meest van hun dagelijkse informatie vandaan halen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarom denkt niemand daar meer aan?
quote:Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.
Bedank de CO2 lobby maarquote:Op donderdag 31 december 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarom denkt niemand daar meer aan? Er zijn juist zeker groepen die b.v. voor de afschaffing van vuurwerk pleiten vanwege de milieuverontreiniging die het geeft, maar die worden ook meestal als ‘huilies’ neergezet.
Of de anti-lobby, die proportioneel gezien nog meer in het nieuws zijn.quote:
quote:Op donderdag 31 december 2009 12:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Of de anti-lobby, die proportioneel gezien nog meer in het nieuws zijn.
*Zucht*quote:Op donderdag 31 december 2009 12:03 schreef Monidique het volgende:
Yep. Als het niet aan die nare CO2-lobby lag, dan zouden mensen die vuurwerk willen verbieden heel serieus genomen worden, en waarschijnlijk des te meer door hen die zich zogenaamd "sceptisch" noemen.
Ach nee, wie hou ik nou voor de gek, het is meer concern trolling.
Maar dat CO2 in de zin van giftige stoffen een vervuiler zou zijn beweren ook weinigen. Dat is slechts ten dele het geval, namelijk bij de verzuring van oceanen (koolzuur is immers zuur). En ook niet echt het probleem. Ik snap je punt eigenlijk niet. Vind je CO2 nou wel of geen milieuprobleem?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*Zucht*
Nee Moni, (toon van een moeder tegen een dom kind) je begrijpt het niet. Het issue is dat door de buitenproportionele aandacht voor CO2, wat niet slecht is voor het milieu, er geen aandacht is voor echte milieuproblemen. CO2 is milieu geworden in wetgeving en aandacht in de politiek.
Vuurwerk is slechts een voorbeeld wat ik gebruik omdat het 31 december is.
Je kunt je beter zorgen maken over de metalen, zoals Pietverdriet zegt.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef rieboet het volgende:
Trouwens, over vuurwerk gesproken!
Wat gaat dat vanavond een stoot CO2 de lucht in opleveren!
Er moet dus een CO2 tax op elk rotje, niet dat een hond daar iets van zou aantrekken maar er zal wel iemand schandalig rijk van worden! toeval?
De wereld draait steeds ver op de kop. Ipv dat mensen zich zorgen maken over zaken in hun microsfeer, weten ze het om 1 of andere manier altijd weer tot de macro te herleiden.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt je beter zorgen maken over de metalen, zoals Pietverdriet zegt.
Die zware metalen gevangenis tralies voor mijn snufferd zodra ik m'n CO2 tax niet bijtijds overmaak aan de fiscus bedoel je?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt je beter zorgen maken over de metalen, zoals Pietverdriet zegt.
Dat is het red-de-wereldsyndroom waar veel mensen--vaak intellectuelen--aan lijden. Heel ernstig.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De wereld draait steeds ver op de kop. Ipv dat mensen zich zorgen maken over zaken in hun microsfeer, weten ze het om 1 of andere manier altijd weer tot de macro te herleiden.
Vroeger zou iemand zich zorgen maken dat er geen vuurwerk bij die persoons lichaam ontploft, maar tegenwoordig is men banger voor de CO2 en andere gassen die van het vuurwerk afkomen
Ja dat is zeker ernstig en dat komt allemaal voort uit zelfhaat.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:24 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat is het red-de-wereldsyndroom waar veel mensen--vaak intellectuelen--aan lijden. Heel ernstig.
Nee, dat is het nietquote:Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar dat CO2 in de zin van giftige stoffen een vervuiler zou zijn beweren ook weinigen. Dat is slechts ten dele het geval, namelijk bij de verzuring van oceanen (koolzuur is immers zuur). En ook niet echt het probleem. Ik snap je punt eigenlijk niet. Vind je CO2 nou wel of geen milieuprobleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |