Volgens mij kan een contract voor bepaalde tijd niet tussentijds worden opgezegd. Kan best dat mijn baas het wel toestaat, maar ik wil in principe tot 31 december 2010 bij mij huidige werk blijven, dus het contract gewoon uitdienen.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:24 schreef wijsneus het volgende:
Zo snel mogelijk. Je hebt slechts een maand opzegtermijn - toch?
Bij jaarcontracten niet hoor, tenzij expliciet vermeld in het contractquote:Op donderdag 17 december 2009 14:24 schreef wijsneus het volgende:
Zo snel mogelijk. Je hebt slechts een maand opzegtermijn - toch?
Lijkt mij ook een mooie termijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:22 schreef Lariekoek het volgende:
Drie maanden van te voren is vroeg zat.
Als er geen tussentijds opzegbeding is opgenomen, is de werknemer verplicht het einde van het contract uit te zitten. Doet hij dit niet, dan kan de werkgever een schadevergoeding via de rechter afdwingen.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:04 schreef klusfoobje het volgende:
De werkgever kan een jaarcontract idd niet zomaar opzeggen. Voro de werknemer ligt dat toch heel anders.
Daarbij, als je huidige werkgever je max een jaar wilt geven en je kunt elders aan de slag over 4 maanden, zou ik dat gewoon fijn doen. Dan zit je met je nieuwe contract iig alweer 4 maanden verder qua einde en tevens heb je daar kans op verlenging. Hier niet..
Geen baas die je kan tegenhouden hoor.
Je hebt hier een punt. Ik kan natuurlijk meteen beginnen met rondkijken en alleen solliciteren als het echt een topbaan is. Als ik dan in augustus nog niets anders heb, kan ik mijn standaarden wat verlagen.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef Dromer het volgende:
Naar een betere, leukere functie: meteen.
Voor iets vergelijkbaars of 'minder': laatste maanden van volgend jaar. (vooral omdat we met z'n allen hopen dat de economie dan weer wat aangetrokken is)
Volgens mij moet mijn baas ermee instemmen als ik tussentijds onder het contract uit wil. Nu is hij de beroerdste niet, dus wellicht doet hij dat wel.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:04 schreef klusfoobje het volgende:
De werkgever kan een jaarcontract idd niet zomaar opzeggen. Voro de werknemer ligt dat toch heel anders.
Daarbij, als je huidige werkgever je max een jaar wilt geven en je kunt elders aan de slag over 4 maanden, zou ik dat gewoon fijn doen. Dan zit je met je nieuwe contract iig alweer 4 maanden verder qua einde en tevens heb je daar kans op verlenging. Hier niet..
Ehm een werkgever kan jou gewoon aan je contract houden. Als er geen opzegtermijn is opgenomen in een contract voor bepaalde tijd kan er niet tussentijds opgezegd worden, niet door de werknemer maar ook niet door de werkgever. In overleg kan er bereikt worden dat TS toch eerder weg, maar dat is dus geen recht van de werknemer.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:04 schreef klusfoobje het volgende:
Wat er al een aantal keer gezegd is. De werkgever kan een boete eisen ten hoogte van de resterende maanden salarisquote:Op donderdag 17 december 2009 15:04 schreef klusfoobje het volgende:
Heel sterk, je komt hierbij je contractuele verplichtingen niet na, en zoals Sanger zegt, die vergoeding komt er echt wel hoor.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef klusfoobje het volgende:
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die je een schadevergoeding laat betalen als werknemer in een dergelijke situatie.
Zijn huidige baas geeft henm nu een jaar contrct met de mededeling dat het daarna over is. Hoe sterk denk je dat die staat als werknemer elders een beter contract kan krijgen over laten we zeggen, 4 maanden???
Daarbij is er ook nog iets dat stelt dat werknemer er alles aan moet doen om werkeloosheid te voorkomen.
Als mijn werkgever in zo'n situatie een claim zou neerleggen zou ik zeggen, tot ziens voor de rechter...
Ik denk niet dat jij veel rechters tegenkomt.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef klusfoobje het volgende:
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die je een schadevergoeding laat betalen als werknemer in een dergelijke situatie.
Zijn huidige baas geeft henm nu een jaar contrct met de mededeling dat het daarna over is. Hoe sterk denk je dat die staat als werknemer elders een beter contract kan krijgen over laten we zeggen, 4 maanden???
Daarbij is er ook nog iets dat stelt dat werknemer er alles aan moet doen om werkeloosheid te voorkomen.
Als mijn werkgever in zo'n situatie een claim zou neerleggen zou ik zeggen, tot ziens voor de rechter...
Trouwens, je bent je er van bewust dat elk jaarcontract een contract voor een jaar is (vandaar ook de naam contract voor bepaalde tijd)?quote:Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef klusfoobje het volgende:
Volgens jouw redenatie kunnen dan alle contracten voor bepaalde tijd gewoon ontbonden worden omdat het na een jaar (of een half jaar, of wat dan ook) dan over is. Dat werkt nou eenmaal niet zo.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:14 schreef klusfoobje het volgende:
kratje bier erop?
Echt niet. Als werknemer sta je in dit soort zaken echt een stuk beter hoor. Daarbij, welke werkgever wil iemand in dienst hebben die niet meer gemotiveerd is omdat hij elders een beter contract kan krijgen maar niet mag om dat zijn huidige baas tegenwerkt. Hoe gemotiveert denk jij dat werknemer dan op zijn werk rondloopt in de wetenschap dat hij straks niks heeft omdat hij nu niet mag.
Echt, zoiets lekker op een rechtzaak laten aankomen.
Ach ja, als je gewoon ff uitlegt aan meneer de rechter dat je huidige contract je ff niet zo goed meer uitkomt dan ontbindt 'ie het vast wel.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:14 schreef klusfoobje het volgende:
kratje bier erop?
Echt niet. Als werknemer sta je in dit soort zaken echt een stuk beter hoor. Daarbij, welke werkgever wil iemand in dienst hebben die niet meer gemotiveerd is omdat hij elders een beter contract kan krijgen maar niet mag om dat zijn huidige baas tegenwerkt. Hoe gemotiveert denk jij dat werknemer dan op zijn werk rondloopt in de wetenschap dat hij straks niks heeft omdat hij nu niet mag.
Echt, zoiets lekker op een rechtzaak laten aankomen.
Nee, dat zou niet redelijk zijn en daar kijkt de rechter ook naar. Je hebt tijd nodig om een nieuwe baan te vinden en als je weet dat je contract niet verlengd wordt, zeker als je dat kan staven dan mag je verder gaan kijken en geef je je het een maand van te voren door aan je werkgever wanneer je een nieuwe baan hebt gevonden. Je hoeft niet tot het eind van het jaar te wachten. Voor hetzelfde geld is de banenmarkt dan op zijn gat.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heel sterk, je komt hierbij je contractuele verplichtingen niet na, en zoals Sanger zegt, die vergoeding komt er echt wel hoor.
Op het moment dat jij een contract voor bepaalde tijd aangaat weet je dat hij afloopt aan het eind, klaar. Zie ook mijn link hierboven.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:24 schreef Fokski het volgende:
[..]
Nee, dat zou niet redelijk zijn en daar kijkt de rechter ook naar. Je hebt tijd nodig om een nieuwe baan te vinden en als je weet dat je contract niet verlengd wordt, zeker als je dat kan staven dan mag je verder gaan kijken en geef je je het een maand van te voren door aan je werkgever wanneer je een nieuwe baan hebt gevonden. Je hoeft niet tot het eind van het jaar te wachten. Voor hetzelfde geld is de banenmarkt dan op zijn gat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |