dit dusquote:Op donderdag 17 december 2009 14:16 schreef Petertjuhh het volgende:
Wat is het voordeel om je in te schrijven in dat nieuwe huis?
Het fiscaal partnerschap bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:16 schreef Petertjuhh het volgende:
Wat is het voordeel om je in te schrijven in dat nieuwe huis?
En mensen het maar gek vinden dat er zo'n kamernood is onder studenten met zulke vage contructies door studenten die hun studentenkot "aanhouden" (wat een luxe btw)quote:Op donderdag 17 december 2009 12:31 schreef piratees het volgende:
Mijn vriend en ik zijn bezig een huis te kopen. Ik studeer nog, dus hij financieert het. Om verschillende voordelen zit ik ook bij de koop. Ik schrijf me dan natuurlijk in bij de gemeente van ons nieuwe huis. Nu wil ik mijn studentenkamertje ook behouden. Omdat ik 2 a 3 dagen in de week college heb. Mijn huisbaas is de gemeente, nu vraag ik me af of zij me kunnen verplichten in die gemeente ingeschreven te zijn.
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:31 schreef piratees het volgende:
Mijn huisbaas is de gemeente, nu vraag ik me af of zij me kunnen verplichten in die gemeente ingeschreven te zijn.
Waarom? Gewoon dat studentekamertje aanhouden om daar wekelijks je toyboys te ontvangen is wel luxe hoor!quote:Op donderdag 17 december 2009 12:31 schreef piratees het volgende:
Ik schrijf me dan natuurlijk in bij de gemeente van ons nieuwe huis.
Dan maar hopen dat er geen verborgen gebreken zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:12 schreef klusfoobje het volgende:
Wettelijk ben je verplicht je in te schrijven in de gemeente waar je een bepaald aantal nachten of % van het jaar slaapt. Die locatie/woonplaats is je wettelijk verblijfplaats. Om die reden kun je dus niet ingeschreven staan( legaal) in meerdere gemeentes. Daarbij, als je je ergens inschrijft word je meen ik automatisch bij de ander uitgeschreven,
wel grappig overigens, je partner koopt een huis en jij zit bij de koop in
gratis geld toch? die vriend financiert het maar het staat op jou naamquote:Op donderdag 17 december 2009 21:12 schreef klusfoobje het volgende:
Wettelijk ben je verplicht je in te schrijven in de gemeente waar je een bepaald aantal nachten of % van het jaar slaapt. Die locatie/woonplaats is je wettelijk verblijfplaats. Om die reden kun je dus niet ingeschreven staan( legaal) in meerdere gemeentes. Daarbij, als je je ergens inschrijft word je meen ik automatisch bij de ander uitgeschreven,
wel grappig overigens, je partner koopt een huis en jij zit bij de koop in
Echtscheiding en partneralimentatiequote:Op donderdag 17 december 2009 22:54 schreef jongegast het volgende:
[..]
gratis geld toch? die vriend financiert het maar het staat op jou naam
Ja, totdat de relatie uit gaat en het huis verkocht moet worden (bijvoorbeeld omdat de partner in zijn eentje de hypotheek niet kan dragen). Dan blijkt het huis met verlies verkocht te moeten worden -sowieso k.k. van 6% die je niet terug krijgt en door gedwongen verkoop moet je nou eenmaal vaker akkoord gaan met een lagere prijs- en dan draai je voor de helft van de schuld op.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:54 schreef jongegast het volgende:
[..]
gratis geld toch? die vriend financiert het maar het staat op jou naam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |