Mensen die denken dat winterbanden alleen voor sneeuw zijn...quote:Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Bulletdodger het volgende:
klacht: Mensen die denken dat winterbanden zaligmakend zijn en daar te veel op vertrouwen onderweg en als een bezetene gaan rijden.
Gebruik je gezonde verstand onderweg en je hebt die dingen niet nodig die ene dag (vandaag) dat het slecht weer is![]()
Het is natuurlijk niet voor niets zo dat het niet verplicht is in NL. Kijk als je naar de wintersport gaat en door landen moet waar het wel verplicht en nodig is kan ik het begrijpen maar in NL is het echt niet nodig voor die ene dag....
Zo dat zal dan wel zwaar trappen zijn op dat driewielertje van je.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:17 schreef Pielemuisje het volgende:
Waarvoor winterbanden als je deze hebt?
[ afbeelding ]
alsof het enige verschil tussen winter en zomerbanden de diepte het profiel isquote:Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Bulletdodger het volgende:
klacht: Mensen die denken dat winterbanden zaligmakend zijn en daar te veel op vertrouwen onderweg en als een bezetene gaan rijden.
Gebruik je gezonde verstand onderweg en je hebt die dingen niet nodig die ene dag (vandaag) dat het slecht weer is![]()
Het is natuurlijk niet voor niets zo dat het niet verplicht is in NL. Kijk als je naar de wintersport gaat en door landen moet waar het wel verplicht en nodig is kan ik het begrijpen maar in NL is het echt niet nodig voor die ene dag....
4-wielerquote:Op donderdag 17 december 2009 12:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zo dat zal dan wel zwaar trappen zijn op dat driewielertje van je.
idd! Ik heb er al een maandje men winterbandjes onder liggen..quote:Op donderdag 17 december 2009 12:13 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Mensen die denken dat winterbanden alleen voor sneeuw zijn...
Wat dacht je van regen, ijs, ijzel, kou (alles beneden 7 graden), afgezien van wintersport, duitsland, etc.
vroeger waren wielen nog vierkantquote:Op donderdag 17 december 2009 12:24 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger reed iedereen zonder winterbanden!!
Vroeger was alles beterquote:Op donderdag 17 december 2009 12:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vroeger waren wielen nog vierkant_!
De motor laat je ook binnenstaan bij dit weertype neem ik aan. Tenzij je een schakelbrommer hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
winterbanden
op de motor heb ik heul geen winterbanden
Kloptquote:Op donderdag 17 december 2009 12:24 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger reed iedereen zonder winterbanden!!
We rijden natuurlijk allemaal in leaseauto's en jij denkt zeker ook dat alle auto's op de weg leasebakken zijnquote:Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De gemiddelde vorstperiode in Nederland is natuurlijk wel langer als een dag. Winterbanden hebben op een bevroren ondergrond wel degelijk meer grip en is het dus helemaal niet raar dat je ze er onder zet. Bij de meeste leaseauto's krijg je er een wintersetje bij. Natuurlijk moet je er dan alsnog niet mee gaan racen maar dat lijkt me duidelijk.
Was het maar waar.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:53 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
We rijden natuurlijk allemaal in leaseauto's en jij denkt zeker ook dat alle auto's op de weg leasebakken zijn
Hahaha sukkelopa. Je betaald gewoon een x-bedrag per maand om een winterbandenset te hebben hoor bij een lease-wagen. Dat kost zo'n 6 - 10 euro per maand voor 15-16 inch winterbandjes. Mensen die denken dat je sommige dingen "gratis" krijgenquote:Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De gemiddelde vorstperiode in Nederland is natuurlijk wel langer als een dag. Winterbanden hebben op een bevroren ondergrond wel degelijk meer grip en is het dus helemaal niet raar dat je ze er onder zet. Bij de meeste leaseauto's krijg je er een wintersetje bij. Natuurlijk moet je er dan alsnog niet mee gaan racen maar dat lijkt me duidelijk.
quote:Op donderdag 17 december 2009 13:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je banden nog goed profiel hebben maakt het toch niet uit of je dan winterbanden eronder zet. Slicks lijkt mij wat riskanter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |