Dat ben ik niet met je eens, ik heb een beer van een reu hier rond lopen en ik ken er zo nog wel 10 opnoemen. Vooral honden uit kynologische lijnen zijn vaak nog heel mooi van formaat.quote:Op maandag 21 december 2009 11:10 schreef waterkip het volgende:
[..]
Doen ze expres ,hoe lichter de bouw des te minder kans op HD en Spondylose.
Kijk maar naarDuitse Herders ,daar zie je ook zelden de beren van voorheen.
Zeker in de sport ,zelden boven de dertig kilo ,doen ze het goed gaan ze de fok in ,kreeg je ook weer klein
formaat herders .
Een echte goede is niet meer te vinden voor München.
Zelfde geldt toch voor oortjes: als een hond 'verkeerde' oortjes heeft, worden ze gewoon 'geplakt' voor de show. Gaan de oren prima van staan, maar genetisch heeft de hond nog steeds 'verkeerde' orenquote:Op maandag 21 december 2009 11:43 schreef Leipo666 het volgende:
onze hond (Belgische terveurense herder) is 1 keer meegegaan naar een keuring, want er was een nestkeuring en de fokster wilde graag dat iedereen meekwam.
resultaat: afgekeurd vanwege een plukje wit haar op de borst, werd niet eens verder gekeken want het kon toch nooit wat worden
het gevolg is dat mensen zelfs die plukjes haar gaan verfen! met haarverf
natuurlijk zijn we ook nooit meer naar zo'n show gegaan
Foto?quote:Op maandag 21 december 2009 11:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, ik heb een beer van een reu hier rond lopen en ik ken er zo nog wel 10 opnoemen. Vooral honden uit kynologische lijnen zijn vaak nog heel mooi van formaat.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef waterkip het volgende:
[..]
Foto?
Dit is een beer he :
[ afbeelding ]
Zijn ook allemaal van die langbekken tegenwoordig met van die vleermuisoren![]()
Dat lijkt wel een kruising met een chow chowquote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef waterkip het volgende:
[..]
Foto?
Dit is een beer he :
[ afbeelding ]
Zijn ook allemaal van die langbekken tegenwoordig met van die vleermuisoren![]()
Daar lijkt het wel enigzins op wel heel erg veel teddy gehaltequote:Op maandag 21 december 2009 13:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een kruising met een chow chow
Oh ja, daar wilde ik ook nog wat over zeggen.quote:Op maandag 21 december 2009 11:10 schreef waterkip het volgende:
[..]
Doen ze expres ,hoe lichter de bouw des te minder kans op HD en Spondylose.
Kijk maar naarDuitse Herders ,daar zie je ook zelden de beren van voorheen.
Zeker in de sport ,zelden boven de dertig kilo ,doen ze het goed gaan ze de fok in ,kreeg je ook weer klein
formaat herders .
Een echte goede is niet meer te vinden voor München.
Na dat is ook maar half waar hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 12:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zelfde geldt toch voor oortjes: als een hond 'verkeerde' oortjes heeft, worden ze gewoon 'geplakt' voor de show. Gaan de oren prima van staan, maar genetisch heeft de hond nog steeds 'verkeerde' oren.
Niet negatief bedoeld hoor (mooie hond ) maar het is geen grote vind ikquote:Op maandag 21 december 2009 13:02 schreef senesta het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze foto's was hij rond de 40 kilo
Hij is nooit te dik geweest, hij had zelf al blijkbaar geen aanleg en ik was ook altijd bang voor HD.
De dierenarts was altijd erg tevreden over zijn gewicht.
Als 38 de standaard is ,is 40 dus geen beer.quote:Op maandag 21 december 2009 18:01 schreef senesta het volgende:
Jij had het over Duitse herders van 30 kilo, niet ik.
Het normale, gemiddelde gewicht van een Duitse herder reu is 38 kilo, dat is de rasstandaard. Dat jij een extreem grote duitse herder mooi vind is een persoonlijke voorkeur maar ga niet zeggen dat dat is zoals een Duitse herder hoort te zijn.
Hara is geen moderator van Flora en Fauna, maar ze heeft wel een punt.quote:Op maandag 21 december 2009 18:17 schreef waterkip het volgende:
[..]
Als 38 de standaard is ,is 40 dus geen beer.
Huidige standaard ja ,en van wie?
Europese en Amerikaanse showlijnen verschillen ook een dag en en nacht .
Maar gezien de opmerking van de Moderator neemt deze discussie weer een vreemde wending dus laat ik het hier maar bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |