Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:07 schreef babipangang het volgende:
tvp. Ik denk dat je baas gelijk heeft
weet ik nietquote:
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h422.htm#4227quote:Ziektedagen als boven-wettelijke-vakantiedagen aanmerken
Voor de dagen dat de medewerker verhinderd is wegens ziekte, kan een schriftelijke (arbeids)overeenkomst bepalen dat deze dagen ten koste van zijn aanspraak op vakantie gaan. De overeenkomst kan (daarnaast) ook bepalen dat ziektedagen gedurende de vakantie van de medewerker, tevens als vakantiedagen aangemerkt worden. Voorgaande kan alleen overeengekomen worden, voor zover de medewerker minimaal recht blijft houden op het wettelijke minimum aan vakantiedagen. Dat minimum is 4 keer het (gemiddeld) aantal arbeidsuren per week. Afromen van het meerdere is dus mogelijk, als een overeenkomst dit bepaalt. In dat geval is zowel sprake van een ziekte- als een vakantiedag, waardoor de medewerker naast loon over de vakantiedag, ook loon krijgt over de ziektedag (tenzij hij normaal over ziektedagen geen loon doorbetaald krijgt). Voorgaande geldt dus alleen voor de bovenwettelijke vakantierechten, oftewel de vakantierechten waarop de medewerker recht heeft ingevolge een (collectieve) arbeidsovereenkomst. Er moet goed in de gaten gehouden worden of het afnemen van deze bovenwettelijke vakantierechten niet in strijd is met de cao (art 7:637 BW).
Voor andere dagen als ziektedagen moet de werkgever wel per keer de instemming van de medewerker vragen voordat deze dagen als vakantiedagen aangemerkt kunnen worden. Het is ook mogelijk dat de werkgever de medewerker om instemming vraagt om bepaalde ziektedagen als vakantiedagen aan te merken (4.2.2.2.).
Omdat afschrijven en uitbetalen twee verschillende dingen zijn?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:13 schreef babipangang het volgende:
[..]
weet ik nietzegt m'n gevoel gewoon omdat er tijdens ziekte ook geen vakantie/adv uren mogen worden afgeschreven, waarom wel uitbetaald worden dan?
Had je dat niet al moeten weten dan?quote:goed voor m'n studie om dat te weten te komen hoe dat exact zit
Overwerkuren kun je sowieso laten uitbetalen. Tenzij er een overeenkomst tussen werkgever en werknemer is die dat verhindert.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:25 schreef remyd het volgende:
Hm vraag het me af.
Het zijn vakantieuren en overwerkuren
ik ben nu pas 2 maanden bezig met de opleiding, dus gelukkig hoef ik dat nog niet precies te wetenquote:Op woensdag 16 december 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat afschrijven en uitbetalen twee verschillende dingen zijn?
[..]
Had je dat niet al moeten weten dan?
O ja, met gevoel alleen kun je weinig onderbouwen.
Volgens mij staat het toch redelijk duidelijk in dat stukje wat ik quote?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:59 schreef remyd het volgende:
Bedankt tot dusver !
Iemand die hier definitief uitsluitsel over kan geven misschien ?
Dit dus. Overwerkuren hebben betrekking op een vorige periode, en dus niet over de ziekteperiode. Om die reden zie ik geen enkele belemmering (behalve dus een regelement of e.d.).quote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Overwerkuren kun je sowieso laten uitbetalen. Tenzij er een overeenkomst tussen werkgever en werknemer is die dat verhindert.
Volgens mij niet helemaal. Volgens mij wil TS naast zijn ziektegeld ook vakantieuren laten uitbetalen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij staat het toch redelijk duidelijk in dat stukje wat ik quote?
Daar gaat dat stukje toch ook over, dat je tijdens die dagen ook je vakantieuren kan laten uitbetalen zolang je maar niet onder het wettelijk minimum komt? Of interpreteer ik dat nou verkeerd?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij niet helemaal. Volgens mij wil TS naast zijn ziektegeld ook vakantieuren laten uitbetalen.
Nee dat stukje heeft het volgens mij over het uitruilen van BW vakantiedagen tegen ziektedagen. Oftewel je wordt niet ziekgemeld maar levert een BW vakantiedag in.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar gaat dat stukje toch ook over, dat je tijdens die dagen ook je vakantieuren kan laten uitbetalen zolang je maar niet onder het wettelijk minimum komt? Of interpreteer ik dat nou verkeerd?
Hmm, dat komt toch uiteindelijk op hetzelfde neer?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee dat stukje heeft het volgens mij over het uitruilen van BW vakantiedagen tegen ziektedagen. Oftewel je wordt niet ziekgemeld maar levert een BW vakantiedag in.
Nee, want dan krijg je per saldo niet meer geld. Je krijgt ipv ziektegeld vakantie uitbetaald.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hmm, dat komt toch uiteindelijk op hetzelfde neer?
Goed punt inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, want dan krijg je per saldo niet meer geld. Je krijgt ipv ziektegeld vakantie uitbetaald.
Ik denk juist dat TS naast ziektegeld ook vakantiedagen uit wilt laten betalen om zo wat extra cash te genereren.
Je wilt dus bv:quote:Op woensdag 16 december 2009 21:02 schreef remyd het volgende:
precies !
Vakantieuren en overwerkuren ...
Als het stukje nog eens lees, staat er dit:quote:Op woensdag 16 december 2009 21:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, want dan krijg je per saldo niet meer geld. Je krijgt ipv ziektegeld vakantie uitbetaald.
Ik denk juist dat TS naast ziektegeld ook vakantiedagen uit wilt laten betalen om zo wat extra cash te genereren.
Het woord 'tevens' in deze zin zou impliceren dat het zowel vakantiedagen zijn als ziektedagen.quote:De overeenkomst kan (daarnaast) ook bepalen dat ziektedagen gedurende de vakantie van de medewerker, tevens als vakantiedagen aangemerkt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |