abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75694952

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP
pi_75695057
Eerste keer dat ik hier post en gelijk een nieuwe reeks te pakken

Ik reageerde op deze een na laatste post:
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:42 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo,

ik moet dit jaar op school of volgend jaar op school een stage naar het buitenland maken van 1-2 weken. Het moet persé een ENGELSTALIGE stage zijn. en btw ik ben dan 16/17 en zit dan in de 4e/5e en ik doe VWO én ik krijg 250 euro vergoed van de school.

Ik wil eigenlijk niet in een soort bedrijf ofzo stage willen lopen maar het liefste zou ik wel 2 weekjes ofzo ontwikkelingshulp oid doen. Weet iemand hier organisaties die ontwikkelingshulp geven en dat zijn dan engelstalige organisaties?

Maarr ik wil niet echt persé ontwikkelingshulpstage doen, het mag ook wel iets anders zijn. Iemand dan nog tips?

Alvast bedankt!
Met de vraag in welke richting de stage moet zijn?
pi_75706318
Ik kan uit de OP hoor, zat 1,5 jaar geleden als stagiair in Londen, en ben er nu fulltime aan het werk
pi_75706846
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:17 schreef Tahiti het volgende:
Eerste keer dat ik hier post en gelijk een nieuwe reeks te pakken

Ik reageerde op deze een na laatste post:
[Hallo,

ik moet dit jaar op school of volgend jaar op school een stage naar het buitenland maken van 1-2 weken. Het moet persé een ENGELSTALIGE stage zijn. en btw ik ben dan 16/17 en zit dan in de 4e/5e en ik doe VWO én ik krijg 250 euro vergoed van de school.

Ik wil eigenlijk niet in een soort bedrijf ofzo stage willen lopen maar het liefste zou ik wel 2 weekjes ofzo ontwikkelingshulp oid doen. Weet iemand hier organisaties die ontwikkelingshulp geven en dat zijn dan engelstalige organisaties?

Maarr ik wil niet echt persé ontwikkelingshulpstage doen, het mag ook wel iets anders zijn. Iemand dan nog tips?

Alvast bedankt!]

Met de vraag in welke richting de stage moet zijn?
nou dat maakt helemaal geen ene donder uit. Gewoon iets wat een 4e/5e jaars VWOér kan doen...
pi_75712849
Hallo

Heb zojuist 4 maanden in Helsinki (Finland) gestudeerd. Vrijdag vertrek ik HELAAS weer naar NL en kan terugkijken op één van de beste periodes uit mijn leven. Finland, een waar paradijs op aarde. Ze bestaan nog. Nuchtere en eerlijke mensen, heerlijk eten, schitterende natuur, bloedmooie vrouwen en een prachtige elegante en schone stad, Helsinki, waar je vervolgens 4 maanden mag zitten.
pi_75718630
Ik weet dat er in Schotland wel van die volunteery camps zijn. Heb zelf wel er eens aan gedacht om voor 2 weken naar St. Kilda te gaan en daar mee te helpen met restauratie werkzaamheden. En van de rust te genieten (maar mischien wel teveel rust voor mij)

Alle info vind je hier: http://www.kilda.org.uk/

En andere plekken in Schotland hier: http://www.nts.org.uk/Home/ en hier: http://www.snh.org.uk/

Of ga een weekje naar London en dan vrijwilliger in de London Zoo: http://www.zsl.org/info/jobs/volunteering,191,AR.html
  donderdag 17 december 2009 @ 09:53:20 #7
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_75718808
tvp, want denk erover om over ~ een jaar een buitenlandse stage te gaan lopen. Alleen waarheen
pi_75719419
tvp, kan in de OP voor een studie in Beijing, China
pi_75724073
Leuk, Bejing!
Zit je er al, of ga je nog?
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef peejdorie het volgende:
tvp, want denk erover om over ~ een jaar een buitenlandse stage te gaan lopen. Alleen waarheen
Keuze te over, lijkt me.
 FR
pi_75732088
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:47 schreef Tahiti het volgende:
Ik weet dat er in Schotland wel van die volunteery camps zijn. Heb zelf wel er eens aan gedacht om voor 2 weken naar St. Kilda te gaan en daar mee te helpen met restauratie werkzaamheden. En van de rust te genieten (maar mischien wel teveel rust voor mij)

Alle info vind je hier: http://www.kilda.org.uk/

En andere plekken in Schotland hier: http://www.nts.org.uk/Home/ en hier: http://www.snh.org.uk/

Of ga een weekje naar London en dan vrijwilliger in de London Zoo: http://www.zsl.org/info/jobs/volunteering,191,AR.html
Zou jij wat meer informatie kunnen geven over dat St. Kilda? Is het makkelijk jezelf op te geven? Wat moet je doen? Is het duur? etc. Zou je alsjeblieft zoveel informatie erover gegeven aangezien jij er veel over weet...

Alvast bedankt!

EN NOG IETS:
Ik heb op de site http://www.nts.org.uk/Home/ gekeken en ik zie dat er veel mogelijkheden zijn om vrijwilligerswerk te doen in Schotland. Heeft iemand ervaring heermee?

[ Bericht 8% gewijzigd door pizza-tonijn op 17-12-2009 16:09:02 ]
pi_75734015
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:44 schreef pizza-tonijn het volgende:

[..]

Zou jij wat meer informatie kunnen geven over dat St. Kilda? Is het makkelijk jezelf op te geven? Wat moet je doen? Is het duur? etc. Zou je alsjeblieft zoveel informatie erover gegeven aangezien jij er veel over weet...

Alvast bedankt!

EN NOG IETS:
Ik heb op de site http://www.nts.org.uk/Home/ gekeken en ik zie dat er veel mogelijkheden zijn om vrijwilligerswerk te doen in Schotland. Heeft iemand ervaring heermee?
Over St. Kilda: Ik heb een obsessie met eilanden, wat dat aangaat ben ik net Boudewijn Buch Ik ben verliefd geworden op Schotland en Ierland en dan met name de eilanden daar. En als je er achter komt dat er buiten de hebriden een obscuur eilandje ligt dat in 1930 'gedwongen' ontruimt is dan moet ik daar eens heen natuurlijk

Nouja zodoende ben ik gaan zoeken en kwam er achter dat St. Kilda inmiddels 2 maal op de wereld erfgoedlijst staat eenmaal voor de natuur en eenmaal voor de geschiedenis. En dat het mogelijk is om daar mee te helpen met het restaureren van de oude huisjes daar.

On topic: Het kost je £750.00 (all-in) voor 2 weken dus uiteindelijk zo een 600 euro zelf betalen. (excl. reis er naar toe) periode is 5 mei t/m 16 juni (3 x 2 weken)

En als je het een beetje slim aanpakt met school en wellicht FOK!, de lokale gemeente/krant etc. is er in ruil voor een paar foto's en een leuk verhaal wel 600 euro op te halen

Succes
pi_75734031
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk, Bejing!
Zit je er al, of ga je nog?
[..]
Moet nog gaan, reis er begin februari heen voor 5 maanden En heb er idd zin in, er is zoveel te doen daar dat ik me niet hoef te vervelen!
pi_75734590
@ Tahiti, Bedankt! Ik zal eens kijken wat er allemaal te regelen valt maare heeft niemand anders ervaringen met de organisatie http://www.nts.org.uk/Home/ of dergelijke organisaties?
pi_75749888
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:32 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Moet nog gaan, reis er begin februari heen voor 5 maanden En heb er idd zin in, er is zoveel te doen daar dat ik me niet hoef te vervelen!
Nee die 5 maanden zijn volgens mij zo om!
Have fun daar! Het is alweer bijna februari.
 FR
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 23:05:51 #15
45833 crew  Fogel
pi_75750229
Aangezien de mensen hier wat internationaler georienteerd zijn: de dochter van een collega wil via erasmus in Groningen gaan studeren en krijgt (als Noorse studente) een Noorse uitwonende beurs. Is het voor haar mogelijk om op een of andere manier een Nederlandse OV jaarkaart te krijgen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_75767534
heeft niemand anders ervaringen met de organisatie http://www.nts.org.uk/Home/ of dergelijke organisaties?
pi_75778581
Hai, even een vraagje voor mensen die in Engeland/VK studeren.

Ik ben bezig om me in te schrijven op een uni, en volgens de admissions tutor daar kan ik met mijn havo diploma daar prima studeren, ik begrijp alleen iets niet over het geld. Ze had het namelijk over ELQ, equivalent or lower qualification. Weet iemand hier wat meer over? Mensen die een ELQ gaan studeren krijgen namelijk geen geld van de overheid en volgens haar verschilt het enorm met de kosten...
  vrijdag 25 december 2009 @ 01:01:59 #18
163136 MvdZ
Smile, it confuses people.
pi_76039779
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:31 schreef Leonidas82 het volgende:
Hallo

Heb zojuist 4 maanden in Helsinki (Finland) gestudeerd. Vrijdag vertrek ik HELAAS weer naar NL en kan terugkijken op één van de beste periodes uit mijn leven. Finland, een waar paradijs op aarde. Ze bestaan nog. Nuchtere en eerlijke mensen, heerlijk eten, schitterende natuur, bloedmooie vrouwen en een prachtige elegante en schone stad, Helsinki, waar je vervolgens 4 maanden mag zitten.
Gaaf. Ik kan mijn ervaringen in Turku ongeveer hetzelfde omschrijven. Ik ben net weer 3 dagen terug in NL na 4 maanden in Turku gestudeerd te hebben, en ik wil alweer terug! De mensen, de eerlijkheid, de natuur de vrouwen! Fantastisch! Overigens vond ik Turku niet echt een mooie stad in tegenstelling tot Helsinki. Maar het uitgaansleven maakte een hoop goed, eveneens als m'n accomodatie en studie.
Als ik ooit zou emigreren, dan weet ik bij deze waarheen.
pi_76076891
vet om te horen dat finland zo goed bevalt als studie plaats. Mijn school heeft er een aantal erasmuspartners en dit klinkt goed.

Ik ga nu zelf eerst 6 maanden naar indonesie stage lopen : D
pi_76113560
Hoi!
Ik zit erover te denken om volgend schooljaar mijn stage in Londen te doen. Nu moeten wij vanuit school zelf een stageplek regelen. Iemand tips waar ik moet beginnen? Ik studeer Human Resource Management (Hbo).

Alvast bedankt.
pi_76114077
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:35 schreef dnies7 het volgende:
Hoi!
Ik zit erover te denken om volgend schooljaar mijn stage in Londen te doen. Nu moeten wij vanuit school zelf een stageplek regelen. Iemand tips waar ik moet beginnen? Ik studeer Human Resource Management (Hbo).

Alvast bedankt.
Zorg dat je weet wat je wilt met je stage en wat de eisen vanuit school zijn. Zoek dan bedrijven die daarbij aansluiten en stuur hun een goede brief en cv en hoop het beste.

Een bedrijf vinden is prioriteit 1, huisvesting is een stuk makkelijker.
pi_76188299
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:48 schreef Niek. het volgende:

[..]

Zorg dat je weet wat je wilt met je stage en wat de eisen vanuit school zijn. Zoek dan bedrijven die daarbij aansluiten en stuur hun een goede brief en cv en hoop het beste.

Een bedrijf vinden is prioriteit 1, huisvesting is een stuk makkelijker.
Dus je zult echt naar bedrijven zelf opzoek moeten? Het probleem is dat ik met mijn opleiding bij heel veel bedrijven terecht kan.

Ik zal na de vakantie eerst maar eens met de internationale coordinator van de opleiding een gesprek plannen. Die kan me hopelijk ook meer duidelijkheid geven over de specifieke eisen vanuit de opleiding.
pi_76191922
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef dnies7 het volgende:

[..]

Dus je zult echt naar bedrijven zelf opzoek moeten? Het probleem is dat ik met mijn opleiding bij heel veel bedrijven terecht kan.

Ik zal na de vakantie eerst maar eens met de internationale coordinator van de opleiding een gesprek plannen. Die kan me hopelijk ook meer duidelijkheid geven over de specifieke eisen vanuit de opleiding.
Toen ik op zoek ging naar een stage in het buitenland ben ik zelf op zoek gegaan. Er was vanuit school een simpele database met bedrijven (gegevens daarin hopeloos veroudert dus niet al te bruikbaar), daarnaast kwam de mogelijkheid om een aanzienlijk bedrag te betalen en dan voor ik geloof 12 weken naar Malta te gaan.

Ik besloot zelf contact op te nemen met allemaal bedrijven, ook omdat ik dan alles zelf in handen had en zelf kon bepalen waar ik terecht kwam, ook had ik dan direct contact met mensen van de bedrijven in plaats van dat school daar nog half tussen zit.

Het kan dus zijn dat je school al in contact is met bedrijven maar ik zou er zeker ook over nadenken om zelf op zoek te aan omdat je dan meer mogelijkheden hebt en meer zelf kan bepalen waar je terecht gaat komen. Meer kansen dus maar ook meer werk.
  woensdag 30 december 2009 @ 04:04:46 #24
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_76209378
Ik zit nu in het buitenland voor een jaar op uitwisseling (zit ong up de helft dus) en ga aankomend academisch jaar mijn master doen in Nederland.

Ik heb het nu in mijn hoofd om een tweede (1 of 2-jarige) master te doen daarna, mocht dat financieel haalbaar zijn. Als in, een scholarship is toch een vereiste vrees ik, evenals Engels als voertaal van de studie (dus niet per sé het land)..

Mijn richting is sociale wetenschappen, verder maakt het me nu nog niet zoveel uit waar en wat, ik wil alleen kijken of mijn plan überhaupt levensvatbaar is. Iemand ideeën, tips, uni's?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  donderdag 31 december 2009 @ 00:20:59 #25
284911 She_Wolf
Viva la Vodka!
pi_76247171
Na alle enthousiaste verhalen van mensen hier, en ook elders, wil ik dolgraag mijn afstudeerstage doen in Finland! Maar hoe begin ik hier aan? Ik studeer Communicatie, spreek Engels maar geen Fins en ga dus een onderzoek/afstudeerstage doen. Is hier iemand die mij een beetje vooruit kan helpen?
pi_76445776
Heeft hier iemand ooit gebruik gemaakt van een bemiddelingsbureau voor een stage in het buitenland? Ik ben zelf op zoek naar een stage in Engeland, maar tot heden niets kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
pi_76474754
Even een vraagje. Velen van jullie zullen ook wel het erasmus programma hebben gedaan. Mijn vraag is voelen jullie je ook meer toegetrokken tot Europa of Europeser daardoor?
pi_76610414
Hallo allemaal. Ik wil graag na dit jaar een half/heel jaar gaan studeren in Engeland. Ik ben dan als het goed is klaar met BA Psychologie. Weet iemand hier hoe ik dat het beste aan kan pakken? Op dit moment studeer ik aan de RU in Nijmegen.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:23:14 #29
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_76683148
Ik meld me hier ook ff. Ik vertrek de 29e voor 5 maanden naar Suriname voor stage. Ik zal daar een marktonderzoek gaan doen en een marketingplan gaan schrijven voor de plaatselijk boeren daar. Dus ik hoop dat ze heel blij met mij zullen zijn
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_76791960
Ik vertrek de 21e naar Kaapstad.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  donderdag 14 januari 2010 @ 03:05:19 #31
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_76794814
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:13 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal. Ik wil graag na dit jaar een half/heel jaar gaan studeren in Engeland. Ik ben dan als het goed is klaar met BA Psychologie. Weet iemand hier hoe ik dat het beste aan kan pakken? Op dit moment studeer ik aan de RU in Nijmegen.
Ga je daar een masters doen? Of extra bachelor/undergraduate-vakken volgen? Want als dat laatste het geval is, zorg er dan voor dat je niet je bul haalt voordat je vertrekt. Je moet namelijk nog enrolled zijn bij je eigen uni als student (en als je je BA hebt, ben je dat dus niet, behalve als je een MA gaat doen, maar dat zou weer je level veranderen aan de host uni), anders kan je geen gebruik maken van de exchange programs, beurzen, etc. Snappie?

Ik doe het zo dat ik bij terugkomst pas mijn examenbriefje inlever van mijn bachelorscriptie (die ik al lang en breed heb gedaan en gehaald vorig jaar) zodat het cijfer wordt verwerkt in hun administratie en ik dan pas voldoe aan de eisen van mijn BA.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_76796325
Nou eindelijk mijn admission forms binnen op een Chinees visum op te halen. Het kostte wat telefoontjes, maar dat was ook wel nodig. heb 2 maanden geleden alle zooi ingestuurd (en dat was echt een hoop), en na een telefoontje te horen gekregen dat alles was opgestuurd. met nog een maand te gaan hier in Nederland schiet het eindelijk op Beijing, Here I come!
pi_77059044
Ivw88, waarom heb je voor Beijing gekozen? Ik mag in september ook stage gaan lopen, hong kong lijkt mij vet!
pi_77060362
Ik vertrek de 13de naar Nederland
pi_77062069
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:50 schreef Stienn het volgende:
Ivw88, waarom heb je voor Beijing gekozen? Ik mag in september ook stage gaan lopen, hong kong lijkt mij vet!
Is studie, geen stage. konden kiezen uit Uni's in Beijing, Nanjing, Chongqing en Ningbo, en die van Beijing stond het beste aangeschreven. En Beijing is ook gewoon een geweldige stad! Hebben nu ook een appartement gevonden, met 3 personen voor 5500 kuai, in Chaoyang, incl 2 badkamers Best belachelijk, maar ga me daar zo heus wel vermaken!

Als afstudeerstage wil ik eigenlijk naar Hong Kong of iets dergelijks, Shenzhen zou ook een optie kunnen zijn
pi_77180928
Tvp, ik ga volgend jaar september ook naar het buitenland (op dat moment 3e-jaars BA) om aan een andere universiteit te studeren. Ik wil graag naar Stockholm of Lünd, nu nog hopen dat ik een plaats krijg toegewezen! Iemand ervaringen met studeren in één van deze steden?
pi_77253687
Vraagje.. Heeft 1 van jullie ervaring met juridische stages in Amerika? Of misschien tips? Het moet sowieso iets te maken hebben met internationaal recht..
pi_77285301
Weet je school niks? hoorde laatst bij mij op school dat je sowieso $1000,- kwijt bent aan een werkvergunning voor de VS
pi_77296602
tvp ivm mogelijk stage in het buitenland vanaf volgend schooljaar. Ik doe Informatica (management) richting, wellicht dat ik via mn pa's werk in Zweden terecht kan, maar zit eventueel ook te kijken naar steden als Londen.

Mensen met een informatica studie die mij nog wat ervaringen / dingen kunnen meegeven.

- hoeveel je eigen geld gespaard hebt bijvoorbeeld
pi_77299537
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:12 schreef Stienn het volgende:
Weet je school niks? hoorde laatst bij mij op school dat je sowieso $1000,- kwijt bent aan een werkvergunning voor de VS
Nee, mijn academie (Bestuur & Recht) heeft geen ervaring met juridische stages in Amerika.. Waar zit je op school als ik vragen mag, niet toevallig Saxion? Zag FC Twente staan?
pi_77300246
Ja zit op Saxion Deventer, alle stages worden toch geregeld door Dienst Externe Betrekkingen? Tenminste zo gaat dat bij ons.
pi_77300616
Nee hoor, wij kunnen het allemaal zelf regelen.. Vind ik op zich niet zo erg, alleen jammer dat ze er geen ervaring mee hebben.. Ik zit trouwens in Enschede op het Saxion. De opleiding moet de stage wel goedkeuren, maar verder hebben ze er in principe niets mee te maken.
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 18:42:06 #43
45833 crew  Fogel
pi_77301491
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:41 schreef Apfel. het volgende:
tvp ivm mogelijk stage in het buitenland vanaf volgend schooljaar. Ik doe Informatica (management) richting, wellicht dat ik via mn pa's werk in Zweden terecht kan, maar zit eventueel ook te kijken naar steden als Londen.

Mensen met een informatica studie die mij nog wat ervaringen / dingen kunnen meegeven.

- hoeveel je eigen geld gespaard hebt bijvoorbeeld
In Zweden en Noorwegen zijn stages vaak onbetaald, hou daar rekening mee. Op welk niveau ga je stage doen (welk jaar, hbo/uni)?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:12:45 #44
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77302847
Ik zit ook nog op Saxion Enschede. Doe Elektrotechniek. Wij moeten ook zelf alles regelen. Het moet alleen als laatste even goed gekeurd worden.

Maare daarom post ik niet. Ik zit inmiddels in mijn laatste tentamenweek van het 2e jaar (ben in februari begonnen). En heb nu mijn P+51 studiepunten. Eén tentamen was namelijk een programmeerpracticum en daar heb ik mijn cijfer dus gelijk voor gekregen. Morgen en overmorgen nog 2 tentamens en dan heb ik ze als het goed is alle 60 punten van het tweede jaar.
Nu moet ik dus per september op stage. En ik wilde dat gaan doen in Australië. Amerika lijkt me ook mooi, maar dat is een stuk moeilijker (en duurder) om te realiseren.
Het makkelijkste leek me het om dit via http://www.stagehuis.nl/ te doen. Ik zag al in het vorige topic dat iemand er mee heen was geweest. Maar ik vroeg me af of iemand hier verder nog ervaringen (goede of slechte) mee heeft. Overige tips zijn natuurlijk ook welkom.

@ Fogel. In veel landen krijg je geen stagevergoeding. Zo krijg je in in Amerika, Australië en Zuid-Afrika over het algemeen ook geen vergoeding. Volgens mij is die vergoeding eerder uitzondering dan regel .
pi_77303273
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

In Zweden en Noorwegen zijn stages vaak onbetaald, hou daar rekening mee. Op welk niveau ga je stage doen (welk jaar, hbo/uni)?
HBO, en die stage is van het 3e jaar.

Wat informatica betreft hoor ik wel dat er in Zweden e.d. veel te doen is. Echter trek Engeland mij wel meer. Binnenkort gesprek met stagecoordinator, hoop dat die mij kan vertellen hoe ik aan huisvesting en bedrijven kom. Zit zelf op de HvA, en hoor wel goede verhalen over begeleiding met buitenland stages.

Ben met name op zoek naar informatie over kosten (bv huisvesting).
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:22:16 #46
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77303289
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:40 schreef Regenbui het volgende:
Heeft hier iemand ooit gebruik gemaakt van een bemiddelingsbureau voor een stage in het buitenland? Ik ben zelf op zoek naar een stage in Engeland, maar tot heden niets kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
Heb voor Engeland ook niet veel bureau's kunnen vinden. Die ik wel heb gevonden zijn vrij duur:
http://www.stageplaza.nl/voor_studenten/stage_in_buitenland.asp
http://www.buitenlandsestage.nl/
http://www.travelactive.nl/stages/europa

[ Bericht 4% gewijzigd door Thormodo op 26-01-2010 19:41:56 ]
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 19:36:14 #47
45833 crew  Fogel
pi_77303987
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

HBO, en die stage is van het 3e jaar.

Wat informatica betreft hoor ik wel dat er in Zweden e.d. veel te doen is. Echter trek Engeland mij wel meer. Binnenkort gesprek met stagecoordinator, hoop dat die mij kan vertellen hoe ik aan huisvesting en bedrijven kom. Zit zelf op de HvA, en hoor wel goede verhalen over begeleiding met buitenland stages.

Ben met name op zoek naar informatie over kosten (bv huisvesting).
Huisvesting: kijk gewoon even op de websites van hogescholen/universiteiten in de regio waar je stage wil lopen, daar staan alle tips op die je nodig hebt. Bedrijven vinden kan lastiger zijn, maar als je eenmaal een beetje weet wat je wil, kan je doelgericht gaan zoeken en contact opnemen.
pi_77341897
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:12 schreef pieter_R het volgende:
Tvp, ik ga volgend jaar september ook naar het buitenland (op dat moment 3e-jaars BA) om aan een andere universiteit te studeren. Ik wil graag naar Stockholm of Lünd, nu nog hopen dat ik een plaats krijg toegewezen! Iemand ervaringen met studeren in één van deze steden?
Nog geen ervaring. Heb de mogelijkheid om daar middels erasmus een half jaar te studeren. Sept 10' - jan 11'

Nog 1.5 jaar en mn undergraduate zit er op in Londen, binnen paar maand inschrijven voor vervolg opleiding in New York. NYU.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77420968
Er heeft zich een mogelijkheid aangediend om bij Deutsche Bahn mijn stage te doen om de uitbreidingsmogelijkheden van DB in Azië te onderzoeken. Maar de stage zal plaatsvinden in Frankfurt, Duitsland.

Maar ik wil liever mijn stage ergens in Azië doen.
Alhoewel, bij zo'n toonaangevende bedrijf (grootste railroad transportbedrijf in Europa) geeft op zich een basis voor goede carrieremogelijkheden later.

Doen of niet doen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_77421754
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Er heeft zich een mogelijkheid aangediend om bij Deutsche Bahn mijn stage te doen om de uitbreidingsmogelijkheden van DB in Azië te onderzoeken. Maar de stage zal plaatsvinden in Frankfurt, Duitsland.

Maar ik wil liever mijn stage ergens in Azië doen.
Alhoewel, bij zo'n toonaangevende bedrijf (grootste railroad transportbedrijf in Europa) geeft op zich een basis voor goede carrieremogelijkheden later.

Doen of niet doen?
Ik zou zeggen doen! Deutsche Bahn is een van de grootste transportbedrijven ter wereld! Je kunt altijd nog verder van huis. Dit lijkt me juist een perfecte stap om te netwerken want je zult in Frankfurt niet de enige zijn die naar het 'buitenland' wil vertrekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77442684
Ik heb een kamer gevonden in Berlijn , is iemand hier in Berlijn geweest en heb je nog praktische tips?
pi_77443211
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doen! Deutsche Bahn is een van de grootste transportbedrijven ter wereld! Je kunt altijd nog verder van huis. Dit lijkt me juist een perfecte stap om te netwerken want je zult in Frankfurt niet de enige zijn die naar het 'buitenland' wil vertrekken.
Wou precies hetzelfde zeggen. Ze staan ook in de top 100 van bedrijven met de meeste omzet.
pi_77525962
Goede Avond,

Ik studeer momenteel commerciele economie in Den Bosch en ben flink op zoek naar een Stage plaats in New York beginnend in September 2010. Ik had de vraag of er misschien mensen zijn die al op stage zijn geweest of eventueel bedrijven kennen die ervaring hebben met interns uit Europa.

Als je me kunt helpen, alvast bedankt!
pi_77600984
Goedendag allemaal,

Ben al een tijdje over aan het nadenken om te gaan studeren in Engeland.
Doe op het moment ICT-beheer (MBO-N4) zit officieel nog in mijn derde jaar, maar ben sinds maandag begonnen aan een versneld traject waarmee ik aan het einde van dit schooljaar al mijn diploma KAN hebben.

Ik heb al een hoop informatie gevonden over het studeren in Engeland, maar mijn plannen waren om pas over een jaar te gaan, maar met dit versneld traject komt het allemaal erg snel dichterbij.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand van jullie bekend is met een full-time studie volgen in Engeland (wil een undergraduate studie tot Bachelor of Software Engineering doen)
Ben ondertussen al zo ver dat ik weet dat (veel) universiteiten mensen toelaten tot een undergraduate opleiding als je het nederlandse MBO N4 diploma hebt.

Ik zit er het meest mee in de knoop hoe ik mijn financiën moet regelen. Volgens IB-groep heb ik recht op een stufi voor uitwonende, ook als ik in het buitenland ga studeren en ook dat ik een vergoeding krijg voor het ontbreken van de OV-jaarkaart.
Maar je hebt ook nog verschillende engelse beursen, heb wel een hoop gelezen, maar kan niet met zekerheid vaststellen op welke ik recht heb, en het geld voor de tuition fees kan je als het goed is lenen bij Student Loans Company (SLC), heb ik hier, als EU student, recht op?

hoop dat jullie iets kunnen maken van mijn verhaaltje, en als het nodig is typ ik met liefde nog wat meer bij
pi_77703189
Tvp. Ik ga het later lezen en inhoudelijk reageren, wil ook een studie gaan doen in het buitenland!
pi_77765859
mijn studiefinancieringsaanvraag voor een Amerikaanse opleiding is afgelopen week ingediend bij de IB-Groep.

ik hoop a.s. september te kunnen beginnen op het Santa Barbara City College.

iemand ervaring met het aanvragen van studiefinanciering voor een buitenlandse opleiding en de aanmeldingsprocedure op de school? hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt enzo.

Groetjes, Mtfirst
travel the world, take nothing but photo's, leave nothing but footprints
pi_77833543
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:17 schreef mtfirst het volgende:
mijn studiefinancieringsaanvraag voor een Amerikaanse opleiding is afgelopen week ingediend bij de IB-Groep.

ik hoop a.s. september te kunnen beginnen op het Santa Barbara City College.

iemand ervaring met het aanvragen van studiefinanciering voor een buitenlandse opleiding en de aanmeldingsprocedure op de school? hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt enzo.

Groetjes, Mtfirst
Lang. Duurde bij mij drie maanden en dan ben je er nog steeds niet van af. Ik moet zelf zo nu en dan wat formulieren invullen voor de IB-Groep.

Mag ik trouwens vragen of je al bent aangenomen voor SBCC? Want je moet wel kunnen bewijzen dat je er heen gaat voordat je aanvraging wordt goedgekeurd.
pi_77920437
Hoe liggen de kansen van een MBOer BOL N4 voor een stage in het buitenland?
hoor weinig/niets over MBOers met ervaring van een stage in het buitenland.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_77921184
TVP! Ik ga over een maand of 3 een half jaar stage lopen in Philadelphia (Amerika dus).
Are you pondering what I'm pondering?
pi_77931014
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:06 schreef Greci het volgende:

[..]

Lang. Duurde bij mij drie maanden en dan ben je er nog steeds niet van af. Ik moet zelf zo nu en dan wat formulieren invullen voor de IB-Groep.

Mag ik trouwens vragen of je al bent aangenomen voor SBCC? Want je moet wel kunnen bewijzen dat je er heen gaat voordat je aanvraging wordt goedgekeurd.
3 maanden?? dat duurt wel erg lang, maar je studeert nu wel in Amerika? en heb je een goedkeuring gekregen na die 3 maanden?

bij de IB-Groep vertelden ze me dat ik eerst moest kijken of deze opleiding voldoet aan de eisen, daarna mag ik aanmelden voor de school. en daarna door voor visumaanvraag.

ik wil graag International Business studies gaan doen dit is een Associate in Arts degree (wordt in Nederland ook gegeven maar dan zonder talen) dit is een 2jarige opleiding. mag ik vragen voor wat voor opleiding je studiefinanciering hebt aangevraagd?
pi_77937533
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb in 2008 zelf als MBO'er in Londen stage gelopen, werk nu bij dat stage bedrijf dus als je interesse hebt kan je me altijd pm'en.
pi_78009185
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:59 schreef mtfirst het volgende:

[..]

3 maanden?? dat duurt wel erg lang, maar je studeert nu wel in Amerika? en heb je een goedkeuring gekregen na die 3 maanden?

bij de IB-Groep vertelden ze me dat ik eerst moest kijken of deze opleiding voldoet aan de eisen, daarna mag ik aanmelden voor de school. en daarna door voor visumaanvraag.

ik wil graag International Business studies gaan doen dit is een Associate in Arts degree (wordt in Nederland ook gegeven maar dan zonder talen) dit is een 2jarige opleiding. mag ik vragen voor wat voor opleiding je studiefinanciering hebt aangevraagd?
Ik studeer aan een Liberal Arts College in de VS voor een Bachelor Degree in Social Science. Mijn richting gaat waarschijnlijk international relations worden.

Ik heb vorig jaar maart mijn aanvraag bij de IB-Groep ingediend en in juni kreeg ik te horen dat de aanvraag was goedgekeurd. Ik krijg nu 350 euro per maand van de IB-Groep (stufi + vergoeding OV). Volgens de IB-Groep word je aanvraag goedgekeurd als je opleiding gelijkwaardig is aan een nederlandse variant. Hoewel ik niet weet hoe dat proces van goedkeuring gaat, denk ik dat ze kijken naar de opleiding zelf en hoeveel uren er in gaat zitten en of de universiteit waar je gaat studeren erkend is.

Mag vragen aan welke uni/college je gaat studeren?
pi_78024755
quote:
Op maandag 15 februari 2010 04:32 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik studeer aan een Liberal Arts College in de VS voor een Bachelor Degree in Social Science. Mijn richting gaat waarschijnlijk international relations worden.

Ik heb vorig jaar maart mijn aanvraag bij de IB-Groep ingediend en in juni kreeg ik te horen dat de aanvraag was goedgekeurd. Ik krijg nu 350 euro per maand van de IB-Groep (stufi + vergoeding OV). Volgens de IB-Groep word je aanvraag goedgekeurd als je opleiding gelijkwaardig is aan een nederlandse variant. Hoewel ik niet weet hoe dat proces van goedkeuring gaat, denk ik dat ze kijken naar de opleiding zelf en hoeveel uren er in gaat zitten en of de universiteit waar je gaat studeren erkend is.

Mag vragen aan welke uni/college je gaat studeren?
Dat wordt het Santa Barbara City College, daar zitten veel internationale studenten en volgens de website zijn ze geaccrediteerd dus ik hoop natuurlijk op een goedkeuring.

volgt de IB-Groep precies voor welke opleiding je hebt opgegeven hoorde van een vriend dat achteraf zijn diploma niet erkend werd en dat hij dus alsnog zijn stufi + ov vergoeding moest terugbetalen. omdat hij een andere richting had gekozen ofzoiets.
pi_78050057
Weet iemand hier toevallig of voor een Amerikaans studentenvisum je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn vanaf de dag dat je Amerika weer verlaat? Op de website van de Amerikaanse overheid is het niet echt duidelijk of Nederland nou onder de landen valt waarbij dat niet hoeft.

Is het trouwens te doen om een visum zelf te regelen? Ik heb gezien dat er ook bureaus bestaan om je daarbij te helpen, maar ik heb weinig zin om daar 1000 euro voor neer te tellen. Ben alleen een beetje bang dat ik dom bezig ben door het zelf te willen doen.
Het consulaat is niet erg makkelijk te bereiken voor vragen, maar als de universiteit waar ik heen ga mijn sponsor is en de juiste formulieren opstuurt zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn?
pi_78063050
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:05 schreef mtfirst het volgende:

[..]

Dat wordt het Santa Barbara City College, daar zitten veel internationale studenten en volgens de website zijn ze geaccrediteerd dus ik hoop natuurlijk op een goedkeuring.

volgt de IB-Groep precies voor welke opleiding je hebt opgegeven hoorde van een vriend dat achteraf zijn diploma niet erkend werd en dat hij dus alsnog zijn stufi + ov vergoeding moest terugbetalen. omdat hij een andere richting had gekozen ofzoiets.
Ik heb even op de site van SBCC zitten kijken en ik ben bang dat een associate degree niet door de IB-Groep wordt vergoed aangezien dit gelijkwaardig is aan een MBO diploma. Ik ben echter niet 100% zeker en je kan het beste gewoon even een email schrijven naar de IB-Groep zodat je zelf precies weet waar je aan toe bent.
pi_78063235
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Weet iemand hier toevallig of voor een Amerikaans studentenvisum je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn vanaf de dag dat je Amerika weer verlaat? Op de website van de Amerikaanse overheid is het niet echt duidelijk of Nederland nou onder de landen valt waarbij dat niet hoeft.

Is het trouwens te doen om een visum zelf te regelen? Ik heb gezien dat er ook bureaus bestaan om je daarbij te helpen, maar ik heb weinig zin om daar 1000 euro voor neer te tellen. Ben alleen een beetje bang dat ik dom bezig ben door het zelf te willen doen.
Het consulaat is niet erg makkelijk te bereiken voor vragen, maar als de universiteit waar ik heen ga mijn sponsor is en de juiste formulieren opstuurt zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Mijn F-1 visum is langer geldig dan mijn paspoort, aangezien mijn visum voor vijf jaar is en een paspoort ook.

Over het visum regelen hoef je je niet zo druk te maken. Als jij al je papier werk in orde hebt, kan je gemakkelijk zelf doen. Bureau's die daarbij helpen zijn vaak oplichters.
pi_78081786
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:58 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik heb even op de site van SBCC zitten kijken en ik ben bang dat een associate degree niet door de IB-Groep wordt vergoed aangezien dit gelijkwaardig is aan een MBO diploma. Ik ben echter niet 100% zeker en je kan het beste gewoon even een email schrijven naar de IB-Groep zodat je zelf precies weet waar je aan toe bent.
Hey Greci, ga morgen inderdaad weer even een mailtje naar IB-groep wagen, de nederlandse AD opleiding is de 1e 2 jaar van een HBO opleiding en sinds een aantal jaar goed voor een diploma, misschien is het voor een Amerikaans diploma inderdaad anders. op de site van SBCC word nog wel vermeld dat voor studiefinanciering je een transferprogramma moet volgen (dit wil zoveel zeggen dat je voldoende vakken en studiepunten behaald om door te mogen naar een university) de opleiding die ik wil gaan volgen is dat ook maar dat is natuurlijk nog geen garantie op succes.

heb jij eerst aangemeld op het College voordat je de aanvraag voor studiefinanciering hebt aangevraagd? mijn aanvraag is namelijk al naar de IB-Groep.
pi_78087435
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:28 schreef mtfirst het volgende:

[..]

Hey Greci, ga morgen inderdaad weer even een mailtje naar IB-groep wagen, de nederlandse AD opleiding is de 1e 2 jaar van een HBO opleiding en sinds een aantal jaar goed voor een diploma, misschien is het voor een Amerikaans diploma inderdaad anders. op de site van SBCC word nog wel vermeld dat voor studiefinanciering je een transferprogramma moet volgen (dit wil zoveel zeggen dat je voldoende vakken en studiepunten behaald om door te mogen naar een university) de opleiding die ik wil gaan volgen is dat ook maar dat is natuurlijk nog geen garantie op succes.

heb jij eerst aangemeld op het College voordat je de aanvraag voor studiefinanciering hebt aangevraagd? mijn aanvraag is namelijk al naar de IB-Groep.
Het hangt er denk ik om of je aanvraag zal worden goedgekeurd. Hopen dat de IB-Groep met een duidelijk antwoord komt. En anders kan je nog altijd (goedkoop) lenen bij de IB-Groep.

Ik was al aangenomen bij verschillende colleges voordat ik mijn aanvraag had gemaakt
pi_78090050
Alvast een tvp Vanaf september 2010 zit ik voor 5 maanden in Kaapstad
pi_78168438
Vorig topic had ik al geschreven dat ik me had ingeschreven voor een studie voor een half jaar in Noorwegen.
Hier desbetreffend bericht:
quote:
Heb me vrijdag ingeschreven voor een studie in Noorwegen, voor een half jaar. Het is verplicht bij mijn opleiding(HBO, business logistics and management) om naar het buitenland te gaan(moet in mijn 4e jaar ook stage doen in buitenland). Studie is in het 3e jaar.
Heb er iig erg veel zin in, hoop echt dat ik wordt uitgekozen om daarheen te gaan
En heb gisteren bericht gekregen dat ik ben uitgekozen om daarheen te gaan Vertrek in september dit jaar en duurt tot eind januari/ midden februari. Enige eisen zijn een P(heb ik ) en 22,5 Studiepunt(heb ik al), dus ik mag sowieso erheen. Ben er echt blij mee
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:25:34 #71
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_78186770
Is er iemand hier die ook een motivatiebrief heeft moeten schrijven voor een stage. Daar vraagt stagehuis namelijk om bij het inschrijven. Van een sollicitatiebrief (cover letter) weet ik nog wel wat ik er in moet zetten. Maar nu moet ik dus een brief schrijven zonder dat ik weet wat soort opdracht het is of naar welk bedrijf de brief gaat. Behalve natuurlijk dat de opdracht in mijn richting (Elektrotechniek) moet liggen.
Natuurlijk kan ik aangeven wie ik ben/wat ik gedaan heb en wat voor soort opdracht me leuk lijkt. Maar dat staat grotendeels al in mijn CV. Heeft iemand dus een voorbeeld of wat punten wat ik er in kan zetten?
pi_78279210
Goed, ik ben nog enorm vroeg in mijn oriëntatiefase, maar advies inwinnen lijkt me altijd een leuke start

Momenteel ben ik druk bezig met mijn bachelor. Na vier feitelijk verzaakte jaren (slechts een propedeuse) ben ik geswitcht en probeer nu in twee jaar een bachelor communicatie & informatiewetenschappen te halen (dat gaat wel lukken). Een van de dingen die ik overweeg na mijn bachelor (die ik dan in 2011 heb) is een master doen in het buitenland en om specifieker te zijn, Australië. (ben er ooit geweest, gaaf land, wil terug, the usual).

Nou is er natuurlijk een berg zaken waar ik rekening mee moet gaan houden, maar voor ik ook maar mezelf in wil gaan spannen is er één groot punt, de financiële kant. Als ik mijn BA heb, mag ik nog 1 jaar lenen van DUO. Dus zelfs als ik de opleiding die ik wil doen geaccrediteerd krijg (denk dat dat nog niet eens het probleem zal zijn) zit ik nog een half jaar zonder financiële steun vanuit onze overheid en studeren in AU is relatief vrij duur. Een tabelletje van de universeit van Queensland schat de levenskosten per jaar op 20.000 tot 25.000 dollar incl. collegegeld. (en dat is dan natuurlijk het absolute minimum)

Nu heb ik rijke ouders (niet steenrijk, maar ze zitten alles behalve financieel aan de grond), maar die betalen nu al vijf jaar mee aan mijn studie en die vinden het ook welletjes geweest na dit jaar. Ik heb hier en daar al naar beurzen gekeken, maar voor een zelfstandige student blijkt dat verrassend lastig. De enige die ik vond vroeg een gemiddeld cijfer van een 8 en behoren tot de beste 10% van je jaar. Dat laatste lukt me wel, dat eerste zou ik nog hard voor moeten werken, sta nu iets van 7,2.

Verder heb ik wat rondgespeurd naar beurzen die in Australië zelf verkregen kunnen worden, maar daarvoor kwalificeer ik me gewoon eigenlijk niet, helaas.

Dus hoe zijn de ervaringen hiermee. Wat zijn de mogelijkheden om het financieel wat op poten te zetten? Het gaat gelukkig maar om een half jaar wat ik zou moeten bijeensprokkelen, zeg zo'n 15 duizend dollar, of 10.000 euro, hoe je het noemen wilt. Werken is uiteraard geen probleem en van te voren wat sparen doe ik natuurlijk ook niet moeilijk over. Maar denk niet dat ik in twee jaar zoveel geld bij elkaar kan krijgen alleen daarmee.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_78485844
Ik loop nu stage op cracao, Het is me gelukkig toch nog gelukt, ben hier nu al weer 3 weken bevalt hier echt goed. Doe commerciele economie en werk bij Blue Bay. Nog meer mensen die op curacao zitten?
pi_78493169
Weet iemand hoe de kosten van levensonderhoud als student in Canada zijn? In vergelijking met ons en in vergelijk met de USA? Wat je gemiddeld ongeveer uitgeeft per week, exclusief onderdak.

[ Bericht 20% gewijzigd door EddyAlbena op 26-02-2010 20:32:06 ]
pi_78532239
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:08 schreef Mini_rulez het volgende:
TVP! Ik ga over een maand of 3 een half jaar stage lopen in Philadelphia (Amerika dus).
Wat was je kwijt aan je visum?
pi_78556014
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:13 schreef Stienn het volgende:

[..]

Wat was je kwijt aan je visum?
Nog niks, ik ben het nog aan het regelen.
pi_78571316
TVP studeer in de VS, Boston
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:46:58 #78
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_78693487
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:21 schreef nickybolletje het volgende:
TVP studeer in de VS, Boston
Leuke stad! Wat studeer je?

Ik ga over anderhalve maand voor drie maanden naar Libie om stage te lopen op de ambassade. Aangezien ik nu in de VS zit, moet ik straks alles in een maand regelen, dus als iemand wat algemene tips heeft... graag!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_78695058
een vraag voor degene hier met studiefinanciering voor(complete) studie in 't buitenland...ik overweeg een complete studie te gaan volgen in het buitenlandm, maar moet dan wel studiefinanciering zien te krijgen wil ik het kunnen betalen.
Maar ik kan dan uitwonende studiefinanciering krijgen, aangezien ik niet meer bij mijn ouder woon dan. Maar nu controleert de ib-groep dus regelmatig. Moet ik me dan uitschrijven uit nederland?
Hoe hebben jullie dit geregeld???
pi_78717293
Is er hier iemand die in Canada (bij voorkeur Toronto) heeft gestudeerd en waar ik even contact mee kan houden om wat vragen te stellen?
pi_78757944
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:
een vraag voor degene hier met studiefinanciering voor(complete) studie in 't buitenland...ik overweeg een complete studie te gaan volgen in het buitenlandm, maar moet dan wel studiefinanciering zien te krijgen wil ik het kunnen betalen.
Maar ik kan dan uitwonende studiefinanciering krijgen, aangezien ik niet meer bij mijn ouder woon dan. Maar nu controleert de ib-groep dus regelmatig. Moet ik me dan uitschrijven uit nederland?
Hoe hebben jullie dit geregeld???
Je moet uitschrijven uit Nederland en een bewijs van inschrijving van je buitenlandse universiteit hebben.
pi_79219409
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:59 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Je moet uitschrijven uit Nederland en een bewijs van inschrijving van je buitenlandse universiteit hebben.
je kan zeker pas sf aanvragen nadat je dat bewijs hebt??
Want het schoolljaar waar ik heen wil begint in augustus, en moet me daar dan al inschrijven, en de ib-groep moet eerst nog kijken of ik wel recht heb op sf, en hoelang kan dat duren?
Kan je niet van te voren vragen om een beoordeling van de studie voor sf? Aangezien ik zonder sf de studie niet kan betalen
pi_79240341
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:15 schreef francis998 het volgende:

[..]

je kan zeker pas sf aanvragen nadat je dat bewijs hebt??
Want het schoolljaar waar ik heen wil begint in augustus, en moet me daar dan al inschrijven, en de ib-groep moet eerst nog kijken of ik wel recht heb op sf, en hoelang kan dat duren?
Kan je niet van te voren vragen om een beoordeling van de studie voor sf? Aangezien ik zonder sf de studie niet kan betalen
Je kan je aanvraag indienen bij de IB-Groep als je zeker weet dat je in het buitenland gaat studeren. Die aanvraag duurt ongeveer drie maanden voordat je weet of ze het goed- of afkeuren.
pi_79245736
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 04:33 schreef Greci het volgende:

[..]

Je kan je aanvraag indienen bij de IB-Groep als je zeker weet dat je in het buitenland gaat studeren. Die aanvraag duurt ongeveer drie maanden voordat je weet of ze het goed- of afkeuren.
Oke, maar je hebt toch een bewijs van inschrijving nodig om de aanvraag te kunnen indienen? Of niet?
pi_79260515
Zijn er nog mensen die weten waar ik een stage kan vinden voor het buitenland, maakt niet uit waarheen. Branche: Toerisme (receptionist).
pi_79282143
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef francis998 het volgende:

[..]

Oke, maar je hebt toch een bewijs van inschrijving nodig om de aanvraag te kunnen indienen? Of niet?
Zover ik mij kan herrinneren heb ik vorig jaar geen bewijs van inschrijving meegestuurd met de aanvraag. Bij de aanvraag moet je wel invullen aan welke universiteit je gaat studeren en het kan dus best zijn dat de IB-Groep natrekt of je daar bent aangenomen.
pi_79575140
Zoekt iemand een stage in hartje Berlijn? Je zou bij wijze van spreken volgende week al kunnen beginnen. Als je geen Duits kunt spreken: geen probleem! Je hebt het meeste contact met mij in het Nederlands, en daarnaast zal je werk ook in het Nederlands zijn. Je zult je bezig houden met Social Media Optimization en andere aspecten van online marketing. Stagevergoeding is 400 euro per maand.

Ik werk er nu als country manager nederland, ook als stage. Dus bij deze, misschien is iemand ook geinteresseerd in de stage als country manager vanaf juli? Je zou bijv. nu al kunnen beginnen met de SMO-stage en daarna verder kunnen gaan als country manager.

Let me know als je geinteresseerd bent!
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_79813473
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 04:02 schreef Greci het volgende:

[..]

Zover ik mij kan herrinneren heb ik vorig jaar geen bewijs van inschrijving meegestuurd met de aanvraag. Bij de aanvraag moet je wel invullen aan welke universiteit je gaat studeren en het kan dus best zijn dat de IB-Groep natrekt of je daar bent aangenomen.
hmmm..dat word lastig. Wil miss halverwege augustus met een studie beginnen, maar het hangt in mijn geval namelijk af van de mogelijkheid wel of geen studiefinanciering te ontvangen. Want zonder studiefinanciering kan ik niet gaan studeren..
ga de ib groep binnekort maar een mailtje sturen om te vragen of er een manier is om dit voorelkaar te krijgen.
pi_79813661
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:43 schreef Faerie het volgende:
Zoekt iemand een stage in hartje Berlijn? Je zou bij wijze van spreken volgende week al kunnen beginnen. Als je geen Duits kunt spreken: geen probleem! Je hebt het meeste contact met mij in het Nederlands, en daarnaast zal je werk ook in het Nederlands zijn. Je zult je bezig houden met Social Media Optimization en andere aspecten van online marketing. Stagevergoeding is 400 euro per maand.

Ik werk er nu als country manager nederland, ook als stage. Dus bij deze, misschien is iemand ook geinteresseerd in de stage als country manager vanaf juli? Je zou bijv. nu al kunnen beginnen met de SMO-stage en daarna verder kunnen gaan als country manager.

Let me know als je geinteresseerd bent!
Als ik geen technische studie deed en niet bezig was met afstuderen had ik zo ja gezegd. Duitsland
pi_79838019
Zojuist aangekomen in Londen voor m'n afstudeer stage, wat een bagger weer :p. Toevallig nog meer mede fokker die zich in Londen bevinden
pi_80112873
Aan kosten voor F-1 visumaanvraag, incl. SEVIS-fee, ben je zo rond de 300 dollar kwijt.
pi_80112952
[..]

hmmm..dat word lastig. Wil miss halverwege augustus met een studie beginnen, maar het hangt in mijn geval namelijk af van de mogelijkheid wel of geen studiefinanciering te ontvangen. Want zonder studiefinanciering kan ik niet gaan studeren..
ga de ib groep binnekort maar een mailtje sturen om te vragen of er een manier is om dit voorelkaar te krijgen.
[/quote]

Gewoon aanvraag bij Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen: IB-groep) indienen om je recht op stufi naar een Amerikaanse opleiding aan een regionaal geaccrediteerde instelling mee te nemen en na ongeveer 3 maanden krijg je een beslissing per post. Ook als je een opleiding aan een tweejarig junior college volgt kun je onder bepaalde voorwaarden je recht of stufi naar de VS meenemen.
pi_80271229
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:12 schreef MarinaM het volgende:
[..]

Gewoon aanvraag bij Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen: IB-groep) indienen om je recht op stufi naar een Amerikaanse opleiding aan een regionaal geaccrediteerde instelling mee te nemen en na ongeveer 3 maanden krijg je een beslissing per post. Ook als je een opleiding aan een tweejarig junior college volgt kun je onder bepaalde voorwaarden je recht of stufi naar de VS meenemen.
[/quote]

okey, nheb dus een mailtje naa DUO gestuurd, om te vragen of ik een mogelijkheid heb op eerder aanvragen. Krijg ik de eisen voor de studie thuisgestuurd..maar nog geen antwoord op mijn vraag..
Aangezien daar het tweede semester start eind juli, 1e semester kan ik overslaa vanwege vooropleiding.
Maar ik zit dus met een klein dillema, als ik vertrek dan kan ik pas begin juli inschrijve, en dan zou ik me dus inschrijven gelijk..en gelijk de aanvraag doen.
Maar die duurt 3 maanden, Juli, agustus,september. En da ga ik ervanuit dat ik eind september/begin oktober de beslissing te horen krijg.
Maar als die negatief is, dan zou ik terug moeten keren naar nederland, maar dan ben ik al te laat om hier een studie te beginnen.
Omdat ik zonder studiefinanciering nergens kan studeren...en ik heb mijn mbo gedaan, op mijn 21 afgerond..en inmiddels al 3 jaar verder..dus ik begin toch veel tijd te verliezen en ik wil nu echt een studie beginnen.
Maar weet niet hoe dit te doen...iemand tips..
pi_80309977
Ben vorig jaar op stage geweest in Shanghai, is me erg goed bevallen. Nu wil ik volgend jaar een half jaartje in het buitenland gaan studeren.

Vanuit de school zelf zijn er meerdere opties waarbij ik Mexico, Zuid Korea en Indonesie heb ingevuld als keuzes, maar het liefst zou ik naar Zuid Amerika gaan... Heeft iemand hier ervaring met studeren in Argentinie, Brazilie e.d.??
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar het niveau van de universiteiten, of er les in engels word gegeven e.d. maar de info is moeilijk te vinden!
pi_80801290
Heeft iemand toevallig ervaring met een bankrekening openen in the VS vanuit NL?
Ik ga namelijk eind augustus voor een half jaar studeren in Wisconsin.
I.v.m. met de aanhoudende koersschommelingen zou ik graag wat op euro's op een (online)bank account willen zetten.
pi_80801549
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:46 schreef INRI het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met een bankrekening openen in the VS vanuit NL?
Ik ga namelijk eind augustus voor een half jaar studeren in Wisconsin.
I.v.m. met de aanhoudende koersschommelingen zou ik graag wat op euro's op een (online)bank account willen zetten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1253132
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=24901
En anders even aan de Nederlanders in het topic van Amerika vragen; Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
pi_80812517
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:43 schreef MassApeal het volgende:
Ben vorig jaar op stage geweest in Shanghai, is me erg goed bevallen. Nu wil ik volgend jaar een half jaartje in het buitenland gaan studeren.

Vanuit de school zelf zijn er meerdere opties waarbij ik Mexico, Zuid Korea en Indonesie heb ingevuld als keuzes, maar het liefst zou ik naar Zuid Amerika gaan... Heeft iemand hier ervaring met studeren in Argentinie, Brazilie e.d.??
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar het niveau van de universiteiten, of er les in engels word gegeven e.d. maar de info is moeilijk te vinden!
Vaak gewoon in het Spaans of Portugees, dus een paar goede taalcursussen zijn waarschijnlijk wel gewenst.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:47:58 #98
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80853135
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Welk jaar? En krijg je dat niet van je school te horen? En wat voor opleiding doe je? Bij mij kan ik in het 3e en 4e jaar namelijk stage lopen in het buitenland, ook mbo bol n4.

Ik ga volgend schooljaar (als het allemaal goed gaat en doorgaat) naar een internationale school, in stockholm.
pi_81343729
Zit zomaar een beetje over mijn toekomst na te denken, en het lijkt me eigenlijk wel heeel vet om, als ik over 2 jaar klaar ben met mn vwo, in het buitenland te gaan studeren. Heb nu een aantal leuke (engelstalige) studies met een internationaal karakter gevonden in Zweden (malmö) en Denemarken (roskilde). Hoe belangrijk is het om dan vloeiend deens/zweeds te spreken of red je je ook met een beginnerscursusje?
pi_81347859
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef kimski het volgende:
Zit zomaar een beetje over mijn toekomst na te denken, en het lijkt me eigenlijk wel heeel vet om, als ik over 2 jaar klaar ben met mn vwo, in het buitenland te gaan studeren. Heb nu een aantal leuke (engelstalige) studies met een internationaal karakter gevonden in Zweden (malmö) en Denemarken (roskilde). Hoe belangrijk is het om dan vloeiend deens/zweeds te spreken of red je je ook met een beginnerscursusje?
met zweden of denemarken heb ik zelf geen ervaring net zoals met engelstalige les. Maar het lijkt me wel handig om het iets meer dan o beginnersniveau te spreken.
Miss ook handig om te informeren of lectuur(boeken enzo) ook in het engels zijn.

maar nogmaals ik heb met geen van 3 ervaring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')