SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt beter eisen stellen aan de vooropleiding en het eindniveau, dan kun je 80% er uit houden, en dan hou je vanzelf mensen over die zo'n test foutloos doen. Dan hoef je zo'n test niet eens af te nemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:06 schreef isogram het volgende:
Triest, heel triest. Wat mij betreft worden er nog veel strengere eisen gesteld aan beheersing van de Nederlandse taal, gepaard met hardere consequenties voor studenten die zakken op zulke tests. Dat ze verder kunnen gaan in het tweede studiejaar, terwijl ze die taaltoets nog niet hebben volbracht, vind ik al een kwalijke zaak.
Grapje hoop ik?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A we hebben het hun verteld
B we hebben het hen verteld
A de oliebollenkraam is oudbollig
B de oliebollenkraam is oubollig
A de team
B het team
Kruis aan: goed of fout
De klanten worden verzocht niet te roken.
A Goed
B Fout
Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A we hebben het hun verteld
B we hebben het hen verteld
A de oliebollenkraam is oudbollig
B de oliebollenkraam is oubollig
A de team
B het team
Kruis aan: goed of fout
De klanten worden verzocht niet te roken.
A Goed
B Fout
Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
Gewoon van de Erasmus site geplukt. is een voorbeeld van de echte testen.quote:
Het is om tequote:Op woensdag 16 december 2009 17:44 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gewoon van de Erasmus site geplukt. is een voorbeeld van de echte testen.
Bron: De Telegraaf.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:54 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik zie geen bron?
Maar iig, wat een falers. 60 procent!
Mwa, ik zou ook niet weten of het nu officieel decenniums of decennia is. Ik weet dat in het dagelijks taalgebruik zowel museums als musea gehanteerd wordt, maar dat musea's dan weer dubbelop is. En ook met het hen/hun verhaal heb ik altijd problemen. Desondanks doe ik een universitaire opleiding, met goede cijfers (gemiddelde hoger dan 8).quote:Op woensdag 16 december 2009 17:44 schreef Ringo het volgende:
[..]Wie hierin fouten maakt, als academicus, mag zich met liefde te pletter schamen. Maar ik kijk inmiddels nergens meer van op.
Denk dat die de laagste was inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:56 schreef Dzy het volgende:
Waarom staat de VU daar speciaal bij? Is die het laagste? (Mag ik niet hopen, ik vind 14% nog wel veel zelfs)
Das inderdaad zo. Ook dat eeuwige geneuzel over pannekoek of pannenkoek, paardebloem of paardenbloem.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mwa, ik zou ook niet weten of het nu officieel decenniums of decennia is. Ik weet dat in het dagelijks taalgebruik zowel museums als musea gehanteerd wordt, maar dat musea's dan weer dubbelop is. En ook met het hen/hun verhaal heb ik altijd problemen. Desondanks doe ik een universitaire opleiding, met goede cijfers (gemiddelde hoger dan 8).
Het probleem voor mij is dat ik simpelweg al 6 jaar niet meer bezig ben geweest met de officiele regels. Daar komt nog bij dat allerlei subsidieclubjes het nodig lijken te vinden de officiele regels ieder half jaar weer aan te passen, zelfs als dat tegen het dagelijks taalgebruik in gaat. Ik herinner me nog een recente editie van het groene boekje, volgens welke een woord Frankrijk moest worden afgebroken als Fran- krijk. Vind je het dan heel gek dat ik op een gegeven moment het overzicht kwijt raak? Voor mij is en blijft het gewoon Frank- rijk, het rijk van de Franken, en niet het krijk van de Franen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |