abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75684076
Deze OP is uit een ouder topic, het draait nu vooral om de vermissing van Diego, zie vanaf ongeveer post 30!

Nou onze nieuwe kater die we nu een tijdje hebben blijkt ook een kneus: maandagavond voelde ik een verdikking in z'n flank. dinsdag naar de dierenarts gegaan, maar ze konden hem niet goed onderzoeken omdat hij de dierenarts aanvloog, happen & krabben (en thuis is het een sul waar je alles bij mag doen )
de dierenarts dacht aan een abces of een tumor, maar om het beter te kunnen onderzoeken moesten we vandaag maar terugkomen zondat hij onder narcose onderzocht kon worden.

vandaag dus Diego weer naar de dierenarts gebracht, kat onder narcose en eerst een punctie: er kwam wel iets uit, maar de dierenarts twijfelt nog. nu hebben ze dus een stukje weefsel weggehaald om dat op kweek te zetten (we weten dus nog steeds niets). We moeten hem zometeen ophalen omdat hij onhandelbaar is en ze hem dus maar meteen in z'n reismand hebben gepropt. ze zijn bang dat ze hem anders er niet meer inkrijgen

dus vanaf vanmiddag loopt hij met een kap om zijn kop rond welke 2 weken moet blijven zitten
dat gaat nog een drama worden

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 28-01-2010 09:15:45 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 12:50:56 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75684221
Ach gos wat sneu, hij zal wel gewoon hartstikke bang zijn.
Heel veel sterkte aankomende tijd en ik ga duimen dat het allemaal meevalt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_75684317
dank je
we zullen in ieder geval de kap van de kattenbak afhalen zodat hij er wel op past
iemand anders nog tips voor katten met lampenkappen?
pi_75685214
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:53 schreef Leipo666 het volgende:
dank je
we zullen in ieder geval de kap van de kattenbak afhalen zodat hij er wel op past
iemand anders nog tips voor katten met lampenkappen?
Draai er een gloeilamp in

Maar even serieus: eigenlijk niet Heb zelf 2 katten maar ze hebben (gelukkig) nog nooit zo'n kap moeten dragen.
pi_75686602
OK, hij is nu net thuis (ik zit op mijn werk, vriendin heeft hem gehaald): lekker groggy en heeft zichzelf onder gepist in de reismand. snee van bijna 10cm in zijn flank en dus een kap over z'n kop
uitslag van de kweek zal zo'n 2 weken duren en hopelijk is het een abces welke zich nu niet weer zal vullen want een drain was niet mogelijk (te wild )

ik ga zo wat eedrer weg van m'n werk want mijn vriendin moet weer terug naar haar werk en ik wil hem niet al te lang alleen laten nu
  woensdag 16 december 2009 @ 15:27:27 #6
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75690475
Arme Diego. Sterkte ermee en ik duim voor een goede afloop.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_75691041
nou ik kwam net 45minuten geleden in een huis me overal kattegrit, water en waterige kots daartussen zwalkte Diego heen en weer. hij blijft overal steken met de kap en blijft dan ook meteen een minuut suf voor zich uit staren, gaat dan weer verder om een meter verder hetzelfde te herhalen tegen een ander object

hopelijk heeft hij snel genoeg door hoe om te gaan met die kap, hij moet nog 2 weken.

iemand ervaring met wat voor een eten en drinken bakjes het beste werken met zo'n kap?
pi_75693729
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:41 schreef Leipo666 het volgende:

iemand ervaring met wat voor een eten en drinken bakjes het beste werken met zo'n kap?
Sterkte voor je kat . Ik heb geen ervaring met lampenkappen, maar ik denk dat een hoog en klein eet en drinkbakje het handigst is omdat die kap er dan omheen valt als hij wil eten/drinken, snap je? Dus geen laag schoteltje omdat hij daar dan niet met z'n bek bij kan . Wel zielig hoor, grote wond ook! Is hij zo wankel van de narcose nog?
pi_75693981
op zich kan hij uit een schoteltje eten/drinken: de kap valt eromheen, het probleem is alleen dat hij met de rand van de kap onder de rand van het schoteltje komt en hem zo omhoog wipt
toch maar even opzoek naar iets anders.

hij is al wat minder wankel, dat komt idd door de narcose. hij ligt nu op schoot te slapen.
pi_75694522
En zo'n aardewerken eetbak voor honden dan? Die zijn meestal lichtbruin met blauw aan de binnenkant, en heel zwaar en ook groot, maar die kan hij niet omhoog wippen of omgooien.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:07:35 #11
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_75694646
Vraag eens of de dierenarts een pyjamatje heeft voor je kat. Is een soort rompertje waardoor je kat nergens bij kan maar wel de vrijheid heeft. Hele lichaam met uitzondering van pootjes, staart en kop is dan 'ingepakt'. Heeft de mijne ook gehad na een operatie. Je kat heeft zo geen last van die irritante kap.
pi_75694893
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:04 schreef oddeyed het volgende:
En zo'n aardewerken eetbak voor honden dan? Die zijn meestal lichtbruin met blauw aan de binnenkant, en heel zwaar en ook groot, maar die kan hij niet omhoog wippen of omgooien.
daar zat ik ook aan te denken, toevallig heb ik nog zo'n oude drinkbak liggen: kijken of hij daaruit wil drinken
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:07 schreef Black-Hole het volgende:
Vraag eens of de dierenarts een pyjamatje heeft voor je kat. Is een soort rompertje waardoor je kat nergens bij kan maar wel de vrijheid heeft. Hele lichaam met uitzondering van pootjes, staart en kop is dan 'ingepakt'. Heeft de mijne ook gehad na een operatie. Je kat heeft zo geen last van die irritante kap.
goed idee
ga ze morgen wel even bellen en als zij ze niet hebben bel ik wel wat andere dierenartsen in de buurt
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 17:14:49 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75694953
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:07 schreef Black-Hole het volgende:
Goede tip
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_75695812
Ziggy heeft ook een half jaar ofzo met een kap gelopen. In het begin is dat eng en raar, gaan ze achteruit lopen enzo Maar ze was er supersnel aan gewend! Misschien wat kleine aanpassingen zoals de deksel van de kattenbak halen enzo. Ik had de straal van de kap (volgt u mij) kleiner gemaakt, dus gewoon een rand eraf geknipt, want dat was makkelijker met eten Zie hier. Met kerstversiering

Komt goed hoor, echt
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_75696295
is ook een idee voor als het rompertje niet te krijgen is.

operatie en alles kostte ook weer ¤188
en we hebben dat beest net uit het asiel.....
pi_75697318
we hebben heel even de kap afgedaan zodat hij kon eten en toen heb ik meteen maar een rand van de kap afgeknipt zoals MissBliss al beschreef
kan hij vanavond en vannacht tenminste normaal eten en drinken
pi_75697512
Ze wennen er echt aan hoor, ook al ziet het er nu heel sneu uit. Succes ermee
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_75741523
Kan je het geld niet verhalen op het asiel (weet niet hoelang je de kat al hebt)
Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar
Aardewerk bakjes neerzetten zoals gezegd is en voor de rest maar laten gaan ze wennen er wel aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 17 december 2009 @ 22:00:57 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_75747713
Toen die van ons een kap kreeg hebben we er gewoon een stuk (5 -7 cm ofzo) afgeknipt.
Hij kon nog steeds niet bij de wondjes e.d., maar kon al veel meer zien/beter bewegen e.d.

-edit-

Ik ben weer eens te laat. Heb je al gedaan lees ik.

Succes, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_75756651
helaas kon hij toch nog net bij de hechtingen met de kortere kap: ik heb dus het afgeknipte gedeelte er weer aan geplakt met doorzichtig tape.

hij vind het niet fijn: elke keer schud hij met zijn kop, gaat op zijn achterpoten staan, kijkt een beetje rond (maar ziet niets door de kap), verliest zijn evenwicht en valt achterover
als hij gewoon rondloopt is er niet veel aan de hand behalve dan het vele botsen en blijven steken met de kap aan alles wat los en vast zit
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 18 december 2009 @ 09:41:13 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_75758367
Kan je dan niet een klein stukje eraf doen? Iets kleiner stukje dan vorige x blijkbaar
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_75759031
probleem is dat de wond precies bij zijn achterpoot zit: de plek waar hij natuurlijk het makkelijkst bij kan komen. ik had er een randje van ongeveer 4cm afgeknipt en dit was dus al teveel
pi_75764299
vriendin heeft vanmorgen Diego z'n temperatuur opgenomen en hij blijkt koorts te hebben (terwijl hij dus ook al pillen met antibiotica krijgt). ze gaat vanmiddag met hem naar de dierenarts voor controle en wellicht wat andere antibiotica. kan ze ook meteen voor zo'n rompertje vragen
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:59:29 #24
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75778937
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75784390
Diego heeft extra antibiotica meegekregen (fijn, nog meer pillen...) en dit pakje (wat dus eigenlijk voor honden is):

alleen was het pakje kwa lengte te kort, maar juist bij de voorpoten te ruim zodat hij zijn voorpoten eruit kon wurmen: nutteloos dus. morgen maar even terug en kijken of er een ander pakje is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')