True!quote:Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef Jarno het volgende:
Eén ding weet ik zeker, als het vannacht sneeuwt kom ik met de auto never nooit niet op m'n werk morgenochtend terwijl ik met de trein nog een heel aardige kans maak.
Tegen veel sneeuw valt niet echt te strooien.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Je kan dan toch beter sneeuw hebben? Met regen krijg je juist ijzel. Maar over het algemeen strooien ze toch op de A en N wegen?
Maar da's het probleem in NL, ze blijven maar strooienquote:Op woensdag 16 december 2009 16:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tegen veel sneeuw valt niet echt te strooien.
Als het 's nachts flink sneeuwt help schuiven ook niet constant, door de lage verkeersintensiteit sneeuwt de linkerbaan dan gewoon dicht.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:24 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja ik vind het altijd ongelooflijkin de OP staat ook dat de linkerbanen van de snelweg onbegaanbaar zullen zijn. Wel eens gehoord van SNEEUWSCHUIVERS??? Hier in NL kennen we maar één ding tegen de sneeuw: zout. Maar als er een flinke hoeveelheid valt helpt dat geen reed en moet je sneeuwschuivers inzetten. Maar neuh, "dat beschadigt het wegdek". Ja, dat heb je zo nu en dan... Als je in Duitsland en de Alpenlanden om zouden gaan met sneeuw op de weg zoals in NL zouden die landen de hele winter onbereikbaar zijn
Ik heb een paar jaar in de alpen gewoond en chaos kennen ze inderdaad wel maar niet bij elk sneeuwvlokje zoals in NL, chaos krijg je daar pas bij 30cm of meer... En wat betreft de wegbeschadigingen: als er continue sneeuwschuivers met metalen bakken over het asfalt denderen: da's heeft wel degelijk zijn impact...quote:Op woensdag 16 december 2009 17:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Als het 's nachts flink sneeuwt help schuiven ook niet constant, door de lage verkeersintensiteit sneeuwt de linkerbaan dan gewoon dicht.
Problemen doen zich vooral voor aan eht begin van de sneeuw, vorig jaar hier nergens last van gehad toen er een dikke week sneeuw lag, alles was na 2 dagen mooi weggeschoven of gestrooid. in de Alpenlanden is er op de dagen dat het stevig sneeuwt ook best vaak chaos.
Wegdekbeschadiging als argument is echt onzin, zout is ook niet al te best voor de weg.
Ik ontken niet dat sneeuwschuivers slecht zijn, echter zout is net zo slechtquote:Op woensdag 16 december 2009 19:55 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar in de alpen gewoond en chaos kennen ze inderdaad wel maar niet bij elk sneeuwvlokje zoals in NL, chaos krijg je daar pas bij 30cm of meer... En wat betreft de wegbeschadigingen: als er continue sneeuwschuivers met metalen bakken over het asfalt denderen: da's heeft wel degelijk zijn impact...
kapot rijden zullen ze nu niet doen, het verkeer wordt afgeraden de weg op te gaan in Frieslandquote:Op woensdag 16 december 2009 20:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
Stiekem hoop ik dat weer de wegen als de A7 kapot gaan van de kou net als vorig jaar. Hopelijk ziet men dan in dat ZOAB geen oplossing is.
Doh.... Is er niet beter op geworden afgelopen nacht.quote:
Hier is anders nog geen vlokje gevallenquote:Op donderdag 17 december 2009 07:22 schreef Scorpie het volgende:
Eindelijk hebben die kneuzen van de ANWB het bij het goede eind. Gelukkig kan ik thuiswerken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |