abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75682534
Het huis van mijn partner en mijzelf staat voor 50% op ieders naam, evenals de hypotheek. Nu is het echter zo, dat mijn partner nooit heeft meebetaald aan de hypotheek, en dat ook al het eigen geld dat in de aankoop van het huis is gestoken (1,5 ton) van mij was.
We hebben geen samenlevingscontract of iets anders op papier (ja stom, ik weet het).

Wat zou er nu gebeuren als we uit elkaar gaan: heeft hij dan, puur juridisch, recht op de helft van de woning, vanwege de notariële akten met de 50%? Of heeft hij dat niet, omdat ik kan aantonen dat hij nooit een cent heeft meebetaald aan de aflossing en de aankoop? Of ben ik hem gewoon de helft van de woning, plus alimentatie verschuldigd, omdat ik deze situatie een aantal jaren heb laten bestaan?
They have slain the Earl of Murray!
  woensdag 16 december 2009 @ 12:04:43 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75682591
Zou eens met een advocaat gaan praten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 12:07:17 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_75682688
Ja, dan heeft hij recht op de helft inderdaad. Het maakt niet uit of hij ooit heeft meebetaald of wat dan ook. De hypotheek staat voor de helft op zijn naam, het huis ook. Dus ja, hij heeft volgens mij recht op de helft.

Je bent niet de eerste die deze fout heeft gemaakt, maar je zult ook niet de laatste zijn denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 16 december 2009 @ 12:07:22 #4
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75682692
Waarom bel je de notaris niet even die de akte gepaseerd heeft? Telefonisch consult van een aantal minuten, kost je niets.

Hoe staat t btw in de akte? Dat beide partijen aflossen of niet?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75682732
Maar jullie gaan niet uit elkaar?
Ik zou gewoon even met je partner erover praten, en het laten vastleggen op papier.
pi_75682806
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LadyMondegreen het volgende:
Het huis van mijn partner en mijzelf staat voor 50% op ieders naam, evenals de hypotheek
mijn partner nooit heeft meebetaald aan de hypotheek,
eigen geld dat in de aankoop van het huis is gestoken (1,5 ton) van mij was.
We hebben geen samenlevingscontract of iets anders op papier (ja stom, ik weet het).

Wat zou er nu gebeuren als we uit elkaar gaan:
1. recht op de helft van de woning, vanwege de notariële akten met de 50%?
2. Of heeft hij dat niet, omdat ik kan aantonen dat hij nooit een cent heeft meebetaald aan de aflossing en de aankoop?
3. Of ben ik hem gewoon de helft van de woning, plus alimentatie verschuldigd,
1. Ja, 50% is van je partner
2. nee, dat heeft hij wel
3. ja en nee, wel de helft, geen alimentatie.
dat is dan weer het voordeel dat je geen contract hebt met hem

Ernaast als jullie uit elkaar gaan taxeer je het huis
neem je zijn hypotheek last over,
en de helft van de overwaarde heeft ie recht op
of jij krijgt de helft van het verlies van hem
pi_75682873
De helft van het huis is van hem.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:13:20 #8
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75682934
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LadyMondegreen het volgende:
Het huis van mijn partner en mijzelf staat voor 50% op ieders naam, evenals de hypotheek. Nu is het echter zo, dat mijn partner nooit heeft meebetaald aan de hypotheek, en dat ook al het eigen geld dat in de aankoop van het huis is gestoken (1,5 ton) van mij was.
...
Niet om in te wrijven hoor TS, maar dat er niks op papier staat van een samenlevingscontract o.i.d. bij een investering van 1,5 ton is wel een heel duur foutje. Stom is een understatement.
Was je erg knetterverliefd met roze bril, toen je dat liet gebeuren?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_75683131
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:13 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Niet om in te wrijven hoor TS, maar dat er niks op papier staat van een samenlevingscontract o.i.d. bij een investering van 1,5 ton is wel een heel duur foutje. Stom is een understatement.
Was je erg knetterverliefd met roze bril, toen je dat liet gebeuren?
ik hoopte hier te lezen dat het huis 1,5 ton was en dat een gedeelte eigen geld was.
pi_75683161
Nee, tijdens het concept opmaken van het samenlevingscontract bij de notaris kregen we al onenigheid over de voorwaarden Handig voor hem dus.

Maar....als ik nu alsnog een samenlevingscontract laat opmaken, met de bepaling dat bij uit elkaar gaan ieder terugkrijgt wat hij/zij in het huis heeft gestoken (procentueel gezien dan, want de waarde is natuurlijk ook gestegen), dan is alles toch in orde? Of kan dat niet meer na zoveel jaar?
  woensdag 16 december 2009 @ 12:20:36 #11
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75683185
Er zal wel overwaarde zijn als je zoveel eigen geld hebt. Hij heeft recht op de helft. Ik vraag me wel af hoe jullie het gedaan hebben want als je beidraagt naar vermogen zit je ook goed. Dus als jij 3000 euro verdient en hij 300 hoeft hij 10 x zo weinig te betalen. En verzekering, eten, dat soort dingen horen ook bij betalen. Als jij nooit boodschappen doet en hij wel betaalt hij ook mee al is het niet direct
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_75683205
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:19 schreef LadyMondegreen het volgende:
Maar....als ik nu alsnog een samenlevingscontract laat opmaken, met de bepaling dat bij uit elkaar gaan ieder terugkrijgt wat hij/zij in het huis heeft gestoken (procentueel gezien dan, want de waarde is natuurlijk ook gestegen), dan is alles toch in orde? Of kan dat niet meer na zoveel jaar?
Als hij gek genoeg is om dat te tekenen lijkt me dat geen probleem.
pi_75683398
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef 49R het volgende:

[..]

Als hij gek genoeg is om dat te tekenen lijkt me dat geen probleem.
* naar notaris rent*
pi_75683438
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef LadyMondegreen het volgende:

[..]

* naar notaris rent*
Je woont binnenkort dus alleen,
vlak na de handtekening zet je hem de deur uit?
  woensdag 16 december 2009 @ 12:29:16 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75683493
Waarom heb je dat al die tijd geaccepteerd, dat hij niet heeft bijgedragen aan de hypotheek?!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:30:36 #16
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75683532
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef LadyMondegreen het volgende:

[..]

* naar notaris rent*
Ik zou als ik je vriend was best tekenen voor jou geld. Maar tekenen dat je nooit iets bij gedragen hebt?
Hij heeft vast wel mee betaald voor jou eten enzo.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:31:42 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75683571
quote:
Nee, tijdens het concept opmaken van het samenlevingscontract bij de notaris kregen we al onenigheid over de voorwaarden
Dus toen had je zoiets van "laat maar zitten, ik stop wel gewoon mijn anderhalve ton erin en de helft wordt van hem" ofzo ?
zzz
  woensdag 16 december 2009 @ 12:33:05 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75683617
quote:
Dat kan wel, maar het staat hem vrij om 't niet te tekenen, en dan blijven de afspraken zoals ze nu zijn...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 16 december 2009 @ 12:33:31 #19
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75683634
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:29 schreef Lienekien het volgende:
Waarom heb je dat al die tijd geaccepteerd, dat hij niet heeft bijgedragen aan de hypotheek?!
Dat is niet zo raar mijn vriendin en haar vriend doen dat zij de boodschappen en auto enzo betaald en dat hij de hypotheek betaald. Ze zijn samen eigenaar en dit was makkelijk omdat ze losse rekeningen hebben. Zo draagt hij ook bij.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:35:44 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75683693
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:33 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar mijn vriendin en haar vriend doen dat zij de boodschappen en auto enzo betaald en dat hij de hypotheek betaald. Ze zijn samen eigenaar en dit was makkelijk omdat ze losse rekeningen hebben. Zo draagt hij ook bij.
Als bij TS de kosten op die manier evenredig over beiden verdeeld zou zijn geweest, dan had TS waarschijnlijk niet gesteld dat hij nooit heeft meebetaald aan de hypotheek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75683716
Pareltje dit.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:37:17 #22
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75683737
tvp voor de afloop van deze soap...
Onwaarschijnlijk dat TS 1,5 ton investeerd en er niets over op papier heeft laten zetten...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 16 december 2009 @ 12:37:29 #23
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75683743
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als bij TS de kosten op die manier evenredig over beiden verdeeld zou zijn geweest, dan had TS waarschijnlijk niet gesteld dat hij nooit heeft meebetaald aan de hypotheek.
Dat weet ik niet. Mijn moeder haar ex deed dat wel namenlijk

Zij had volgens hem nooit betaald dus ook geen recht.
pi_75683919
De kosten voor het normale huishouden delen we samen.
En nee, hij gaat niet de deur uit na het ondertekenen Maar ik wil alles wel wat veiliger geregeld hebben, eigenlijk heb ik gewoon een paar jaar mijn kop in het zand gestoken en heel naief gedacht: àls we ooit uit elkaar gaan, dan zal de werkelijke verdeling van het huis wel aan te tonen zijn dmv de betaalhistorie.
pi_75684187
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:42 schreef LadyMondegreen het volgende:
De kosten voor het normale huishouden delen we samen.
En nee, hij gaat niet de deur uit na het ondertekenen Maar ik wil alles wel wat veiliger geregeld hebben, eigenlijk heb ik gewoon een paar jaar mijn kop in het zand gestoken en heel naief gedacht: àls we ooit uit elkaar gaan, dan zal de werkelijke verdeling van het huis wel aan te tonen zijn dmv de betaalhistorie.
, heerlijk, wat een onnozel gedrag. Je hebt zeker ook hele mooie blauwe ogen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')